The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 6. maj 2019, 10:57

Panton skrev:Nu har jeg pløjet tråden igennem, men flere links til køb virker ikke. Den eneste der virker for mig er asos, men de har ikke alle de produkter jeg har lyst til at prøve. Hvor køber I det henne??


Man kan vist også få det via Lookfantastic, og så har The Ordinary selv en hjemmeside. Ellers, prøv google.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 6. maj 2019, 10:58

Jeg fandt det via deciem store. Tak til alle der har skrevet i denne tråd, selvom det kunne være forvirrende med alle de forskellige ting så håber jeg at have lært lidt nu :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 6. maj 2019, 11:31

Panton skrev:Jeg fandt det via deciem store. Tak til alle der har skrevet i denne tråd, selvom det kunne være forvirrende med alle de forskellige ting så håber jeg at have lært lidt nu :D


Det er lidt uoverskueligt, ja, også fordi der hele tiden kommer nye produkter. Men du kan altid spørge efter gode råd :) Jeg har lidt styr på det efterhånden, og på deciem-siden kan man også finde eksempler på målrettede hudplejesammensætninger.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 6. maj 2019, 13:06

Jeg har nu købt nedenstående produkter og vil høre om en eller flere kloge i denne tråd vil fortælle hvordan jeg gør det bedst muligt.

jeg har læst tråden og har en idé, men er novice :genert:


AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml

Azelaic Acid Suspension 10% - 30ml

Salicylic Acid 2% Solution - 30ml

Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml

Caffeine Solution 5% + EGCG - 30ml

Niacinamide 10% + Zinc 1% - 30ml

Matrixyl 10% + HA - 30ml

Hylamide
SubQ Skin - 30ml

Granactive Retinoid 2% Emulsion (Previously Advanced Retinoid 2%) - 30ml

Granactive Retinoid 5% in Squalane - 30ml

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% - 30ml


Jeg er nemlig ikke helt klar over hvad der arbejder godt sammen og hvad der vil være bedst for natten og for dag, og har det nogen betydning vi går sommeren i møde?? Ala noget der ikke er godt med sol.

Help :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 7. maj 2019, 19:25

Ehm, op, anyone :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 8. maj 2019, 20:13

Panton skrev:Jeg har nu købt nedenstående produkter og vil høre om en eller flere kloge i denne tråd vil fortælle hvordan jeg gør det bedst muligt.

jeg har læst tråden og har en idé, men er novice :genert:



Jeg er nemlig ikke helt klar over hvad der arbejder godt sammen og hvad der vil være bedst for natten og for dag, og har det nogen betydning vi går sommeren i møde?? Ala noget der ikke er godt med sol.

Help :P


Helt generelt skal du bruge SPF, når du går i gang med at bruge produkterne. AHA/BHA og retinoiden blandt andet kræver solbeskyttelse. Ellers har jeg prøvet at skrive, hvad jeg bruger nedenunder. I øvrigt bruger jeg altid creme og øjencreme oven på.


AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - jeg bruger den 1-2 gange om ugen. Lader den sidde 10 minutter efter bad og skyller den af med lunkent vand. Derefter

Salicylic Acid 2% Solution - bruger jeg ind imellem i stedet for AHA/BHA. Måske hver 2. dag i gennemsnit.

Hyaluronic Acid 2% + B5 - bruger jeg dagligt om morgenen.

Caffeine Solution 5% + EGCG - har jeg brugt, men bruger den ikke længere, da den ingen effekt havde på mig.

Niacinamide 10% + Zinc 1% - bruger jeg dagligt om morgenen oven på hyaluronsyre

Matrixyl 10% + HA - bruger jeg dagligt om aftenen

Granactive Retinoid 5% in Squalane - bruger jeg dagligt om aftenen oven på matrixyl

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% - har jeg brugt, men bruger ikke længere, da jeg synes, den 'skallede' på huden.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 9. maj 2019, 05:56

Panton skrev:Ehm, op, anyone :genert:


Jeg var i gang med at skrive et længere indlæg og så lukkede min kæreste browservinduet, selvom jeg havde sagt, at han ikke skulle. Til hans forsvar, havde han dog måske ikke forestillet sig, at forbuddet galdt over flere dage :blush:

Nå, men for at suppkere anjaMs indlæg:

Din Hylamide SubQ ligner en serum, som samler lere af de produkter du har købt særskilt (matrixyl, hyaluron, retinoid), så den tænker jeg at du kan bruge, morgen eller aften, på dage, hvor du ikke orker en længere rutine. Husk solcreme.

De to retinioder er i forskellig koncentration - start med den laveste. Din hud skal vænne sig til brugen af det og som regel trapper man op - både i hyppighed og koncentration. Din exfoliant - AHA+BHA skal du max bruge 2 gange om ugen. Jeg ville ligeledes være forsigtig med at bruge både dén og salisylsyren på samme dag - det er meget syre at udsætte din hud for. Jeg ville nok som minimum holde en dags pause mellem hver syre, men det er meget individuelt hvad huden tåler.

Start langsomt ud, så du ikke bruger alt på én gang, men måske kører dem ind over nogle uger. Tag nogle dage uden, eller måske kun med matrixylen (fugt), så du får en idé om hvordan du reagerer på dem. Slår du ud, så sæt farten lidt ned.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 9. maj 2019, 06:44

ajnaM skrev:
Panton skrev:Jeg har nu købt nedenstående produkter og vil høre om en eller flere kloge i denne tråd vil fortælle hvordan jeg gør det bedst muligt.

jeg har læst tråden og har en idé, men er novice :genert:



Jeg er nemlig ikke helt klar over hvad der arbejder godt sammen og hvad der vil være bedst for natten og for dag, og har det nogen betydning vi går sommeren i møde?? Ala noget der ikke er godt med sol.

Help :P


Helt generelt skal du bruge SPF, når du går i gang med at bruge produkterne. AHA/BHA og retinoiden blandt andet kræver solbeskyttelse. Ellers har jeg prøvet at skrive, hvad jeg bruger nedenunder. I øvrigt bruger jeg altid creme og øjencreme oven på.


AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - jeg bruger den 1-2 gange om ugen. Lader den sidde 10 minutter efter bad og skyller den af med lunkent vand. Derefter

Salicylic Acid 2% Solution - bruger jeg ind imellem i stedet for AHA/BHA. Måske hver 2. dag i gennemsnit.

Hyaluronic Acid 2% + B5 - bruger jeg dagligt om morgenen.

Caffeine Solution 5% + EGCG - har jeg brugt, men bruger den ikke længere, da den ingen effekt havde på mig.

Niacinamide 10% + Zinc 1% - bruger jeg dagligt om morgenen oven på hyaluronsyre

Matrixyl 10% + HA - bruger jeg dagligt om aftenen

Granactive Retinoid 5% in Squalane - bruger jeg dagligt om aftenen oven på matrixyl

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% - har jeg brugt, men bruger ikke længere, da jeg synes, den 'skallede' på huden.


så fedt du gad svare, og nu virker det ikke længere så uoverskueligt :klap:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 9. maj 2019, 06:45

LaScrooge skrev:
Panton skrev:Ehm, op, anyone :genert:


Jeg var i gang med at skrive et længere indlæg og så lukkede min kæreste browservinduet, selvom jeg havde sagt, at han ikke skulle. Til hans forsvar, havde han dog måske ikke forestillet sig, at forbuddet galdt over flere dage :blush:

Nå, men for at suppkere anjaMs indlæg:

Din Hylamide SubQ ligner en serum, som samler lere af de produkter du har købt særskilt (matrixyl, hyaluron, retinoid), så den tænker jeg at du kan bruge, morgen eller aften, på dage, hvor du ikke orker en længere rutine. Husk solcreme.

De to retinioder er i forskellig koncentration - start med den laveste. Din hud skal vænne sig til brugen af det og som regel trapper man op - både i hyppighed og koncentration. Din exfoliant - AHA+BHA skal du max bruge 2 gange om ugen. Jeg ville ligeledes være forsigtig med at bruge både dén og salisylsyren på samme dag - det er meget syre at udsætte din hud for. Jeg ville nok som minimum holde en dags pause mellem hver syre, men det er meget individuelt hvad huden tåler.

Start langsomt ud, så du ikke bruger alt på én gang, men måske kører dem ind over nogle uger. Tag nogle dage uden, eller måske kun med matrixylen (fugt), så du får en idé om hvordan du reagerer på dem. Slår du ud, så sæt farten lidt ned.


Ja det er ikke let for Hr. Scrooge :lol: men mange tak for det :P
Senest rettet af Panton 9. maj 2019, 09:01, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 9. maj 2019, 08:42

Enig med de andre! Og nogle af produkterne er også relativt skrappe - især AHA/BHA og retinoiden, så det er bare endnu et argument for at tage det stille og roligt.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 9. maj 2019, 08:59

Jeg vil sætte det i system når pakken kommer og tager det stille og roligt. Jeg glemmer desværre solcreme nogen gange men må hellere lave en ny rutine så jeg husker det. De skrappe midler, syrer, kan jo med fordel bruges lidt mindre her hen over sommeren.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 9. maj 2019, 09:02

det jeg også var lidt usikker på, var fremgangsmåden. Hvad bruges i hvilken rækkefølge og ovenpå hvad? Det I har skrevet har kopieret over i et dokument i pages.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 9. maj 2019, 09:49

Panton skrev:det jeg også var lidt usikker på, var fremgangsmåden. Hvad bruges i hvilken rækkefølge og ovenpå hvad? Det I har skrevet har kopieret over i et dokument i pages.


Tynd-> tykkere -> fed konsistens. Dvs. vandtynd serum først, creme/olie til sidst.
Man beskytter om morgenen (antioxidanter som C-vit f.eks. og solbeskyttelse) og behandler om aftenen (peelings etc.)
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 9. maj 2019, 10:44

Panton skrev:det jeg også var lidt usikker på, var fremgangsmåden. Hvad bruges i hvilken rækkefølge og ovenpå hvad? Det I har skrevet har kopieret over i et dokument i pages.


Rens -> exfoliering (på TØR hud) -> vandbaserede produkter/serummer (sera?) -> tykkere cremer -> olier -> solcreme

Solcreme er et absolut must. Du kan risikere nye problemer, som fx pigmentpletter, hvis du ikke bruger solcreme, samtidig med at du exfolierer og bruger retinol.
Find en god, lækker solcreme med både fysisk og kemisk filter (UVA + UVB), som du slutter af med inden makeup.
Jeg bruger en som har høj beskyttelse hvis fysiske filter samtidig udjævner hudtonen. Min hjerne har desværre slettet navnet lige nu, skriver det når jeg kommer på det.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 9. maj 2019, 18:21

Jeg er begyndt at bruge den her, som jeg er blevet virkelig glad for. Og så er prisen til at overkomme! Den giver en god glød, men er ikke fedtet. Eneste minus er, at den indeholder en smule parfume som jeg godt kunne være uden.. https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 0-p-220470
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"