Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf billiebean » 31. okt 2017, 12:50

Hvilken skønheds- eller wellnessbehandling synes du, at du får mest ud af? Hvor får du mest effekt for pengene? Hvad ville du nødigst undvære? Hvad ændrede dit liv?!

Jeg overvejer at forkæle mig selv med en behandling, men ved ikke lige med hvilken. Har tænkt på ansigtsbehandling og fodbehandling - eller måske massage.

Hvad er du afhængig af?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf girl_beat » 31. okt 2017, 13:00

Jeg selv får klart mest ud af en tur til frisøren. Hun er super dygtig og kender mit hår, som bliver plejet efter alle kunstens regler.

Hvis det skal være mere ovre i wellness-afdelingen, så er en times kropsmassage VIRKELIG skønt. Man er virkelig flyvende bagefter :love:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 13:04

Fodbehandling er meget højt på listen - men altså sådan en rigtig en hos en autoriseret fodterapeut. Det er så rart og ens fødder er så pæne bagefter, og så synes jeg også, det er nærmest nødvendigt at tage sig lidt af sine fødder, hvis man nu er sådan en, der godt kan lide upraktiske sko. Det er i øvrigt ikke ret dyrt i forhold til wellness hos kosmetologer.

Ellers kan jeg virkelig godt lide kropsbehandlinger, scrub, massage og den slags. Det er luksus at blive nusset om på hele kroppen, og især ryggen, som er svær at nå selv. Men (langtids)effekten synes jeg er bedre ved fodbehandlinger.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 13:08

girl_beat skrev:Jeg selv får klart mest ud af en tur til frisøren. Hun er super dygtig og kender mit hår, som bliver plejet efter alle kunstens regler.


Min frisør er også den sidste form for professionel behandling, der ryger. Alt reddes af godt hår - og det holder længere nd nogen af de andre ting, synes jeg.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf Aima » 31. okt 2017, 13:40

billiebean skrev:Hvilken skønheds- eller wellnessbehandling synes du, at du får mest ud af? Hvor får du mest effekt for pengene? Hvad ville du nødigst undvære? Hvad ændrede dit liv?!

Jeg overvejer at forkæle mig selv med en behandling, men ved ikke lige med hvilken. Har tænkt på ansigtsbehandling og fodbehandling - eller måske massage.

Hvad er du afhængig af?


Efter et par år med syge, smerteplagede øjne, var min pande blevet ret rynket, så i 2013 fik jeg for første gang filler i fugen mellem brynene og botox i panden. Det lyder lidt voldsomt at sige det ændrede mit liv, men det gjorde det jo... det ændrede i hvert fald min selvopfattelse og fjernede et ret stort irritationsmoment. Jeg har holdt det ved lige siden.

Så. Jeg får botox i pande og om øjnene to-tre gange om året, mine ‘faste’ behandlinger er vandrette pandelinjer, kragetæer og løft af bryn. Filler i bekymringsfugen har ikke været nødvendigt i et par år.

Derudover får jeg lagt gele på mine negle. Jeg ville allerhelst bare have pæne, raske naturlige negle, men mine negle er pga. sygdom skøre og deforme og ser faktisk sådan lidt småulækre ud, så det er også et need to have, særligt nu hvor jeg arbejder som tjener. Jeg har dog købt grej, gele og shellak, så jeg kun behøver bruge tid og penge på at få dem ordet hos min negletekniker hver tredje måned, derimellem står jeg selv opfyldning og vedligehold.

Jeg er sindssygt glad for muligheden for ovenstående behandlinger og prioriterer dem lige så højt som fx. min allergimedicin. Need to have, not nice to have.

Jeg har også fået filler i læberne og i linjerne fra næse til mundvige, jeg er glad for behandlingerne, men de er ikke lige så vigtige som de andre.

Ansigtsbehandlinger og hårkure klarer jeg selv, dels fordi det er billigere og jeg hygger mig ret meget med det, men også fordi jeg ikke har tålmodigheden til at ligge der og få det gjort, jeg kan ikke rigtigt nyde den slags, jeg keder mig.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvilken skønheds/wellness-behandling?

Indlægaf Summer » 31. okt 2017, 15:03

Jeg havde efter mine teenageår problemer med tilstoppede porer, specielt ved min næse. Min næse var utrolig fedtet, og havde altid bumser og hudorme - men uanset hvilke produkter jeg brugte, så hjalp det ikke.
Fik så en carbon-peel ansigtsbehandling for et år siden, og det rensede ligesom mine porer og jeg har lige siden haft meget nemmere ved at kunne få renset min hud ordentligt samt holde urenhederne nede. Min næse er heller ikke hævet mere (hvilket den var før i mange år pga. urenheder), og min hud er slet ikke lige så fedtet mere ved næsen.
Jeg får da stadig bumser, men det er enten nogle dage op til min mens, eller nogle dage efter at jeg har haft min periode.

Jeg vil på et tidspunkt gerne have lavet single eyelash extensions. Jeg synes nogle flotte vipper gør rigtig meget for ens udseende. Men det må vente til jeg ikke kun er på SU mere. :)
0

Tilbage til "Skønhed"