Curly girl tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 3. apr 2016, 14:58

Jeg synes at vi mangler en curly girl tråd herinde. Hvor vi kan komme med tips og tricks og gode produkter til silicone og sulfatfrie krøller! Jeg håber ikke jeg er den eneste herinde der følger metoden?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Curly girl tråden

Indlægaf twinkle » 3. apr 2016, 17:00

Mit hår er godt nok ikke krøllet, men pga. min hovedbund vasker jeg silikone - og sulfatfrit. Pt. er jeg glad for moroccanoils Volume shampoo og balsam, som passer godt til mit fine hår. Jeg ved, at mange også er glade for deres moisture shampoo og balsam. Det skal dog lige siges, at produkterne ikke er helt silikonefrie - deres balsam indeholder vandopløselig silikone.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 3. apr 2016, 18:14

Jeg vasker i Matas parfumeri balsam og en Aubrey organics balsam med masser af protein. Til styling bruger jeg got2be Big sexy volume, Alba botanica style creame eller MOP curl cream. Til opfriskning af krøllerne bruger jeg enten hjemmelavet salt spray eller balsam spray.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Venus222 » 3. apr 2016, 18:21

Jeg har krøller og jeg tror jeg behandler mit hår helt "forkert", men det har aldrig været så lækkert, fyldigt og blødt som det er nu :) . Jeg vasker det i shampoo fra Goldwell, som vist nok er scilikone og sulfatfrit. Og så bruger jeg en eller anden tilfældig balsam. Men jeg bruger kur fra Moroccan oile og argan olie.
Desuden børster jeg mit hår med en Tangle teeser, eller også børster jeg det i badet med en børste lavet til vådt hår.

Og så bliver mit hår vasket hver dag (so shoot me... ;)) fordi jeg arbejder på et plejehjem, så ærlig talt ville jeg synes det var klamt ikke at vaske det hver dag.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 21. dec 2019, 22:47

Jeg har størstedelen af livet haft glat hår, men da jeg kom i teenageårene / slut teenageårene begyndte mit hår så småt at begynde at få bølger. Det har altid været fyldigt og tørt, men nu - pga. bølgerne - er det bare endnu større.

Jeg har hele livet haft den samme frisør, men jeg prøvede her den anden dag en anden frisør, som selv har krøller. Hun mener, at jeg skal prøve curly girl metoden, så mit hår falder mere til ro. Det bliver nemt tørt og pjusket - og i øjeblikket bruger jeg både hårkur, conditioner og leave-in-conditioner for at give det fugt nok.

Jeg har kigget lidt på forskellige sulfat- og silikone-fri produkter, men det er lidt af en jungle. Såå...nu leder jeg lidt efter anbefalinger, så jeg har et sted at starte :genert:

Så jeg ville lige høre, om I har ændret på jeres hårpleje-metode siden 2016? :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Venus222 » 22. dec 2019, 02:01

Jeg bruger Shampoo og balsam fra Milk shake, men ellers gør jeg det samme som jeg plejer.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 22. dec 2019, 20:42

Jeg har holdt en pause men er tilbage til at følge curly girl metoden - jeg har været tilbage i et årstid nu. I øjeblikket bruger jeg primært produkter købt i USA - udvalget er virkelig stort der og jeg er der en 2-3 gange om året. Af produkter fra DK bruger jeg Aldis ideel til at vaske i ellers er mine (min mand vil påstå mange) balsamer fra USA. Jeg bruger en cantu curl activator samt en gel (en studioline eller en anden fra USA). Og så bruger jeg en hjemmelavet spray til refresh - det er vand og en sjat plejebalsam og en lille smule epsomsalt. Det virker rigtig godt i mit hår.
1
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Curly girl tråden

Indlægaf MOGA » 23. dec 2019, 07:05

Jeg har fundet ud af, at mit hår trives med så lidt som muligt.

Jeg har været i gang i halvandet år, og det første halve til hele, var jeg tæt på at opgive, fordi mine krøller aldrig helt samlede sig. Nu er det meget bedre, i sidste uge komplimenterede to fremmede mine krøller.

Jeg vasker med Matas luksusbalsam, en gang, intet andet, to dage om ugen. Når balsammen er i håret, reder jeg det med fingrene. Bagefter kommer det i en microfiberturban og tørrer lidt, så får det lidt Matas leave-in luksusbalsam og lidt Matas curl cream. Slut.

De dage, jeg ikke vasker, rører jeg ikke håret. Jeg sover med det i en høj knold.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 26. feb 2020, 10:14



På curly girl grupper på Facebook har jeg set andre bruge dem :)

Jeg ved dog ikke noget detaljeret om godkendte ingredienser, så jeg kan ikke sige, om den er godkendt :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Pussikat82 » 26. feb 2020, 14:00

Har set, at der er kommet sulfat- og silikonefrie produkter i normal. Har dog ikke testet nogen af dem endnu.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Krøltop
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. aug 2015, 11:17
Kort karma: 5
Likede indlæg: 117

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Krøltop » 25. maj 2020, 06:26

Hej :blomst:

Jeg kan ikke tåle sulfat. Det tog mig lang tid at finde årsagen til sår i hovedbunden. Fik taget prøver for svamp og lignende, men det der fik sårene til at forsvinde var sulfatfri shampoo.

Jeg har i en periode brugt almindelig shampoo (det var bare nemmest i en periode med andre problemer), men nu er sårene tilbage. Jeg skyndte mig i Normal i lørdags hvor jeg købte Curl Girl produkter, men jeg er ikke begejstret for duften.

Hvad bruger I og hvor køber I det?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Curly girl tråden

Indlægaf twinkle » 25. maj 2020, 14:15

Krøltop skrev:Hej :blomst:

Jeg kan ikke tåle sulfat. Det tog mig lang tid at finde årsagen til sår i hovedbunden. Fik taget prøver for svamp og lignende, men det der fik sårene til at forsvinde var sulfatfri shampoo.

Jeg har i en periode brugt almindelig shampoo (det var bare nemmest i en periode med andre problemer), men nu er sårene tilbage. Jeg skyndte mig i Normal i lørdags hvor jeg købte Curl Girl produkter, men jeg er ikke begejstret for duften.

Hvad bruger I og hvor køber I det?


Pt. bruger jeg purely professional shampoo 1 og balsam 2 og så pudderdåsernes peeling shampoo efter behov. Begge dele er fri for SLS og silikone, men purely professional er ikke helt "rigtig" curly girl, da der er sodium-coco sulphate i.
Min hovedbund tolererer det godt, og så er der ikke alle mulige fancy ting i som fx parfume.

Sidst jeg købte det var det hos Nicehair, de havde den laveste pris lige den dag. Men sammenligner altid lige på Pricerunner, for priserne kan variere meget.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Curly girl tråden

Indlægaf D.itsen » 25. maj 2020, 15:29

Jeg bruger co-wash fra as I am.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Curly girl tråden

Indlægaf MOGA » 25. maj 2020, 19:56

Jeg bruger slet ikke shampoo, men balsamvasker bare med Luksusbalsam fra Matas.
1
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Curly girl tråden

Indlægaf natsvaermer » 21. aug 2020, 11:26

Jeg har længe gået og taget tilløb til at gå i gang med curly girl metoden, men har ikke rigtig kunnet tage mig sammen. Jeg er ikke vild med mit hår, når det krøller - synes hurtigt at det kommer til at se sjusket ud - og så bliver jeg skræmt af, at folk går i så lang tid før de oplever en effekt.

Men jeg må erkende at mit hår snart trænger til, at jeg giver det lidt pleje efter alt for lang tid med glattejern, derfor vil jeg prøve at gå i gang. Min datter på 11 år har små proptrækkrøller, så hun vil helt klart også have fordele af curly girl metoden. Jeg ved bare ikke om hendes hår bliver for filtret, hvis man kun må rede det igennem med fingrene eller en bredtandet kam.
Hvad er jeres erfaringer?

Der er en masse gode råd her i tråde, som jeg vil lade mig inspirere af, når jeg køber nye produkter, men jeg mener også at kunne huske, at inden man går i gang med curly girl, skal man rense sit hår med en sulfat shampoo.
Var det noget I gjorde? Og vil det bare være en hvilket som helst shampoo? Jeg har Matas' luksusshampoo, men jeg bliver lidt i tvivl om den er sulfatfri eller ej?

Det var en masse spørgsmål. Håber der er nogen, der har mod på at hjælpe en novice :genert:
0

Tilbage til "Skønhed"