Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 10. feb 2020, 08:12

Aquadorable skrev:Vi er endelig - ENDELIG - kommet ind i en god søvnperiode herhjemme. Halleluja! De sidste 4-5 dage har K sovet i sin seng uden at pippe fra 19.30 til 03-04, hvorefter hun er kommet ind til os og har sovet et par timer eller tre. Det fungerer så fint for os og er en KÆMPE forskel fra de sidste mange måneder, hvor vi har løbet i pendulfart mellem stuen og hendes værelse, og hvor hun typisk allerede er landet inde i vores seng kl. 22.30.

Kryds lige fingre for, at det fortsætter, ikke? :D

:kryds: :kryds: :kryds:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 10. feb 2020, 08:20

Et pip fra os:
Alfred er simpelthen så sjov og god i tiden. Han er knap 15 mdr. Han kan ikke gå endnu, men er tæt på, der sker udvikling hver eneste dag. Han er glad og fræk, og forsøger helt klart at kommunikere. Han kan ikke sige nogen ord rent, men han har sine egne ord for Mor, Far, Arthur (storebror), vand, mad, sut. Det eneste andre kan forstå, er vist HOV og hej :lol:

Vi var igennem kolik-helvede med hans bror, så det har bare været mega nemt denne gang. Jo vist, vi kan godt være trætte, men han græder ikke ret meget, og han er forholdsvis nemt at putte både til lur og natten.
Han går i den skønneste dagpleje, så snart vi parkerer bilen, griner han og kan ikke komme derind hurtigt nok. Det er virkelig skønt at mærke, hvor glad og tryg han er der.
Jeg synes, vores hverdag rummer en udfordring ift. at have tid nok sammen med børnene, men vi har fået nogle ret fine rutiner, så vi gør hvad vi kan, og synes det fungerer så godt som muligt :)
6
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 10. feb 2020, 08:25

Neenah jeg vil også anbefale sengerand, en bamse hun er glad ved og noget dæmpet lys (evt. lyskæde) og lad hende undersøge og være oppe i sengen når/hvis hun er nysgerrig på, hvad det nu er for noget.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 10. feb 2020, 08:25

Sofie sov ude for første gang i lørdags hos farmor. Hun blev afleveret om formiddagen, sov 3 timers lur, blev puttet kl. 19, hvilket havde taget en halv time og sov så til 06:45! Det er aldrig sket herhjemme! Da hun stod op, havde hun lige kort spurgt efter mor og far, men accepteret, at vi ikke var der. Var blevet puttet til lur, og lå stadig og sov 3 timer senere, da vi kom for at hente hende. Hun havde ikke været ked af det en eneste gang. Så kæmpesucces! Så har jeg lidt mere ro i maven over, at hun skal passes igen til polterabend og bryllup her i foråret.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 10. feb 2020, 09:20

Mi55y skrev:Sofie sov ude for første gang i lørdags hos farmor. Hun blev afleveret om formiddagen, sov 3 timers lur, blev puttet kl. 19, hvilket havde taget en halv time og sov så til 06:45! Det er aldrig sket herhjemme! Da hun stod op, havde hun lige kort spurgt efter mor og far, men accepteret, at vi ikke var der. Var blevet puttet til lur, og lå stadig og sov 3 timer senere, da vi kom for at hente hende. Hun havde ikke været ked af det en eneste gang. Så kæmpesucces! Så har jeg lidt mere ro i maven over, at hun skal passes igen til polterabend og bryllup her i foråret.

Dejligt at høre!
Det er så typisk, at de sover godt når de bliver passet :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 10. feb 2020, 10:19

twinkle skrev:Neenah jeg vil også anbefale sengerand, en bamse hun er glad ved og noget dæmpet lys (evt. lyskæde) og lad hende undersøge og være oppe i sengen når/hvis hun er nysgerrig på, hvad det nu er for noget.

Hun gider ikke rigtig bamser, og indtil videre er sengen helt vildt spændende for hende - om dagen. Hun kravler op i den konstant. Men vi prøvede at putte hende derinde i går, og det gik slet slet ikke. Hun var så ked af det og rakte ud efter sin far med det samme. Det kræver nok en lidt længere tilvænning tror jeg. Så i nat faldt hun igen i søvn i barnevognen, og så kom hun ind på sin topmadras, som vi har flyttet til soveværelset imens vi lægger gulv. Der sov hun til gengæld fremragende, og selvom hun vågnede et par gange, så faldt hun til ro oppe i vores seng og sov videre.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2020, 11:55

Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2020, 12:14

Derudover, så mødte jeg lige underboen på trappe. - som hilste pænt på både mig og Otto. Sådan!
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 10. feb 2020, 12:27

Little_Woman skrev:Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..

Var det ikke bedre at prøve lur dernede, mens der er færre børn og måske lidt mere ro på? :) Eller har jeg misforstået, at det er personalet, der ikke er fuldtallige p.t.?

Hvis dagene her i indkøringen består af både spisning og lur (og måske bleskift?), begynder det jo at ligne en “normal dag”, som dem han kommer til at opleve, når du skal tilbage på jobbet, så det hele bliver mere genkendeligt :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 10. feb 2020, 12:31

Little_Woman skrev:Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..


Det er lidt en gyser at læse dine beretninger om institutionsstart - jeg har lige besøgt en masse vuggestuer og har skrevet min baby op, og alle steder siger de, at man skal regne med ca 14 dages indkøring og derudover nogle uger, hvor man kan give korte dage. Men det kan da hurtigt blive for kort tid, hvis man ramler ind i sygdom undervejs :wacko:

Nå, men jeg har skrevet behovsdato en måned tidligere end jeg egentlig har brug for pladsen - dog mest for at øge sandsynligheden for overhovedet at få en plads.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2020, 12:45

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..

Var det ikke bedre at prøve lur dernede, mens der er færre børn og måske lidt mere ro på? :) Eller har jeg misforstået, at det er personalet, der ikke er fuldtallige p.t.?

Hvis dagene her i indkøringen består af både spisning og lur (og måske bleskift?), begynder det jo at ligne en “normal dag”, som dem han kommer til at opleve, når du skal tilbage på jobbet, så det hele bliver mere genkendeligt :)


Det er to af de faste pædagoger på stuen der har vinterferie, én hele ugen og én Tor-fre.

Ja; han har stadig til gode at få ren mås dernede, det kunne de måske øve i denne uge. Han vil HADE det, det gør han også herhjemme pt :tie:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 10. feb 2020, 12:50

Min gider sjældent skiftes derhjemme, han vrider og sparker ud efter os og alt muligt andet, der bare virkelig gør det til en hadetjans.

I vuggestuen? Ja, der har de frivilligt bemærket at han ligger så fint og hygger sig, fjoller med pædagogerne og der er aldrig noget som helst med ham...


Lorteunge
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 10. feb 2020, 12:50

Min gider sjældent skiftes derhjemme, han vrider og sparker ud efter os og alt muligt andet, der bare virkelig gør det til en hadetjans.

I vuggestuen? Ja, der har de frivilligt bemærket at han ligger så fint og hygger sig, fjoller med pædagogerne og der er aldrig noget som helst med ham...


Lorteunge
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2020, 12:57

Lys skrev:
Little_Woman skrev:Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..


Det er lidt en gyser at læse dine beretninger om institutionsstart - jeg har lige besøgt en masse vuggestuer og har skrevet min baby op, og alle steder siger de, at man skal regne med ca 14 dages indkøring og derudover nogle uger, hvor man kan give korte dage. Men det kan da hurtigt blive for kort tid, hvis man ramler ind i sygdom undervejs :wacko:

Nå, men jeg har skrevet behovsdato en måned tidligere end jeg egentlig har brug for pladsen - dog mest for at øge sandsynligheden for overhovedet at få en plads.


Jeg havde sat 2!! måneder af til indkøring og “fleksible uger” - med 2,5 uges sygdom og behov for en del se-an-tid, så var det alligevel lige til øllet. Det er dælme en gyser, som du skriver, med et lille barn i hovedrollen :whine: Og ja, sygdom er der jo bare meget af pt! Det kan lige passe at han får skoldkopper lige om lidt også..

Men derudover, så har jeg meget få skrupler ved at aflevere ham; de er sgu så søde, så jeg siger nemt farvel og går hjem og hygger mig så længe. I morgen kommer en veninde, det glæder jeg mig til, mens han er væk.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 10. feb 2020, 13:23

Little_Woman skrev:
Lys skrev:
Little_Woman skrev:Uh, Otto var tilbage i vuggestuen, fra 10-11.30. Han sover om morgenen inden, så vi kan ikke være der før (før han skal sove dernede) og 11.30 skal de i gang med at putte børn. Han skal lære at sove dernede fra næste uge, hvor de er fuldtallig, i denne er der flere væk pga ferien. For det kan vi alle godt regne ud, måske nok bliver en kamp..

Men han var GAL dernede i dag! Hylede og kastede med sin sut, nægtede at spise så meget som en bid, var vred i hele sin krop. Ikke overraskende, han er også tosset mange gange dagligt herhjemme, ved bleskift/nej’er/aftøring etc.

3 uger, så er det hverdag - er fanme spændt på om det bliver børnemishandling at sende ham i vuggestue og tage på job til den tid :tie: Et barn der måske hverken spiser, drikker eller sover derinde, fra 7.30-16.30 :tie: :( Godt min mor kan være stand-by i starten..


Det er lidt en gyser at læse dine beretninger om institutionsstart - jeg har lige besøgt en masse vuggestuer og har skrevet min baby op, og alle steder siger de, at man skal regne med ca 14 dages indkøring og derudover nogle uger, hvor man kan give korte dage. Men det kan da hurtigt blive for kort tid, hvis man ramler ind i sygdom undervejs :wacko:

Nå, men jeg har skrevet behovsdato en måned tidligere end jeg egentlig har brug for pladsen - dog mest for at øge sandsynligheden for overhovedet at få en plads.


Jeg havde sat 2!! måneder af til indkøring og “fleksible uger” - med 2,5 uges sygdom og behov for en del se-an-tid, så var det alligevel lige til øllet. Det er dælme en gyser, som du skriver, med et lille barn i hovedrollen :whine: Og ja, sygdom er der jo bare meget af pt! Det kan lige passe at han får skoldkopper lige om lidt også..

Men derudover, så har jeg meget få skrupler ved at aflevere ham; de er sgu så søde, så jeg siger nemt farvel og går hjem og hygger mig så længe. I morgen kommer en veninde, det glæder jeg mig til, mens han er væk.


Jeg håber, at jeg ramler ind i mindre sygdom til august/september... til gengæld starter vi så ud med vinterhalvåret. Jeg krydser virkelig fingre for, at hun har arvet mit helbred!
1

Tilbage til "Forældre"