For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2020, 10:05

Lull skrev:
MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:Jeg går og bekymrer mig lidt for, om vi kan starte, når jeg får mens i næste uge.

Fil lavet celleskrab den 30. december, men har ikke modtaget svar endnu, og den skal være på plads, hvis vi skal starte. Så det bliver lidt et kapløb mellem mens og prøveresultater!



Hvor længe venter man normalt på svar?


På indkaldelsen står der "8-10 dage", men min læge sagde 2-3 uger. Der er gået 2 uger i dag, og kan se på sundhed.dk, at det ikke er kommet endnu. S venter både svar og mens i denne uge, og håber, det hele flasker sig!


Det håber jeg også - hvis det gør og der er gevinst for os begge denne måned kommer vi til at følges ad, med omkring en uges forskel i terminsdatoer :lun:


Ihhhhh, det kunne være lidt hyggeligt :lun: Så skal du også snart på den igen, kan jeg gætte. :)

Er ikke sååå bekymret, med mindre min prøve bliver voldsomt forsinket. Hvis klinikkens praksis er nogenlunde som sidste gang, er de SÅ søde og fleksible.


Hvis alt går vel til scanningen i dag og cysten er væk igen, skal jeg insemineres om et par uger

Hvilken klinik går du på?
På min synes jeg det er meget afhængigt af hvem man kommer ind til - hos nogle af dem føles det som ren rutine, hvor andre af dem kan huske en og sniksnakker lidt, mens man ligger der med benene i bøjlerne :lol:

Faktisk var det hende jeg brød mig mindst om, der endte med at være den hvor det lykkedes sidst. "Desværre" er hun der ikke mere, ellers kan det godt være jeg havde insisteret på at det skulle være hende der inseminerer hver gang :D


Hvornår skal du scannes i dag? Jeg krydser fingre!

Vi er (stadig i det offentlige), så det foregår på Herlev. Med den første var jeg meget imponeret over serviceniveauet i forhold til, at det netop er det offentlige. Håber, det fortsætter sådan.

Hvor er du?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2020, 10:14

Har netop modtaget svar på celleskrab, og alt er normalt, så jeg er good to go :D
2
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 13. jan 2020, 10:19

MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:Jeg går og bekymrer mig lidt for, om vi kan starte, når jeg får mens i næste uge.

Fil lavet celleskrab den 30. december, men har ikke modtaget svar endnu, og den skal være på plads, hvis vi skal starte. Så det bliver lidt et kapløb mellem mens og prøveresultater!



Hvor længe venter man normalt på svar?


På indkaldelsen står der "8-10 dage", men min læge sagde 2-3 uger. Der er gået 2 uger i dag, og kan se på sundhed.dk, at det ikke er kommet endnu. S venter både svar og mens i denne uge, og håber, det hele flasker sig!


Det håber jeg også - hvis det gør og der er gevinst for os begge denne måned kommer vi til at følges ad, med omkring en uges forskel i terminsdatoer :lun:


Ihhhhh, det kunne være lidt hyggeligt :lun: Så skal du også snart på den igen, kan jeg gætte. :)

Er ikke sååå bekymret, med mindre min prøve bliver voldsomt forsinket. Hvis klinikkens praksis er nogenlunde som sidste gang, er de SÅ søde og fleksible.


Hvis alt går vel til scanningen i dag og cysten er væk igen, skal jeg insemineres om et par uger

Hvilken klinik går du på?
På min synes jeg det er meget afhængigt af hvem man kommer ind til - hos nogle af dem føles det som ren rutine, hvor andre af dem kan huske en og sniksnakker lidt, mens man ligger der med benene i bøjlerne :lol:

Faktisk var det hende jeg brød mig mindst om, der endte med at være den hvor det lykkedes sidst. "Desværre" er hun der ikke mere, ellers kan det godt være jeg havde insisteret på at det skulle være hende der inseminerer hver gang :D


Hvornår skal du scannes i dag? Jeg krydser fingre!

Vi er (stadig i det offentlige), så det foregår på Herlev. Med den første var jeg meget imponeret over serviceniveauet i forhold til, at det netop er det offentlige. Håber, det fortsætter sådan.

Hvor er du?


kl 16.30 - hvilket betyder jeg skal til København og hjem igen, med en ulvetimes ramt 2,5 årig på bagsædet, midt i myldretiden...

Men jeg har lovet hende at hun må få McD til aftensmad, en figenstang og iPad i bilen, så håber det går :genert:

Jeg går hos Copenhagen Fertility Center ved Nørrebro station
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2020, 11:26

Lull skrev:
kl 16.30 - hvilket betyder jeg skal til København og hjem igen, med en ulvetimes ramt 2,5 årig på bagsædet, midt i myldretiden...

Men jeg har lovet hende at hun må få McD til aftensmad, en figenstang og iPad i bilen, så håber det går :genert:

Jeg går hos Copenhagen Fertility Center ved Nørrebro station


Åh Gud ja, det må være svært logistisk, når man "kun er sig selv". Selvom vi er to, er jeg spændt på, hvordan det kommer til at passe sammen med jobs og hente-bringe osv.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Primerose » 13. jan 2020, 14:30

MyGirl skrev:
Primerose skrev:Mit prolaktin er normalt igen! Jubii! Så slipper jeg for videre udredning og medicinering for det.
Havde æl for tre dage siden (hvor vi selvfølgelig forsøgte på naturlig vis). Hvis ikke der er gevinst, så skal jeg ind og have lavet en æggelederskylning om et par uger.
Har I prøvet det? Er det ubehageligt?


Kender ikke forhistorien, men hvor dejligt for jer :)

Har ikke prøvet skylningen, men kender efterhånden en del, der har - og med meget individuelle tilbagemeldinger. Dog flest, der ikke synes, det var særlig slemt.


Tak for dit svar :) Jeg frygter det nu heller ikke særligt, det er bare et nødvendigt skridt på vejen. Men det allerdejligste ville selfølgelig være at det bare ville lykkes uden ekstern hjælp.

Lige nu er det fem dage siden æl, så jeg venter på at det bliver tid til at teste. Men jeg tør næsten ikke håbe, for jeg synes skuffelsen, når den ene streg lyser klart og tydeligt, er så træls
Kender I det?
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 13. jan 2020, 16:30

Nå, men det er så helt åndssvagt denne måned, så intet forsøg i januar for mig :trist:

Lige nu mangler jeg virkelig en, der kan give et kram og fortælle at det nok skal gå.

Nu sidder Vera og jeg i sofaen, ser tegnefilm og spiser McD
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2020, 20:10

Lull skrev:Nå, men det er så helt åndssvagt denne måned, så intet forsøg i januar for mig :trist:

Lige nu mangler jeg virkelig en, der kan give et kram og fortælle at det nok skal gå.

Nu sidder Vera og jeg i sofaen, ser tegnefilm og spiser McD


Åhhhh, det er jeg ked af at høre :(

Du må kramme den lille lidt ekstra og så får du en virtuel krammer her :kram:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2020, 20:12

Lull - er du generelt plaget af cyster?
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 14. jan 2020, 06:10

MyGirl skrev:Lull - er du generelt plaget af cyster?


Tak for krammer.

Nej, det er første gang.
Og så var min slimhinde for tyk på dette tidspunkt i cyklus, til at de tror et forsøg i denne måned vil give gevinst :/
Kan ikke lade være med at tænke at "sidste udløb" nærmer sig. Så der må gerne være gevinst i næste måned...
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 14. jan 2020, 08:51

Lull skrev:
MyGirl skrev:Lull - er du generelt plaget af cyster?


Tak for krammer.

Nej, det er første gang.
Og så var min slimhinde for tyk på dette tidspunkt i cyklus, til at de tror et forsøg i denne måned vil give gevinst :/
Kan ikke lade være med at tænke at "sidste udløb" nærmer sig. Så der må gerne være gevinst i næste måned...


Kan jeg godt forstå! Men trods alt godt at høre, det ikke er et generelt problem. Håber, du er klar næste cyklus!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 14. jan 2020, 08:53

Primerose skrev:
MyGirl skrev:
Primerose skrev:Mit prolaktin er normalt igen! Jubii! Så slipper jeg for videre udredning og medicinering for det.
Havde æl for tre dage siden (hvor vi selvfølgelig forsøgte på naturlig vis). Hvis ikke der er gevinst, så skal jeg ind og have lavet en æggelederskylning om et par uger.
Har I prøvet det? Er det ubehageligt?


Kender ikke forhistorien, men hvor dejligt for jer :)

Har ikke prøvet skylningen, men kender efterhånden en del, der har - og med meget individuelle tilbagemeldinger. Dog flest, der ikke synes, det var særlig slemt.


Tak for dit svar :) Jeg frygter det nu heller ikke særligt, det er bare et nødvendigt skridt på vejen. Men det allerdejligste ville selfølgelig være at det bare ville lykkes uden ekstern hjælp.

Lige nu er det fem dage siden æl, så jeg venter på at det bliver tid til at teste. Men jeg tør næsten ikke håbe, for jeg synes skuffelsen, når den ene streg lyser klart og tydeligt, er så træls
Kender I det?


Hvornår skal du teste? Og holder du dig stadig i skindet?

Har ikke stået med den negative test ofte, må jeg indrømme. Kun været fortvivlet over at få mens rigtig rigtig mange gange!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 14. jan 2020, 09:34

MyGirl skrev:
Primerose skrev:
MyGirl skrev:
Primerose skrev:Mit prolaktin er normalt igen! Jubii! Så slipper jeg for videre udredning og medicinering for det.
Havde æl for tre dage siden (hvor vi selvfølgelig forsøgte på naturlig vis). Hvis ikke der er gevinst, så skal jeg ind og have lavet en æggelederskylning om et par uger.
Har I prøvet det? Er det ubehageligt?


Kender ikke forhistorien, men hvor dejligt for jer :)

Har ikke prøvet skylningen, men kender efterhånden en del, der har - og med meget individuelle tilbagemeldinger. Dog flest, der ikke synes, det var særlig slemt.



Lige nu er det fem dage siden æl, så jeg venter på at det bliver tid til at teste. Men jeg tør næsten ikke håbe, for jeg synes skuffelsen, når den ene streg lyser klart og tydeligt, er så træls
Kender I det?


Hvornår skal du teste? Og holder du dig stadig i skindet?

Har ikke stået med den negative test ofte, må jeg indrømme. Kun været fortvivlet over at få mens rigtig rigtig mange gange!


Jeg har også mest været frustreret over at få mens mere end at stå med negativ test. Jeg har aldrig haft det store behov for at teste “før tid”

Jeg husker btw heller ikke gennemskylning som vildt ubehagelig, men mener det alligevel krævede et par panodiler efterfølgende
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 15. jan 2020, 11:59

Så er mens kommet, og jeg ringer ind i morgen tidlig og får os igang :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 15. jan 2020, 12:07

MyGirl skrev:Så er mens kommet, og jeg ringer ind i morgen tidlig og får os igang :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:


:rock: :kryds: :preggo1:
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 16. jan 2020, 18:31

MyGirl skrev:Så er mens kommet, og jeg ringer ind i morgen tidlig og får os igang :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:


Fik du fat i dem og skal du starte op nu? :)
0
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Graviditet"