Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Indlægaf Daphne » 19. apr 2017, 12:35

Ja næsten alt er jo billigere dernede, og frisør er sikkert også. Nogen der kan anbefale en frisør i Flensborg, Fördepark osv. som er billig med striber og klipning af langt hår. Det er for dyrt herhjemme for mig lige nu, og vi skal snart have en af vores indkøbsture derned alligevel for at købe diverse specialvarer, som ikke fåes herhjemme. Så tænkte jeg ville slå to fluer med et smæk.
Og frisøren må meget gerne tale dansk :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Indlægaf Rapfisk » 19. apr 2017, 14:46

Det ER billigt at gå til frisøren i Tyskland - frisører er den lavest lønnede gruppe overhovedet (og man bruger "damefrisør" i debatten som vi taler om "kassedamen"). Derfor er det også normen, at man giver drikkepenge. Ud over til hende, der klipper, giver man en (ikke for lille) mønt til den, der vasker håret.
1
Livslinjen: 70 201 201
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Indlægaf Chichu » 19. apr 2017, 15:11

Rapfisk skrev:Det ER billigt at gå til frisøren i Tyskland - frisører er den lavest lønnede gruppe overhovedet (og man bruger "damefrisør" i debatten som vi taler om "kassedamen"). Derfor er det også normen, at man giver drikkepenge. Ud over til hende, der klipper, giver man en (ikke for lille) mønt til den, der vasker håret.


Jeg var på vej ind i tråden for at skrive netop dette :) det er nemlig virkelig lavtlønnede som er dybt afhængige af drikkepenge.
2
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Indlægaf Daphne » 20. apr 2017, 12:53



Tak, jeg har også selv været inde og lure lidt der. Håbede dog på en personlig anbefaling herindefra :)
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Billigt til frisør over grænsen (Tyskland)?

Indlægaf Daphne » 20. apr 2017, 12:54

Rapfisk skrev:Det ER billigt at gå til frisøren i Tyskland - frisører er den lavest lønnede gruppe overhovedet (og man bruger "damefrisør" i debatten som vi taler om "kassedamen"). Derfor er det også normen, at man giver drikkepenge. Ud over til hende, der klipper, giver man en (ikke for lille) mønt til den, der vasker håret.


Ja jeg kunne læse lidt om, at det var normalt at give drikkepenge, men rart at vide at man også skal give til hårvaskeren - hvis det ikke er den samme. :)
1

Tilbage til "Skønhed"