Erfaring med Tetracyklin?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Annione » 20. jul 2017, 07:22

Er der andre, der har erfaring med tetracyklin? Bl.a. virkning efter endt behandling?

Jeg startede på det for en måned siden, og jeg elsker det.
Efter jeg stoppede med ppiller for 1 år siden, begyndte jeg at slå ud på halsen, især omkring kæbelinien, omkring nakken og på hele ryggen. Jeg har aldrig haft rigtig ren hud, men ppillerne holdt virkelig meget nede :8:
Da jeg kom til lægen viste ham min ryg udskrev han det omgående. Jeg troede ellers jeg skulle vente i måneder på at komme til hudlæge, så jeg var meget lettet.

Jeg er imponeret over, hvor hurtigt det virkede. Allerede få dage efter stoppede mine udbrud, og nu, efter 1 måned er alle sår helede op, og jeg har helt ren hud på ryg, nakke og kæbe (dog med en lille million små ar, som viser sig som hvide pletter, når jeg får sol). Og mine hudorme på næsen - de er så godt som væk. Jeg har i årevis brugt næseplastre hver uge, og kom forleden til at tænke over, at det var 3 uger siden, jeg sidst brugte dem.

...nu er jeg så nærmest bekymret over at stoppe med pillerne. :genert:
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Knirkemis » 20. jul 2017, 12:05

Jeg har ingen erfaringer med tetracyklin, da min hud kun for alvor har været slem, da jeg var gravid. Men jeg har brugt Clindoxyl med rigtig god effekt i en del år, når min hud har teet sig i perioder. Der er også noget der hedder Epiduo, som vist er endnu skrappere, som lægen også kan udskrive.
Min veninde har haft mange hudproblemer, der lyder som det du beskriver, og for hende hjalp Epiduo.
Det er mit indtryk, at lægerne helst ikke udskriver medicin til længere tids forbrug, medmindre det er virkelig slemt, så måske en af salverne kunne være et godt alternativ?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Annione » 20. jul 2017, 17:27

Lisma skrev:Jeg går ud fra at lægen så følger dig i behandlingen? Tetracyklin hjalp ikke en disse på mig, så jeg fik i stedet Roaccutan, som jeg brugte i knap 3 år. Skiftede lidt med Tetracyklin og Roaccutan. Jeg slår aldrig ud på ryggen mere, den er helt hel og fin og man kan heldigvis ikke se ar eller noget. Men så snart jeg stopper med medicinen så begynder det i ansigtet og lidt på kroppen igen. Det er slet ikke ufarligt at tage medicinen i så lang tid som jeg har gjort, så det har desværre smadret mit system fuldstændig og jeg er ret sikker på at det har fremprovokeret min psoriasis.
Men jeg elsker effekten mens jeg er på det. Jeg får den smukkeste hud i ansigtet (eller, altså i forhold til min normale hud, ik'. Har stadig medicin for et par tusinde herhjemme og overvejer at starte op igen.


Næ, det sagde han ikke noget om. Jeg har fået til 3 måneder.
Hvad tænker du på, med hensyn til at blive fulgt af lægen?
0
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf bette » 21. jul 2017, 10:47

Jeg mener at det var Tetracyklin jeg fik for 5-6 år siden, netop fordi min hud blev helt vanvittig da jeg stoppede med minipiller, dog var mit kun i ansigtet. Det blev hurtigt pænt og efter endt behandling har der ikke været noget siden.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf dykkersild » 21. jul 2017, 12:12

Lisma skrev:Jeg går ud fra at lægen så følger dig i behandlingen? Tetracyklin hjalp ikke en disse på mig, så jeg fik i stedet Roaccutan, som jeg brugte i knap 3 år. Skiftede lidt med Tetracyklin og Roaccutan. Jeg slår aldrig ud på ryggen mere, den er helt hel og fin og man kan heldigvis ikke se ar eller noget. Men så snart jeg stopper med medicinen så begynder det i ansigtet og lidt på kroppen igen. Det er slet ikke ufarligt at tage medicinen i så lang tid som jeg har gjort, så det har desværre smadret mit system fuldstændig og jeg er ret sikker på at det har fremprovokeret min psoriasis.
Men jeg elsker effekten mens jeg er på det. Jeg får den smukkeste hud i ansigtet (eller, altså i forhold til min normale hud, ik'. Har stadig medicin for et par tusinde herhjemme og overvejer at starte op igen.


Tetracyklin skal ikke følges af læger på samme måde som Roaccutan.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Grissebassen » 22. jul 2017, 21:01

Jeg har også fået det. Effekten på mig er også helt fantastisk. Men desværre virker det kun, mens jeg tager det.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf lillebjoern » 23. jul 2017, 11:23

Jeg er lige stoppet med at tage Tetracyklin, og det hjalp gevaldigt. Dog synes jeg allerede jeg er begyndt at slå ud igen. Jeg giver det lige lidt tid - var i behandling i tre måneder, og stoppede for to uger siden, så ser tiden an. Men det har i hvert fald virket.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Elefanne » 25. jul 2017, 20:57

Det havde ikke rigtigt nogen effekt på mig :( :gruble:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf didaa » 7. aug 2017, 17:36

Jeg har i en del år efterhånden haft udbrud på hagen med underliggende bumser der er meget ømme, og det tager laaaang tid for dem at bryde igennem hvor jeg er virkelig hævet. Tidligere var det kun omkring menstruation, men nu er det nærmest hele tiden, og jeg er så træt af det!
Tror I det vil have en effekt på det? Og hvad er bivirkningerne?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 18:28

Det hjalp kun på mig, så længe jeg tog det. Jeg endte med at gå skridtet videre og få iso-et-eller-andet. Det som kun hudlæger må udskrive og hvor man skal have taget blodprøver en gang om måneden. Det hjalp :)

EDIT: Og jeg var altså ikke et specielt slemt tilfælde
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Mangoness » 8. aug 2017, 07:20

Jeg var til hudlægen i maj og får lige nu antibiotika og en creme at smøre på (Epiduo). Jeg har ca. 20 piller tilbage, så jeg er i slutningen af behandlingen.

Jeg får stadig uren hud i ansigtet, over brystet og på ryggen - men det er lidt mindre i ansigtet end før.

Jeg skal til hudlægen igen i midten af september for at tjekke op på, om det har virket. Så jeg har ikke været på antibiotika i lidt over 2 uger, når jeg skal derop.

Hvis jeg husker det, så kan jeg give feedback i september :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Annione » 14. aug 2017, 05:02

didaa skrev:Jeg har i en del år efterhånden haft udbrud på hagen med underliggende bumser der er meget ømme, og det tager laaaang tid for dem at bryde igennem hvor jeg er virkelig hævet. Tidligere var det kun omkring menstruation, men nu er det nærmest hele tiden, og jeg er så træt af det!
Tror I det vil have en effekt på det? Og hvad er bivirkningerne?


Jeg har ikke oplevet nogen bivirkninger. Jeg har taget dem i 45 dage.
Men min hud :love:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf lillebjoern » 14. aug 2017, 07:21

Jeg har endnu ikke fået nogle store bumser/aknelignende tilstande endnu, og det er knap en måned siden jeg startede. Jeg oplevede ingen bivirkninger i øvrigt.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Erfaring med Tetracyklin?

Indlægaf Mangoness » 18. sep 2017, 12:03

Jeg havde ikke flere antibiotika piller (mit var ikke specifikt tetracyklin) tilbage i slutningen af august, og jeg har været hos hudlægen siden for at tjekke op på det.

I slutningen af forløbet var det ok pænt, men min hud begyndte at slå ud igen efter endt behandling. Så nu skal jeg på isotretinoin. :panik:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Skønhed"