Bedste podcasts

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 12. jan 2020, 15:10

Der er 2 uger til at The NoSleep Podcast kommer til København :banan: Der er stadig billetter hvis det frister
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 14. jan 2020, 15:29

L.A. Times har lige startet Chasing Cosby om sagen med Bill Cosby. Den virker rigtig god indtil videre
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 14. jan 2020, 16:02

Jeg er lige begyndt på
Wolverine, the lost trail.

Det er mere et hørespil / en lydbog end en podcast, men det er også en genre jeg er ret vild med.

Er også ved at hører The Magnus Archive som også er i samme genere, dog med noget mere horror / monster of the week.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 29. jan 2020, 19:26

Jeg er lige begyndt på Hunting Warhead. Den virker rigtig god og indtil videre har der heldigvis ikke været nogle voldsomme beskrivelser af hvad de har fundet, så jeg håber det fortsætter sådan

How do you take down a criminal network that’s hidden in the shadows? How do you rescue child abuse victims who could be anywhere in the world? Hunting Warhead follows the journalists and police on a global mission to expose the darkest corners of the internet. What they discover shocks them. Host Daemon Fairless tracks down the investigators, survivors and criminals themselves. A co-production of CBC Podcasts and the Norwegian newspaper VG
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 4. feb 2020, 21:40

Jeg har hørt 2 nye fra P1 som jeg synes har været gode.

- Mænd der ødelægger kvinder. 4 afsnit.
Handler om en sag fra virkeligheden hvor et par mænd tvinger/afpresser/betaler (unge, unge) piger, kvinder og enkelte mænd til at gøre skrækkelige ting ved dem selv, og i nogle tilfælde andre, mens de filmer det og sender til mænd, som så deler det videre. Det var ikke en ting jeg havde hørt om før og jeg er stadig lidt chokeret over at der er nogle mennesker der får noget ud af så forfærdelige ting, som der bliver beskrevet. Stakkels, stakkels ofre der skal leve med det her.
Har læst noget kritik af lyden, fordi de bruger sløring af nogle medvirkendes stemmer, men synes nu fint man kunne høre og forstå hvad der blev sagt.

- Den sandsynlige morder. 7 afsnit.
Ser på en sag hvor en mand er i fængsel for et mord, hvor politiet umiddelbart kun har fokuseret på ham som gerningsmand, trods manglende fysiske beviser.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2020, 21:10

Vil anbefale "Ingenmandsland" til dem, der har Podimo.
Det er Thirdear, og de tager selvfølgelig fusen på en, og det, der i første afsnit virkede som yet another true crime-ting, viser sig hurtigt at være meget mere.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 3. mar 2020, 21:36

TomKah skrev:Er der nogen der ved om man kan høre Huxi og Det Gode Gamle Folketing i en gratis app? Afspilningen virker ikke fra hjemmesiden på mine telefon. Eller Lyden skatter og hakker


Jeg bruger Pocket casts der ligger den.
Mener jeg gav 28kr for at installere den, og derefter er den gratis.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 4. mar 2020, 04:43

Purple Haze skrev:
TomKah skrev:Er der nogen der ved om man kan høre Huxi og Det Gode Gamle Folketing i en gratis app? Afspilningen virker ikke fra hjemmesiden på mine telefon. Eller Lyden skatter og hakker


Jeg bruger Pocket casts der ligger den.
Mener jeg gav 28kr for at installere den, og derefter er den gratis.

Tak.
Den er kommet ud alle steder nu :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2020, 16:15

Jeg har lige hørt 'Chasing Cosby' , om sagen mod Bill Cosby. Den var god og grundig.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 19. mar 2020, 09:14

2
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 22. mar 2020, 19:59

My year in Mensa - har kun hørt de første to afsnit, men den er ret spændende.
En komiker tager en Mensa-test, og fortæller om hendes oplevelse i Mensa-fællesskabet.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2020, 08:06

Jeg hørte Noble Blood i går. Det er en podcast som går i dybden med omstændighederne omkring specifikke øjeblikke i historien eller bestemte, lidt mindre kendte personer, og derigennem fortæller verdenshistorien fra et lidt anderledes perspektiv og med nogle andre detaljer. Fortællerstilen er levende og medrivende, ligesom Aaron Mahnkes andre produktioner. Afsnittene er omkring 30 minutter lange, så selv hvis man ikke umiddelbart er historieintetesseret, kan man måske fristes til at give det et skud.

Jeg er ret begejstret for 1. afsnit, som med udgangspunkt i Marie Antoinettes sidste dage beretter om omstændighederne omkring den franske revolution; The Wedding Ended in Blood, om Krystalnatten; The Ice Queen, om en gal zarina jeg aldrig havde hørt om (og som iøvrigt giver bizarre detaljer om den ellers hyldede Peter den Store); The Neck and the Necklace, om et imponerende scamnummer som involverede den franske Kardinal Rohan og en ekstravagant diamanthalskæde; The Swan King, om den halvvejs vanvittige Ludwig af Bøhmen, som byggede eventyrslotte inspireret af Wagner, som han var besat af; og Divorced, som handler om Henrik d. 8.s første hustru, Catarina af Aragonien og de mange år der gik, inden hun rent faktisk blev gift med Henrik, og hvordan hun blev behandlet.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 30. mar 2020, 10:13

Noble Blood er da ikke en Aaron Mahnke har lavet, er det? Jeg synes ikke at kunne huske at han har nævnt den i hvert fald
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2020, 10:43

2SHY skrev:Noble Blood er da ikke en Aaron Mahnke har lavet, er det? Jeg synes ikke at kunne huske at han har nævnt den i hvert fald


Nej, han har produceret den. Jeg tænker, at han er mere kendt end Dana Stabenow og den er i samme stil som hans, så derfor nævner jeg det.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 30. mar 2020, 11:25

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:Noble Blood er da ikke en Aaron Mahnke har lavet, er det? Jeg synes ikke at kunne huske at han har nævnt den i hvert fald


Nej, han har produceret den. Jeg tænker, at han er mere kendt end Dana Stabenow og den er i samme stil som hans, så derfor nævner jeg det.

Ah! Jeg var ikke klar over at han havde produceret andet end sine egne ting. Det kan også være jeg havde hørt det men bare har glemt det :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Film og TV"