Tandpasta med kul

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Mangoness » 21. aug 2017, 21:24

Zombie skrev:Jeg tør simpelthen ikke den slags ting, men bruger et rensepulver som det, tandlægen bruger til at rense ens tænder med.
En kvinde jeg kender gennem nettet fik ødelagt sine tænder ved at bruge et trick med bagepulver. Hun troede, det var uskadeligt fordi bagepulver bruges i mad. Så jeg er vildt skeptisk over for alt der bleger.


x2. Hvis jeg ville have mine tænder bleget, så ville jeg få det gjort hos tandlægen :panik:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Planten » 21. aug 2017, 22:02

Mangoness skrev:
Zombie skrev:Jeg tør simpelthen ikke den slags ting, men bruger et rensepulver som det, tandlægen bruger til at rense ens tænder med.
En kvinde jeg kender gennem nettet fik ødelagt sine tænder ved at bruge et trick med bagepulver. Hun troede, det var uskadeligt fordi bagepulver bruges i mad. Så jeg er vildt skeptisk over for alt der bleger.


x2. Hvis jeg ville have mine tænder bleget, så ville jeg få det gjort hos tandlægen :panik:

Jeg har snakket med min tandlæge om blegning. Det ville give følsomme tænder, ny diæt, og måske lysere tænder. Og alt sammen for mange penge - jeg har ikke lyst.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Aima » 22. aug 2017, 04:32

Planten skrev:
Mangoness skrev:
Zombie skrev:Jeg tør simpelthen ikke den slags ting, men bruger et rensepulver som det, tandlægen bruger til at rense ens tænder med.
En kvinde jeg kender gennem nettet fik ødelagt sine tænder ved at bruge et trick med bagepulver. Hun troede, det var uskadeligt fordi bagepulver bruges i mad. Så jeg er vildt skeptisk over for alt der bleger.


x2. Hvis jeg ville have mine tænder bleget, så ville jeg få det gjort hos tandlægen :panik:

Jeg har snakket med min tandlæge om blegning. Det ville give følsomme tænder, ny diæt, og måske lysere tænder. Og alt sammen for mange penge - jeg har ikke lyst.


Hvis hun fik ødelagt sine tænder pga. bagepulver-tricket, er det enten fordi hun i forvejen havde ødelagt emalje, eller fordi hun har psykopatbørstet fem gange om dagen. Bagepulver, kul og det 'pudsemiddel' de bruger hos tandlægen gør præcis samme ting; de sliber emaljeoverfladen meget fint, hvilket ikke har decideret blegeeffekt, men til gengæld kan fjerne overfladebelægninger som almindelig tandbørstning ikke kan, og det kan give et lysere look, ja. Ikke blege, men lysne.

Har man normale, sunde tænder og mundhygiejne, kan man godt lysne med bagepulver, kul eller pudsemiddel engang i mellem uden man risikerer nogle som helst bivirkninger ved dét. Det siger sig selv, man ikke skal bruge det konsekvent, men at 'rense' sine tænders overflade med et mildt slibemiddel i ny og næ, er ikke mere risikabelt end at drikke en sodavand et par gange om ugen, og det udsagn har jeg dels fra min venindes tandlægefar og min egen tandlæge. Jeg har selv brugt oceaner af tid og energi på at researche og undersøge, og jeg har også prøvet både bagepulver, kul og pulveret tandlægerne bruger (Eucryl, hedder det) alle gav effekt, ikke prangende, men som efter en tandrensning ved tandlægen, cirka.

Jeg ønskede mere hvide tænder, så jeg kastede til sidst håndklædet i ringen og fik en professionel blegning (hvor tandlægen inden vurderede min emalje, det var også i den forbindelse vi vendte de andre metoder, deres effekt og potentielle bivirkninger). Dét battede for alvor, men hvis det var nok for mig og min forfængelighed, ville jeg anyday vælge at børste mine tænder i bagepulver eller kul en enkelt gang om ugen, fremfor at få dem bleget kemisk ved tandlægen. En kemisk ekstern blegning, som altså er dén metode tandlæger bruger, er, sjovt nok, en kemisk reaktion der sker inde i tanden. Tandlægerne bruger et relativt højt koncentrat af carbamid peroxid som trænger ind og nedbryder de misfarvninger der er efterladt i tandens molekyler. Det er uanset hvordan man vender og drejer det ikke særligt skånsomt eller sundt for tænderne, og at foreslå det som alternativ til en meget let overfladepudsning, svarer til at foreslå et fullblown facelift til en der spørger efter fugtighedscremer mod tørhedsrynker. Jeg tillægger det helt ærligt uvidenhed og manglende kildekritik.

Når det, du har bestilt, ovenikøbet er en tandpasta, er koncentrationen og derved også slibeeffekten i øvrigt endnu mindre, og medmindre du i forvejen har troubles med din emalje, kan du roligt prøve det af. Som sagt skal du ikke forvente mirakler, det er primært potentielle genstridige belægninger der mindskes, og har intet med en decideret blegning at gøre.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Aima » 22. aug 2017, 04:37

PS. Jeg ved godt, der står rundt omkring på nettet, at bagepulver, natron, kul, tis, citron og whatnot har blegnede effekt, det har det måske også på materiale der kan optage det, men det kan tænder altså ikke, så dét der giver mulig effekt er pudse-funktionen. I princippet ville man også kunne bruge aske.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Chachacha » 22. aug 2017, 06:08

Jeg har købt det der Cmiile blegesæt, har ikke prøvet der endnu. Synes det lyder nasty med kul :genert:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Aima » 22. aug 2017, 06:15

Chachacha skrev:Jeg har købt det der Cmiile blegesæt, har ikke prøvet der endnu. Synes det lyder nasty med kul :genert:


Det er også noget værre svineri, jeg brugte det under bruseren, fordi jeg slet ikke kunne overskue sort, mudderlignene vand overalt. Man skal nok bare lukke øjnene imens, det smager ikke af noget.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Planten » 22. aug 2017, 07:29

Aima skrev:
Chachacha skrev:Jeg har købt det der Cmiile blegesæt, har ikke prøvet der endnu. Synes det lyder nasty med kul :genert:


Det er også noget værre svineri, jeg brugte det under bruseren, fordi jeg slet ikke kunne overskue sort, mudderlignene vand overalt. Man skal nok bare lukke øjnene imens, det smager ikke af noget.

Den jeg har købt er med mint og enebær, så jeg er lidt spændt på om jeg kan holde det ud.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 07:38

Miss_no_More skrev:
Planten skrev:
Dirtylittledevil skrev:https://dk.trustpilot.com/review/coalcure.com (Jeg kender ikke personligt noget til det, men faldt over denne i EB)

Det er ikke det, jeg har købt. Jeg har købt fra en helt almindelig webshop. Og tandpastaen er af et andet mærke.


Jeg har heldigvis heller ikke købt derigennem, så venter spændt endnu :D

Man kan måske godt være lidt overrasket over din spænding, du har vel læst nu at det ikke virker? Så er det spændingen ved at få pakken, at åbne den, eller spændingen over at vente på at blive skuffet :)
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Miss_no_More » 22. aug 2017, 12:41

DenBruneMunk skrev:
Miss_no_More skrev:
Jeg har heldigvis heller ikke købt derigennem, så venter spændt endnu :D

Man kan måske godt være lidt overrasket over din spænding, du har vel læst nu at det ikke virker? Så er det spændingen ved at få pakken, at åbne den, eller spændingen over at vente på at blive skuffet :)


Det er spændingen for, om mine tænder bliver 40 nuancer lysere, som jeg selvfølgelig regner stærkt med, så jeg kan smide et blændende smil herind, rub it in your face og sige: HA! Hvad sagde jeg?!

Nå ja og: :)
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Planten » 31. okt 2017, 15:12

Jeg vil bare lige sige, at jeg ikke rigtig kan drage nogle konklusioner, for jeg har kun brugt dfn to gange :D overvejer at smide den ud :D
0
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf pisimodvind » 31. okt 2017, 15:45

Det her skulle vist også være godt
Billede
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Tandpasta med kul

Indlægaf Moxy-lady » 31. okt 2017, 17:23

Dmitra skrev:Om det virker ved jeg ikke, men jeg bruger kultandpasta. Det var egentligt ikke bevidst, jeg faldt bare over designet på tuben. Da jeg så skulle bruge det og det var sort var jeg skeptisk over overhovedet at skulle have sort tandpasta i min mund.

Jeg havde derfor ikke en forestilling om noget, og det var først senere igen jeg så det skulle hjælpe til blegning. Jeg tror ikke jeg kan se forskel, men mine tænder føles renere, mere glatte. Og den jeg har smager af Jenka-tyggegummi, så det er en nostalgisk fryd fra barndommen hver gang jeg børster tænder.

Jeg agter at bruge det fremover uagtet om det hjælper på blegning eller ej :).


Jenka :love: gider du linke til den du bruger?
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Skønhed"