Føleforstyrrelser (??) i benene

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
pinkmoon
Indlæg: 1701
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6824

Føleforstyrrelser (??) i benene

Indlægaf pinkmoon » 14. feb 2020, 08:49

Jeg har de seneste måneder oplevet nogle... Føleforstyrrelser, tror jeg er den bedste måde at beskrive det på, i benene.

Jeg tænker jeg vil tage en tur til lægen, men jeg føler jeg har brug for at kunne beskrive hvad det er jeg oplever lidt mere præcist før jeg tager afsted. Jeg kan ikke rigtig finde ordene. Hvis jeg ikke bare skal blive sendt hjem uden afklaring.

Følelsen sidder i overfladen af mine lår. Primært på venstre ben. Det er ikke konstant men opstår ret spontant, og så vidt jeg kan vurdere, uden at blive fremkaldt af noget specifikt.
Det er en slags prikkende eller sitrende fornemmelse, uden jeg synes de ord helt dækker følelsen... Lidt som bitte små bobler af energi. Det gør ikke ondt, og er ikke ubehageligt. Følelsen bevæger sig på en “spredende” måde, lidt som en kuldegysning der ruller gennem kroppen.

Er der nogen der har et bud på hvad det kunne være?
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Føleforstyrrelser (??) i benene

Indlægaf heysamaysa » 14. feb 2020, 09:46

min kæreste har føleforstyrrelser i venstre lår og det er en diskus der presser på nerverne. Dog havde han voldsomme smerter i starten da den opstod, der nu er faded ud til føleforstyrrelser. jeg kan ikke huske hvad det han har hedder, men det er stadiet lige inden det bliver en diskusprolaps. Hans er som jeg forstår det også en prikkende sitrene fornemmelse, men heldigvis smertefri om end irriterende.

jeg synes du skulle få en tid ved lægen som måske vil sende dig til skanning og hvis det er noget i den retning kan en fysioterapeut måske hjælpe.

i hvert fald er det godt at du får det undersøgt!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Føleforstyrrelser (??) i benene

Indlægaf hotlips » 14. feb 2020, 10:54

Det er helt normalt folk har svært ved at sætte ord på det, men gentagne forstyrrelser fra nerverne skal man gå til lægen med, det kan være en masse forskellige ting, fra sygdomme i selve nerverne, problemer med ryggen, og til at man har spændingen i voldsom grad.

Se at få kigget på det, din læge kan måske også hjælpe dig med at få sat mere præcise ord på når de finder ud af hvad det skyldes.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Føleforstyrrelser (??) i benene

Indlægaf JoyNips » 14. feb 2020, 11:52

heysamaysa skrev:min kæreste har føleforstyrrelser i venstre lår og det er en diskus der presser på nerverne. Dog havde han voldsomme smerter i starten da den opstod, der nu er faded ud til føleforstyrrelser. jeg kan ikke huske hvad det han har hedder, men det er stadiet lige inden det bliver en diskusprolaps. Hans er som jeg forstår det også en prikkende sitrene fornemmelse, men heldigvis smertefri om end irriterende.

jeg synes du skulle få en tid ved lægen som måske vil sende dig til skanning og hvis det er noget i den retning kan en fysioterapeut måske hjælpe.

i hvert fald er det godt at du får det undersøgt!


Diskusprotusion? Det er hvor den poser ud. Hvis der går hul på diskus er det en prolaps.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Føleforstyrrelser (??) i benene

Indlægaf heysamaysa » 14. feb 2020, 12:50

JoyNips skrev:
heysamaysa skrev:min kæreste har føleforstyrrelser i venstre lår og det er en diskus der presser på nerverne. Dog havde han voldsomme smerter i starten da den opstod, der nu er faded ud til føleforstyrrelser. jeg kan ikke huske hvad det han har hedder, men det er stadiet lige inden det bliver en diskusprolaps. Hans er som jeg forstår det også en prikkende sitrene fornemmelse, men heldigvis smertefri om end irriterende.

jeg synes du skulle få en tid ved lægen som måske vil sende dig til skanning og hvis det er noget i den retning kan en fysioterapeut måske hjælpe.

i hvert fald er det godt at du får det undersøgt!


Diskusprotusion? Det er hvor den poser ud. Hvis der går hul på diskus er det en prolaps.



ja det var lige præcis det ord jeg ikke kunne finde! tak! :-p :gogo:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Helbred"