Hvad har du sidst købt?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf LaScrooge » 7. sep 2019, 13:10

ShiningCotton skrev:
LaScrooge skrev:
ShiningCotton skrev:Jeg har haft lidt problemer med tør hud og skrev så til pudderdåserne, efter at mine egne eksperimenter slog fejl :panik:

Fik anbefalet bl.a. the Inkey lists hyaluron serum, som selvfølgelig var udsolgt på Sephoras danske side og som ikke sælges i butikken :nerve:

Så jeg bestilte 2 flasker hjem fra Feeluniques hjemmeside, og tog en la roche posay toleraine creme med i købet, når nu jeg er ved at løbe tør. Der røg også en lille flaske Shu Eumuras cleansing oil shampoo i kurven, nu jeg alligevel var i gang :D


Inkey List fås også på ASOS.


Ret mig, hvis jeg tager fejl, men sender ASOS ikke fra USA? :)

Jeg prøver generelt at undgå told, hvis jeg kan finde en mere "lokal" forhandler :D


Du tager fejl, ASOS er engelsk :) Det bliver selvfølgelig et problem snart, men er det endnu ikke.
0
And we both know: I will be delicious
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf ShiningCotton » 7. sep 2019, 13:17

LaScrooge skrev:
ShiningCotton skrev:
LaScrooge skrev:
ShiningCotton skrev:Jeg har haft lidt problemer med tør hud og skrev så til pudderdåserne, efter at mine egne eksperimenter slog fejl :panik:

Fik anbefalet bl.a. the Inkey lists hyaluron serum, som selvfølgelig var udsolgt på Sephoras danske side og som ikke sælges i butikken :nerve:

Så jeg bestilte 2 flasker hjem fra Feeluniques hjemmeside, og tog en la roche posay toleraine creme med i købet, når nu jeg er ved at løbe tør. Der røg også en lille flaske Shu Eumuras cleansing oil shampoo i kurven, nu jeg alligevel var i gang :D


Inkey List fås også på ASOS.


Ret mig, hvis jeg tager fejl, men sender ASOS ikke fra USA? :)

Jeg prøver generelt at undgå told, hvis jeg kan finde en mere "lokal" forhandler :D


Du tager fejl, ASOS er engelsk :) Det bliver selvfølgelig et problem snart, men er det endnu ikke.


Så forstår jeg da også bedre, at folk er så glade for det :lol:

Jeg troede egentlig alle hjemmesider, der var .com var amerikanske... Det er nok der forvirringen opstod :lol:
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf PaleSeptember » 7. sep 2019, 14:07

IT Cosmetics CC cream og Estee Lauder Sumptous Knockout mascara - sidstnævnte har jeg ikke prøvet før, så jeg håber, den er god, og at jeg kan tåle den.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Venus222 » 7. sep 2019, 19:35

PaleSeptember skrev:IT Cosmetics CC cream og Estee Lauder Sumptous Knockout mascara - sidstnævnte har jeg ikke prøvet før, så jeg håber, den er god, og at jeg kan tåle den.


Hvordan er CC-creamen og hvor længe holder den?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf PaleSeptember » 7. sep 2019, 19:44

Venus222 skrev:
PaleSeptember skrev:IT Cosmetics CC cream og Estee Lauder Sumptous Knockout mascara - sidstnævnte har jeg ikke prøvet før, så jeg håber, den er god, og at jeg kan tåle den.


Hvordan er CC-creamen og hvor længe holder den?


Jeg synes, den er fin. Ret luminous dog, så man skal bruge setting powder. Holder fint til en hel dag.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Katten » 19. sep 2019, 19:36

Har kørt purely professional og lidt andet under begge mine graviditeter, men her på det sidste trimester havde jeg lyst til at prøve lidt Rudolph Care, så det bliver sjovt at prøve!

Serum, øjencreme og håndcreme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2019, 20:06

Katten skrev:Har kørt purely professional og lidt andet under begge mine graviditeter, men her på det sidste trimester havde jeg lyst til at prøve lidt Rudolph Care, så det bliver sjovt at prøve!

Serum, øjencreme og håndcreme.


Er produkterne særligt gode, når man er gravid, eller er det pga der ikke er “farlige” stoffer i? :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Katten » 20. sep 2019, 16:03

lillebjoern skrev:
Katten skrev:Har kørt purely professional og lidt andet under begge mine graviditeter, men her på det sidste trimester havde jeg lyst til at prøve lidt Rudolph Care, så det bliver sjovt at prøve!

Serum, øjencreme og håndcreme.


Er produkterne særligt gode, når man er gravid, eller er det pga der ikke er “farlige” stoffer i? :)


Det var mest det sidste, altså at jeg ikke kan bruge mange af mine ting med fx A-vitamin mv under graviditet, så jeg gik efter noget lidt “sundere” for gravide, men ikke alt for kedeligt :D . Tror ikke de som sådan er bedre end så mange andre “renere” mærker.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2019, 12:54

Dennis Knudsen krøllecreme. Jeg har ellers sværget til Trines Wardrobe. Det gør jeg ikke mere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Trillian
Indlæg: 138
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:12
Kort karma: 7
Likede indlæg: 134

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Trillian » 22. sep 2019, 05:53

Jeg har sukket efter denne længe, og med 25% og fri fragt, blev jeg nødt til at springe til :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf achillaxedprune » 22. sep 2019, 14:07

Salling har -25% på alt skønhed denne weekend, så jeg har fået købt lidt blandet. Jeg har ikke prøvet nogen af produkterne før, men har læst op på anmeldelser... hvis nogen herinde har prøvet et eller flere af produkterne, ville det være fedt om I lige ville give en anmeldelse :gogo:
Billede
Billede
Billede
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Undtagelsen » 22. sep 2019, 14:14

achillaxedprune skrev:Salling har -25% på alt skønhed denne weekend, så jeg har fået købt lidt blandet. Jeg har ikke prøvet nogen af produkterne før, men har læst op på anmeldelser... hvis nogen herinde har prøvet et eller flere af produkterne, ville det være fedt om I lige ville give en anmeldelse :gogo:
Billede
Billede
Billede


Jeg har prøvet begge produkterne fra Rudolph Care.
Scrubben er jeg virkelig glad for. Jeg har tør hud og det er så lækkert at tage skrubben på og lade den sidde en halv times tid, inden den vaskes af, men man skal kunne lide at bruge olie.

Håndcremen er ok og kan godt lide at der er pumpe, men jeg vender altid tilbage til Biotherms.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf achillaxedprune » 22. sep 2019, 17:47

Undtagelsen skrev:Jeg har prøvet begge produkterne fra Rudolph Care.
Scrubben er jeg virkelig glad for. Jeg har tør hud og det er så lækkert at tage skrubben på og lade den sidde en halv times tid, inden den vaskes af, men man skal kunne lide at bruge olie.

Håndcremen er ok og kan godt lide at der er pumpe, men jeg vender altid tilbage til Biotherms.


Jeg tror ikke, jeg har prøvet olie til ansigtet. Havde læst at det kunne føles lidt som en hinde efter brug. Jeg kunne bare så godt lide at det både var en exfolierende cremé og en fugtcremé i én (sikke mange é’er :lol: )

Hvilken håndcremé fra Biotherms kan du anbefale....jeg synes små 300 er lidt pebret for en håndcremé, så den skulle gerne være nær ved perfekt.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf achillaxedprune » 22. sep 2019, 17:54

twinkle skrev:
achillaxedprune skrev:
twinkle skrev:
achillaxedprune skrev:
POCKETKITTEN skrev:
achillaxedprune skrev:
POCKETKITTEN skrev:Denne efter at have prøvet min venindes. Den har gjort vilde underværker på min udbrudsramte hud på en uge.


Uh, det ser spændende ud! Bruger man den i stedet for en serum?


Jeg ved det faktisk ikke, har aldrig brugt serum eller anden hudpleje. Jeg bruger den to gange om dagen direkte på de udsatte steder med dårlig hud. For mig virker den virkelig godt!


Okay... Altså som i hele kinden eller et dup på en bums?


Når koncentrationen af salicylsyre ikke er højere end 1,5% kan du sagtens bruge den i hele ansigtet. Ideelt set skal den (og langt de fleste andre produkter med bha, aha, pha, azelaic acid osv. osv. osv) helst bruges som første produkt efter rens, så syren har mulighed for at trænge godt ind i huden, og ikke også skal igennem en masse andre produkter.


Tak for svar... lader til du kender noget til det - kender du til et billigere produkt med lav koncentration, der så kan anvendes i hele hovedet efter rens, men før cremer?


Har du meget sensitiv hud? Hvis du ikke har det, kan de fleste sagtens bruge er produkt med 2% salicylsyre i hele ansigtet, uden at det forårsager irritation. Så kan man fx nøjes med at bruge det to gange ugentligt, og selvfølgelig indføre produktet stille og roligt i hudplejerutinen. Salicylsyre er en meget skånsom form for kemisk peeling.

Hvis jeg tager udgangspunkt i den pris jeg lige kan finde på kiehls produktet (375 kr) kan du få flere billigere produkter. Det billigste er nok den fra The Ordinary, det er 2% salicylsyre uden en masse andre ting. Ellers kan du kigge på pudderdaasernes t-zone peeling (selv om jeg synes navnet er super misvisende, for den kan sagtens bruges i hele ansigtet).
Mig bekendt er Paulas Choice de eneste der laver salicylsyre i 1% koncentration, de har alle deres produkter i rejsestørrelse.

Et alternativ til salicylsyre er azelaic acid, det er det jeg selv bruger pt. Det er ikke en så udbredt form for kemisk peeling, men den er virkelig mild for huden samtidigt med at den hjælper på mine pigmentpletter, hudtekstur og får bumser til at hele hurtigere. Jeg bruger den fra the Ordinary.


Nu spørger jeg lige jer, da jeg har brugt Kiehl’s produkt i et par uger nu 1-2 gange om dagen i hele ansigtet... Og jeg har fået nærmest flere bumser/knopper end jeg havde før? Er det normalt når man starter op på den typiske produkt eller er det fordi, jeg ikke kan tåle det?

:gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Undtagelsen » 22. sep 2019, 18:10

achillaxedprune skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg har prøvet begge produkterne fra Rudolph Care.
Scrubben er jeg virkelig glad for. Jeg har tør hud og det er så lækkert at tage skrubben på og lade den sidde en halv times tid, inden den vaskes af, men man skal kunne lide at bruge olie.

Håndcremen er ok og kan godt lide at der er pumpe, men jeg vender altid tilbage til Biotherms.


Jeg tror ikke, jeg har prøvet olie til ansigtet. Havde læst at det kunne føles lidt som en hinde efter brug. Jeg kunne bare så godt lide at det både var en exfolierende cremé og en fugtcremé i én (sikke mange é’er :lol: )

Hvilken håndcremé fra Biotherms kan du anbefale....jeg synes små 300 er lidt pebret for en håndcremé, så den skulle gerne være nær ved perfekt.


Jeg kan godt lide olien, men prøv det lige af en aften, hvor du bare skal i seng :lol:

Jeg tror kun de har en håndcreme og den er næsten altid til at finde til 99-109kr et eller andet sted.
https://www.matas.dk/biotherm-biomains- ... eme-100-ml
0

Tilbage til "Skønhed"