The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: The Ordinary

Indlægaf missme » 9. nov 2018, 23:26

ajnaM skrev:
ajnaM skrev:Jeg er de sidste uger to gange blevet spurgt, om jeg har fået Botox. :genert: Jeg tager det som et tegn på, at andre også kan se, at det virker for mig med den nye hudplejerutine. :banan:

Jeg bruger salicylsyre/niacinamid/retinoid om aftenen, matrixyl/hyaluronsyre om morgenen og så en 30% aha/2% bha en gang om ugen - og min hud reagerer SÅ godt på det hele. Ingen urenheder, synligt minimerede porer, god glød og ensartet farve.


Oh, i øvrigt har jeg brugt en blanding af salicylsyre og mælkesyre (i den højeste koncentration, de har) på overarmene, der har fået fuldkommen bugt med min keratosis pilaris. :banan:

Det kan HTH også gøre, men kun hvis jeg bruger det meget konsekvent i meget lang tid. Det her virker klart hurtigere.


Jeg kan ikke umiddelbart finde en blanding af salicylsyre og mælkesyre i en af The Ordinarys produkter på Beuty Bay, hvor jeg ellers har købt det. Hvad hedder den du bruger?
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 10. nov 2018, 08:34

missme skrev:
ajnaM skrev:
ajnaM skrev:Jeg er de sidste uger to gange blevet spurgt, om jeg har fået Botox. :genert: Jeg tager det som et tegn på, at andre også kan se, at det virker for mig med den nye hudplejerutine. :banan:

Jeg bruger salicylsyre/niacinamid/retinoid om aftenen, matrixyl/hyaluronsyre om morgenen og så en 30% aha/2% bha en gang om ugen - og min hud reagerer SÅ godt på det hele. Ingen urenheder, synligt minimerede porer, god glød og ensartet farve.


Oh, i øvrigt har jeg brugt en blanding af salicylsyre og mælkesyre (i den højeste koncentration, de har) på overarmene, der har fået fuldkommen bugt med min keratosis pilaris. :banan:

Det kan HTH også gøre, men kun hvis jeg bruger det meget konsekvent i meget lang tid. Det her virker klart hurtigere.


Jeg kan ikke umiddelbart finde en blanding af salicylsyre og mælkesyre i en af The Ordinarys produkter på Beuty Bay, hvor jeg ellers har købt det. Hvad hedder den du bruger?


Jeg har bare blandet salicylsyren og deres lactic acid i højeste koncentration. Tror ikke, den er der i samlet udgave.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
tickle-me-elmo
Indlæg: 225
Tilmeldt: 30. jan 2016, 18:38
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Re: The Ordinary

Indlægaf tickle-me-elmo » 11. nov 2018, 09:44

Er der nogle af jer, der har prøvet produkter fra The Inkey List? Konceptet ser ud til at minde meget om The Ordinary’s - billige produkter med én aktiv ingrediens
0
Life insists that we endure.
-Notes from a public typewriter
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2019, 19:28

Brandon Truaxe har øjensynligt taget den ud fra en bygning i weekenden.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: The Ordinary

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2019, 20:53

JoyNips skrev:Brandon Truaxe har øjensynligt taget den ud fra en bygning i weekenden.

På alle måder en tragisk skæbne :(
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: The Ordinary

Indlægaf kidkomb » 27. feb 2019, 11:21

Hej The Ordinay-brugere.

Er der nogen af jer der har prøvet både squalane og hemi-squalane?
Hvad brugte I det til og synes I at der var forskel?

Jeg har næsten brugt min squalane op og skal have en ny. Den er lige omtrent ultra-genial at tilføje til bodylotion. Det er vanvittigt så effektivt det er og huden er blød og fugtet og føles rar. Jeg skal også ved lejlighed havde prøvet det i håret.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: The Ordinary

Indlægaf kidkomb » 27. feb 2019, 17:22

Op, så den ikke drukner :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 27. feb 2019, 20:25

kidkomb skrev:Hej The Ordinay-brugere.

Er der nogen af jer der har prøvet både squalane og hemi-squalane?
Hvad brugte I det til og synes I at der var forskel?

Jeg har næsten brugt min squalane op og skal have en ny. Den er lige omtrent ultra-genial at tilføje til bodylotion. Det er vanvittigt så effektivt det er og huden er blød og fugtet og føles rar. Jeg skal også ved lejlighed havde prøvet det i håret.


Jeg har kun haft den almindelige udgave (?) og fandt, at den ikke var specielt god i ansigtet men rigtig god i mit hår (i vådt hår med en lille smule olie).
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: The Ordinary

Indlægaf kidkomb » 27. feb 2019, 20:26

Jedi skrev:
kidkomb skrev:Hej The Ordinay-brugere.

Er der nogen af jer der har prøvet både squalane og hemi-squalane?
Hvad brugte I det til og synes I at der var forskel?

Jeg har næsten brugt min squalane op og skal have en ny. Den er lige omtrent ultra-genial at tilføje til bodylotion. Det er vanvittigt så effektivt det er og huden er blød og fugtet og føles rar. Jeg skal også ved lejlighed havde prøvet det i håret.


Jeg har kun haft den almindelige udgave (?) og fandt, at den ikke var specielt god i ansigtet men rigtig god i mit hår (i vådt hår med en lille smule olie).

Nej, den er også for "voldsom" i mit ansigt. Dog har jeg med succes blandet nogle dråber i en alm ansigtscreme en overgang hvor min hud var irriteret og tør. Men der skal ikke meget til.
Tusind tak for svar :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 27. feb 2019, 21:05

kidkomb skrev:
Jedi skrev:
kidkomb skrev:Hej The Ordinay-brugere.

Er der nogen af jer der har prøvet både squalane og hemi-squalane?
Hvad brugte I det til og synes I at der var forskel?

Jeg har næsten brugt min squalane op og skal have en ny. Den er lige omtrent ultra-genial at tilføje til bodylotion. Det er vanvittigt så effektivt det er og huden er blød og fugtet og føles rar. Jeg skal også ved lejlighed havde prøvet det i håret.


Jeg har kun haft den almindelige udgave (?) og fandt, at den ikke var specielt god i ansigtet men rigtig god i mit hår (i vådt hår med en lille smule olie).

Nej, den er også for "voldsom" i mit ansigt. Dog har jeg med succes blandet nogle dråber i en alm ansigtscreme en overgang hvor min hud var irriteret og tør. Men der skal ikke meget til.
Tusind tak for svar :banan:


Jeg har, hvad jeg tror er normal til tør hud dvs. jeg skal have creme på, ellers er huden stram-agtig. Og tænkte squalene ville være top dollar til det. Og det var bare helt skævt. Er dog glad for deres Marula oil i ansigtet til at "lukke" cremen inde.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: The Ordinary

Indlægaf PaleSeptember » 7. mar 2019, 14:19

Jeg har i dag modtaget disse produkter, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår og i hvilken rækkefølge jeg skal bruge hvad. Er der nogen, der kan guide?
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 30ml
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% 30ml
The Ordinary Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% 30ml
The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane 30ml
The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil 30ml
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: The Ordinary

Indlægaf PaleSeptember » 7. mar 2019, 16:39

DenSyngendeLussing skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har i dag modtaget disse produkter, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår og i hvilken rækkefølge jeg skal bruge hvad. Er der nogen, der kan guide?
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 30ml
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% 30ml
The Ordinary Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% 30ml
The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane 30ml
The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil 30ml


Jeg ville i hvert fald bruge de vandbaserede under de lidt mere heavy duty, så hyaluronsyre før retinoider og hybenkerneolien, f.eks. Planlægger du at bruge dem allesammen på én gang? I så fald ville jeg i hvert fald nok implementere dem lidt efter lidt, så jeg havde chance for at regne ud, hvad der havde effekt og/eller bivirkninger. :)


Jeg har svært ved at regne ud, hvad der er vandbaseret og hvad der er oliebaserede. Nu har jeg puttet retinolen på tør, afrenset hud, og den er ret olieagtig.
Nej, det er ikke planen, at jeg vil bruge dem alle sammen på én gang eller hver dag, absolut ikke.

DenSyngendeLussing skrev:Hvis din hud ikke er vant til retinoider, ville jeg i øvrigt også være forsigtig med dén, det er skrappe sager. Jeg kastede mig selv ud i at bruge 2% emulsionen i efteråret og puttede den på dagligt, hvilket min hud totalt spassede ud over - jeg var hævet med knopper og kløe i næsten tre uger, før det var helt væk.

Det er så åbenbart en normal bivirkning, af huden reagerer på retinoider, hvis man ikke har brugt dem før, fandt jeg ud af. Da jeg startede op igen, begyndte jeg først med at bruge en smule hver tredje dag, så hver anden og nu hver aften uden problemer.


Grunden til, at jeg valgte denne type retinol er, at den skulle være mildest mod huden, i hvert fald ifølge The Ordinarys egen hjemmeside. Men nej, det er ikke planen, at jeg vil bruge den hver dag, men måske 2-3 gange om ugen, alt efter hvordan min hud reagerer på den.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: The Ordinary

Indlægaf PaleSeptember » 7. mar 2019, 16:44

DenSyngendeLussing skrev:Hyaluron ville jeg i hvert fald bruge inderst uanset hvad, da det binder fugt, og så retinoider ovenpå, men ellers ved jeg heller ikke rigtigt. Nogle gange kan man finde vejledninger på The Ordinarys egen webside, hvis du har prøvet at kigge dér?


Ja, det er også min tanke med de to. Det er mere de andre, jeg er usikker på. Og ja, jeg har prøvet at kigge på deres hjemmeside.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. mar 2019, 20:37

PaleSeptember skrev:Jeg har i dag modtaget disse produkter, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår og i hvilken rækkefølge jeg skal bruge hvad. Er der nogen, der kan guide?
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 30ml
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% 30ml
The Ordinary Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% 30ml
The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane 30ml
The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil 30ml



Jeg bruger retinoiden om aftenen inden sengetid - den er ret fedtet/olieret, så jeg bruger den ikke om morgenen. Jeg bruger typisk retinoiden efter en eller anden form for syre og så med creme over til sidst. Min hud har ikke sagt noget som helst til den.

Derudover bruger jeg hyaluronen om morgenen. Jeg har også brugt vitamin c'en, og den brugte jeg også om morgenen - den gav mig dog ikke rigtig noget glød, og jeg døjer ikke rigtig med farveujævnheder, så jeg bruger den ikke længere. De andre, du nævner, bruger jeg ikke.

Synes hurtigt, det bliver et værre postyr med 117 flasker, man ikke ved, om man må bruge sammen. :D Men min hud har overhovedet ikke reageret negativt på noget af det, jeg har prøvet. Heller ikke den ellers ret kradse AHA/BHA-maske. Så jeg er grundlæggende ikke nervøs.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 16. mar 2019, 13:07

PaleSeptember skrev:Jeg har i dag modtaget disse produkter, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår og i hvilken rækkefølge jeg skal bruge hvad. Er der nogen, der kan guide?
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 30ml
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% 30ml
The Ordinary Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% 30ml
The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane 30ml
The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil 30ml


Mit bud:
Morgen - HA + Vit C + fugtighedscreme og solfaktor (vigtigt)
Aften - Retinoid eller Azelaic Acid (altså vekslende dage) + fugtighedscreme og olie.

Hvilken hudtype har du?
0

Tilbage til "Skønhed"