Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 18. mar 2017, 14:34

FruDulle skrev:
Oxan skrev:
FruDulle skrev:Jeg troede at Kevin Murphy var okay egentlig. Men min hårbund er gået fuldstændig amok, så efter 3 omgange vask måtte jeg give op. Så jeg prøver igen med John Masters, synes bare ikke at det giver nok fugt. Mit hår er mega tykt, der er meget af det og det er krøllet. En ret hård kamp.


Det er kun et par af Kevin Murphys produkter der er "godkendt" og det samme gælder for John Masters..

Hvilke produkter har du forsøgt med? :-)

Smooth again- shampoo/balsam. Virkelig træls for det er da temmelig dyrt.


Kan ikke finde ingrediensliste på Kevin Murphy online, kun på treatment som indeholder silikone og store mængder olie. Så hvis balsam og shampoo indeholder bare tilnærmelsesvis samme mængde olie, kan jeg godt forstå det giver dig problemer.. Olier giver fedt, og ikke fugt - derfor er det også en god ide at holde sig fra blandt andet Lauryl alcohol, Cetyl alcohol, Myristyl alcohol, Stearyl alcohol og Cetearyl alcohol i produkter der skal i hovedbunden, hvis man har en tendens til at udskille sebum, da det i samspil kan give problemer med hovedbunden og mere fedtet/klasket hår. Det er derimod geniale ingredienser i en balsam, som kun kommes i længderne.

Har du brug for fugt, skal man kigge efter blandt andet glycerin/glycerol, panthenol, aloe vera - og fx methosulate er kendt for at gøre håret mere medgørligt uden at gøre det tungt.

Kevin Murphy er rigtig dyrt, det er kun 2 af deres stylingprodukter jeg bryder mig om - og kun den ene jeg synes er pengene værd.. Er meget glad for Giovanni 50:50, man kan købe rejsestørrelser på hqhair.com for 23 kr stykket, og jeg falder altid tilbage til at bruge den serie.

Jeg har tykt, kruset og tørt hår med fald i.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf twinkle » 18. mar 2017, 16:16

Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Junika » 18. mar 2017, 22:16

twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Giovanni fra Iherb? Ellers er den fugtivende i The Body shops serie uden sulfater også virkelig god.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 19. mar 2017, 08:19

FruDulle skrev:
Oxan skrev:
FruDulle skrev:
Oxan skrev:
FruDulle skrev:Jeg troede at Kevin Murphy var okay egentlig. Men min hårbund er gået fuldstændig amok, så efter 3 omgange vask måtte jeg give op. Så jeg prøver igen med John Masters, synes bare ikke at det giver nok fugt. Mit hår er mega tykt, der er meget af det og det er krøllet. En ret hård kamp.


Det er kun et par af Kevin Murphys produkter der er "godkendt" og det samme gælder for John Masters..

Hvilke produkter har du forsøgt med? :-)

Smooth again- shampoo/balsam. Virkelig træls for det er da temmelig dyrt.


Kan ikke finde ingrediensliste på Kevin Murphy online, kun på treatment som indeholder silikone og store mængder olie. Så hvis balsam og shampoo indeholder bare tilnærmelsesvis samme mængde olie, kan jeg godt forstå det giver dig problemer.. Olier giver fedt, og ikke fugt - derfor er det også en god ide at holde sig fra blandt andet Lauryl alcohol, Cetyl alcohol, Myristyl alcohol, Stearyl alcohol og Cetearyl alcohol i produkter der skal i hovedbunden, hvis man har en tendens til at udskille sebum, da det i samspil kan give problemer med hovedbunden og mere fedtet/klasket hår. Det er derimod geniale ingredienser i en balsam, som kun kommes i længderne.

Har du brug for fugt, skal man kigge efter blandt andet glycerin/glycerol, panthenol, aloe vera - og fx methosulate er kendt for at gøre håret mere medgørligt uden at gøre det tungt.

Kevin Murphy er rigtig dyrt, det er kun 2 af deres stylingprodukter jeg bryder mig om - og kun den ene jeg synes er pengene værd.. Er meget glad for Giovanni 50:50, man kan købe rejsestørrelser på hqhair.com for 23 kr stykket, og jeg falder altid tilbage til at bruge den serie.

Jeg har tykt, kruset og tørt hår med fald i.


Hold da op hvor er du klog :D Det er så mærkeligt, for jeg har i 2 år haft problemer med kløe og har opdaget at det hjælper rigtig meget hvis jeg ikke føntørrer. Hvilket er svært når det er sådan et vejr her og det ikke bare lufttørrer. For nyligt da vi var på ferie havde jeg glemt at tage med og der købte jeg en billig supermarkeds loreal et eller andet. Jeg reagerede overhovedet ikke på det :forvirret2:

Mit hår ELSKEDE kevin murphy. Er du gal det sad pænt, men det kløede jo som en vanvittig. Jeg er på nr. 3 vask med John Masters nu og det hjælper, men det klør altså endnu. Håber at det snart hjælper. Men det er knastør og ligner hø :nej:

Prøvede med billede Den gule er balsam og den grå shampoo


Jeg har bare klæbehjerne :-D

De indeholder begge silikone og store mængder olie. Den ingrediens der er anden mest af i balsam er en silikone, og så er der flere silikoner længere nede.

Føntørring er også rigtig skidt for ens hovedbund, da den udtørrer - prøv evt at føntørre med kold luft hvis din føntørrer har sådan en funktion :-)

Hvis dit hår bliver knas tørt og ligner hø, så stop med det. køb evt en dybderensende shampoo, Matas har en uden silikone til 25 kr, så du kan få renset helt i bund og fjerne eventuelt buildup.

Det er en jungle de hårprodukter. Jeg brugte i et halvt år moroccanoil shampoo og balsam, som indeholder silikoner og ikke er godkendt til denne metode, og mit hår elskede det. Men min hovedbund fuckede virkeligt op, kløede vildt og jeg skulle vaske hår næsten dagligt til sidst, for at holde kløen nede. Det er simpelthen en jungle nogle gange, når man prøver at finde det rette
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oddinary » 19. mar 2017, 09:34

twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Neccin #1? Ved godt, det er en skælshampoo, men det er min go-to, når min hovedbund er træls.* Nogle gange pga. skæl, andre gange pga. kløe af anden art.

*Selvfølgelig medmindre "trælsheden" skyldes build-up. Så er det dybderensende shampoo, jeg går efter.

Men jeg synes også at Juhldal shampoo no. 1 var virkelig god til tørt hår og hovedbund. Måske er den mere ideel til dig.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf twinkle » 19. mar 2017, 10:10

Junika skrev:
twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Giovanni fra Iherb? Ellers er den fugtivende i The Body shops serie uden sulfater også virkelig god.


Jeg forsøgte mig med Giovanni da jeg først gik i gang med at vaske sulfat/silikonefri, men kan være jeg skal give det et forsøg mere.. jeg synes at de gange jeg har forsøgt mig med fugtgivende produkter, så tynger det mit hår og får det til at fedte + det giver mig build up.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf twinkle » 19. mar 2017, 10:15

Oddinary skrev:
twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Neccin #1? Ved godt, det er en skælshampoo, men det er min go-to, når min hovedbund er træls.* Nogle gange pga. skæl, andre gange pga. kløe af anden art.

*Selvfølgelig medmindre "trælsheden" skyldes build-up. Så er det dybderensende shampoo, jeg går efter.

Men jeg synes også at Juhldal shampoo no. 1 var virkelig god til tørt hår og hovedbund. Måske er den mere ideel til dig.


Har også forsøgt mig med Neccin, men det fungerede slet ikke for mig. Gjorde ikke nogen forskel for min hovedbund, og gjorde mine længder tørre..
Jeg har været igennem to forskellige dybderensende shampoo i håb om at en dybderensning i ny og næ ville gøre noget godt, men det kunne min hovedbund ikke tolerere, ikke engang på "en gang hver 14. dag basis".

Jeg vil tjekke Juhldahl ud :gogo:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 22. mar 2017, 17:12

twinkle skrev:
Junika skrev:
twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Giovanni fra Iherb? Ellers er den fugtivende i The Body shops serie uden sulfater også virkelig god.


Jeg forsøgte mig med Giovanni da jeg først gik i gang med at vaske sulfat/silikonefri, men kan være jeg skal give det et forsøg mere.. jeg synes at de gange jeg har forsøgt mig med fugtgivende produkter, så tynger det mit hår og får det til at fedte + det giver mig build up.


Jeg får meget nemt fedtet hår - men når jeg bruger Giovanni 50:50 shampoo kan jeg snildt vente med at vaske hår til 5 dage efter hårvask.. Jeg kan dog ikke bruge Giovanni Smooth Down, den fedter min hovedbund til allerede efter et halvt døgn..

Jeg vaskede mit hår i lørdags og i dag ser det sådan her ud - det er begyndt at miste fylde men ingen antydninger af fedt endnu. Jeg ved dog det skal vaskes i morgen tidlig, for pludseligt går det stærkt :-) (beklager jeg har filtret hår, men er lige kommet hjem fra gåtur i monster blæst)

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf twinkle » 22. mar 2017, 18:28

Oxan skrev:
twinkle skrev:
Junika skrev:
twinkle skrev:Jeg er total på bar bund :/

Jeg har den seneste tid testet en del mærker i rejsestørrelse, fordi jeg har rigtig svært ved at finde noget, som mit hår og hovedbund kan tolerere...

Jeg har fint skandinavisk hår, og en meget temperemantsfuld hovedbund, som reagerer på det meste med kløe og tørhed.

1. Living Proof perfect hair day, tynger mit hår, gør det fedtet
2. SARD Copenhagen, gør mit hår tørt og frizzy
3. Rudolph blossom shampoo og forever soft condtioner, tynger mit hår og får det til at fedte
4. Alterna bamboo luminous shine, gør mit hår SÅ PISSE TØRT og får min hovedbund til at klø som en gal

Please, en eller anden.. hjælp :mellow:


Har du prøvet Giovanni fra Iherb? Ellers er den fugtivende i The Body shops serie uden sulfater også virkelig god.


Jeg forsøgte mig med Giovanni da jeg først gik i gang med at vaske sulfat/silikonefri, men kan være jeg skal give det et forsøg mere.. jeg synes at de gange jeg har forsøgt mig med fugtgivende produkter, så tynger det mit hår og får det til at fedte + det giver mig build up.


Jeg får meget nemt fedtet hår - men når jeg bruger Giovanni 50:50 shampoo kan jeg snildt vente med at vaske hår til 5 dage efter hårvask.. Jeg kan dog ikke bruge Giovanni Smooth Down, den fedter min hovedbund til allerede efter et halvt døgn..

Jeg vaskede mit hår i lørdags og i dag ser det sådan her ud - det er begyndt at miste fylde men ingen antydninger af fedt endnu. Jeg ved dog det skal vaskes i morgen tidlig, for pludseligt går det stærkt :-) (beklager jeg har filtret hår, men er lige kommet hjem fra gåtur i monster blæst)

image.jpeg


Tænk ikke at skulle vaske hår i fem dage! :love:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Mangoness » 23. mar 2017, 04:31

twinkle skrev:
Oxan skrev:Jeg får meget nemt fedtet hår - men når jeg bruger Giovanni 50:50 shampoo kan jeg snildt vente med at vaske hår til 5 dage efter hårvask.. Jeg kan dog ikke bruge Giovanni Smooth Down, den fedter min hovedbund til allerede efter et halvt døgn..

Jeg vaskede mit hår i lørdags og i dag ser det sådan her ud - det er begyndt at miste fylde men ingen antydninger af fedt endnu. Jeg ved dog det skal vaskes i morgen tidlig, for pludseligt går det stærkt :-) (beklager jeg har filtret hår, men er lige kommet hjem fra gåtur i monster blæst)

image.jpeg


Tænk ikke at skulle vaske hår i fem dage! :love:


Mit hår bliver nemt tørt - så det ville bare være perfekt! :love: :love: :love:

(+ jeg er lidt doven :genert: )
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Mangoness » 23. sep 2017, 05:20

Har nogen af jer prøvet produktet 'New wash'? :gruble:

https://www.shophairstory.com/www/product/869693000106
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Myresluger » 23. sep 2017, 06:10

Nej, jeg har kigget ret meget på reklamerne - de får virkelig gode anmeldelser. Jeg kunne også godt tænke mig en anmeldelse her :afro:
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf In_your_eyes » 30. sep 2017, 14:19

Myresluger skrev:Har for første gang i årevis lavet en gang hørfrø gel - jeg forstår ikke hvordan jeg kunne glemme hvor godt det er for mit hår.

Det tager ca 5 minutter at lave på mit komfur og mit hår elsker det!

Jeg lavede det af 0,5 dl hørfrø og 3 dl vand kogte det ca 5 minutter, siede hørfrøene fra, kom en lille klat honning i og rørte det igennem. Det har en lidt slimet konsistens, men mit hår elsker det!

Hvad sier du det igennem? Jeg har lige forsøgt at lave en portion, men det en sej kamp at få det siet, men måske har jeg ladet det koge for længe.
0
:pompom:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Myresluger » 30. sep 2017, 14:28

In_your_eyes skrev:
Myresluger skrev:Har for første gang i årevis lavet en gang hørfrø gel - jeg forstår ikke hvordan jeg kunne glemme hvor godt det er for mit hår.

Det tager ca 5 minutter at lave på mit komfur og mit hår elsker det!

Jeg lavede det af 0,5 dl hørfrø og 3 dl vand kogte det ca 5 minutter, siede hørfrøene fra, kom en lille klat honning i og rørte det igennem. Det har en lidt slimet konsistens, men mit hår elsker det!

Hvad sier du det igennem? Jeg har lige forsøgt at lave en portion, men det en sej kamp at få det siet, men måske har jeg ladet det koge for længe.


Jeg har sådan en lille metal si/dørslagsting. Og hvis det koger for længe eller bliver koldt inden det sies bliver det for sejt..
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf In_your_eyes » 30. sep 2017, 14:45

Myresluger skrev:
In_your_eyes skrev:
Myresluger skrev:Har for første gang i årevis lavet en gang hørfrø gel - jeg forstår ikke hvordan jeg kunne glemme hvor godt det er for mit hår.

Det tager ca 5 minutter at lave på mit komfur og mit hår elsker det!

Jeg lavede det af 0,5 dl hørfrø og 3 dl vand kogte det ca 5 minutter, siede hørfrøene fra, kom en lille klat honning i og rørte det igennem. Det har en lidt slimet konsistens, men mit hår elsker det!

Hvad sier du det igennem? Jeg har lige forsøgt at lave en portion, men det en sej kamp at få det siet, men måske har jeg ladet det koge for længe.


Jeg har sådan en lille metal si/dørslagsting. Og hvis det koger for længe eller bliver koldt inden det sies bliver det for sejt..

Jeg tror jeg har kogt det for længe, jeg prøver igen.
Kommer du det i tørt eller fugtigt hår, har nemlig læst at man kan gøre begge ting.
0
:pompom:

Tilbage til "Skønhed"