Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf girl_beat » 28. okt 2017, 11:38

Inspireret af de mange debatter om shopping og (over)forbrug kom jeg forleden til at tænke på, hvor meget folk egentlig bruger på udseende/skønhed :gruble:

Hvis man har været til frisør, fodbehandling eller lign., er det jo ikke synligt på samme måde som “Se min nye taske!”, men for mange giver det alligevel en positiv effekt og tilfredshedsfølelse. Derfor slog det mig, at man kan bruge virkelig høje summer uden at blive shamet, fordi mange skønheds- eller kosmetiske behandlinger jo netop går ud på, at man ‘bare’ ser naturligt bedre ud.

Selv interesserer jeg mig ikke synderligt for make-up, og jeg køber næsten altid hudpleje på tilbud, så det var noget af en overraskelse at regne mig frem til et forbrug på ca. 10.000 kr. om året :nerve:

Fordelingen er noget i retning af 4 x frisør, 4 x ansigtsbehandling, 4 x massage, 1 x botox (det er så noget nyt) og det løse i form af cremer, rens, ansigtsmaske osv.

I dare you :devil: Hvor meget bruger du?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Spjaerten » 28. okt 2017, 11:43

Ingen anelse men ikke ret meget ifht. TS.

2 frisørbesøg måske. Får sjældent andre behandlinger.

Mit dullegrej er oftest Max Factor & L’oreal kategorien. Shampoo mm mærkevarer men netkøb eller Normal køb.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2017, 11:54

Små 2000 kr. tror jeg.

Min frisure er en skulderlang page med pandehår, hvilket de fleste frisører kan holde ved lige, så det er en post, jeg ikke gider bruge mange penge på. Sidst var jeg faktisk et lidt dyrere sted, hvor frisøren til slut glattede mit hår. Det så vældig fint ud resten af dagen (eller kortere tid), og egentlig blev jeg mest bare frustreret over, at jeg aldrig selv kommer til at prioritere at bruge tid på at lære at gøre det samme.

Makeup bruger jeg ikke, så det koster jo ingenting.
Jeg får ingen skønhedsbehandlinger, men på sigt kunne jeg godt finde på at få renset mit ansigt i dybden nogle gange om året.
Min dagcreme er semidyr, men ellers bruger jeg en række billige(re) produkter, som jeg har prøvet mig frem til i gennem årene. Jeg har fx. testet en del nærende shampooer, men medmindre jeg ind i mellem anvender en mindre fancy variant, ender mit tykke, glatte hår med at klaske sammen.

Egentlig vil jeg sige, at det, der er dyrest ift. mit udseende, er den mad, jeg spiser, og som er med til at værne om især min hud.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf JoyNips » 28. okt 2017, 15:02

Hmm voks + farvning af bryn + vipper + retning af bryn hver måned. Og så bruger jeg vel et par tusinde på makeup, hudpleje, hårhalløj og neglelak på årsbasis.
Passer nok meget godt med 10.000 kr/året i alt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Juki » 28. okt 2017, 15:31

Jeg bruger en ret dyr special-shampoo, der godt nok er drøj i brug, men det er også den eneste jeg har fundet der kan holde svamp, skæl, kløe, psoriasis og sår nede/væk. Det er penge jeg hellere end gerne ofrer på det, da det kan være ret så hæmmende at man drysser skæl som var det en snestorm :wacko:

Den koster omkring 400 kr. for 350 ml. og så holder den vel 3 måneders tid.

Hver 2.-3. måned ca. køber jeg en flaske med ren argan olie som jeg bruger til kroppen og nogle gange håret. Sådan en flaske koster vist omkring 350 kr for 500 ml.

Frisør går jeg til hver 3.-4. måned, +/-. Og det giver jeg 330 kr for pr gang, efter jeg har har skiftet frisør. Før gav jeg næsten 600 kr. for en klipning :nerve: Det var så også inkl. vask, hovedbundsmassage, drikkevarer og lignende, som jeg sagtens kunne undvære, men ikke kunne fravælges.

Ellers bruger jeg i perioder mange penge på makeup, specielt øjenskygge. Tidligere har jeg også haft svært ved at styre mit forbrug af neglelak og jeg har vel omkring 200 pt., selvom jeg efterhånden sjældent går med neglelak :rulle:

Tidligere har jeg også haft svært ved at styre mit forbrug af makeup og jeg har hamstret når der fx har været tilbud på mascaraer. Ligesom med neglelak har jeg altid fundet en undskyldning overfor mig selv for hvorfor jeg ikke kunne leve uden lige den farve eller nuance :stoned:

Jeg synes det har hjulpet gevaldigt efter jeg er begyndt at prioritere kvalitet og få "go to" ting, fremfor bare at gå shop-amok i tilbud og billige alternativer. Fx køber jeg sjældent øjenskyggepaletter mere, hvor det kun er få skygger jeg ville få brugt, men i stedet køber jeg skyggerne enkeltvis så jeg kun får dem jeg gerne vil have.

Som sagt er mit forbrug blevet meget bedre/mindre, men det vil ikke undre mig hvis jeg tidligere har brugt 10.000 kr. på makeup, skønhedsprodukter, sæber osv. på et år :tie:

Det er vanvittig mange penge og jeg kan godt ærgre mig over at jeg har frådset mange af pengene væk på ligegyldige ting jeg ikke bruger, men samtidig er makeup min hobby og hvis man gerne vil have muligheder for at lave forskellige looks så kræver det nogle valgmuligheder.. :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Sangius » 28. okt 2017, 15:32

Uha... næsten intet. Er til frisøren en gang hver 2. år måske. Har aldrig fået ordnet negle, eller været til nogen skønhedsbehandlinger af en art.
Har prøvet massage en gang, det gør jeg aldrig igen.

Bruger anglemarks produkter mest, Stuhrs parfumefri shampoo+balsam.

Bruger en mineralpudder til 150 kr som holder i et års tid som regel. Mascara fra Nilens jord til 120 kr. Holder et halvt års tid.
Jeg bruger nok omkring 1000 kr om året.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf catnip » 28. okt 2017, 16:58

Jeg bliver vokset og får fyldt vipper på cirka en gang om måneden. Det alene er omkring 1000 kr per måned. Til gengæld bruger jeg ikke særlig meget make up - med vipperne på, kan jeg ofte klare den med lidt concealer og rouge til hverdag.

Så er der fugtighedscreme, body lotion, shampoo, balsam og hårolie oven i. Ved ærlig talt ikke hvor meget det løber op i.

Jeg burde bruge flere penge på mit hår end jeg gør, sådan ved at gå til frisøren hver anden måned. Det bliver nok nærmere to gange om året.

Tæller jeg det hele op er det langt over 10.000 kr om året, og det er jeg faktisk lidt i fornægtelse over :nerve:
0
- Nevertheless she persisted -
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf TomKah » 28. okt 2017, 17:01

Jeg er ikke blevet klippet i 2 år, og jeg bruger hverken makeup eller cremer. Sidste år var jeg til massage en gang (100 kr) og brugte vel 200kr på solcreme og shampoo. Så det er ikke overvældende summer.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf girl_beat » 29. okt 2017, 10:47

catnip skrev:Jeg bliver vokset og får fyldt vipper på cirka en gang om måneden. Det alene er omkring 1000 kr per måned. Til gengæld bruger jeg ikke særlig meget make up - med vipperne på, kan jeg ofte klare den med lidt concealer og rouge til hverdag.

Så er der fugtighedscreme, body lotion, shampoo, balsam og hårolie oven i. Ved ærlig talt ikke hvor meget det løber op i.

Jeg burde bruge flere penge på mit hår end jeg gør, sådan ved at gå til frisøren hver anden måned. Det bliver nok nærmere to gange om året.

Tæller jeg det hele op er det langt over 10.000 kr om året, og det er jeg faktisk lidt i fornægtelse over :nerve:

Det er også derfor, jeg tog tilløb til denne tråd. Jeg har fx aldrig fået ordnet vipper, bryn eller negle professionelt og synes generelt, at mine rutiner er ret ‘basic’, men udgifterne ser alligevel voldsomme ud på skrift :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Hunkat » 29. okt 2017, 11:02

Åh gud...

Hår: jeg bliver farvet ca. 2 gange om året, 2x2000 kr.
Voks: en gang om måneden fast, 450 kr + lidt ekstra nogle gange, nok i snit 500 om måneden.
Make-up bruger jeg meget sjældent, har måske brugt... 500 kr om året. Mjah... hvis vi tæller creme og mistspray osv med nok nærmere 1000.
Negle osv. bruger jeg ikke rigtig.

Så jeg ligger nok nærmere 12.000 om året... det er da også en slat penge kan man jo sige...
Senest rettet af Hunkat 29. okt 2017, 14:48, rettet i alt 1 gang.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Annione » 29. okt 2017, 11:54

2000 på klip, 1500x2 på Botox, 3000 på filler, ...3500 på cremer, make-up o.l.... 1000 på vitaminer (som jeg også mener jeg bliver pænere af)...
og så er jeg begyndt på japansk facelift nu her. Det er så lige 5000 oven i hatten.

Måske 20.000 på det. Det er alligevel en slat... :8:
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf lulu-p » 29. okt 2017, 13:37

2 x hårklip ca 1000 i alt. Jeg bruger kun make-up ved festlige lejligheder så den post kan holdes under 500 om året. Cremer, shampoo, deo og parfume..måske 2000 om året.

Så er der vitaminer og sund mad. Jeg tror egentlig det er den vigtigste faktor for mit udsende.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Torn » 29. okt 2017, 14:16

Det er svært at estimere, synes jeg... men nok en meget god øvelse. :P

Jeg er ved frisør cirka tre gange årligt. Pr. gang omtrent 800,-. Årligt giver det 2.400,-.

Så køber jeg sminke og cremer i Matas for cirka 100 kr. i måneden, men en del af det beløb er gaver til andre. Jeg vil skyde på 80,- pr. måned til mig selv, så årligt giver jeg cirka 1000,-.

Jeg køber ikke mad efter min udseende og ej heller tager jeg nogen vitaminer eller kosttilskud. Men jeg træner en del, hvilket for mig også hænger sammen med mit udseende. Mit abonnement koster 259,- månedligt, hvilket giver omtrent 3100,- årligt.

Så eh; 2.400 + 1.000 + 3.100 = 6.500 kr. Det var langt højere, end jeg forventede. :genert:
3
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Pityt » 29. okt 2017, 17:23

Hmmm...en del :gruble:
Botox 2 gange om året, Restylane 1 gang om året: ca. 10.000
Voks hver måned: 6000
Andre behandlinger: 3000
Shampoo, balsam, styling: ca. 1000
Hudpleje: ca. 4000
Andet (makeup, neglelak, kropspleje o.s.v.): ca. 2000
Så...omkring 26.000 :genert:
Og så er der kosttilskud og træning og fys og sådan...men det er jo mere en helbredsting :fløjt:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7325
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Aragorn » 29. okt 2017, 18:07

2 x shampoo og 2 x deodorant roll on om måneden, bliver det vist til.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Skønhed"