Affarvning og efterfølgende farve

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf zembra1986 » 8. feb 2017, 00:41

Jeg har købt en Loreal affarver og har lidt planlagt at smide den i håret i morgen, bagefter er det planen at jeg vil farve mit hår i en isblond farve fra Ganier Nutrisee.

Spørgsmålet er så: kan jeg godt smide Garnier nutrissen farven i håret umiddelbart efter at have overstået affarvningen....eller dagen efter? Eller er det bedst at vente nogle dage/1 uge efter affarvningen?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf Knirkemis » 9. feb 2017, 11:06

Sådan en affarver er vist ret strid ved håret. Jeg ville nok vente lidt, hvis det ellers er til at leve med hvordan det ser ud, når farven er trukket ud.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf OberstNasig » 9. feb 2017, 15:01

Affarver er meget hårdt ved håret, fordi den trækker pigmenter ud. Jeg ville vente, omend jeg tvivler på at det gør den store forskel. Bare vær´obs på at du kan risikere at trække brunt, grønt eller blåt op, hvis der også er en smule ask i den isblonde.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf zembra1986 » 10. feb 2017, 00:22

Jeg affarvede det i går og det er blevet virkeligt gult og orange i spidserne :tie: havde regnet med det ville blive gult, men ikke så slemt som det er blevet.

Så jeg dropper selv at lægge en farve oveni da det slet ikke vil gøre nogen forskel på mit hår som det ser ud lige nu. Jeg skal i stedet til frisør i morgen og have det fikset med reflekser, evt. toner og efterfølgende hårkur....var forbi en frisør i dag og forehøre mig, og hun synes ikke mit hår var medtaget af affarvningen, så det skulle godt kunne tåle en omgang mere....heldigvis da :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf zembra1986 » 10. feb 2017, 00:34

Billede af katastrofen.....og det ser meget værre ud i virkligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf zembra1986 » 10. feb 2017, 13:44

DenSyngendeLussing skrev:Jeg synes altså ikke, det ser slemt ud overhovedet. Men ja, med det sagt, så er én gang sjældent nok. Sidste gang jeg fik fra mørkebrun til blond måtte jeg igennem syv-otte affarvningsæsker først. :)


Lige efter hinanden eller...??!! :8:

Nej, det er ikke så slemt på billedet, men det så bare også noget værre ud i virkligheden :/

Har jo så været til frisør i dag og få rettet lidt op på skaden. De orange/røde spidser er så genstridige at der stadig sidder en lille rest, men synes nu alligevel det har hjulpet en hel del af få reflekser i. Nu skal det pusses, nusses og plejes med alverdens hårkurer og olier det næste stykke tid, og så snakkede jeg med frisøren om at komme ind og få lagt endnu en omgang reflekser kun i spidserne/længderne, om en måneds tid. Måske går jeg også ind og får klippet noget af længden, for at få de rød tonede spidser af.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf Knirkemis » 22. feb 2017, 13:50

Jeg er også gået fra mørk til blond. Dog udelukkende hos frisøren, da jeg ikke turde kaste mig ud i det selv. Problemet med længderne er jo, at de formentlig er blevet farvet mange gange, og derfor er der så meget pigment i hårstrået. Men hvis du kan ramme den farve du har fået i toppen, vil det da blive fint :)
Jeg skal selv forbi min frisør i morgen, og høre om vi snart kan tage en omgang mere, for jeg trækker også lidt orange op i de striber, som har fået mindst blegning.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf zembra1986 » 22. feb 2017, 17:33

Knirkemis skrev:Jeg er også gået fra mørk til blond. Dog udelukkende hos frisøren, da jeg ikke turde kaste mig ud i det selv. Problemet med længderne er jo, at de formentlig er blevet farvet mange gange, og derfor er der så meget pigment i hårstrået. Men hvis du kan ramme den farve du har fået i toppen, vil det da blive fint :)
Jeg skal selv forbi min frisør i morgen, og høre om vi snart kan tage en omgang mere, for jeg trækker også lidt orange op i de striber, som har fået mindst blegning.


Det er nemlig det. Mit hår er farvet en del gange med mørkebrun varig hårfarve så det nærmest er brændt ind i håret, så det tager virkelig noget tid at overgå til blond.

Forleden var jeg til frisør og få klippet en del af spidserne/længderne, så nu ser det allerede meget bedre ud (hvis du synes det ser lidt blågråt ud i toppen, så er det effekten af en silver shampoo som sad lidt for længe :D det er væk nu)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Affarvning og efterfølgende farve

Indlægaf Knirkemis » 22. feb 2017, 18:46

DenSyngendeLussing skrev:Det er blevet rigtig fint, zembra!

Og nej, forresten, jeg affarver ikke mit hår flere gange lige efter hinanden, når jeg går blond. Det er en længere proces, hvor jeg strækker det over flere uger og så har pænt grimt hår imens. Det er dog hårdt ved håret alligevel, selvom jeg fyrede en masse hårkur og olie i det mellem hver affarvning, så jeg tror ikke, jeg kommer til at gøre det igen, selvom slutresultatet blev flot.

Men altså, det kan sagtens lade sig gøre at gå fra mørk til blond med hjemmefarve, hvis man er tålmodig og kan leve med at have orange-tisgult hår er stykke tid. Jeg gik fra den mørke farve på det ene billede til den lyse på det andet over seks-syv affarvninger og en blond hårdfarve over cirka to måneder. :)

Hvilke produkter brugte du? Og ved du, om man død og pine skal lade det sidde tiden ud?
Jeg overvejer om jeg skal spare den næste tur til frisøren, og selv tage de mest gyldne striber med en blegning, men er lidt bange for at brænde mit hår af.
0

Tilbage til "Skønhed"