30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2020, 16:13

Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Wizzze » 16. jan 2020, 16:18

Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Mon det også betyder at Bertel nu er frikendt for det med sangen? :gruble:

Ej, det er sgu en mærkelig sag :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2020, 16:20

Wizzze skrev:
Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Mon det også betyder at Bertel nu er frikendt for det med sangen? :gruble:

Ej, det er sgu en mærkelig sag :stoned:

Ikke, hvis du spørger mig. Men jeg er nok også en anelse rigid, når det handler om voldtægt.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Wizzze » 16. jan 2020, 16:33

Modesty Blame skrev:
Wizzze skrev:
Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Mon det også betyder at Bertel nu er frikendt for det med sangen? :gruble:

Ej, det er sgu en mærkelig sag :stoned:

Ikke, hvis du spørger mig. Men jeg er nok også en anelse rigid, når det handler om voldtægt.


Og hvad med borgmesterens orlov, hvis der ikke har været en voldtægt og hun ikke er blevet befamlet, så havde hun vel ikke ret til bare at holde "ferie" på borgernes bekostning? :gruble:
Ej jeg siger igen, den sag er sgu for mærkelig.
2
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Akehurst2 » 16. jan 2020, 16:34

Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Enig. Det virker på pressedækningen helt klart, at manden ikke havde sikret sig samtykke eller nogen former for tilkendegivelser om, at hun havde lyst til sex, og at det alene handler om, hvorvidt kvinden kunne sige fra.

Det er simpelthen for absurd, at medmindre kvinder siger eksplicit ‘nej’, så er de til rådighed for sex med en hvilken som helst mand.
4
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Kattefjæs » 16. jan 2020, 16:39

Man mangler serioes psykologisk indsigt hvis man mener at mennesker har 'al mulighed for at reagere' ved voldtaegt.

Altsaa ikke at jeg ved om der i det konkrete tilfaelde er tale om voldtaegt, det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om. Men man kan sgu da ikke bruge saadan en udtalelse til noget.
6
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2020, 16:43

Kattefjæs skrev:Man mangler serioes psykologisk indsigt hvis man mener at mennesker har 'al mulighed for at reagere' ved voldtaegt.

Altsaa ikke at jeg ved om der i det konkrete tilfaelde er tale om voldtaegt, det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om. Men man kan sgu da ikke bruge saadan en udtalelse til noget.

Det er forsvarerens pligt at sige sådan, det ville jeg ikke lægge så meget i. Jeg synes, det er langt mere problematisk, at loven er indrettet sådan, at det argument er validt i sammenhængen.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Kattefjæs » 16. jan 2020, 16:52

Modesty Blame skrev:
Kattefjæs skrev:Man mangler serioes psykologisk indsigt hvis man mener at mennesker har 'al mulighed for at reagere' ved voldtaegt.

Altsaa ikke at jeg ved om der i det konkrete tilfaelde er tale om voldtaegt, det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om. Men man kan sgu da ikke bruge saadan en udtalelse til noget.

Det er forsvarerens pligt at sige sådan, det ville jeg ikke lægge så meget i. Jeg synes, det er langt mere problematisk, at loven er indrettet sådan, at det argument er validt i sammenhængen.


Jamen det er jo det jeg mener - det er aabenbart validt. Det giver ikke nogen mening at det kan bruges som argument.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Misantropen » 16. jan 2020, 16:53

Wizzze skrev:Og hvad med borgmesterens orlov, hvis der ikke har været en voldtægt og hun ikke er blevet befamlet, så havde hun vel ikke ret til bare at holde "ferie" på borgernes bekostning? :gruble:
Ej jeg siger igen, den sag er sgu for mærkelig.

Jeg tror ikke det kommer til at gøre en forskel, men det kommer selvfølgelig an på med hvilken årsag hun har fået orlov.

Var hun ikke blevet sygemeldt? Så er det vel den der har lavet eller godkendt den(eller ferien?) der har fejlet, hvis man kan tale om uretmæssig orlov.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2020, 17:12

Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Det er altid glædeligt når man ser almindelig sund fornuft stadig kan sejre. Selvfølgelig skal man ikke kunne dømmes for voldtægt på så papirtyndt et grundlag, det åbner en ladeport for at kvinder kan begå karaktermord på mænd efter forgodtbefindende.

Men lav da bare loven om, der er vist bred enighed om at det alligevel ikke vil føre til flere domsfældelser.
6
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Wizzze » 16. jan 2020, 17:49

abcd skrev:
Modesty Blame skrev:Så er ankesagen om voldtægt og blufærdighedskrænkelse afgjort. Frifindelse på begge punkter.

Så vidt jeg kan se, skal man i Danmark reagere med andet end at ligge stille, så at sige "fryse". Så jeg ser det sådan, at uanset denne dom, så bør loven laves om.

https://www.bt.dk/krimi/live-mand-anker ... mesterseng


Det er altid glædeligt når man ser almindelig sund fornuft stadig kan sejre. Selvfølgelig skal man ikke kunne dømmes for voldtægt på så papirtyndt et grundlag, det åbner en ladeport for at kvinder kan begå karaktermord på mænd efter forgodtbefindende.

Men lav da bare loven om, der er vist bred enighed om at det alligevel ikke vil føre til flere domsfældelser.



Aaaarrrhhh, der var vel ingen der tvang ham til at lave snigeren da de lå der i sengen, og karaktermord kræver det ikke at manden har en karakter, det synes jeg nu ikke der er meget bevis på at manden har.
5
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2020, 17:58

Wizzze skrev:Aaaarrrhhh, der var vel ingen der tvang ham til at lave snigeren da de lå der i sengen, og karaktermord kræver det ikke at manden har en karakter, det synes jeg nu ikke der er meget bevis på at manden har.


Jeg talte ikke om denne mands karakter specifikt, jeg talte om hvor let eller svært det skal være at få en mand dømt. Hvis man kan få en mand dømt for voldtægt med en historie om at man er frosset, efter man har kysset med ham om aftenen og er hoppet i seng med ham, så er det for let. Hvis det skal være vores verden, så er det en verden hvor kvinder åbenbart er børn. Men det er det så heller ikke endnu.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Kattefjæs » 16. jan 2020, 18:16

abcd skrev:Jeg talte ikke om denne mands karakter specifikt, jeg talte om hvor let eller svært det skal være at få en mand dømt. Hvis man kan få en mand dømt for voldtægt med en historie om at man er frosset, efter man har kysset med ham om aftenen og er hoppet i seng med ham, så er det for let. Hvis det skal være vores verden, så er det en verden hvor kvinder åbenbart er børn. Men det er det så heller ikke endnu.


At "fryse" er jo ikke en bevidst handling. Det er en psykologisk forsvarsmekanisme som det enkelte menneske ingen kontrol har over.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2020, 18:20

Misantropen skrev:
Wizzze skrev:Og hvad med borgmesterens orlov, hvis der ikke har været en voldtægt og hun ikke er blevet befamlet, så havde hun vel ikke ret til bare at holde "ferie" på borgernes bekostning? :gruble:
Ej jeg siger igen, den sag er sgu for mærkelig.

Jeg tror ikke det kommer til at gøre en forskel, men det kommer selvfølgelig an på med hvilken årsag hun har fået orlov.

Var hun ikke blevet sygemeldt? Så er det vel den der har lavet eller godkendt den(eller ferien?) der har fejlet, hvis man kan tale om uretmæssig orlov.

Vil det sige, at hvis man oplever en voldtægt, hvor bevisbyrden ikke kan løftes, så kan man ikke være psykisk påvirket af voldtægten?
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 30-årig mand får et års fængsel for voldtægt af kvinde i borgmesters seng

Indlægaf Slettet bruger » 16. jan 2020, 18:43

Kattefjæs skrev:
abcd skrev:Jeg talte ikke om denne mands karakter specifikt, jeg talte om hvor let eller svært det skal være at få en mand dømt. Hvis man kan få en mand dømt for voldtægt med en historie om at man er frosset, efter man har kysset med ham om aftenen og er hoppet i seng med ham, så er det for let. Hvis det skal være vores verden, så er det en verden hvor kvinder åbenbart er børn. Men det er det så heller ikke endnu.


At "fryse" er jo ikke en bevidst handling. Det er en psykologisk forsvarsmekanisme som det enkelte menneske ingen kontrol har over.


Det er også fint nok. Men hvis man kan få en mand i fængsel på det grundlag, er det for let. Så kan enhver kvinde der har kysset lidt med en mand og lagt sig i samme seng som ham, jo påstå at hun frøs bagefter hvis hun ser sig sur på manden. Det dur ikke.

I hendes sko ville jeg have skrevet det under noget jeg burde arbejde ved med mig selv, jeg havde ikke kørt manden igennem voldtægtsmøllen for noget der ligner en misforståelse.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"