The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 19:09

LaScrooge skrev:
Panton skrev:[

OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:


Det ER crazy uoverskueligt til at begynde med, især hvis man begynder at læse om alle de maaaange produkter og alt det fantastiske de kan :-D Så det er om at starte et sted, og jeg var selv vældig glad ved at starte med en peel og en fugtgiver. Det gav ret hurtigt resultater. Jeg havde en voldsom madforgiftning for et par år tilbage, og Matrixyl + peel reddede min hud, der var helt indfalden, grå og trist.

Jeg har tænkt mig at jeg skal have gang i Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Hyaluronic Acid 2% + B5 og Nianciamide som det næste - pt kører jeg med Buffet, Retinoid 2% og AHA-BHA-peeling, hvor jeg bruger de to sidste to gange om ugen om aftenen. Og solfaktor 50 (selvom det åbenbart er alt for meget - jeg elsker bare den solcreme :-D).

Så ja - igang igang! Du kan gøre lige hvad du vil med det, så længe du ikke bruger de krasse ting for ofte, holder pause hvis din hud reagerer og husker at bruge solcreme.


Hvad er det for produkter der ikke spiller med sol? Jeg får overhovedet ingen farve hvis jeg bruger så høj faktor. Jeg er bare hvid på den grå måde pt :blush:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2019, 19:25

Panton skrev:
LaScrooge skrev:
Panton skrev:[

OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:


Det ER crazy uoverskueligt til at begynde med, især hvis man begynder at læse om alle de maaaange produkter og alt det fantastiske de kan :-D Så det er om at starte et sted, og jeg var selv vældig glad ved at starte med en peel og en fugtgiver. Det gav ret hurtigt resultater. Jeg havde en voldsom madforgiftning for et par år tilbage, og Matrixyl + peel reddede min hud, der var helt indfalden, grå og trist.

Jeg har tænkt mig at jeg skal have gang i Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Hyaluronic Acid 2% + B5 og Nianciamide som det næste - pt kører jeg med Buffet, Retinoid 2% og AHA-BHA-peeling, hvor jeg bruger de to sidste to gange om ugen om aftenen. Og solfaktor 50 (selvom det åbenbart er alt for meget - jeg elsker bare den solcreme :-D).

Så ja - igang igang! Du kan gøre lige hvad du vil med det, så længe du ikke bruger de krasse ting for ofte, holder pause hvis din hud reagerer og husker at bruge solcreme.


Hvad er det for produkter der ikke spiller med sol? Jeg får overhovedet ingen farve hvis jeg bruger så høj faktor. Jeg er bare hvid på den grå måde pt :blush:


Vitamin C og retinoiderne. Desuden bliver huden følsom, når du exfolierer den. Du behøver slet ikke bruge faktor 50 som jeg, men noget skal du bruge for at undgå at du fx får pigmentpletter :kys:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 12. maj 2019, 19:41

LaScrooge skrev:
Panton skrev:
LaScrooge skrev:
Panton skrev:[

OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:


Det ER crazy uoverskueligt til at begynde med, især hvis man begynder at læse om alle de maaaange produkter og alt det fantastiske de kan :-D Så det er om at starte et sted, og jeg var selv vældig glad ved at starte med en peel og en fugtgiver. Det gav ret hurtigt resultater. Jeg havde en voldsom madforgiftning for et par år tilbage, og Matrixyl + peel reddede min hud, der var helt indfalden, grå og trist.

Jeg har tænkt mig at jeg skal have gang i Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Hyaluronic Acid 2% + B5 og Nianciamide som det næste - pt kører jeg med Buffet, Retinoid 2% og AHA-BHA-peeling, hvor jeg bruger de to sidste to gange om ugen om aftenen. Og solfaktor 50 (selvom det åbenbart er alt for meget - jeg elsker bare den solcreme :-D).

Så ja - igang igang! Du kan gøre lige hvad du vil med det, så længe du ikke bruger de krasse ting for ofte, holder pause hvis din hud reagerer og husker at bruge solcreme.


Hvad er det for produkter der ikke spiller med sol? Jeg får overhovedet ingen farve hvis jeg bruger så høj faktor. Jeg er bare hvid på den grå måde pt :blush:


Vitamin C og retinoiderne. Desuden bliver huden følsom, når du exfolierer den. Du behøver slet ikke bruge faktor 50 som jeg, men noget skal du bruge for at undgå at du fx får pigmentpletter :kys:


Ok, men kan man så ikke bruge Vitamin C creme om aftenen istedet for?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2019, 20:10

Panton skrev:
LaScrooge skrev:
Panton skrev:
LaScrooge skrev:
Panton skrev:[

OMG :dåne: så blev det lige bøjet i neon, copy that og gemme :lun:


Det ER crazy uoverskueligt til at begynde med, især hvis man begynder at læse om alle de maaaange produkter og alt det fantastiske de kan :-D Så det er om at starte et sted, og jeg var selv vældig glad ved at starte med en peel og en fugtgiver. Det gav ret hurtigt resultater. Jeg havde en voldsom madforgiftning for et par år tilbage, og Matrixyl + peel reddede min hud, der var helt indfalden, grå og trist.

Jeg har tænkt mig at jeg skal have gang i Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Hyaluronic Acid 2% + B5 og Nianciamide som det næste - pt kører jeg med Buffet, Retinoid 2% og AHA-BHA-peeling, hvor jeg bruger de to sidste to gange om ugen om aftenen. Og solfaktor 50 (selvom det åbenbart er alt for meget - jeg elsker bare den solcreme :-D).

Så ja - igang igang! Du kan gøre lige hvad du vil med det, så længe du ikke bruger de krasse ting for ofte, holder pause hvis din hud reagerer og husker at bruge solcreme.


Hvad er det for produkter der ikke spiller med sol? Jeg får overhovedet ingen farve hvis jeg bruger så høj faktor. Jeg er bare hvid på den grå måde pt :blush:


Vitamin C og retinoiderne. Desuden bliver huden følsom, når du exfolierer den. Du behøver slet ikke bruge faktor 50 som jeg, men noget skal du bruge for at undgå at du fx får pigmentpletter :kys:


Ok, men kan man så ikke bruge Vitamin C creme om aftenen istedet for?


Jo, det skal man faktisk helst og apropos det, så har jeg opdateret.mit andet indlæg med hvornår produkterne helst skal bruges.
Men. Selvom du bruger dem om aftenen, gør behandlingerne stadig din hud lysfølsom. Og så er solskin også en primær synder ifht rynker, så det anbefales at man har spf i sin dagcreme uanset hvad man ellers har eller ikke har gang i, hudplejemæssigt.
1
And we both know: I will be delicious
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 13. maj 2019, 11:57

Santopia skrev:
Trappestige skrev:Jeg har læst med længe nu, men hver gang jeg skal til at bestille noget, giver min hjerne op. Jeg kan slet ikke finde rundt i alle de produkter og alle de procenter.
Help please? :blush:
Jeg har grov hud, store porer, urenheder, fedtet t-zone men samtidig knastør hud. Jeg er mørkhudet og skal helst ikke ud i noget alt for blegende, og det jeg allerhelst vil er en mere jævn hud med mindre porer. De få linjer jeg har, klarer botox, men er der en Anti-age der kan tage det i opløbet ville det være fint.
Hvis jeg nu ved, at jeg ikke klarer ret længe med rigtig mange produkter i streg hver aften fordi jeg kører død i det- er det så helt håbløst? Kan 1-2-3 produkter gøre det? Hvilke?


Buffet og retinoid så er du kørende ;)


og AHA/BHA-masken. :love:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 14. maj 2019, 05:22

Trappestige skrev:
Santopia skrev:^^ næh det tænker jeg ikke. Hvis jeg skulle købe buffet igen ville jeg vælge den med copper. Men jeg ved ikke, om det er den ekstra pris værd :)

Jeg nåede at bestille det, inden jeg så det. Nu håber jeg bare at jeg kommer til at kunne bruge det uden at fucke min hud op, men mon ikke.


Du kan næppe fucke din hud op med de produkter du har købt. Ingen af dem er særligt invasive, - den eneste, du skal være opmærksom på, er AHA+BHA-masken, som du max skal bruge 1-2 gange om ugen. Jeg synes, du har anskaffet dig en fin, blød start :gogo:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 27. maj 2019, 05:20

Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Hvordan går det med dig og dine produkter, Panton? Funker det?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 27. maj 2019, 07:53

LaScrooge skrev:
Panton skrev:Jeg læser og suger til mig når I skriver, men alligevel er jeg vildt usikker på de ting jeg har købt og hvornår hvad og hvilke sammen i hvilken rækkefølge.


Hvordan går det med dig og dine produkter, Panton? Funker det?


Det er gået fint, men jeg er stadig i tvivl synes jeg. Mest om rækkefølgen ved retinolbrug. For bagpå flasken står der efter serum, men er det ikke kun subQ der er serum?? og hvad så ovenpå?

Men jeg er ikke slået ud eller har fået bivirkninger, dog har jeg også gjort som du skrev, stille og roligt. Men jeg har noteret på flaskerne om det er A, G eller F og om am eller pm.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 5. jun 2019, 14:12

Trappestige skrev:Jeg brugte produkterne morgen og aften i fire-fem dage, men stoppede igen fordi jeg fik massive udbrud i hele ansigtet plus hals. Ikke bumser, men de der dumme kæmpe røde nogle der bare skal gå over af sig selv efter alt for mange dage! :( Jeg synes det er ærgerligt, for samtidig med udbrud blev huden rundt om udbruddene altså pænere. Er det bare noget man skal finde sig i, ved opstart, eller skal jeg droppe at forsøge igen?

(er lidt for doven til at læse tilbage i tråden)
Hvad er det du har købt, hvordan bruger du det og bruger du andre produkter oveni?
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 5. jun 2019, 18:54

Trappestige skrev:
Jedi skrev:
Trappestige skrev:Jeg brugte produkterne morgen og aften i fire-fem dage, men stoppede igen fordi jeg fik massive udbrud i hele ansigtet plus hals. Ikke bumser, men de der dumme kæmpe røde nogle der bare skal gå over af sig selv efter alt for mange dage! :( Jeg synes det er ærgerligt, for samtidig med udbrud blev huden rundt om udbruddene altså pænere. Er det bare noget man skal finde sig i, ved opstart, eller skal jeg droppe at forsøge igen?

(er lidt for doven til at læse tilbage i tråden)
Hvad er det du har købt, hvordan bruger du det og bruger du andre produkter oveni?

Niaciamid, retinoid, buffet har været de tre jeg har brugt i de dage, hvorefter jeg fik udbrud. Jeg har ikke brugt andet de dage.



Morgen: niacinamide, buffet, solfaktor (nærmest det vigtigste!)

Aften: retinoid, buffet, creme/olie.

Lad det tørre lidt mellem lagene, så det ikke er vådt-i-vådt.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 5. jun 2019, 19:29

Trappestige skrev:
Jedi skrev:
Trappestige skrev:
Jedi skrev:
Trappestige skrev:Jeg brugte produkterne morgen og aften i fire-fem dage, men stoppede igen fordi jeg fik massive udbrud i hele ansigtet plus hals. Ikke bumser, men de der dumme kæmpe røde nogle der bare skal gå over af sig selv efter alt for mange dage! :( Jeg synes det er ærgerligt, for samtidig med udbrud blev huden rundt om udbruddene altså pænere. Er det bare noget man skal finde sig i, ved opstart, eller skal jeg droppe at forsøge igen?

(er lidt for doven til at læse tilbage i tråden)
Hvad er det du har købt, hvordan bruger du det og bruger du andre produkter oveni?

Niaciamid, retinoid, buffet har været de tre jeg har brugt i de dage, hvorefter jeg fik udbrud. Jeg har ikke brugt andet de dage.



Morgen: niacinamide, buffet, solfaktor (nærmest det vigtigste!)

Aften: retinoid, buffet, creme/olie.

Lad det tørre lidt mellem lagene, så det ikke er vådt-i-vådt.

Sådan har jeg også brugt det :gogo: Jeg giver det et forsøg mere fra i aften og hvis det samme sker ryger det ud.


Har du som udgangspunkt acne-acne eller er det mere uren hud?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 5. jun 2019, 21:21

Forstår I også det her som en advarsel mod at bruge Matrixyl/peptider sammen med/i forbindelse med syrebehandlinger, så som BHA og AHA? Ja, og C-vitamin?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: The Ordinary

Indlægaf Jedi » 6. jun 2019, 09:19

Jeg læser det, som at de skal skilles ad dvs. den ene om morgenen og den anden om aftenen.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 7. jun 2019, 12:27

Nu har jeg brugt Nianciamide i en uges tid og jeg er svært begejstret. Jeg har en flot hud i forvejen, men den giver den lige lidt mere glød og friskhed og fugt, ser det ud til. Synes ikke lige jeg kan se at den gør noget ved mine porer (jeg har fået lidt synlige porer i panden mellem brynene ), men det kommer måske. En klar anbefaling herfra.
4
And we both know: I will be delicious
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: The Ordinary

Indlægaf LidtLakrids » 21. aug 2019, 14:03

Som relativt nybegynder indenfor hudpleje, med en hud der både er sart, fedtet, uren og med evne til at tørre ud, hvad kan så anbefales at prøve fra The Ordinary? :gruble: Nu synes jeg at have set det blive positivt omtalt flere gange, så det skal prøves. Det skal ikke være for kompliceret, så jeg vil helst gerne starte med et enkelt produkt :genert: I forvejen renser jeg med micellar water og bruger dagcreme, og sommetider natcreme. Jeg er 30 år hvis det har noget at sige :)
0

Tilbage til "Skønhed"