EL ladcykel - anbefalinger mv.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. feb 2020, 23:51

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk


Var inde og kigge og tælle istedet for st se % og 3 ud af 18 reviews er 1* og 1 er 2* mod 12 á 5* og 3 á 4*. Det synes jeg egentlig er ganske okay. Det ville være mærkeligt hvis alle altid var 100% tilfredse med produkt eller service et sted uanset hvad det er. Selvom at det er ønskværdigt. Dét sagt så bruger jeg aldrig rigtig selv trustpilot.

Som sagt har vi ikke engang haft behov for at have vores til service og da noget gik i stykker selvforskyldt fik vi nyt uden beregning.

Jeg har monoudgaven. Vi kørte ofte hvor jeg sad i med vores søn og manden kørte :D


Åh, det er ikke godt... Jeg er begyndt at blive lidt forelsket i mono’en! :gisp: Jeg tror, at den skal prøvekøres snarest muligt. Håber ikke den er så nice, som jeg tror. :-p

Lyder godt der er god plads i! Hvordan er det med pladsen når dækkenet er på? Og fungerer det godt i praksis? Det er helt klart et punkt, hvor monoen skiller sig ud. Jeg er ved med den måde, som overdækkenet er lavet.


Hahaha.... ja det er noget. Men prøvekøre kan man jo altid ;)

Altså jeg tror ikke at kan sidder der hvis dækkenet er over, men C som er en lang dreng og i sommer var i str 128/132 sad fint nok under det.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 14. feb 2020, 06:21

ajnaM skrev:Herinde bliver ladcykler stjålet i løbet af et par dage, så vi er desværre nødt til at klare os uden - men vi havde en Triobike (eller to, faktisk, men de blev begge stjålet på under en uge), og nu har vi en Winther Kangaroo i sommerhuset. Og selvom Triobiken var meget flot og helt ny og skulle være meget lettere og alt det der, så vil jeg sige, at jeg klart foretrækker Kangaroo'en. Der er kort sagt meget, meget bedre at køre på.

Jeg ved ikke, hvordan el-modellerne er - jeg ville uden problemer kunne køre Kangaroo'en i byen uden el, men jeg tænker, der er en grund til, du gerne vil have det på. Men min pointe må være, at du skal ud og prøve nogle forskellige. Og jeg kan klart slå et slag for Winther, der godt nok ikke er specielt køn, men til gengæld ligger virkelig godt på vejen, og som er enormt nem og praktisk at have med at gøre. :gogo:


Åh, det er jo sp svært at beslutte sig! :lol: Men virkelig godt at høre med wintheren! Jeg er virkelig glad for deres cykler, så har også en god fornemmelse for deres ladcykler. Men der går lige et par uger, før end den lokale forhandler har en til afprøvning.
Men lyder godt med egne erfaringer!

Og samme spørgsmål til dig: Ender man ikke bare med at have kalechen på hele tiden? Der er monoen jo virkelig smart med den der lille kaleche, der kan foldes hen over.

Og EL fordi jeg tror det bliver for hårdt ellers. :genert: Det skal være nemt og rart... :-D

Men træls, at de stjæler sådan derinde i København! Håber på det er lidt anderledes her i provinsen, men det er ærlig talt også et bekymringspunkt. Jeg er lidt nervøs for at have 50.000 kr. stående, som er så nemt at stjæle. Argh!
Senest rettet af achillaxedprune 14. feb 2020, 06:23, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 14. feb 2020, 06:22

FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk


Var inde og kigge og tælle istedet for st se % og 3 ud af 18 reviews er 1* og 1 er 2* mod 12 á 5* og 3 á 4*. Det synes jeg egentlig er ganske okay. Det ville være mærkeligt hvis alle altid var 100% tilfredse med produkt eller service et sted uanset hvad det er. Selvom at det er ønskværdigt. Dét sagt så bruger jeg aldrig rigtig selv trustpilot.

Som sagt har vi ikke engang haft behov for at have vores til service og da noget gik i stykker selvforskyldt fik vi nyt uden beregning.

Jeg har monoudgaven. Vi kørte ofte hvor jeg sad i med vores søn og manden kørte :D


Åh, det er ikke godt... Jeg er begyndt at blive lidt forelsket i mono’en! :gisp: Jeg tror, at den skal prøvekøres snarest muligt. Håber ikke den er så nice, som jeg tror. :-p

Lyder godt der er god plads i! Hvordan er det med pladsen når dækkenet er på? Og fungerer det godt i praksis? Det er helt klart et punkt, hvor monoen skiller sig ud. Jeg er ved med den måde, som overdækkenet er lavet.


Hahaha.... ja det er noget. Men prøvekøre kan man jo altid ;)

Altså jeg tror ikke at kan sidder der hvis dækkenet er over, men C som er en lang dreng og i sommer var i str 128/132 sad fint nok under det.


Super. Og det holder tørt inde under den også her nogle år efter?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. feb 2020, 06:27

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk


Var inde og kigge og tælle istedet for st se % og 3 ud af 18 reviews er 1* og 1 er 2* mod 12 á 5* og 3 á 4*. Det synes jeg egentlig er ganske okay. Det ville være mærkeligt hvis alle altid var 100% tilfredse med produkt eller service et sted uanset hvad det er. Selvom at det er ønskværdigt. Dét sagt så bruger jeg aldrig rigtig selv trustpilot.

Som sagt har vi ikke engang haft behov for at have vores til service og da noget gik i stykker selvforskyldt fik vi nyt uden beregning.

Jeg har monoudgaven. Vi kørte ofte hvor jeg sad i med vores søn og manden kørte :D


Åh, det er ikke godt... Jeg er begyndt at blive lidt forelsket i mono’en! :gisp: Jeg tror, at den skal prøvekøres snarest muligt. Håber ikke den er så nice, som jeg tror. :-p

Lyder godt der er god plads i! Hvordan er det med pladsen når dækkenet er på? Og fungerer det godt i praksis? Det er helt klart et punkt, hvor monoen skiller sig ud. Jeg er ved med den måde, som overdækkenet er lavet.


Hahaha.... ja det er noget. Men prøvekøre kan man jo altid ;)

Altså jeg tror ikke at kan sidder der hvis dækkenet er over, men C som er en lang dreng og i sommer var i str 128/132 sad fint nok under det.


Super. Og det holder tørt inde under den også her nogle år efter?


Vi hsr kørt med den i regntid i Asien. Den holder!

Og altså nu så jeg lige det du skrev med el. Den vejer kun 18 uden el. Overvej seriøst om du ikke kan købe den brugt til de der 5-7-8.000 uden el. Den er imo ikke tung at køre med. Som i slet ikke.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6467

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Stars » 14. feb 2020, 06:44

achillaxedprune skrev:
Men træls, at de stjæler sådan derinde i København! Håber på det er lidt anderledes her i provinsen, men det er ærlig talt også et bekymringspunkt. Jeg er lidt nervøs for at have 50.000 kr. stående, som er så nemt at stjæle. Argh!


Hvis jeg havde sådan en dyr cykel, ville jeg undersøge markedet for cykellåse med alarm:

https://www.fribikeshop.dk/inspiration/ ... ordo-alarm
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf vandmelon » 14. feb 2020, 07:11

wow den ser fed ud den lås :D

https://www.pricerunner.dk/pl/692-47566 ... ign-Priser

Jeg kan godt lide ideen, at det er ligesom med en bil, hvor alarmen går i gang hvis nogen forsøger at stjæle den, men omvendt tænker jeg to ting:

1) Ud fra computersikkerhed ved jeg to ting: Hackerne elsker computere hvor der er mest mulig sikkerhed på, for så virker det som at her er der noget der er værd at stjæle. Det samme her, den er godt nok overdrevet den lås, dvs, så har du selv prismærket cyklens værdi til dem der er lidt i tvivl om den bare ligner en mærkecykel eller reelt er det :D

2) Ud fra hvad jeg kan se på videoen ligner leddende bare ispinde fra frisko is: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Dvs. det er guf for en vinkelsliber når leddende er så tynde og flade i det, man kan save lige igennem metallet på max 5 min :panik:
Der findes sikkert den slags save der er batteridrevne eller skal de da nok komme på markedet :D
Og det at alarmen hylder så stille klokken 3 om natten i et eller andet cykelskur på amager, der er ingen der hører det, folk sover. Tyven smider bare låsen ud i den nærmeste hæk og kører cyklen væk.

Så jeg ville hellere købe dem man køber til schootere: https://www.thansen.dk/scooter-mc/laase ... 1388139609
De bløde afrundinger i kædeleddende gør at den kæde dingler frem og tilbage og vinkelsliberen har svært ved at få det første solide hak ind og få fat og så er de også billigere de kædelåse, 200 kr måske mens den alarmlås koster 700.
Senest rettet af vandmelon 14. feb 2020, 07:36, rettet i alt 2 gange.
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf ajnaM » 14. feb 2020, 07:11

achillaxedprune skrev:
ajnaM skrev:Herinde bliver ladcykler stjålet i løbet af et par dage, så vi er desværre nødt til at klare os uden - men vi havde en Triobike (eller to, faktisk, men de blev begge stjålet på under en uge), og nu har vi en Winther Kangaroo i sommerhuset. Og selvom Triobiken var meget flot og helt ny og skulle være meget lettere og alt det der, så vil jeg sige, at jeg klart foretrækker Kangaroo'en. Der er kort sagt meget, meget bedre at køre på.

Jeg ved ikke, hvordan el-modellerne er - jeg ville uden problemer kunne køre Kangaroo'en i byen uden el, men jeg tænker, der er en grund til, du gerne vil have det på. Men min pointe må være, at du skal ud og prøve nogle forskellige. Og jeg kan klart slå et slag for Winther, der godt nok ikke er specielt køn, men til gengæld ligger virkelig godt på vejen, og som er enormt nem og praktisk at have med at gøre. :gogo:


Åh, det er jo sp svært at beslutte sig! :lol: Men virkelig godt at høre med wintheren! Jeg er virkelig glad for deres cykler, så har også en god fornemmelse for deres ladcykler. Men der går lige et par uger, før end den lokale forhandler har en til afprøvning.
Men lyder godt med egne erfaringer!

Og samme spørgsmål til dig: Ender man ikke bare med at have kalechen på hele tiden? Der er monoen jo virkelig smart med den der lille kaleche, der kan foldes hen over.

Og EL fordi jeg tror det bliver for hårdt ellers. :genert: Det skal være nemt og rart... :-D

Men træls, at de stjæler sådan derinde i København! Håber på det er lidt anderledes her i provinsen, men det er ærlig talt også et bekymringspunkt. Jeg er lidt nervøs for at have 50.000 kr. stående, som er så nemt at stjæle. Argh!


Kalechen er altid på vores Winther, men den er rullet op, så det kun er siderne. De er ikke højere end et cykelstyr, og der er 'vinduer' i (der også kan lynes op), så det føles ikke rigtig som noget. Jeg har aldrig overvejet at tage dem af. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7748
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11455

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 14. feb 2020, 18:16

achillaxedprune skrev:
Kerrigan skrev:Vi købte en Babboe Mountain Curve gennem Family Rider.
Jeg har ikke været på den siden jeg fødte for fire uger siden, men nåede at køre over 200 kilometer på den som højgravid på 1½-2 måneder. Endda med min mand i ladet indimellem. :-D
Glæder mig til at komme op på den igen, den er bare så lækker at cykle på.

Denne model (med indvendige gear): https://www.familyrider.dk/shop/babboe- ... 9863p.html

Vi købte et to-måneders hjemme-serviceeftersyn.
Derudover kan jeg ikke sætte en finger på den generelle kundeservice. Lynhurtig og behagelig. Den ankom med et fladt dæk, og der kom simpelthen en ud for at tjekke om den bare var flad eller punkteret.


Skægt, lige præcis den hjemmeside ville være hvor vi ville købe cyklen, hvis det var en Babboe vi endte med. De har jo fået fantastiske anmeldelser på trustpilot! :love2:

Det ville også være en Mountain Curve, vi ville vælge. Men hvordan synes du den er med hensyn til sving og manøvre? Jeg skal igennem en del bomme på de lokale stier, når jeg skal rundt. Og det kunne jeg godt forestille mig blev et problem med Babboe. :gruble: Og har du været ude for at løbe tør for batteri, hvis du kørte en længere tur?

Det er sådan noget hejs, jeg skal forbi med ladcyklen:
Billede

Når jeg er løbet tør for strøm er det kun fordi jeg har været optimistisk. Og så har det kun været få meter fra min hoveddør. Man lærer hurtigt at være opmærksom på batteriets kapacitet på sine vante ruter og optimere sin cykling.

Hvis der er virkelig mange af sådanne bomme kan det godt blive træls i længden. Afhængigt af afstand kan der godt opstå problemer med at komme igennem. Mit forslag er at prøve en cykel af. Hvis du bor i Århus må du gerne komme forbi her og prøve vores. :)

Jeg synes at den er nem at styre og manøvre, men det tog lidt tid at blive komfortabel med den. Min mand er f.eks. ikke vild med at cykle på den (endnu).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7748
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11455

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 14. feb 2020, 18:20

achillaxedprune skrev:
Kerrigan skrev:Vi købte en Babboe Mountain Curve gennem Family Rider.
Jeg har ikke været på den siden jeg fødte for fire uger siden, men nåede at køre over 200 kilometer på den som højgravid på 1½-2 måneder. Endda med min mand i ladet indimellem. :-D
Glæder mig til at komme op på den igen, den er bare så lækker at cykle på.

Denne model (med indvendige gear): https://www.familyrider.dk/shop/babboe- ... 9863p.html

Vi købte et to-måneders hjemme-serviceeftersyn.
Derudover kan jeg ikke sætte en finger på den generelle kundeservice. Lynhurtig og behagelig. Den ankom med et fladt dæk, og der kom simpelthen en ud for at tjekke om den bare var flad eller punkteret.


Og lige et spørgsmål til: Ender man ikke bare med at have kalechen på hele tiden? Det er mit største irritationsmoment omkring Babboe... Jeg forestiller mig at man konstant skal have de der metalbuer på og eventuelt også kalechen. Det er jo ikke såda, at man lige kan have det liggende under et sæde, hvis det begynder at regne, når man er ude.

Vi har købt regndækken til når vi cykler rundt: https://www.familyrider.dk/shop/regndae ... 9996p.html
Kalechen har vi ikke haft på endnu. En af mine naboer har det på permanent.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7748
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11455

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 14. feb 2020, 18:25

ajnaM skrev:Herinde bliver ladcykler stjålet i løbet af et par dage, så vi er desværre nødt til at klare os uden - men vi havde en Triobike (eller to, faktisk, men de blev begge stjålet på under en uge), og nu har vi en Winther Kangaroo i sommerhuset. Og selvom Triobiken var meget flot og helt ny og skulle være meget lettere og alt det der, så vil jeg sige, at jeg klart foretrækker Kangaroo'en. Der er kort sagt meget, meget bedre at køre på.

Jeg ved ikke, hvordan el-modellerne er - jeg ville uden problemer kunne køre Kangaroo'en i byen uden el, men jeg tænker, der er en grund til, du gerne vil have det på. Men min pointe må være, at du skal ud og prøve nogle forskellige. Og jeg kan klart slå et slag for Winther, der godt nok ikke er specielt køn, men til gengæld ligger virkelig godt på vejen, og som er enormt nem og praktisk at have med at gøre. :gogo:

Batteri kommer helt an på hvor man bor. Her i Århus er det helt uundværligt. En tur op ad Randersvej fra Nørreport er slem nok uden batteri. :nerve: Eller Hjortensgade/Langelandsgade og Paludan-Müllers Vej. Jeg får sved på panden bare ved tanken.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 15. feb 2020, 08:05

FormerlyKnownAs skrev:Vi hsr kørt med den i regntid i Asien. Den holder!

Og altså nu så jeg lige det du skrev med el. Den vejer kun 18 uden el. Overvej seriøst om du ikke kan købe den brugt til de der 5-7-8.000 uden el. Den er imo ikke tung at køre med. Som i slet ikke.


Efter jeg har sovet endnu en dag på det, har jeg besluttet, at 50.000 kr. er for meget at smide efter en ladcykel. Så Mono’en er ude af billedet. :)

Og den skal være med EL... ellers ville der være gange, hvor min dovenskab vandt over cykelturen. Den skal bruges som nr. 2 bil og til at fragte sønnike rundt med diverse opbakning. Det skal være nemt og ikke hårdt. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 15. feb 2020, 08:10

Stars skrev:
achillaxedprune skrev:
Men træls, at de stjæler sådan derinde i København! Håber på det er lidt anderledes her i provinsen, men det er ærlig talt også et bekymringspunkt. Jeg er lidt nervøs for at have 50.000 kr. stående, som er så nemt at stjæle. Argh!


Hvis jeg havde sådan en dyr cykel, ville jeg undersøge markedet for cykellåse med alarm:

https://www.fribikeshop.dk/inspiration/ ... ordo-alarm


Smart! Det havde jeg ikke overvejet. Tak for tippet! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. feb 2020, 08:29

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi hsr kørt med den i regntid i Asien. Den holder!

Og altså nu så jeg lige det du skrev med el. Den vejer kun 18 uden el. Overvej seriøst om du ikke kan købe den brugt til de der 5-7-8.000 uden el. Den er imo ikke tung at køre med. Som i slet ikke.


Efter jeg har sovet endnu en dag på det, har jeg besluttet, at 50.000 kr. er for meget at smide efter en ladcykel. Så Mono’en er ude af billedet. :)

Og den skal være med EL... ellers ville der være gange, hvor min dovenskab vandt over cykelturen. Den skal bruges som nr. 2 bil og til at fragte sønnike rundt med diverse opbakning. Det skal være nemt og ikke hårdt. :)


Jeg ville heller ALDRIG give 50K for en ladcykel, så jeg forstå det godt.

Men udover det troede jeg at det var mere nice en need to have for her, men med den grund at der “2. bil” havde jeg også valgt el.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 15. feb 2020, 10:25

vandmelon skrev:wow den ser fed ud den lås :D

https://www.pricerunner.dk/pl/692-47566 ... ign-Priser

Jeg kan godt lide ideen, at det er ligesom med en bil, hvor alarmen går i gang hvis nogen forsøger at stjæle den, men omvendt tænker jeg to ting:

1) Ud fra computersikkerhed ved jeg to ting: Hackerne elsker computere hvor der er mest mulig sikkerhed på, for så virker det som at her er der noget der er værd at stjæle. Det samme her, den er godt nok overdrevet den lås, dvs, så har du selv prismærket cyklens værdi til dem der er lidt i tvivl om den bare ligner en mærkecykel eller reelt er det :D

2) Ud fra hvad jeg kan se på videoen ligner leddende bare ispinde fra frisko is: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Dvs. det er guf for en vinkelsliber når leddende er så tynde og flade i det, man kan save lige igennem metallet på max 5 min :panik:
Der findes sikkert den slags save der er batteridrevne eller skal de da nok komme på markedet :D
Og det at alarmen hylder så stille klokken 3 om natten i et eller andet cykelskur på amager, der er ingen der hører det, folk sover. Tyven smider bare låsen ud i den nærmeste hæk og kører cyklen væk.

Så jeg ville hellere købe dem man køber til schootere: https://www.thansen.dk/scooter-mc/laase ... 1388139609
De bløde afrundinger i kædeleddende gør at den kæde dingler frem og tilbage og vinkelsliberen har svært ved at få det første solide hak ind og få fat og så er de også billigere de kædelåse, 200 kr måske mens den alarmlås koster 700.


De kædelåse jeg ellers har set på, har kostet omkring 1700 kr. Men rigtig god idé at se hos THansen!

Cyklen vil stå placeret i vores egen carport, så jeg forestiller mig vi ville vågne af 5 min. med vinkelsliberen og/eller en alarm, der går af. Så jeg tænker egentlig, at den første model godt vil kunne virke. :gruble:
Den vil kun stå udenfor vores carport, når vi er et eller andet sted. Og så vil det være om dagen... Der tænker jeg heller ikke at 5 min. med vinkelsliberen lige sådan er aktuelt.
Så måske den vil fungere godt for os, sådan en lås. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 15. feb 2020, 10:30

ajnaM skrev:
achillaxedprune skrev:
ajnaM skrev:Herinde bliver ladcykler stjålet i løbet af et par dage, så vi er desværre nødt til at klare os uden - men vi havde en Triobike (eller to, faktisk, men de blev begge stjålet på under en uge), og nu har vi en Winther Kangaroo i sommerhuset. Og selvom Triobiken var meget flot og helt ny og skulle være meget lettere og alt det der, så vil jeg sige, at jeg klart foretrækker Kangaroo'en. Der er kort sagt meget, meget bedre at køre på.

Jeg ved ikke, hvordan el-modellerne er - jeg ville uden problemer kunne køre Kangaroo'en i byen uden el, men jeg tænker, der er en grund til, du gerne vil have det på. Men min pointe må være, at du skal ud og prøve nogle forskellige. Og jeg kan klart slå et slag for Winther, der godt nok ikke er specielt køn, men til gengæld ligger virkelig godt på vejen, og som er enormt nem og praktisk at have med at gøre. :gogo:


Åh, det er jo sp svært at beslutte sig! :lol: Men virkelig godt at høre med wintheren! Jeg er virkelig glad for deres cykler, så har også en god fornemmelse for deres ladcykler. Men der går lige et par uger, før end den lokale forhandler har en til afprøvning.
Men lyder godt med egne erfaringer!

Og samme spørgsmål til dig: Ender man ikke bare med at have kalechen på hele tiden? Der er monoen jo virkelig smart med den der lille kaleche, der kan foldes hen over.

Og EL fordi jeg tror det bliver for hårdt ellers. :genert: Det skal være nemt og rart... :-D

Men træls, at de stjæler sådan derinde i København! Håber på det er lidt anderledes her i provinsen, men det er ærlig talt også et bekymringspunkt. Jeg er lidt nervøs for at have 50.000 kr. stående, som er så nemt at stjæle. Argh!


Kalechen er altid på vores Winther, men den er rullet op, så det kun er siderne. De er ikke højere end et cykelstyr, og der er 'vinduer' i (der også kan lynes op), så det føles ikke rigtig som noget. Jeg har aldrig overvejet at tage dem af. :D


Jeg må prøve en Winther! Og så acceptere at den bliver med konstant kaleche.

Så vi er nede på 2 mulige cykler:
1) Babboe mountain e-curve
2) Winther Kangaroo light eller luxe

Feltet snævres ind!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"