Pestnord...

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 16:55

Hvordan er det nu. Jeg har købt ting fra colourpop til 10 dollar. De var på tilbud, så normal pris var 15. Og nu skal jeg betale gebyr og moms, fordi de bruger de 15 dollar, selvom jeg kun har betalt 10. Det er ikke ok, vel?

Opdateret: Postnord damen i telefonen sagde, at jeg bare skulle sende dem en mail, så ville alt gå i orden. Og hvis ikke, skulle hun nok gå videre til Skat og få dem til at give sig. Så det er bare så fint! Thumbs up for god service! Kan se på face, at alle der bestilte da Colourpop havde udsalg er i samme besvær, da de noterer prisen inden rabat udenpå pakken. Så jeg er bare glad for at jeg kun bestilte 4 pakker som jeg skal have frigivet, og ikke op mod 20 (!!) som nogle af de andre piger :lol:
Senest rettet af Junika 19. maj 2017, 14:52, rettet i alt 1 gang.
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Pestnord...

Indlægaf Oxan » 18. maj 2017, 16:58

Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 17:00

Oxan skrev:Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher


Der var 3 for 10 som et tilbud. Hold kæft hvor er de nogle skarn. Jeg har 4 pakker på vej af samme værdi..
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Pestnord...

Indlægaf Bimmerdyret » 18. maj 2017, 17:55

Junika skrev:
Oxan skrev:Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher


Der var 3 for 10 som et tilbud. Hold kæft hvor er de nogle skarn. Jeg har 4 pakker på vej af samme værdi..



Alle gebyrer mv. der kommer på har intet med Post/pestnord at gøre - der er SKAT der er "svinet" - og det bunder i lovgivning, der er fok tilgængelig før køb.

PostNord er bare budbringeren.
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 18:03

Bimmerdyret skrev:
Junika skrev:
Oxan skrev:Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher


Der var 3 for 10 som et tilbud. Hold kæft hvor er de nogle skarn. Jeg har 4 pakker på vej af samme værdi..



Alle gebyrer mv. der kommer på har intet med Post/pestnord at gøre - der er SKAT der er "svinet" - og det bunder i lovgivning, der er fok tilgængelig før køb.

PostNord er bare budbringeren.


Jeg vil såmænd hjertens gerne betale moms hvis beløbet på min pakke var over 80 kr - det jeg ikke gider betale er moms når min pakkes værdi kun er 70 kr, og post nords horible gebyr på 180 kr!
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Pestnord...

Indlægaf Bimmerdyret » 18. maj 2017, 18:07

Junika skrev:
Bimmerdyret skrev:
Junika skrev:
Oxan skrev:Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher


Der var 3 for 10 som et tilbud. Hold kæft hvor er de nogle skarn. Jeg har 4 pakker på vej af samme værdi..



Alle gebyrer mv. der kommer på har intet med Post/pestnord at gøre - der er SKAT der er "svinet" - og det bunder i lovgivning, der er fok tilgængelig før køb.

PostNord er bare budbringeren.


Jeg vil såmænd hjertens gerne betale moms hvis beløbet på min pakke var over 80 kr - det jeg ikke gider betale er moms når min pakkes værdi kun er 70 kr, og post nords horible gebyr på 180 kr!


Men det er ikke til PostNord, men til SKAT du betaler.
Gebyrerne er kun til skat, hvilket opkræves via PostNord.

No offence - jeg hader PN, men dette er ikke noget nyt og ikke noget PN kan frasige sig.
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 18:10

Bimmerdyret skrev:
Junika skrev:
Bimmerdyret skrev:
Junika skrev:
Oxan skrev:Er det en rabat, altså et tilbud, så er det de 10 dollar.

Men hvis du har brugt en voucher på lad os sige 5$ så tæller de 5$ med i beløbet.

Sådan fik jeg forklaret det da jeg havde brugt en velkomst-kode på iherb med en voucher


Der var 3 for 10 som et tilbud. Hold kæft hvor er de nogle skarn. Jeg har 4 pakker på vej af samme værdi..



Alle gebyrer mv. der kommer på har intet med Post/pestnord at gøre - der er SKAT der er "svinet" - og det bunder i lovgivning, der er fok tilgængelig før køb.

PostNord er bare budbringeren.


Jeg vil såmænd hjertens gerne betale moms hvis beløbet på min pakke var over 80 kr - det jeg ikke gider betale er moms når min pakkes værdi kun er 70 kr, og post nords horible gebyr på 180 kr!


Men det er ikke til PostNord, men til SKAT du betaler.
Gebyrerne er kun til skat, hvilket opkræves via PostNord.

No offence - jeg hader PN, men dette er ikke noget nyt og ikke noget PN kan frasige sig.


Jeg er helt klar over at det ikke er noget nyt med gebyrer mm., men det er dælme da noget nyt at jeg skal betale når min pakkes værdi ikke overskrider 80 kr.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 18:42

Vira skrev:
Junika skrev:Hvordan er det nu. Jeg har købt ting fra colourpop til 10 dollar. De var på tilbud, så normal pris var 15. Og nu skal jeg betale gebyr og moms, fordi de bruger de 15 dollar, selvom jeg kun har betalt 10. Det er ikke ok, vel?

Nope. Du skal betale moms og/eller told af det beløb du rent faktisk har betalt for varen. I dette tilfælde ingenting da det er under 80 kroner. Er der ikke noget kontakt eller klage info i brevet?


Fedt, tak! Ja der er et telefonnummer, men desværre ingen mail. Så prøver at ringe til dem imorgen. Synes nok det er sådan det altid har været.
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 18:45

Vira skrev:
Junika skrev:
Vira skrev:
Junika skrev:Hvordan er det nu. Jeg har købt ting fra colourpop til 10 dollar. De var på tilbud, så normal pris var 15. Og nu skal jeg betale gebyr og moms, fordi de bruger de 15 dollar, selvom jeg kun har betalt 10. Det er ikke ok, vel?

Nope. Du skal betale moms og/eller told af det beløb du rent faktisk har betalt for varen. I dette tilfælde ingenting da det er under 80 kroner. Er der ikke noget kontakt eller klage info i brevet?


Fedt, tak! Ja der er et telefonnummer, men desværre ingen mail. Så prøver at ringe til dem imorgen. Synes nok det er sådan det altid har været.

Det er nok egentlig også bedre at ringe tænker jeg. Så vidt jeg ved har du mulighed for at klage til skat hvis ikke de vil give sig


Mange tak for hjælpen. Sidst jeg følte mit uretfærdigt behandlet af dem, var det fordi kursen svingede lidt, så værdien blev 81,3 kr eller noget i den stil. Og der endte de med at give sig. Håber!
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Pestnord...

Indlægaf Filipai » 18. maj 2017, 20:52

Jeg har prøvet det samme. Ringede til nummeret, og fik den sødeste og mest hjælpsomme medarbejder. Hun bad mig at sende kvittering for mit produkt over mail, og 4 timer senere blev pakken frigivet. Og det var endda mellem jul og nytår.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Pestnord...

Indlægaf kidkomb » 18. maj 2017, 20:56

Filipai skrev:Jeg har prøvet det samme. Ringede til nummeret, og fik den sødeste og mest hjælpsomme medarbejder. Hun bad mig at sende kvittering for mit produkt over mail, og 4 timer senere blev pakken frigivet. Og det var endda mellem jul og nytår.

Jeg har haft samme oplevelse :banan:

Håber det samme sker for dig, Junika :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pestnord...

Indlægaf Junika » 18. maj 2017, 21:16

kidkomb skrev:
Filipai skrev:Jeg har prøvet det samme. Ringede til nummeret, og fik den sødeste og mest hjælpsomme medarbejder. Hun bad mig at sende kvittering for mit produkt over mail, og 4 timer senere blev pakken frigivet. Og det var endda mellem jul og nytår.

Jeg har haft samme oplevelse :banan:

Håber det samme sker for dig, Junika :D


Hvor lyder det skønt! Jeg håber jeg er ligeså heldig som jer :D
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??

Tilbage til "Skønhed"