Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2020, 07:07

Nevermind.

Havde glemt det med centimeterne.... :lol:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 15. jan 2020, 09:32

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:
Pandesteg skrev:Min far og hans kones "trang" til at hemmeligholde ting - eller hvad man nu skal kalde det. For nogle år siden inviterede de os på ferie i udlandet, hvor der også gik længe inden de sådan rigtig ville sige hvor vi skulle hen. Vi fik nogle ledetråde og billeder og sådan og så skulle vi gætte det. Og det var da sådan set også meget sjovt.

Nu har de så inviteret i sommerhus i anledning af 60-års fødselsdag. De har lejet et sommerhus i DK i en uge og fødselsdagen skal fejres på en hverdag i løbet af ugen og derudover har de spurgt os i den nærmeste familie om vi vil komme nogle dage i løbet af den her uge og hygge i sommerhus sammen med dem. Men vi kan ikke få at vide hvor det her sommerhus ligger henne. Kun at det ligger "1 times kørsel fra KBH". Nu bor jeg ikke i KBH, så den info kan jeg ikke bruge til så meget. Vi vil selvfølgelig gerne komme og fejre fødselsdag, men i og med det er en hverdag er vi jo nødt til at tænke lidt på praktikken i forhold til om vi skal holde fri fra arbejde, blive og overnatte (og dermed arrangere pasning til vores dyr). Men det var alt andet lige lidt nemmere, hvis vi kunne få at vide hvor det her sommerhus ligger henne, så man kunne tage køretid med i betragtning.

Jeg undrer mig så egentlig også over, at man vil holde 60-års fødselsdag på en hverdag - man kan selvfølgelig være heldig at folk kan/vil holde ferie i de par dage, men for vores vedkommende er det ikke sikkert det kan lade sig gøre eller vi kan prioritere det, da det egentlig ikke ligger i en periode jeg er specielt interesseret i at holde ferie i. Så hvis vi skal med til den her fødselsdagsfejring på dagen vil det betyde at vi først kan dukke op sidst på eftermiddagen/først på aftenen og i øvrigt også kører tidligt hjem, da vi skal op og på arbejde næste dag.

Det synes vel bare det er sjovt, at vi skal gå og "gætte på" hvor vi mon skal køre henad, men jeg synes egentlig bare det er træls.


Jeg ville melde ud, at hvis ikke jeg kunne få at vide, hvor sommerhuset ligger, så måtte det desværre blive et afbud.
Netop fordi at der jo er ting, der skal gå op, særligt på en eller flere hverdage.


Jeg gik dem lidt på klingen og nu har jeg så fået en besked om at sommerhuset ligger 1,5 time fra vores by. Vi kan maks. have 1 overnatning væk hjemmefra, da dyrene jo skal ses til hver dag. Så mon ikke også det ender med at vi dukker op til fødselsdagen og så bliver det dét.
Det irriterer mig bare, at man ikke kan få alle oplysninger med det samme. Kan ikke se det sjove i at gå og vente. Især ikke når det "bare" drejer sig om et sommerhus i DK. Så eksotisk og sindsoprivende er det sgu ikke i mine øjne :genert:



Vi kørte engang 60 km til en 40-års fødselsdag. Her var så åbenbart arrangeret en "super overraskelse", i form af en bustur ud til et sted, hvor selve festen skulle holdes. Effing 5 km væk fra hvor vi bor :cuss:
Men tak for lort, det var rigtig dejligt at hente bilen 60 km væk dagen efter. det var godt nok mange km der blev kørt totalt unødigt.
18
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 15. jan 2020, 13:54

Hvordan GPS'en er havnet i handskerummet på min bil, når vi sidst har brugt den i min mands bil.
Har ikke været af øen med min bil, så vidt jeg husker.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 16. jan 2020, 18:04

Min veninde har lagt en snap op på sin historie, jeg virkelig ikke forstår. Det er et selfie, hvor hendes ansigt nærmest fylder det hele og så har hun skrevet "God stemning". Hendes ansigt er helt neutralt uden smil eller noget, og man kan umuligt se, hvad hun laver :stoned:
Det er nok bare mig, der ikke rigtig er med på hele selfiekulturen, men jeg kan virkelig ikke se, hvad sådan et billede skal gøre godt for.
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 16. jan 2020, 18:33

Dmitra skrev:Youtube.

Jeg sætter den til at spille Sofiane's "Mon ptit loup". Så fortsætter den med "Sexbomb" med Tom Jones og så spiller den guddødeme "Achy Breaky Heart" med Billy Ray Cyrus.

Jeg starter med en fransk rapper, så det er mig sgu en gåde at den tænker, det passer lige med en forloren amerikansk countrysang. WTF?


Den sang holder altid, det ved youtube godt... den er så kikset at man kun kan elske den.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. jan 2020, 19:01

Jeg har to gange oplevet at få taget blodprøver, hvor personen spurgte, hvilken arm, jeg helst ville stikkes i.

Altså er det normalt at have en foretrukken blodprøvearm? :forvirret: Jeg er sgu da ligeglad, hvor de stikker, så længe de får fat i det blod, de skal bruge :stoned:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 16. jan 2020, 19:05

Flora skrev:Jeg har to gange oplevet at få taget blodprøver, hvor personen spurgte, hvilken arm, jeg helst ville stikkes i.

Altså er det normalt at have en foretrukken blodprøvearm? :forvirret: Jeg er sgu da ligeglad, hvor de stikker, så længe de får fat i det blod, de skal bruge :stoned:


Jeg foretrækker venstre arm. Der flyder mit blod bedre og mine blodårer gemmer sig knap så godt (de gemmer sig når jeg kommer når nåle).
Jeg ved det primært da jeg er bloddonor, men da mine årer også gerne gemmer sig er det rart at de kun stikker i den side de ikke gemmer sig så godt, så stikker de nemlig ikke ligeså meget forkert.
9
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 16. jan 2020, 19:08

Flora skrev:Jeg har to gange oplevet at få taget blodprøver, hvor personen spurgte, hvilken arm, jeg helst ville stikkes i.

Altså er det normalt at have en foretrukken blodprøvearm? :forvirret: Jeg er sgu da ligeglad, hvor de stikker, så længe de får fat i det blod, de skal bruge :stoned:


Jeg spurgte altid. Som regel ved patienten selv, hvis den ene arm er nemmere at stikke i end den anden.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 16. jan 2020, 19:10

Flora skrev:Jeg har to gange oplevet at få taget blodprøver, hvor personen spurgte, hvilken arm, jeg helst ville stikkes i.

Altså er det normalt at have en foretrukken blodprøvearm? :forvirret: Jeg er sgu da ligeglad, hvor de stikker, så længe de får fat i det blod, de skal bruge :stoned:


Der er ofte en arm, som er nemmere end den anden.

Jeg er bloddoner og mine årer er nogle små idioter, der ikke vil findes, men højre er trods alt nemmere end venstre.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 16. jan 2020, 19:31

Jeg har en tydelig fremhævet åre på indersiden af min højre arm, så der ber jeg altid om at blive stukket, da jeg tænker det er nemmest.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. jan 2020, 19:41

Fair nok. Foretrukken blodprøvearm er en ting :D

Synes bare, det var et sært spørgsmål, men det er så åbenbart ikke :P
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 16. jan 2020, 20:03

Flora skrev:Jeg har to gange oplevet at få taget blodprøver, hvor personen spurgte, hvilken arm, jeg helst ville stikkes i.

Altså er det normalt at have en foretrukken blodprøvearm? :forvirret: Jeg er sgu da ligeglad, hvor de stikker, så længe de får fat i det blod, de skal bruge :stoned:


Ja det er muligt. Der kan være forskel på, hvor let det er at ramme plet
Jeg bliver også altid spurgt, hvor jeg plejer at få lagt venflon, det bøvler de stort set med hver eneste gang.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 16. jan 2020, 20:04

Jeg burde måske læse næste side, før jeg svarer :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. jan 2020, 06:37

Hvad møntvaskeri hedder på engelsk. Og på tysk.
Mine google-evner er åbenbart helt væk i dag.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2020, 06:39

kidkomb skrev:Hvad møntvaskeri hedder på engelsk. Og på tysk.
Mine google-evner er åbenbart helt væk i dag.

Laundromat på engelsk. Ved ikek med tysk. Måske det samme bare med tysk udtale. Lyder plausibelt :lol:
2

Tilbage til "Generelt"