The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 9. maj 2019, 19:01

Det er denne, jeg bruger:
Super let, drøj i brug.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2019, 09:51

Santopia skrev:Bruger I andre serummer inden retinol om aftenen? Jeg gør nemlig ikke, men går måske glip af noget :gruble:


Jeg plejer ikke, men brugte buffet inden retinol sidste gang og synes, det virkede ret godt, nok på grund af den ekstra fugt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: The Ordinary

Indlægaf MilleMercy » 11. maj 2019, 17:52

Santopia skrev:Bruger I andre serummer inden retinol om aftenen? Jeg gør nemlig ikke, men går måske glip af noget :gruble:


Jeg bruger Buffet inden Retinoid om aftenen :)
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 11. maj 2019, 20:47

Santopia skrev:Bruger I andre serummer inden retinol om aftenen? Jeg gør nemlig ikke, men går måske glip af noget :gruble:


Jeg bruger matrixyl inden. Fungerer så fint.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. maj 2019, 10:59

Santopia skrev:Hvor mange ordinary produkter har I egentlig? Og hvad går I tilbage til og hvad samler støv?

Jeg har selv 11 og en fra niod. Ud af de 11 er der to jeg ikke rigtigt får brugt, men vil til det (alpha arbutin+ha samt niacimide+zinc). Der er også en almindelig retinol på 2% som irriterer min hud, som pt er i skammekrogen og en c-vitamin jeg lidt har glemt.
Jeg har tidligere brugt to buffeter op, en squalane og en matrixyl. Det er ret godt gået, for jeg får sjældent brugt produkter op.
Min yndlingsting er nok squalane, copper fra niod, hyaluronsyre (nok den marine som er ligesom vand) og retinoid i squalane.
Jeg overvejer at købe en matrixyl igen, for jeg er gået ret all in på antiage på det seneste.
Hvis jeg køber en buffet igen, bliver det den med copper.


Jeg har haft argireline, C-vitamin og sådan en koffein til rundt om øjnene - ingen af dem havde mærkbar effekt.

Mælkesyren er den, jeg har brugt mest, fordi jeg også bruger den på dele af kroppen. Den er HELT genial til keratosis pilaris, som jeg for første gang i mit liv har fået fuldstændig bugt med. :love: Derudover er jeg rigtig glad for AHA/BHA-masken, niacianemiden og retinoid 5%. Hyaluronsyren giver god ekstra fugt, men er ikke uundværlig. Det samme med matrixyl, der strammer godt op, men retinoiden gør umiddelbart noget af det samme.

Derudover er jeg meget, meget glad for primeren - bruger den i flaske, der hedder noget med 'high spreadability'. Den er virkelig god! :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 18:21

Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. maj 2019, 18:32

DenSyngendeLussing skrev:
Santopia skrev:Hvor mange ordinary produkter har I egentlig? Og hvad går I tilbage til og hvad samler støv?

Jeg har selv 11 og en fra niod. Ud af de 11 er der to jeg ikke rigtigt får brugt, men vil til det (alpha arbutin+ha samt niacimide+zinc). Der er også en almindelig retinol på 2% som irriterer min hud, som pt er i skammekrogen og en c-vitamin jeg lidt har glemt.
Jeg har tidligere brugt to buffeter op, en squalane og en matrixyl. Det er ret godt gået, for jeg får sjældent brugt produkter op.
Min yndlingsting er nok squalane, copper fra niod, hyaluronsyre (nok den marine som er ligesom vand) og retinoid i squalane.
Jeg overvejer at købe en matrixyl igen, for jeg er gået ret all in på antiage på det seneste.
Hvis jeg køber en buffet igen, bliver det den med copper.


Jeg har haft en del forskellige af deres produkter på lager, men jeg bruger kun to ad gangen - dels gider jeg ikke stå med fem forskellige flasker plus creme hver morgen og aften, dels kan jeg ikke rigtigt finde ud af, hvad der virker eller hvad der går dårligt sammen, hvis jeg bruger for mange forskellige ting på én gang.

Jeg har foreløbig prøvet (og opbrugt) Matrixyl 10%, Argireline Solution 10%, Hyaluronic Acid 2%, Azelaic Acid Suspension 10%, Lactic Acid 10%, Granactive Retinoid Emulsion 2%, Alpha Lipoic Acid 5% og Alpha Arbutin 2% + HA. Det er kun de tre sidste, jeg har genkøbt, de øvrige havde ingen effekt på min hud.

Derudover har jeg stadig Mandelic Acid 10% + HA og AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution liggende, som jeg skal have afprøvet. :)


Hvad gør de to godt for? Er det sådan noget pigment-lysnende? :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. maj 2019, 18:36

Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Der er nogle af de ting, du har brugt, som jeg ville tage det stille og roligt med. Lad være med at introducere det hele på én gang, men start langsomt ud. Hyaluronen og niacinamiden er så vidt jeg har forstået ikke specielt 'skrapt' - det mærkes heller ikke sådan, når jeg tager det på - hvor jeg ville gå mere langsomt frem med blandt andet retinoiden, c-vitaminen og AHA/BHA-peelingen.

Men altså, der er jo ikke én rigtig måde at gøre det på, så kast dig ud i det og prøv dig frem med et par ting? Hvad vil du gerne 'gøre noget ved'? :)
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2019, 18:45

Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Start stille og roligt ud og følg denne plan:

I aften:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (ren og tør hud)
Matrixyl 10% + HA - 30ml

I morgen tidlig:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

I morgen aften:
Rens
Matrixyl

Tirsdag morgen:
Matrixyl
Solcreme

Tirsdag aften:
Rens
Matrixyl

Onsdag morgen:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

Onsdag aften:
Rens
Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml
Matrixyl

Torsdag morgen:
Matrixyl
Solcreme

Torsdag aften:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (ren og tør hud)
Matrixyl

Fredag morgen:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

Fredag aften:
Rens
Matrixyl

Lørdag:
Azelaic Acid Suspension 10% - 30ml
Niacinamide 10% + Zinc 1% - 30ml
Solcreme

Lørdag aften:
Rens
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% - 30ml
Matrixyl

Søndag morgen
Rens
Matrixyl
Solcreme

Søndag aften
Rens
Granactive Retinoid 2% Emulsion (Previously Advanced Retinoid 2%) - 30ml
Matrixyl

Du kan gentage rutinen forfra, så længe du blot husker på at du max skal bruge AHA-BHA-exfolianten 2 gange om ugen og ALTID bruge solcreme. Og hvis du oplever at slå ud, så tag en pause, hvor du bare vasker din hud og bruger solcreme. Da jeg begyndte med Buffet (en serum med bl.a. matrixyl i) fik jeg små knopper på kæben og så handler det om at sætte farten lidt ned, springe en dag over, etc.

De sidste produkter her skal du nok få ind på et tidspunkt, men du har anskaffet dig mange, så det vil tage lidt tid, hvis du gerne vil undgå at overblaste eller irritere din hud. Caffeine Solution 5% + EGCG - 30ml kan du sikkert bruge når som helst; den skal direkte på huden under øjnene, hvilket ingen af de andre skal.

Salicylic Acid 2% Solution - 30ml - ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal indplacere; det ved en af de andre måske.
Granactive Retinoid 5% in Squalane - 30ml - skal du først bruge, når din hud er blevet vant til A-vitamin (retinoiderne i Granactive Retinoid 2% Emulsion og i din Hylamide SubQ), så den venter du med, til de er tomme :-)
Senest rettet af LaScrooge 12. maj 2019, 18:55, rettet i alt 1 gang.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 18:52

ajnaM skrev:
Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Der er nogle af de ting, du har brugt, som jeg ville tage det stille og roligt med. Lad være med at introducere det hele på én gang, men start langsomt ud. Hyaluronen og niacinamiden er så vidt jeg har forstået ikke specielt 'skrapt' - det mærkes heller ikke sådan, når jeg tager det på - hvor jeg ville gå mere langsomt frem med blandt andet retinoiden, c-vitaminen og AHA/BHA-peelingen.

Men altså, der er jo ikke én rigtig måde at gøre det på, så kast dig ud i det og prøv dig frem med et par ting? Hvad vil du gerne 'gøre noget ved'? :)


Aging, glød, stram op og uren hud ( stadig)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2019, 18:53

Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Jeg ville nok, hvis det var mig, give min hud pauser indimellem hvert sæt, dvs. strække planen over 2 uger. Men du er ivrig efter at komme i gang, så jeg har forsøgt at sætte et lidt skånsomt program i spil. Jeg havde i det oprindelige indlæg (dét min kæreste slettede :ad!: ) delt det op i anti-age-sæt, fugt-sæt og glød-jævn hudtone-anti-pigmentpletter-sæt, og skiftede så mellem dem.

I glød hører
Koffein (AM)
Azelaic acid (AM/PM)
Niacinamide (AM/PM)
C-vitamin (PM)

Anti-age
Sub-Q (AM/PM)
Retinoiderne (PM)
Exfolianterne (AHA+BHA; salisyl) (PM)

Fugt
Matrixyl (AM/PM)
Hyalyron-syre (AM/PM)

Fugt er tværgående, og hyalyronsyren understøtter fugtbindingen i huden. Den kan bruges hver dag som det første, så vidt jeg har forstået.

--- Har lige opdateret med hvornår produkterne kan/bør bruges - PM er, som du ved, om aftenen, AM om morgenen.
Senest rettet af LaScrooge 12. maj 2019, 19:15, rettet i alt 1 gang.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 18:55

LaScrooge skrev:
Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Start stille og roligt ud og følg denne plan:

I aften:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (ren og tør hud)
Matrixyl 10% + HA - 30ml

I morgen tidlig:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

I morgen aften:
Rens
Matrixyl

Tirsdag morgen:
Matrixyl
Solcreme

Tirsdag aften:
Rens
Matrixyl

Onsdag morgen:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

Onsdag aften:
Rens
Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml
Matrixyl

Torsdag morgen:
Matrixyl
Solcreme

Torsdag aften:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (ren og tør hud)
Matrixyl

Fredag morgen:
Hylamide SubQ Skin - 30ml
Solcreme

Fredag aften:
Rens
Matrixyl

Lørdag:
Azelaic Acid Suspension 10% - 30ml
Niacinamide 10% + Zinc 1% - 30ml
Solcreme

Lørdag aften:
Rens
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% - 30ml
Matrixyl

Søndag morgen
Rens
Matrixyl
Solcreme

Søndag aften
Rens
Granactive Retinoid 2% Emulsion (Previously Advanced Retinoid 2%) - 30ml

Du kan gentage rutinen forfra, så længe du blot husker på at du max skal bruge AHA-BHA-exfolianten 2 gange om ugen og ALTID bruge solcreme. Og hvis du oplever at slå ud, så tag en pause, hvor du bare vasker din hud og bruger solcreme. Da jeg begyndte med Buffet (en serum med bl.a. matrixyl i) fik jeg små knopper på kæben og så handler det om at sætte farten lidt ned, springe en dag over, etc.

De sidste produkter her skal du nok få ind på et tidspunkt, men du har anskaffet dig mange, så det vil tage lidt tid, hvis du gerne vil undgå at overblaste eller irritere din hud. Caffeine Solution 5% + EGCG - 30ml kan du sikkert bruge når som helst; den skal direkte på huden under øjnene, hvilket ingen af de andre skal.

Salicylic Acid 2% Solution - 30ml - ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal indplacere; det ved en af de andre måske.
Granactive Retinoid 5% in Squalane - 30ml - skal du først bruge, når din hud er blevet vant til A-vitamin (retinoiderne i Granactive Retinoid 2% Emulsion og i din Hylamide SubQ), så den venter du med, til de er tomme :-)


OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. maj 2019, 19:01

Panton skrev:
ajnaM skrev:
Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Der er nogle af de ting, du har brugt, som jeg ville tage det stille og roligt med. Lad være med at introducere det hele på én gang, men start langsomt ud. Hyaluronen og niacinamiden er så vidt jeg har forstået ikke specielt 'skrapt' - det mærkes heller ikke sådan, når jeg tager det på - hvor jeg ville gå mere langsomt frem med blandt andet retinoiden, c-vitaminen og AHA/BHA-peelingen.

Men altså, der er jo ikke én rigtig måde at gøre det på, så kast dig ud i det og prøv dig frem med et par ting? Hvad vil du gerne 'gøre noget ved'? :)


Aging, glød, stram op og uren hud ( stadig)


Lyder som det samme som mig. Og mit indtryk er, at de ting hænger ret meget sammen - da først jeg fik ordentlig styr på, hvor meget peeling og fugt, min hud egentlig har brug for (og det er meget!), blev alle de områder bedre på samme tid. :gogo:

Men altså, prøv med AHA/BHA-masken én gang om ugen, og hvis du føler dig usikker, så prøv den i 5 minutter i stedet for 10. Og så måske noget af det, der ikke er skrapt?
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2019, 19:03

Panton skrev:[

OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:


Det ER crazy uoverskueligt til at begynde med, især hvis man begynder at læse om alle de maaaange produkter og alt det fantastiske de kan :-D Så det er om at starte et sted, og jeg var selv vældig glad ved at starte med en peel og en fugtgiver. Det gav ret hurtigt resultater. Jeg havde en voldsom madforgiftning for et par år tilbage, og Matrixyl + peel reddede min hud, der var helt indfalden, grå og trist.

Jeg har tænkt mig at jeg skal have gang i Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Hyaluronic Acid 2% + B5 og Nianciamide som det næste - pt kører jeg med Buffet, Retinoid 2% og AHA-BHA-peeling, hvor jeg bruger de to sidste to gange om ugen om aftenen. Og solfaktor 50 (selvom det åbenbart er alt for meget - jeg elsker bare den solcreme :-D).

Så ja - igang igang! Du kan gøre lige hvad du vil med det, så længe du ikke bruger de krasse ting for ofte, holder pause hvis din hud reagerer og husker at bruge solcreme.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 19:05

ajnaM skrev:
Panton skrev:
ajnaM skrev:
Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Der er nogle af de ting, du har brugt, som jeg ville tage det stille og roligt med. Lad være med at introducere det hele på én gang, men start langsomt ud. Hyaluronen og niacinamiden er så vidt jeg har forstået ikke specielt 'skrapt' - det mærkes heller ikke sådan, når jeg tager det på - hvor jeg ville gå mere langsomt frem med blandt andet retinoiden, c-vitaminen og AHA/BHA-peelingen.

Men altså, der er jo ikke én rigtig måde at gøre det på, så kast dig ud i det og prøv dig frem med et par ting? Hvad vil du gerne 'gøre noget ved'? :)


Aging, glød, stram op og uren hud ( stadig)


Lyder som det samme som mig. Og mit indtryk er, at de ting hænger ret meget sammen - da først jeg fik ordentlig styr på, hvor meget peeling og fugt, min hud egentlig har brug for (og det er meget!), blev alle de områder bedre på samme tid. :gogo:

Men altså, prøv med AHA/BHA-masken én gang om ugen, og hvis du føler dig usikker, så prøv den i 5 minutter i stedet for 10. Og så måske noget af det, der ikke er skrapt?



Jeg har brugt aha før, fra iherb, både vask og overnight, samt stridex. Så jeg tror min hud tåler det, men lytter til Jer og optrapper roligt. Jeg glæder mig bare til at komme igang, for min hud er ærligt taget noget grå og livstræt :ad!:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Skønhed"