Debattens mødregruppe

Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 11. feb 2020, 19:24

Little_Woman skrev:Av, i dag gjorde det dælme ondt at gå fra den lille mand :( Han GRÆD, rakte sine små arme mod mig og var helt ulykkelig. Hvor føles det bare forkert!

Han havde været knap så vred dernede, stadig ikke spist en bid, men på ingen måde tilfreds med situationen.

Til gengæld var han virkelig glad resten af dagen - og jeg er begyndt at få rigtige, dejlige, våde kyssere, hvor han holder om mit ansigt og kysser mig.

Årh, min elskede dreng :lun:

Er pædagogerne gode til at tage ham op, trøste, aflede osv. i afleveringssituationen? Det hjalp i hvert fald os meget at se, at der med det samme blev taget hånd om S, når han i starten blev ked af det ved aflevering.

Men av, det er ikke spor sjovt at skulle gå fra dem i starten :kram:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 11. feb 2020, 19:33

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Av, i dag gjorde det dælme ondt at gå fra den lille mand :( Han GRÆD, rakte sine små arme mod mig og var helt ulykkelig. Hvor føles det bare forkert!

Han havde været knap så vred dernede, stadig ikke spist en bid, men på ingen måde tilfreds med situationen.

Til gengæld var han virkelig glad resten af dagen - og jeg er begyndt at få rigtige, dejlige, våde kyssere, hvor han holder om mit ansigt og kysser mig.

Årh, min elskede dreng :lun:

Er pædagogerne gode til at tage ham op, trøste, aflede osv. i afleveringssituationen? Det hjalp i hvert fald os meget at se, at der med det samme blev taget hånd om S, når han i starten blev ked af det ved aflevering.

Men av, det er ikke spor sjovt at skulle gå fra dem i starten :kram:


Jeg afleverer i armene på den sødeste pædagog, når vi lige er kommet godt ind ad døren. I dag sad de og sang, så var jeg lige med til dét i de sidste 5 minutter, før der var opbrud, og så gav jeg ham til pædagogen, som sad nede på gulvet med lidt legetøj og en bog. Men han vil IKKE se legetøj/bog/noget når han bliver så ked, så vil han bare ingenting :(

Han har i dén grad luret når jeg skal til at gå - han er virkelig bevidst om tingenes tilstand.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 11. feb 2020, 19:39

Jeg står tit lige i garderoben og hører at han holder op med at græde. Der går for det meste kun 10 sekunder.

Ved mine store børn har pædagogerne også været søde til at sende en SMS med "hun er glad igen", hvis vi havde en dum morgen.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. feb 2020, 12:47

Urtekussen skrev:Jeg står tit lige i garderoben og hører at han holder op med at græde. Der går for det meste kun 10 sekunder.

Ved mine store børn har pædagogerne også været søde til at sende en SMS med "hun er glad igen", hvis vi havde en dum morgen.


Vi får også tit en sms, hvis K har været ked af det ved aflevering. Det sker nu sjældent, at hun er det, men det er virkelig rart at få vished om, at det hurtigt holdt op igen, hvis det har været sådan en morgen.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. feb 2020, 12:51

Little_Woman skrev:
girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Av, i dag gjorde det dælme ondt at gå fra den lille mand :( Han GRÆD, rakte sine små arme mod mig og var helt ulykkelig. Hvor føles det bare forkert!

Han havde været knap så vred dernede, stadig ikke spist en bid, men på ingen måde tilfreds med situationen.

Til gengæld var han virkelig glad resten af dagen - og jeg er begyndt at få rigtige, dejlige, våde kyssere, hvor han holder om mit ansigt og kysser mig.

Årh, min elskede dreng :lun:

Er pædagogerne gode til at tage ham op, trøste, aflede osv. i afleveringssituationen? Det hjalp i hvert fald os meget at se, at der med det samme blev taget hånd om S, når han i starten blev ked af det ved aflevering.

Men av, det er ikke spor sjovt at skulle gå fra dem i starten :kram:


Jeg afleverer i armene på den sødeste pædagog, når vi lige er kommet godt ind ad døren. I dag sad de og sang, så var jeg lige med til dét i de sidste 5 minutter, før der var opbrud, og så gav jeg ham til pædagogen, som sad nede på gulvet med lidt legetøj og en bog. Men han vil IKKE se legetøj/bog/noget når han bliver så ked, så vil han bare ingenting :(

Han har i dén grad luret når jeg skal til at gå - han er virkelig bevidst om tingenes tilstand.


Kan han gå?

Jeg synes, det hjalp rigtig meget, da K selv kunne gå ind på stuen. Så var det ligesom et aktivt valg - også fra hendes side. Det fungerede sjældent, hvis jeg afleverede fra favn til favn - men det er man jo næsten nødt til, så længe de ikke kan gå.

Vi havde også rigtig god succes med at bruge et 'overgangsobjekt' - en ting, hun havde med hjemmefra, og som også var med i vuggestuen. Hos os blev det hendes drikkedunk, som alle børn har med og stiller i en trækasse på reolen. Den fik hun i hånden i garderoben og løb så ind og stillede den i kassen. Det lyder åndssvagt, men det havde virkelig en positiv effekt. Jeg ved, at andre gør lignende ting med en bamse fx.

I dag gider hun ikke rigtig den drikkedunk - nu er det mor eller far, der stiller den på plads, og hun suser ind på stuen for at sige hej til alle vennerne. Så selv om det virker totalt uoverskueligt, og man har så mange tanker om, at det aldrig bliver godt med det der institutionsliv, så skal det nok blive det før eller siden :kys:
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 12. feb 2020, 17:48

Aquadorable skrev:
Little_Woman skrev:
girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Av, i dag gjorde det dælme ondt at gå fra den lille mand :( Han GRÆD, rakte sine små arme mod mig og var helt ulykkelig. Hvor føles det bare forkert!

Han havde været knap så vred dernede, stadig ikke spist en bid, men på ingen måde tilfreds med situationen.

Til gengæld var han virkelig glad resten af dagen - og jeg er begyndt at få rigtige, dejlige, våde kyssere, hvor han holder om mit ansigt og kysser mig.

Årh, min elskede dreng :lun:

Er pædagogerne gode til at tage ham op, trøste, aflede osv. i afleveringssituationen? Det hjalp i hvert fald os meget at se, at der med det samme blev taget hånd om S, når han i starten blev ked af det ved aflevering.

Men av, det er ikke spor sjovt at skulle gå fra dem i starten :kram:


Jeg afleverer i armene på den sødeste pædagog, når vi lige er kommet godt ind ad døren. I dag sad de og sang, så var jeg lige med til dét i de sidste 5 minutter, før der var opbrud, og så gav jeg ham til pædagogen, som sad nede på gulvet med lidt legetøj og en bog. Men han vil IKKE se legetøj/bog/noget når han bliver så ked, så vil han bare ingenting :(

Han har i dén grad luret når jeg skal til at gå - han er virkelig bevidst om tingenes tilstand.


Kan han gå?

Jeg synes, det hjalp rigtig meget, da K selv kunne gå ind på stuen. Så var det ligesom et aktivt valg - også fra hendes side. Det fungerede sjældent, hvis jeg afleverede fra favn til favn - men det er man jo næsten nødt til, så længe de ikke kan gå.

Vi havde også rigtig god succes med at bruge et 'overgangsobjekt' - en ting, hun havde med hjemmefra, og som også var med i vuggestuen. Hos os blev det hendes drikkedunk, som alle børn har med og stiller i en trækasse på reolen. Den fik hun i hånden i garderoben og løb så ind og stillede den i kassen. Det lyder åndssvagt, men det havde virkelig en positiv effekt. Jeg ved, at andre gør lignende ting med en bamse fx.

I dag gider hun ikke rigtig den drikkedunk - nu er det mor eller far, der stiller den på plads, og hun suser ind på stuen for at sige hej til alle vennerne. Så selv om det virker totalt uoverskueligt, og man har så mange tanker om, at det aldrig bliver godt med det der institutionsliv, så skal det nok blive det før eller siden :kys:


Alfred kravler også selv hen til dagplejemor eller dagplejefar, når vi afleverer :) Det fungerer så fint.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. feb 2020, 19:05

Otto kan ikke gå endnu. Når det nærmer sig “farvel” klynger han sig til mig og min trøje, så der er ikke noget afslappet kravlen over til en pædagog hér..

Det gik bedre dernede i dag, men han er ikke imponeret over det her koncept..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 12. feb 2020, 20:05

Little_Woman skrev:Otto kan ikke gå endnu. Når det nærmer sig “farvel” klynger han sig til mig og min trøje, så der er ikke noget afslappet kravlen over til en pædagog hér..

Det gik bedre dernede i dag, men han er ikke imponeret over det her koncept..


Det er jo også en kæmpe, kæmpe verden. Haner vant til, I bare er jer to. Giv det tid :kys:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 13. feb 2020, 10:21

Alva møver!! Dagen før sidste sp besøg, nøjagtig ligesom Luna :lol: Luna var dog lidt ældre før sidste besøg. Og hun har fået på fra start, så nu må jeg hellere lige bruge aftenen på at få fjernet ikke babyvenligt ting fra gulvhøjde, det har været et hængeparti jeg har udskudt for d i Alva alligevel ikke var så mobil.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2020, 09:28

11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. feb 2020, 09:41

godtnavn skrev:11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.

Hun er 8 måneder, ikke? På samme tidspunkt var Johan 10,1 kg og 74 cm. Og han har altid ligget ca. to kurver over normalen.
Så hun er stor, ja. Tænker ikke hun er enorm :D
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2020, 10:10

Zonta skrev:
godtnavn skrev:11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.

Hun er 8 måneder, ikke? På samme tidspunkt var Johan 10,1 kg og 74 cm. Og han har altid ligget ca. to kurver over normalen.
Så hun er stor, ja. Tænker ikke hun er enorm :D


Jo 8 måneder, var vidst mest vægten så var imponeret over, og hun lå også et godt stykke over øverste kurve, ved ikke om piget generelt er mindre eller om kurven for drenge og piger er ens? Uanset er hun perfekt, og overhaler snart sin storesøster i størrelse hv8s hun ikke stopper snart :lol: Men nu møver hun så tænker vægten nok går lidt i stå.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. feb 2020, 11:07

godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.

Hun er 8 måneder, ikke? På samme tidspunkt var Johan 10,1 kg og 74 cm. Og han har altid ligget ca. to kurver over normalen.
Så hun er stor, ja. Tænker ikke hun er enorm :D


Jo 8 måneder, var vidst mest vægten så var imponeret over, og hun lå også et godt stykke over øverste kurve, ved ikke om piget generelt er mindre eller om kurven for drenge og piger er ens? Uanset er hun perfekt, og overhaler snart sin storesøster i størrelse hv8s hun ikke stopper snart :lol: Men nu møver hun så tænker vægten nok går lidt i stå.

Jeg tror, uden at være sikker, at det først er senere, at kurven ændrer sig i forhold til køn :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2020, 11:22

Nå, lidt mere fra vs-livet herfra :rulle: :tie:

Otto er stadig ulykkelig når jeg går, men det er gået bedre med at være der de seneste to dage.

Men SPISE! Dét vil han ikke dernede. Heller ikke drikke vand. I dag røg der to bidder brød og lidt kartoffel ned.

Herhjemme spiser han også meget, meget lidt, det meste ryger på gulvet - men pølsemadder, banan, morgen-havregrød, pizza, yoghurt, kiwi og en frugt/mælk/sødkartoffel-mos(tube) glider der da lidt ned af. Men det er i dén grad små mængder.

Jeg ammer før hver lur og til nat og indtil midnat. Han vågner mega tidligt og er SULTEN! kan jeg mærke.

Bør jeg skrotte amningen? Jeg synes bare det er så barsk, at tage den store tryghed fra ham, i denne periode. Plus det jo også er væske og næring. Og jeg ved desuden ikke hvordan keg skal få ham til at sove uden.. Men lige om lidt skal han være i vs i 8-9 timer ad gangen; måske uden vådt eller tørt.

De virker bekymrede over det dernede, som udgangspunkt havde jeg tænkt at det kommer, når han bliver tryg - men jeg bliver jo ked af det, når jeg hver dag får at vide at han altså ikke har spist.

Any thoughts?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 14. feb 2020, 12:01

LW - hvornår og hvor lang tid har Otto været i vs?

Jeg ville nok ikke skrotte amningen, når bare du ammer på strategiske tidspunkter, som ikke forstyrrer hans appetit til måltiderne.

Kosten er jo det område, hvor de små kan udtrykke deres utilfredshed klarest, fordi det er der, de har så godt som 100% kontrol. Men samtidig skal de nok spise, når de er sultne nok. Dermed selvfølgelig ikke sagt man skal sætte dem i de her situationer bevidst. Men nogle gange er visse ændringer nødvendige og så kan børnene reagere ved at afvise at spise.

Så jeg tror at i takt med, at han vænner sig til den nye rytme og også får længere dage, så vil han spise mere. Han bliver tryg og han er sulten - og gradvist erfarer han at alt er helt fint, og så skal han nok spise.
2

Tilbage til "Forældre"