Øjen laser operation

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 23. okt 2015, 08:40

Nogen der har fået korrigeret deres syn ved sådan en laser operation og kan fortælle lidt om det?

Jeg er nærsynet og kan ikke længe gå med linser. Jeg HADER briller, jeg føler mig SÅ hæmmet af at skulle have dem på hver dag, så nu overvejer jeg at få fikset mine øjne. Men det er jo mit syn og så begynder alle bekymringerne :P
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Øjen laser operation

Indlægaf Jungletiger » 24. okt 2015, 15:08

Fik foretaget en Femto-Lasik operation for små 5 år siden - og har ikke fortrudt et sekund. Mit syn er perfekt - og jeg nyder, at jeg ikke skal bruge briller/linser.

Før operationen var jeg til forundersøgelse, så de var sikre på, jeg var egnet til at få operationen. Der var selvfølgelig også rig mulighed for at stille alle de spørgsmål, man sidder med, når man måske skal have nogen til at "pille" i ens øjne.

Selve operationen er der ikke grund til at være nervøs for. Man bliver bedøvet godt og grundigt, så man mærker intet. Det mest ubehagelige for mig, var den dims, der bruger til at holde øjet åbent med - den var ikke vanvittig behagelig, men dog til at leve med.

Efter operationen lå jeg i et mørkt rum i en times tid, hvorefter øjnene lige skulle tjekkes, og så var det hjem og ligge med lukkede øjne en 3-4 timer - og voila, så kunne jeg se uden briller for første gange i maaaaaange år.

Dagen efter var jeg til tjek igen - og det mener jeg også, jeg var efter 14 dage og så en eller to gange derefter.

En eller anden dag bliver jeg nok langsynet - og så er det da med i overvejelserne, om jeg også skal få fikset det. Det er så bare et linseskift i stedet, hvilket umiddelbart virker mere grænseoverskridende på mig.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 26. okt 2015, 12:20

Dikus skrev:Nåh ja. Hvad vil du gerne høre om?0


Uh, ved slet ikke sdan helt præcist hvad jeg vil vide. Bare lidt erfaringer, tror jeg.

Er det en sikker operation? altså kan det gå helt galt? Hvor har du fået det lavet? og hvor længe tog det inden at du kunne se normalt?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 26. okt 2015, 12:39

Må man spørge hvad det kostede ?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Øjen laser operation

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 14:06

Jeg gav ca. 30.000 kr for min operation, og jeg synes hele forløbet var rigtig godt. Jeg fik det lavet på Hamlet, og var super glad for det. De havde styr på det, der var ingen problemer, efterbehandlingen var rigtig god. Jeg ser perfekt, hvor jeg før var rigtigt dårligt seende med bygningsfejl.
Der er jo altid noget der kan gå galt, men hvor jeg fik det lavet var de så rutinerede og sikre i deres fremgang. Der gik et par dage før jeg så perfekt, fordi det lige skulle hele.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 3. nov 2015, 08:37

Mange tak for jeres input, det er altid rart lige at høre andre erfaringer.

Jeg er også blevet allergisk overfor min linser, måske det hjælper at ændre mærke, jeg ved det ikke. Men jeg hader ihvertfald mine briller.

Jeg har -3,5, så det er for egen regning. Det er helt ok, spørgsmålet er bare om jeg tør :p
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Øjen laser operation

Indlægaf Spoock » 3. nov 2015, 09:41

Jeg har selv fået lavet en operation for en del år siden. Det var der ingen ben i.

Du skal dog være opmærksom på et par ting. En del, inkl. mig selv, får dårligere nattesyn af operationen og nogle, også mig, kan få en tendens til at se "flares" på små lyskilder i mørke - altså at lyskilden nærmest ligner en stjerne - lidt ala billygter om natten i regnvejr.

Det er noget jeg sagtens har kunne vænne mig til og en ringe pris at betale for at komme væk fra -10 og briller :)
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 4. dec 2015, 13:49

Jeg har nu været ved øjenlægen.. og jeg har øjenkatar..

Tænk, jeg har både været ved optiker og egen læge et utal af gange. Men nu er jeg i behandling og så ser vi hvordan jeg tåler linserne efterfølgende.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 9. dec 2015, 09:34

Dikus skrev:Det var godt, du kom afsted!
Øjenlæger giver faktisk mening ind i mellem!


Det må vi sige.. Jeg er bare sådan en der helst ikke går til lægen.. :fløjt: Men det var vist godt jeg kom afsted.. efter 1 år :stoned:

I dag har jeg linser i.. Håber jeg kan have dem i hele dagen. Men kan mærke at mine øjne stadig er lidt tørre.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Øjen laser operation

Indlægaf Mus84 » 6. jan 2016, 11:16

mulledit skrev:
Dikus skrev:Det var godt, du kom afsted!
Øjenlæger giver faktisk mening ind i mellem!


Det må vi sige.. Jeg er bare sådan en der helst ikke går til lægen.. :fløjt: Men det var vist godt jeg kom afsted.. efter 1 år :stoned:

I dag har jeg linser i.. Håber jeg kan have dem i hele dagen. Men kan mærke at mine øjne stadig er lidt tørre.


Håber det allerede har hjulpet.

Jeg har haft et lignende problem med mine linser. Øjnene tørrer ud og klør. Jeg havde faktisk opgivet linser og brugte kun briller. Skiftede optiker og fortalte om mit problem. Fik to slags linser på prøve og de dyreste (selvfølgelig) fungerer faktisk fint og jeg kan godt have dem i en hel dag. Bruger dog stadig briller i hverdagen af hensyn til mit arbejde. Det er bare rigtig rart at kunne have linser i når vi skal noget.

Drømmer om en øjenoperation, men er vist for meget kylling. Er sindssygt afhængig af godt syn på mit arbejde.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Tilbage til "Skønhed"