Del dit bedste skønhedstip!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Tata » 25. feb 2017, 09:36

girl_beat skrev:
Tata skrev:Det er nok at droppe mekanisk peeling og i stedet bruge biologisk/kemisk peeling. Fx fra Guinot.

Tyrostase cremen fra Beauté Pacifique mod pigmenteringer.

Nå ja og så Dr. Organics lavender moisture socks, virker imens man laver ingenting :-D

Må jeg lige høre; er det en slags blegecreme til områder med pigmentpletter, eller mere en overall creme? :)


Begge dele. Man kan både bruge den til at lysne huden/udjævne hudtonen med, og 'pletvis' til enkelte pigmentpletter, den er virkelig fantastisk (og jeg havde prøvet en del for mine små forbistrede pigmentpletter). Skal dog endelig bruges under solcreme :).
1
Timian :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Undtagelsen » 25. feb 2017, 11:25

Advanced Night Repair fra Estee Lauder har taget mine pigmentændringer og de er aldrig kommet tilbage. Heller ikke under graviditeter.

Olie indvortes og udvortes. Det gør underværker for huden.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf kidkomb » 25. feb 2017, 11:30

Annione skrev:
OberstNasig skrev:Jeg spytter bare lidt ud, jeg på stående fod kan huske. Jeg undskylder, hvis de har været der.

- Scrubbe hænder i kaffegrums
- Knuse Ipren med vand og bruge det som ansigtsmaske (pga. salicyl-syren, man også finder i hudplejeprodukter imod uren hud)
- Bruge kokosolie om natten som hårkår
- Babyolie blandes i bodylotion før brug. Huden bliver godt fugtet og den kommer til at skinne smukt


Der er salicyl-syre i kodimagnyler. Ikke i Iprener. Om Ipren alligevel skulle være godt, det ved jeg ikke.

Iprener er da acetylsalicyl-syre?
Men det er måske ikke det samme? :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf kidkomb » 25. feb 2017, 11:32

Googlet.
Acetylsalicylsyre er virkestof i både Ipren og Kodimagnyl.
I Kodimagnyl er der også kodein i. Deraf navnet går jeg ud fra.
Salicylsyre må slet ikke komme ind i kroppen, det er mega giftigt, men acetylsalicylsyre er et derivat af salicylsyre, som godt kan bruges invortes.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Spjaerten » 25. feb 2017, 11:33

Undtagelsen skrev:Advanced Night Repair fra Estee Lauder har taget mine pigmentændringer og de er aldrig kommet tilbage. Heller ikke under graviditeter.

Olie indvortes og udvortes. Det gør underværker for huden.

Den og dagcremen holder også min mors psoriasis i ansigtet væk
1
Tryk på * :slem:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf OberstNasig » 25. feb 2017, 16:17

Annione skrev:
OberstNasig skrev:Jeg spytter bare lidt ud, jeg på stående fod kan huske. Jeg undskylder, hvis de har været der.

- Scrubbe hænder i kaffegrums
- Knuse Ipren med vand og bruge det som ansigtsmaske (pga. salicyl-syren, man også finder i hudplejeprodukter imod uren hud)
- Bruge kokosolie om natten som hårkår
- Babyolie blandes i bodylotion før brug. Huden bliver godt fugtet og den kommer til at skinne smukt


Der er salicyl-syre i kodimagnyler. Ikke i Iprener. Om Ipren alligevel skulle være godt, det ved jeg ikke.


Jeg laver det lige om.
0
durham
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. sep 2016, 10:38
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf durham » 25. feb 2017, 19:29

kidkomb skrev:Googlet.
Acetylsalicylsyre er virkestof i både Ipren og Kodimagnyl.
I Kodimagnyl er der også kodein i. Deraf navnet går jeg ud fra.
Salicylsyre må slet ikke komme ind i kroppen, det er mega giftigt, men acetylsalicylsyre er et derivat af salicylsyre, som godt kan bruges invortes.


Virkestoffet i Ipren er Ibuprofen, som er samme klasse som acetylsalicylsyre (NSAID) men rent kemisk er de to vidt forskellige.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf girl_beat » 27. feb 2017, 19:14

Tata skrev:Det er nok at droppe mekanisk peeling og i stedet bruge biologisk/kemisk peeling. Fx fra Guinot.

Tyrostase cremen fra Beauté Pacifique mod pigmenteringer.

Nå ja og så Dr. Organics lavender moisture socks, virker imens man laver ingenting :-D

Undskyld mine mange spørgsmål, men kan du anbefale noget specifikt fra Guinot? Jeg kender kun mærket af omtale, så er blot nysgerrig :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Tata » 28. feb 2017, 10:38

girl_beat skrev:
Tata skrev:Det er nok at droppe mekanisk peeling og i stedet bruge biologisk/kemisk peeling. Fx fra Guinot.

Tyrostase cremen fra Beauté Pacifique mod pigmenteringer.

Nå ja og så Dr. Organics lavender moisture socks, virker imens man laver ingenting :-D

Undskyld mine mange spørgsmål, men kan du anbefale noget specifikt fra Guinot? Jeg kender kun mærket af omtale, så er blot nysgerrig :)


Det er bare i orden, du spørger bare :). Jeg har sart hud, og er rigtig glad for Bioxygen mousse (rensemousse man vasker af med vand), deres Micellar water, Douceur de vie (dagcreme m. spf 15, jeg bruger dog en kraftigere spf over, og bruger den også som natcreme af og til), deres biologiske peeling maske Gommage Biologique (det er en gel peeling med aha og grøn te man lader virke i 10-15 minutter og så vasker af), samt deres fugtmaske Hydra Beauté (bare en virkelig god fugtmaske). Bruger produkterne i kombination med nogle clinical produkter fra Beauté Pacifique, begge dele anbefalet af min hudlæge. Der er parfume i, så er man sensitiv overfor parfume, er det ikke sagen :)
0
Timian :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf girl_beat » 28. feb 2017, 11:06

Tata skrev:
girl_beat skrev:
Tata skrev:Det er nok at droppe mekanisk peeling og i stedet bruge biologisk/kemisk peeling. Fx fra Guinot.

Tyrostase cremen fra Beauté Pacifique mod pigmenteringer.

Nå ja og så Dr. Organics lavender moisture socks, virker imens man laver ingenting :-D

Undskyld mine mange spørgsmål, men kan du anbefale noget specifikt fra Guinot? Jeg kender kun mærket af omtale, så er blot nysgerrig :)


Det er bare i orden, du spørger bare :). Jeg har sart hud, og er rigtig glad for Bioxygen mousse (rensemousse man vasker af med vand), deres Micellar water, Douceur de vie (dagcreme m. spf 15, jeg bruger dog en kraftigere spf over, og bruger den også som natcreme af og til), deres biologiske peeling maske Gommage Biologique (det er en gel peeling med aha og grøn te man lader virke i 10-15 minutter og så vasker af), samt deres fugtmaske Hydra Beauté (bare en virkelig god fugtmaske). Bruger produkterne i kombination med nogle clinical produkter fra Beauté Pacifique, begge dele anbefalet af min hudlæge. Der er parfume i, så er man sensitiv overfor parfume, er det ikke sagen :)

Tak for svar - det var især den kemiske peeling, jeg er lidt nysgerrig efter at begive mig ud i :) Har også Super 3 boosteren og A-vitamin øjencreme fra BP, og selvom det gør ondt på min pengepung at købe så dyre produkter, må jeg indrømme, at de er ret gode :fløjt:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Zoxa » 14. okt 2017, 13:08

Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.
1
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Junika » 16. okt 2017, 15:57

Zoxa skrev:
Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.


Aaarh det er altså helt og aldeles ukorrekt. Danskvand kan overhovedet ikke sammenlignes med kemisk peeling.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Zoxa » 16. okt 2017, 18:22

Junika skrev:
Zoxa skrev:
Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.


Aaarh det er altså helt og aldeles ukorrekt. Danskvand kan overhovedet ikke sammenlignes med kemisk peeling.


Det har du helt og aldeles ret i. Man skal betale ca 5000% mere for cremen og der er intet andet end ganske almindelig kulsyre i vandet fremfor kemi. Men det er rigtigt - indpakningen og beholderen ser ikke fancy ud på toilet hylden
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Zoxa » 16. okt 2017, 18:23

Zoxa skrev:
Junika skrev:
Zoxa skrev:
Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.


Aaarh det er altså helt og aldeles ukorrekt. Danskvand kan overhovedet ikke sammenlignes med kemisk peeling.


Det har du helt og aldeles ret i. Man skal betale ca 10.000% mere for cremen og der er intet andet end ganske almindelig kulsyre i vandet fremfor kemi. Og - indpakningen og beholderen ser ikke fancy ud på toilet hylden
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Filipai » 16. okt 2017, 18:24

Zoxa skrev:
Junika skrev:
Zoxa skrev:
Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.


Aaarh det er altså helt og aldeles ukorrekt. Danskvand kan overhovedet ikke sammenlignes med kemisk peeling.


Det har du helt og aldeles ret i. Man skal betale ca 5000% mere for cremen og der er intet andet end ganske almindelig kulsyre i vandet fremfor kemi. Men det er rigtigt - indpakningen og beholderen ser ikke fancy ud på toilet hylden

Ja, man skal ligesom betale for den kemi der er i. Det er det der har virkningen. Den der danskvands fidus er i hvert fald et trick der på ingen måde kan sammenlignes. Du får straks kemi til at virke som noget skidt? Kulsyre er ligesom vand også en kemisk sammensætning.
1

Tilbage til "Skønhed"