Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 7. sep 2017, 10:19

Jeg løber snart tør for mine nuværende produkter, og som overskriften illustrerer, så er jeg i tvivl om, hvilken hudplejeserie jeg skal vælge :gruble:

Jeg har de sidste ca. fem år brugt Danish Skincare, men må indrømme, at jeg ikke længere er helt tilfreds med resultatet. Inden det brugte jeg i nogle år Murad, men eftersom jeg dengang heller ikke oplevede at effekten svarede til prisen, prøvede jeg noget andet. Jeg er studerende, så jeg har et budget på 250 kr. til hudpleje om måneden :)

Min hud har tendenser til at være lidt tør, men jeg får stadig bumser af og til (er 28) og derudover har jeg tendens til rødmen (muligvis rosacea).

Har I nogle gode forslag til en serie jeg kan skifte til eller et sted, jeg kan finde ud af det? Jeg tænker umiddelbart ikke at Mataspigerne ved så meget om hud, men måske er jeg for skeptisk :fløjt:
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Kolibrien » 7. sep 2017, 12:31

Jeg har nøjagtig samme hudtype som sig. Tendens til tørhed, får en urenhed i ny og næ og rosacea. Jeg bruger en mild (og billig) ansigtsrens fra Änglamark, herefter Pudderdåsernes T-zone peeling og en serum og ansigstcreme fra La Roche-Posay fra Rosaliac-serien. Efter jeg har indført den rutine er min hud blevet så pæn!
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Chichu » 7. sep 2017, 14:06

Kolibrien skrev:Jeg har nøjagtig samme hudtype som sig. Tendens til tørhed, får en urenhed i ny og næ og rosacea. Jeg bruger en mild (og billig) ansigtsrens fra Änglamark, herefter Pudderdåsernes T-zone peeling og en serum og ansigstcreme fra La Roche-Posay fra Rosaliac-serien. Efter jeg har indført den rutine er min hud blevet så pæn!


jeg har slet ikke samme hudtype, men kan også varmt anbefale la roche-posay som mærke. Jeg køber det (og mange andre gode apotekermærker) på apo-rot.de, det er meget billigere end på et dansk apotek.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf BlueBunny » 7. sep 2017, 17:25

Jeg sværger til Decker. Det er et ret dyrt mærke. Jeg har dog lige opdaget en side som hedder cocopanda og så bliver det pludselig til at have med at gøre. Og jeg tænker dit budget kan holde.
Jeg startede med Decleor efter en behandling hos Skodsborg for over 10 år siden og nyder det hver eneste gang.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 8. sep 2017, 13:16

Tusind tak for svarene! :)

Kolibrien - lige for at forstå det korrekt, er det så rigtig forstået, at du efter rens påfører Pudderdåsernes T-zone peeling i T-zonen og tager serum på kinderne eller tager du serum over det hele?

Godt at høre, der er flere, der er glade for la roche-posay - ved I, om det er noget, man kan få en 'smagsprøve' på på apoteket eller Matas eller må man bare springe ud i det? :)

BlueBunny - hvilken hudtype har du? Og hedder det noget mere end Decker? :) Når jeg søger på det, kommer der nemlig ikke noget frem :/
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf avdotja » 8. sep 2017, 14:26

Jeg tror det er autocorrect der har været på spil: prøv at søge på Decleor i stedet for Decker - det nævner hun i hvert fald længere nede :)
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf twinkle » 8. sep 2017, 20:37

Jeg ville tjekke The Ordinary ud.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 902

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Jydepigen » 10. sep 2017, 10:34

Jeg er glad for Nuxe :)
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Kolibrien » 10. sep 2017, 12:24

Dobbeltkonfekt skrev:Tusind tak for svarene! :)

Kolibrien - lige for at forstå det korrekt, er det så rigtig forstået, at du efter rens påfører Pudderdåsernes T-zone peeling i T-zonen og tager serum på kinderne eller tager du serum over det hele?

Godt at høre, der er flere, der er glade for la roche-posay - ved I, om det er noget, man kan få en 'smagsprøve' på på apoteket eller Matas eller må man bare springe ud i det? :)


Ja, jeg bruger t-zone peeling i hele ansigtet og efterfølgende den serum der hedder Rosaliac AR Intense Serum, også i hele ansigtet og slutter af med den creme, der hedder Rosaliac UV Legere. Det har virkelig gjort en forskel for min hud - særligt rødmen.

Jeg vil tro, at du kan få en prøve på cremer på apoteket. De kan ikke købes i Matas, desværre. Men kan findes billigere på nettet.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Grissebassen » 10. sep 2017, 19:17

Hvis din hud er tør, men du samtidig får urenheder ville jeg klart gå efter en rensemælk eller renseolie.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken hudplejeserie skal jeg vælge?

Indlægaf Grissebassen » 10. sep 2017, 19:17

Hvis din hud er tør, men du samtidig får urenheder ville jeg klart gå efter en rensemælk eller renseolie.
0

Tilbage til "Skønhed"