Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 5. jan 2020, 20:42

Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Måske prøv med en kemisk exfoliering - det er mildere for huden og også mere effektiv (synes jeg).
The Ordinarys AHA 30% + bha 2% peeling solution er virkelig god (og billig).

Ellers kan jeg også anbefale Weledas "Skin Food".
Virkelig fed creme som gennemfugter huden.
Jeg bruger den om aftenen så den får lov at trænge ind i løbet af natten. Den er vanvittig drøj i brug og koster omkring 100kr.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 5. jan 2020, 21:39

TakeAChanceOnMe skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.



Min hud lader til at have fundet en balance mellem olieret og super tør efter jeg begyndte at bruge Kiehl's skin rescuer. Evt. supplere op med enten Midnight recovery eller deres cannabis sativa seed oil (which, btw, STINKER. Men den efterlader også ens hud med en fantastisk følelse).
Det har i hvert fald for mig.


Åh, hvor godt! Dem vil jeg også kigge på. Jeg har faktisk hverken prøvet noget fra Kiehl eller hørt om den seed oil. Super fedt med input.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 5. jan 2020, 21:40

Hewlett skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Måske prøv med en kemisk exfoliering - det er mildere for huden og også mere effektiv (synes jeg).
The Ordinarys AHA 30% + bha 2% peeling solution er virkelig god (og billig).

Ellers kan jeg også anbefale Weledas "Skin Food".
Virkelig fed creme som gennemfugter huden.
Jeg bruger den om aftenen så den får lov at trænge ind i løbet af natten. Den er vanvittig drøj i brug og koster omkring 100kr.


Hvad er en kemisk exfoliering? Er det bare en creme, man smører på huden, og så gør den selv arbejdet? :)
Fedt, jeg tjekker lige Skin food ud også!
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 6. jan 2020, 07:17

Viskelæder skrev:
Hewlett skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Måske prøv med en kemisk exfoliering - det er mildere for huden og også mere effektiv (synes jeg).
The Ordinarys AHA 30% + bha 2% peeling solution er virkelig god (og billig).

Ellers kan jeg også anbefale Weledas "Skin Food".
Virkelig fed creme som gennemfugter huden.
Jeg bruger den om aftenen så den får lov at trænge ind i løbet af natten. Den er vanvittig drøj i brug og koster omkring 100kr.


Hvad er en kemisk exfoliering? Er det bare en creme, man smører på huden, og så gør den selv arbejdet? :)
Fedt, jeg tjekker lige Skin food ud også!


Ja, i princippet :) Det er aktive stoffer (f.eks. frugtsyre) som kemisk fjerner de døde hudceller i stedet for små korn/frø som skal gnubbes ind og derfor kan ridse huden.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4613

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 6. jan 2020, 07:19

PaleSeptember skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Det lyder som min hud. Den eneste creme, der holder min hud fugtet er Cliniques Moisture Surge Intense.


Den er også god, men jeg synes den lugter forfærdelig sprittet, så for mig blev det ved prøven.

Viskelæder, er det fugt eller fedt din hud mangler?
Jeg fandt linket her fra Charlotte Torpegaard, som beskriver forskellen. https://www.ilovebeauty.dk/toer-hud-saa ... ller-fedt/

Min hud mangler fedt og jeg er rigtig glad for Tromborg, men de koster også en del.
Derudover bruger jeg altid serum først (Advanced Night repair fra Estee Lauder) og er jeg meget ude en dag, så en gang ansigtsolie også.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 6. jan 2020, 08:59

Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.

Inden du køber en masse nye cremer, så ville jeg forsøge mig med nogle dråber ansigtsolie. Måske har du allerede en, og ellers kan de fås til omkring 50kr fra the Ordinary.

Og så ville jeg helt stoppe med manuel eksfoliering. Det lyder til at din hud har brug for nogle uger med ro. Når du vil starte igen, synes jeg du skal gå efter en mild mælkesyrepeeling, der er mindre krads end frugtsyre.
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9866
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Spjaerten » 7. jan 2020, 16:02

No1 skrev:Jeg overvejer at få et lash lift... Jeg har bare virkelig korte og "lige" vipper, så ved ikke om det overhovedet kan gøre en forskel. Har nogen af jer mon prøvet og har erfaringer? :genert:


Jeg har også korte vipper, ikke ret mange af dem og de er 10 toner lysere end mit hår.
Fik dem lashlifted i den tro jeg kunne undvære mascara. Kunne overhovedet ikke ses. Hjalp lidt på buen/faconen men det var også det.
Glad for jeg fik det gratis, fordi en skulle øve sig.
Ville hellere få sat single lashes på i stedet
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2020, 18:38

Undtagelsen skrev:
PaleSeptember skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Det lyder som min hud. Den eneste creme, der holder min hud fugtet er Cliniques Moisture Surge Intense.


Den er også god, men jeg synes den lugter forfærdelig sprittet, så for mig blev det ved prøven.

Viskelæder, er det fugt eller fedt din hud mangler?
Jeg fandt linket her fra Charlotte Torpegaard, som beskriver forskellen. https://www.ilovebeauty.dk/toer-hud-saa ... ller-fedt/

Min hud mangler fedt og jeg er rigtig glad for Tromborg, men de koster også en del.
Derudover bruger jeg altid serum først (Advanced Night repair fra Estee Lauder) og er jeg meget ude en dag, så en gang ansigtsolie også.


Tak for det gode link. Ud fra det tror jeg, den mangler fugt :-)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2020, 18:39

Chachacha skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.

Inden du køber en masse nye cremer, så ville jeg forsøge mig med nogle dråber ansigtsolie. Måske har du allerede en, og ellers kan de fås til omkring 50kr fra the Ordinary.

Og så ville jeg helt stoppe med manuel eksfoliering. Det lyder til at din hud har brug for nogle uger med ro. Når du vil starte igen, synes jeg du skal gå efter en mild mælkesyrepeeling, der er mindre krads end frugtsyre.



Tusind tak for gode råd! Jeg har ikke en ansigtsolie. Er sådan en god mod både mangel på fedt og fugt?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4007
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5257

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 8. jan 2020, 19:32

^ Et alternativ til olie kunne være Minéral 89 fra Vichy; det er en lidt ‘vandet’ serum, som bare skal duppes på huden inden din almindelige creme. Jeg er super glad for den især her om vinteren :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Fru Sunshine » 10. jan 2020, 06:54

No1 skrev:
kartoffelpizza skrev:
No1 skrev:
Spjaerten skrev:
No1 skrev:Jeg overvejer at få et lash lift... Jeg har bare virkelig korte og "lige" vipper, så ved ikke om det overhovedet kan gøre en forskel. Har nogen af jer mon prøvet og har erfaringer? :genert:


Jeg har også korte vipper, ikke ret mange af dem og de er 10 toner lysere end mit hår.
Fik dem lashlifted i den tro jeg kunne undvære mascara. Kunne overhovedet ikke ses. Hjalp lidt på buen/faconen men det var også det.
Glad for jeg fik det gratis, fordi en skulle øve sig.
Ville hellere få sat single lashes på i stedet

Jeg er helt uenig med spjærten. Jeg har også meget korte og lyse vipper, og det gør en kæmpe forskel på
Mig.

Tak fordi du delte din erfaring. :kys: Det kunne godt lyde som om, at det så heller ikke ville være noget for mig.


Det kan være jeg skal genoverveje det, før jeg helt udelukker det så. :gruble: Hvor tit får du det gjort? :)


Jeg har forholdsvis lange vipper (hurra for serum), men lashlift gjorde intet godt for mig. Mine vipper så pludselig ultrakorte ud, så jeg har ikke tænkt mig at gøre det igen. Skal jeg noget, bliver det extensions.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Fru Sunshine » 10. jan 2020, 08:59

No1 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Jeg har forholdsvis lange vipper (hurra for serum), men lashlift gjorde intet godt for mig. Mine vipper så pludselig ultrakorte ud, så jeg har ikke tænkt mig at gøre det igen. Skal jeg noget, bliver det extensions.


Skørt at det havde lidt modsatte effekt hos dig. :gruble: Det lyder til at det er meget individuelt med erfaringerne. Lashextensions skræmmer mig kun lidt væk, fordi det er lidt pebret. :genert:

Jeg har også kun haft extensions en gang. En bekendt skulle øve sig, så det var billigt.
Ellers synes jeg også, det er dyrt.

Men hvis du vil afprøve lift, før du beslutter dig, så kan du bare bruge en vippebukker. Det er ca. det resultat, du får.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jan 2020, 11:08

Hvordan er jeres erfaring med Rudolph Care? Jeg har kun et enkelt produkt derfra og det er jeg egentlig glad for. Overvejer
Om jeg skal bruge mere derfra. F.eks. Acai anti age olien. Men 650+ er del hvis det ikke spiller.
Jeg har primært brugt Origins i mange år og altid været glad for det.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4613

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 10. jan 2020, 13:20

FormerlyKnownAs skrev:Hvordan er jeres erfaring med Rudolph Care? Jeg har kun et enkelt produkt derfra og det er jeg egentlig glad for. Overvejer
Om jeg skal bruge mere derfra. F.eks. Acai anti age olien. Men 650+ er del hvis det ikke spiller.
Jeg har primært brugt Origins i mange år og altid været glad for det.


Lige præcis ansigtsolien er jeg virkelig glad for. Den er rigtig lækker.
Deres serum og ansigtscremer er ok, men ikke noget specielt i forhold til prisen.
Renselotion var jeg heller ikke begejstret for, men bruger deres renseskum om morgenen, når der ikke er makeup at rense af.

Så lidt blandede erfaringer.
1
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 201
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 453

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 10. jan 2020, 14:39

FormerlyKnownAs skrev:Hvordan er jeres erfaring med Rudolph Care? Jeg har kun et enkelt produkt derfra og det er jeg egentlig glad for. Overvejer
Om jeg skal bruge mere derfra. F.eks. Acai anti age olien. Men 650+ er del hvis det ikke spiller.
Jeg har primært brugt Origins i mange år og altid været glad for det.


Jeg har sart hud med tendens til rødme og tørhed og var rigtig glad for deres renseskum. Jeg brugte den morgen og aften, men var dog lidt træt af, at den ikke fungerede til at fjerne make-up, da jeg gerne vil have overstået hele afrensningen på én gang. Jeg er desværre holdt op med at bruge den, da jeg med begge de produkter, jeg har haft, oplevede at den blev utæt ved transport. Den første var udover hele toilettasken da jeg var på ferie i Island, mens den anden lige så stille løb ud i sportstasken, når jeg havde den med til fitness. Hvis det var muligt for mig at have en rens, der kun stod hjemme i skabet, ville jeg nok stadig bruge den.
0

Tilbage til "Skønhed"