The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2020, 09:58

Santopia skrev:Har i set der er kommet niacemide PULVER?! Spændende! Jeg kan ikke helt finde ud af om det er smart eller unødvendigt ekstra arbejde :gruble:


Tror ikke jeg orker det. Jeg elsker min niacinamid + zink.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1640

Re: The Ordinary

Indlægaf yugen » 24. aug 2020, 05:07

ajnaM skrev:
Santopia skrev:Hvor mange ordinary produkter har I egentlig? Og hvad går I tilbage til og hvad samler støv?

Jeg har selv 11 og en fra niod. Ud af de 11 er der to jeg ikke rigtigt får brugt, men vil til det (alpha arbutin+ha samt niacimide+zinc). Der er også en almindelig retinol på 2% som irriterer min hud, som pt er i skammekrogen og en c-vitamin jeg lidt har glemt.
Jeg har tidligere brugt to buffeter op, en squalane og en matrixyl. Det er ret godt gået, for jeg får sjældent brugt produkter op.
Min yndlingsting er nok squalane, copper fra niod, hyaluronsyre (nok den marine som er ligesom vand) og retinoid i squalane.
Jeg overvejer at købe en matrixyl igen, for jeg er gået ret all in på antiage på det seneste.
Hvis jeg køber en buffet igen, bliver det den med copper.


Jeg har haft argireline, C-vitamin og sådan en koffein til rundt om øjnene - ingen af dem havde mærkbar effekt.

Mælkesyren er den, jeg har brugt mest, fordi jeg også bruger den på dele af kroppen. Den er HELT genial til keratosis pilaris, som jeg for første gang i mit liv har fået fuldstændig bugt med. :love: Derudover er jeg rigtig glad for AHA/BHA-masken, niacianemiden og retinoid 5%. Hyaluronsyren giver god ekstra fugt, men er ikke uundværlig. Det samme med matrixyl, der strammer godt op, men retinoiden gør umiddelbart noget af det samme.

Derudover er jeg meget, meget glad for primeren - bruger den i flaske, der hedder noget med 'high spreadability'. Den er virkelig god! :gogo:


Mælkesyren - er det den, der hedder Lactic Acid?
Billede
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2020, 06:56

yugen skrev:
ajnaM skrev:
Santopia skrev:Hvor mange ordinary produkter har I egentlig? Og hvad går I tilbage til og hvad samler støv?

Jeg har selv 11 og en fra niod. Ud af de 11 er der to jeg ikke rigtigt får brugt, men vil til det (alpha arbutin+ha samt niacimide+zinc). Der er også en almindelig retinol på 2% som irriterer min hud, som pt er i skammekrogen og en c-vitamin jeg lidt har glemt.
Jeg har tidligere brugt to buffeter op, en squalane og en matrixyl. Det er ret godt gået, for jeg får sjældent brugt produkter op.
Min yndlingsting er nok squalane, copper fra niod, hyaluronsyre (nok den marine som er ligesom vand) og retinoid i squalane.
Jeg overvejer at købe en matrixyl igen, for jeg er gået ret all in på antiage på det seneste.
Hvis jeg køber en buffet igen, bliver det den med copper.


Jeg har haft argireline, C-vitamin og sådan en koffein til rundt om øjnene - ingen af dem havde mærkbar effekt.

Mælkesyren er den, jeg har brugt mest, fordi jeg også bruger den på dele af kroppen. Den er HELT genial til keratosis pilaris, som jeg for første gang i mit liv har fået fuldstændig bugt med. :love: Derudover er jeg rigtig glad for AHA/BHA-masken, niacianemiden og retinoid 5%. Hyaluronsyren giver god ekstra fugt, men er ikke uundværlig. Det samme med matrixyl, der strammer godt op, men retinoiden gør umiddelbart noget af det samme.

Derudover er jeg meget, meget glad for primeren - bruger den i flaske, der hedder noget med 'high spreadability'. Den er virkelig god! :gogo:


Mælkesyren - er det den, der hedder Lactic Acid?
Billede


Yep!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: The Ordinary

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2020, 19:26

Nogen der mangler en peeling solution så har jeg en for free her i Kbh.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: The Ordinary

Indlægaf Chachacha » 18. okt 2020, 20:35

Kan I anbefale Lactid Acid 5-10%? Jeg kan ikke så godt med klistrede peelings, er de det?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 18. okt 2020, 20:45

Spjaerten skrev:Nogen der mangler en peeling solution så har jeg en for free her i Kbh.


Er det AHA/BHA'en? Jeg kunne godt bruge én frisk!
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: The Ordinary

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2020, 20:58

LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Nogen der mangler en peeling solution så har jeg en for free her i Kbh.


Er det AHA/BHA'en? Jeg kunne godt bruge én frisk!

Yes det er det.
Har afprøvet den 1 gang. Men naturligvis uden at røre ved andet end gummi delen.
Duede ikke til min hud, desværre.
0
Tryk på * :slem:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 18. okt 2020, 21:39

Chachacha skrev:Kan I anbefale Lactid Acid 5-10%? Jeg kan ikke så godt med klistrede peelings, er de det?


Den er slet ikke klistret.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 18. okt 2020, 21:41

Øv, retinol-serummerne er stadig ikke kommet tilbage. Mine rynker savner dem virkelig... :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 19. okt 2020, 05:44

ajnaM skrev:Øv, retinol-serummerne er stadig ikke kommet tilbage. Mine rynker savner dem virkelig... :genert:


Enig. Jeg er bukket under og har købt den fra pudderdaaserne i stedet, da jeg fandt den på tilbud. Kan ikke uden min retinol.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 19. okt 2020, 07:04

Spjaerten skrev:
LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Nogen der mangler en peeling solution så har jeg en for free her i Kbh.


Er det AHA/BHA'en? Jeg kunne godt bruge én frisk!

Yes det er det.
Har afprøvet den 1 gang. Men naturligvis uden at røre ved andet end gummi delen.
Duede ikke til min hud, desværre.


Den vil jeg gerne overtage. Skriver lige til dig.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: The Ordinary

Indlægaf lillebjoern » 19. okt 2020, 11:14

Chachacha skrev:Kan I anbefale Lactid Acid 5-10%? Jeg kan ikke så godt med klistrede peelings, er de det?


De er på ingen måde klistrede :) Og gør en stor forskel for min hud. Dog er de for mig - selv efter et års brug - ret strenge for min hud og bruger dem derfor kun et par gange om ugen. Men det gør underværker. Jeg bruger 10%.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: The Ordinary

Indlægaf Chachacha » 19. okt 2020, 14:10

Tak for svar, begge to! :blomst:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 19. okt 2020, 14:27

lillebjoern skrev:
Chachacha skrev:Kan I anbefale Lactid Acid 5-10%? Jeg kan ikke så godt med klistrede peelings, er de det?


De er på ingen måde klistrede :) Og gør en stor forskel for min hud. Dog er de for mig - selv efter et års brug - ret strenge for min hud og bruger dem derfor kun et par gange om ugen. Men det gør underværker. Jeg bruger 10%.


Hvad bruges den specifikt til/hvad virker den på?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: The Ordinary

Indlægaf girl_beat » 19. okt 2020, 15:32

Spjaerten skrev:Nogen der mangler en peeling solution så har jeg en for free her i Kbh.

Jeg stiller mig pænt i kø, hvis din anden aftale glipper :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Skønhed"