Curly girl tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 6. sep 2020, 12:50

Jeg bruger All About curls boosting foum og Bouncy cream. Jeg købte dem sidst jeg var i US og mit hår krøller pænere og holder meget bedre på krøllerne. Havde jeg vidst hvor godt mit hår har af det, ville jeg have købt nogle flere..

Balsam mæssigt er jeg ret glad for not your mothers pink. Den gule er også fin - men mit hår har brug for noget lidt tungere.

Jeg havde egentlig forestillet mig at skulle prøve nogen flere når jeg kommer derover igen. Nu kommer der bare til at gå længere tid end forventet.
1
D.itsen
Indlæg: 3342
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9029

Re: Curly girl tråden

Indlægaf D.itsen » 6. sep 2020, 13:32

Myresluger skrev:Jeg bruger All About curls boosting foum og Bouncy cream. Jeg købte dem sidst jeg var i US og mit hår krøller pænere og holder meget bedre på krøllerne. Havde jeg vidst hvor godt mit hår har af det, ville jeg have købt nogle flere..

Balsam mæssigt er jeg ret glad for not your mothers pink. Den gule er også fin - men mit hår har brug for noget lidt tungere.

Jeg havde egentlig forestillet mig at skulle prøve nogen flere når jeg kommer derover igen. Nu kommer der bare til at gå længere tid end forventet.

Hvor handler du når du er herover? Vi nåede ikke så meget før der gik corona i den, så stadig blank på hvor det er bedst at tage hen
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 6. sep 2020, 13:51

D.itsen skrev:
Myresluger skrev:Jeg bruger All About curls boosting foum og Bouncy cream. Jeg købte dem sidst jeg var i US og mit hår krøller pænere og holder meget bedre på krøllerne. Havde jeg vidst hvor godt mit hår har af det, ville jeg have købt nogle flere..

Balsam mæssigt er jeg ret glad for not your mothers pink. Den gule er også fin - men mit hår har brug for noget lidt tungere.

Jeg havde egentlig forestillet mig at skulle prøve nogen flere når jeg kommer derover igen. Nu kommer der bare til at gå længere tid end forventet.

Hvor handler du når du er herover? Vi nåede ikke så meget før der gik corona i den, så stadig blank på hvor det er bedst at tage hen


All about curls har jeg købt i sallys og ellers er jeg også ret glad for Ulta. Jeg er primært i Texas når jeg er i USA - jeg tror det betyder ret meget for hvilke butikker der er. Ellers er Walmart og Target også højt på listen
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14597

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 15. jun 2022, 21:27

Jeg er lige faldet over, at matas har fået en stribet curly girl serie. Og i den forbindelse kan jeg se, at de både har en low poo shampoo og en vaskebalsam. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med det ene vs det andet? :gruble:

Jeg er specielt bange for, at mit hår hurtigere ville blive fedtet med en vaskebalsam, men samtidig har mit hår brug for meget fugt. Er det noget, man bør være urolig for? :genert:

Low poo shampoo:
https://www.matas.dk/matas-striber-500-l_781785

Vaskebalsam:
https://www.matas.dk/matas-striber-curl ... sam-500-ml
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
MOGA
Indlæg: 4054
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Curly girl tråden

Indlægaf MOGA » 16. jun 2022, 06:59

Mangoness skrev:Jeg er lige faldet over, at matas har fået en stribet curly girl serie. Og i den forbindelse kan jeg se, at de både har en low poo shampoo og en vaskebalsam. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med det ene vs det andet? :gruble:

Jeg er specielt bange for, at mit hår hurtigere ville blive fedtet med en vaskebalsam, men samtidig har mit hår brug for meget fugt. Er det noget, man bør være urolig for? :genert:

Low poo shampoo:
https://www.matas.dk/matas-striber-500-l_781785

Vaskebalsam:
https://www.matas.dk/matas-striber-curl ... sam-500-ml


Altså, en vaskebalsam kontra fx shampoo? Jeg har kun brugt balsam i fire år. I starten blev håret lidt mystisk (jeg får aldrig fedtet hår), men ret hurtigt begyndte det at krølle meget pænere.
Hvad er du bange for?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14597

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 16. jun 2022, 07:48

MOGA skrev:
Mangoness skrev:Jeg er lige faldet over, at matas har fået en stribet curly girl serie. Og i den forbindelse kan jeg se, at de både har en low poo shampoo og en vaskebalsam. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med det ene vs det andet? :gruble:

Jeg er specielt bange for, at mit hår hurtigere ville blive fedtet med en vaskebalsam, men samtidig har mit hår brug for meget fugt. Er det noget, man bør være urolig for? :genert:

Low poo shampoo:
https://www.matas.dk/matas-striber-500-l_781785

Vaskebalsam:
https://www.matas.dk/matas-striber-curl ... sam-500-ml


Altså, en vaskebalsam kontra fx shampoo? Jeg har kun brugt balsam i fire år. I starten blev håret lidt mystisk (jeg får aldrig fedtet hår), men ret hurtigt begyndte det at krølle meget pænere.
Hvad er du bange for?


At mit hår hurtigere bliver fedtet med en vaskebalsam end en curly girl approved shampoo :lol: (og at min hovedbund begynder at gøre ondt og begynder at klø. Det gør den nemlig, hvis der går for mange dage mellem brug af shampoo)

Så indtil videre har jeg holdt mig til curly girl approved shampooer. :) (Har også tidligere forsøgt mig med diverse low poo alternativer for at vænne hovedbunden til at blive vasket mindre, men det førte bare til, at min hovedbund gjorde ondt, og den begyndte at klø).

Derfor vil jeg gerne lige høre andres erfaringer med vaskebalsam vs curly girl approved shampoo, og hvilke fordele og ulemper de oplever med det ene vs det andet :) (gerne fra folk som oplever de samme problemer som mig)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11584

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 16. jun 2022, 09:55

Jeg oplever de samme problemer som dig Mango, og jeg overvejer seriøst at prøve en low-poo.
Træls at Matas' er parfumeret, den kunne jeg ellers godt have været et forsøg værd.

Edit: Deres luksusbalsam er i øvrigt CG-godkendt.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11584

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 22. jun 2022, 12:00

Mangoness skrev:Jeg er lige faldet over, at matas har fået en stribet curly girl serie. Og i den forbindelse kan jeg se, at de både har en low poo shampoo og en vaskebalsam. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med det ene vs det andet? :gruble:

Jeg er specielt bange for, at mit hår hurtigere ville blive fedtet med en vaskebalsam, men samtidig har mit hår brug for meget fugt. Er det noget, man bør være urolig for? :genert:

Low poo shampoo:
https://www.matas.dk/matas-striber-500-l_781785

Vaskebalsam:
https://www.matas.dk/matas-striber-curl ... sam-500-ml

Jeg købte dem umiddelbart bagefter du havde postet om dem, og jeg skal til at bruge dem for første gang i dag. Umiddelbart ser resultaterne positive ud i den CG-gruppe jeg er medlem af på Facebook.

Jeg mangler ikke fugt og mit hår ser ud til at have normal porøsitet, så jeg har undladt at købe deres proteinhårkur og plejebalsam med protein. Jeg har købt low-poo trin 1 og de tre stylingprodukter i trin 3, og så bruger jeg min normale luksusbalsam fra Matas i trin 2.
De har været så venlige at skrive hvilket trin i processen de forskellige produkter hører til. Kunne dog være rart at de i et trin med flere trin, lige tilføjede et lille tal ved siden af det store tal.

Jeg vælger at lave en sidste vask, bare for at være helt sikker på at håret er helt klart. Mit “håndklæde” (en gammel bluse) er blevet for kort, så jeg vil nu bruge et mikrofiberhåndklæde fremadrettet.

Jeg er lidt spændt - og panisk. Jeg ved ikke lige hvorfor. :panik:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Curly girl tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jun 2022, 15:55

Jeg kan slet ikke med CG selv- min hovedbund kløer SÅ meget og mit hår er en fedtet omgang. Men jeg er med i en CG gruppe på FB og der får den der Matas serie ret gode tilbagemeldinger
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14597

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 22. jun 2022, 18:01

Kerrigan skrev:
Mangoness skrev:Jeg er lige faldet over, at matas har fået en stribet curly girl serie. Og i den forbindelse kan jeg se, at de både har en low poo shampoo og en vaskebalsam. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med det ene vs det andet? :gruble:

Jeg er specielt bange for, at mit hår hurtigere ville blive fedtet med en vaskebalsam, men samtidig har mit hår brug for meget fugt. Er det noget, man bør være urolig for? :genert:

Low poo shampoo:
https://www.matas.dk/matas-striber-500-l_781785

Vaskebalsam:
https://www.matas.dk/matas-striber-curl ... sam-500-ml

Jeg købte dem umiddelbart bagefter du havde postet om dem, og jeg skal til at bruge dem for første gang i dag. Umiddelbart ser resultaterne positive ud i den CG-gruppe jeg er medlem af på Facebook.

Jeg mangler ikke fugt og mit hår ser ud til at have normal porøsitet, så jeg har undladt at købe deres proteinhårkur og plejebalsam med protein. Jeg har købt low-poo trin 1 og de tre stylingprodukter i trin 3, og så bruger jeg min normale luksusbalsam fra Matas i trin 2.
De har været så venlige at skrive hvilket trin i processen de forskellige produkter hører til. Kunne dog være rart at de i et trin med flere trin, lige tilføjede et lille tal ved siden af det store tal.

Jeg vælger at lave en sidste vask, bare for at være helt sikker på at håret er helt klart. Mit “håndklæde” (en gammel bluse) er blevet for kort, så jeg vil nu bruge et mikrofiberhåndklæde fremadrettet.

Jeg er lidt spændt - og panisk. Jeg ved ikke lige hvorfor. :panik:


Jeg tager selv pt tilløb til at købe matas curly girl serie :lol:

Har også selv set en del positive anmeldelser i diverse curly girl grupper så det lyder jo lovende :)

Kom gerne med en anmeldelse af dem når du har prøvet dem :D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Nesnay » 23. jun 2022, 07:06

Jeg har købt curly girl-serien fra Matas - shampoo, conditioner og leave-in hair mask samt styling gel og curl cream. Desuden curl defining gel spray, som ikke er en del af serien, men som er curly girl-venlig; den er købt som alternativ til hårspray til at få styr på fimrehårene, når jeg har høj hestehale, hvilket indtil videre fungerer supergodt.

Jeg har kun nået at køre én gang hårvask og fire gange styling, men indtil videre er jeg positivt overrasket. Shampooen skummer MEGET, hvilket er et kæmpe plus for mig. Jeg er aldrig helt kommet mig over at tænke, at meget skum=meget rent, så jeg elsker det. Sidst, jeg kørte curly girl, balsamvaskede jeg, og det blev jeg aldrig rigtig gode venner med. Mit hår var superblødt, men det klaskede for meget. Jeg tror simpelthen, det er blevet for tyndt til balsamvask.

Leave-in hair mask har jeg ikke prøvet endnu. De resterende produkter er fine. På dag ét og to havde jeg klart bedre hårdage end normalt, men det er jo et temmelig begrænset grundlag at dømme ud fra, så jeg venter og ser :)
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Curly girl tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jun 2022, 08:49

Nesnay skrev:Jeg har købt curly girl-serien fra Matas - shampoo, conditioner og leave-in hair mask samt styling gel og curl cream. Desuden curl defining gel spray, som ikke er en del af serien, men som er curly girl-venlig; den er købt som alternativ til hårspray til at få styr på fimrehårene, når jeg har høj hestehale, hvilket indtil videre fungerer supergodt.

Jeg har kun nået at køre én gang hårvask og fire gange styling, men indtil videre er jeg positivt overrasket. Shampooen skummer MEGET, hvilket er et kæmpe plus for mig. Jeg er aldrig helt kommet mig over at tænke, at meget skum=meget rent, så jeg elsker det. Sidst, jeg kørte curly girl, balsamvaskede jeg, og det blev jeg aldrig rigtig gode venner med. Mit hår var superblødt, men det klaskede for meget. Jeg tror simpelthen, det er blevet for tyndt til balsamvask.

Leave-in hair mask har jeg ikke prøvet endnu. De resterende produkter er fine. På dag ét og to havde jeg klart bedre hårdage end normalt, men det er jo et temmelig begrænset grundlag at dømme ud fra, så jeg venter og ser :)


Jeg har opgivet lidt at finde rundt i det, men når der så er en CG shampoo så bruger man bare den ligesom man bruger alm shampo? Og altså ikek bare som en sidste vask og så kun balsam?

Mit hår er meget tykt og der er meget af det, så det hele er bare tæt og min hovedbund bliver hurtigt irriteret. Derfor duer CG med kun vand og balsam slet ikke for mig
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Nesnay » 23. jun 2022, 08:54

FormerlyKnownAs skrev:
Nesnay skrev:Jeg har købt curly girl-serien fra Matas - shampoo, conditioner og leave-in hair mask samt styling gel og curl cream. Desuden curl defining gel spray, som ikke er en del af serien, men som er curly girl-venlig; den er købt som alternativ til hårspray til at få styr på fimrehårene, når jeg har høj hestehale, hvilket indtil videre fungerer supergodt.

Jeg har kun nået at køre én gang hårvask og fire gange styling, men indtil videre er jeg positivt overrasket. Shampooen skummer MEGET, hvilket er et kæmpe plus for mig. Jeg er aldrig helt kommet mig over at tænke, at meget skum=meget rent, så jeg elsker det. Sidst, jeg kørte curly girl, balsamvaskede jeg, og det blev jeg aldrig rigtig gode venner med. Mit hår var superblødt, men det klaskede for meget. Jeg tror simpelthen, det er blevet for tyndt til balsamvask.

Leave-in hair mask har jeg ikke prøvet endnu. De resterende produkter er fine. På dag ét og to havde jeg klart bedre hårdage end normalt, men det er jo et temmelig begrænset grundlag at dømme ud fra, så jeg venter og ser :)


Jeg har opgivet lidt at finde rundt i det, men når der så er en CG shampoo så bruger man bare den ligesom man bruger alm shampo? Og altså ikek bare som en sidste vask og så kun balsam?

Mit hår er meget tykt og der er meget af det, så det hele er bare tæt og min hovedbund bliver hurtigt irriteret. Derfor duer CG med kun vand og balsam slet ikke for mig
Ja, den kan bruges til almindelig vask, altså ved hver hårvask, i stedet for balsamvask :)

Jeg har brugt en almindelig shampoo først til at rense (som "sidste vask") og kommer så til at bruge CG shampoo fremover.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11584

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 23. jun 2022, 08:57

Mangoness skrev:Jeg tager selv pt tilløb til at købe matas curly girl serie :lol:

Har også selv set en del positive anmeldelser i diverse curly girl grupper så det lyder jo lovende :)

Kom gerne med en anmeldelse af dem når du har prøvet dem :D

Der står på low-poo flasken at den ikke skummer meget. Det er jo løgn, den skummer absurd meget. :lol: Eller også er jeg bare blevet vant til balsam.

Håret er blevet fint, men jeg vil lige se det an nogle dage førend jeg bestemmer mig for hvad jeg synes.
Serien er parfumeret, og det hænger stadig i håret her dagen efter. Hovedbunden klør mindre og det virker mindre fedtet end det plejer, så det skal de have ros for.

Jeg har som sagt lavet en sidste vask (for en sikkerheds skyld), brugt low-poo (i stedet for vaskebalsam), Matas luksusbalsam som plejebalsam og derefter leave-in hairmask, curl cream og til sidst styling gel. Derefter lod jeg det lufttørre som jeg plejer.

Jeg har taget lidt billeder, men jeg er på fra tablet, så det må blive senere.

Edit: Og så skal jeg lige have fundet en ny måde at refreshe på, så håret får lidt volume igen.

Edit: Nu med billeder. Jeg skal også have fundet ud af noget med mængderne af de forskellige stylingprodukter. Håret ser vådt/fugtigt ud til trods for ikke at være det. Det glæder jeg mig til at eksperimentere med, hvilket er nyt for mig. Jeg har aldrig været sådan vildt interesseret i hårpleje og styling.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 23. jun 2022, 13:54

Kerrigan skrev:
Mangoness skrev:Jeg tager selv pt tilløb til at købe matas curly girl serie :lol:

Har også selv set en del positive anmeldelser i diverse curly girl grupper så det lyder jo lovende :)

Kom gerne med en anmeldelse af dem når du har prøvet dem :D

Der står på low-poo flasken at den ikke skummer meget. Det er jo løgn, den skummer absurd meget. :lol: Eller også er jeg bare blevet vant til balsam.

Håret er blevet fint, men jeg vil lige se det an nogle dage førend jeg bestemmer mig for hvad jeg synes.
Serien er parfumeret, og det hænger stadig i håret her dagen efter. Hovedbunden klør mindre og det virker mindre fedtet end det plejer, så det skal de have ros for.

Jeg har som sagt lavet en sidste vask (for en sikkerheds skyld), brugt low-poo (i stedet for vaskebalsam), Matas luksusbalsam som plejebalsam og derefter leave-in hairmask, curl cream og til sidst styling gel. Derefter lod jeg det lufttørre som jeg plejer.

Jeg har taget lidt billeder, men jeg er på fra tablet, så det må blive senere.

Edit: Og så skal jeg lige have fundet en ny måde at refreshe på, så håret får lidt volume igen.

Edit: Nu med billeder. Jeg skal også have fundet ud af noget med mængderne af de forskellige stylingprodukter. Håret ser vådt/fugtigt ud til trods for ikke at være det. Det glæder jeg mig til at eksperimentere med, hvilket er nyt for mig. Jeg har aldrig været sådan vildt interesseret i hårpleje og styling.

Beklager det er svært at se på billeder - det er ikke bare fn cast som du kan kramme ud, der får det til at se vådt ud? Ellers super fine krøller. Det kan da være at det er Matas jeg skal prøve næste gang
0

Tilbage til "Skønhed"