Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 9. nov 2018, 20:15

Vira skrev:Umiddelbart kan det godt have noget at gøre med præventionen. Er det blevet værre efter at du er stoppet? Du "overfedter" ikke huden med creme eller andet? Det er det mest interessante i artiklen synes jeg, men det var måske noget du allerede vidste :D


Ja, det er blevet meget værre synes jeg. Nårh nej, bruger serum og gel, ingen olier. Men altså jeg er i meget i tvivl om hvad satan jeg skal gøre, min hud er ellers generelt pæn, med tendens til lidt rødme og store porer omkring næsen. Gad bare virkeligt gerne slippe for foundation og pudder i hverdagen.

Min rutine lige nu er
Morgen:
Rens med micellar water
Hyularonsyre
Matrixylsyre
Moisture surge 72 hours

Aften
Rens med micellar
T-zone peeling fra matas (jeg har lige fået glycolsyre hjem fra the ordinary, men ved ikke om jeg skal bruge begge)
Salicylsyre
Niacinamid
Retinoid
Og så ved jeg ikke lige hvad jeg skal bruge herefter
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 00:05

Mani skrev:Jeg har altid været elendig til det med læbestift, men kunne godt tænke mig at prøve igen. Jeg vil gerne have en virkelig holdbar - hvilke mærker skal jeg gå efter?


Hvis du kan lide det matte look, så er liquid lipsticks ala Stilas et godt bud - de holder og tørrer ikke ud https://www.beautybay.com/p/stila/stay- ... -lipstick/ Jeg mener også de fås i Sephora. Jeg har forsøgt mig med lignende fra supermarkeder/matas fra Maybeline etc. og kvaliteten afspejles i den lavere pris med krakelering, udtørring, osv.

Hvis det skal være et mere cremet look, så har jeg endnu til gode at finde noget, som er meget holdbart.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 00:25

Filipai skrev:
Vira skrev:Umiddelbart kan det godt have noget at gøre med præventionen. Er det blevet værre efter at du er stoppet? Du "overfedter" ikke huden med creme eller andet? Det er det mest interessante i artiklen synes jeg, men det var måske noget du allerede vidste :D


Ja, det er blevet meget værre synes jeg. Nårh nej, bruger serum og gel, ingen olier. Men altså jeg er i meget i tvivl om hvad satan jeg skal gøre, min hud er ellers generelt pæn, med tendens til lidt rødme og store porer omkring næsen. Gad bare virkeligt gerne slippe for foundation og pudder i hverdagen.

Min rutine lige nu er
Morgen:
Rens med micellar water
Hyularonsyre
Matrixylsyre
Moisture surge 72 hours

Aften
Rens med micellar
T-zone peeling fra matas (jeg har lige fået glycolsyre hjem fra the ordinary, men ved ikke om jeg skal bruge begge)
Salicylsyre
Niacinamid
Retinoid
Og så ved jeg ikke lige hvad jeg skal bruge herefter


Jeg er ikke ekspert :-) tænker dog et par ting:

- er der en årsag til at du ikke renser huden om aftenen? Hvis du bruger makeup eller solfaktor, så er micellar water ikke nok.
- om dagen fugter du meget meget og om aftenen peeler du med flere forskellige produkter uden at bruge fugt.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 11. nov 2018, 06:37

Jedi skrev:


Jeg er ikke ekspert :-) tænker dog et par ting:

- er der en årsag til at du ikke renser huden om aftenen? Hvis du bruger makeup eller solfaktor, så er micellar water ikke nok.
- om dagen fugter du meget meget og om aftenen peeler du med flere forskellige produkter uden at bruge fugt.

Jeg bruger sådan en sleeping bouncing mask (fra bodyshop) eller lidt moisture surge om aftenen, men er bestemt ikke helt tilfreds med det, så derfor jeg ikke lige fik nævnt det, for vil meget gerne have input til hvad der ville være godt.
Angående rens troede jeg naivt at micellar var nok, hvad kan du anbefale som rens så ?
Og tusinde tak for input, det lyder da som om der er noget der, for hvis jeg ikke får renset huden ordentligt er det da i hvert fald en start
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 11. nov 2018, 07:02

Filipai skrev:
Jedi skrev:


Jeg er ikke ekspert :-) tænker dog et par ting:

- er der en årsag til at du ikke renser huden om aftenen? Hvis du bruger makeup eller solfaktor, så er micellar water ikke nok.
- om dagen fugter du meget meget og om aftenen peeler du med flere forskellige produkter uden at bruge fugt.

Jeg bruger sådan en sleeping bouncing mask (fra bodyshop) eller lidt moisture surge om aftenen, men er bestemt ikke helt tilfreds med det, så derfor jeg ikke lige fik nævnt det, for vil meget gerne have input til hvad der ville være godt.
Angående rens troede jeg naivt at micellar var nok, hvad kan du anbefale som rens så ?
Og tusinde tak for input, det lyder da som om der er noget der, for hvis jeg ikke får renset huden ordentligt er det da i hvert fald en start


Jeg er virkelig glad for Biotherms renselotion til tør hud og vender altid tilbage til den, når jeg engang imellem synes jeg skal prøve noget andet.
Jeg bruger den også til øjnene, selvom jeg godt kan se der står noget andet.
https://nicehair.dk/biotherm-biosource- ... gJ_lfD_BwE
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 11. nov 2018, 08:48

Filipai skrev:
Vira skrev:Umiddelbart kan det godt have noget at gøre med præventionen. Er det blevet værre efter at du er stoppet? Du "overfedter" ikke huden med creme eller andet? Det er det mest interessante i artiklen synes jeg, men det var måske noget du allerede vidste :D


Ja, det er blevet meget værre synes jeg. Nårh nej, bruger serum og gel, ingen olier. Men altså jeg er i meget i tvivl om hvad satan jeg skal gøre, min hud er ellers generelt pæn, med tendens til lidt rødme og store porer omkring næsen. Gad bare virkeligt gerne slippe for foundation og pudder i hverdagen.

Min rutine lige nu er
Morgen:
Rens med micellar water
Hyularonsyre
Matrixylsyre
Moisture surge 72 hours

Aften
Rens med micellar
T-zone peeling fra matas (jeg har lige fået glycolsyre hjem fra the ordinary, men ved ikke om jeg skal bruge begge)
Salicylsyre
Niacinamid
Retinoid
Og så ved jeg ikke lige hvad jeg skal bruge herefter


Du bruger to produkter med salicylsyre (ved godt der ikke er så meget i den fra Matas) - hvordan kan det være?
Jeg ville nøjes med ét produkt med salicylsyre, og så ét aha/retinol produkt, ellers så kan det være ret voldsomt.

Ift. rens er der ikke sådan helt enighed om, hvorvidt micellar er “nok”. Min holdning er, at hvis han ikke bruger solcreme dagligt eller tung makeup, så kan det fungere helt fint. Jeg er faktisk gået helt væk fra at “rense” min hud om morgenen, jeg skyller bare mit ansigt med vand, og går så videre med min hudplejerutine.

Hvis jeg skulle om-arrangere din rutine og skære den lidt ned, ville jeg nok gøre følgende.

Morgen:
Micellar
Glykolsyre
Matrixyl (hvis det er den med hyaluronsyre fra TO, synes jeg at det er overkill at bruge ren hyaluronsyre inden)
SPF (særligt når du bruger retinol!)

Aften:
Micellar eller rens (hvis du går i gang med at bruge spf)
Salicylsyre ELLER retinoid - så ikke begge på samme tid
Nicinamid
Fugt
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 11:02

Filipai skrev:
Jedi skrev:


Jeg er ikke ekspert :-) tænker dog et par ting:

- er der en årsag til at du ikke renser huden om aftenen? Hvis du bruger makeup eller solfaktor, så er micellar water ikke nok.
- om dagen fugter du meget meget og om aftenen peeler du med flere forskellige produkter uden at bruge fugt.

Jeg bruger sådan en sleeping bouncing mask (fra bodyshop) eller lidt moisture surge om aftenen, men er bestemt ikke helt tilfreds med det, så derfor jeg ikke lige fik nævnt det, for vil meget gerne have input til hvad der ville være godt.
Angående rens troede jeg naivt at micellar var nok, hvad kan du anbefale som rens så ?
Og tusinde tak for input, det lyder da som om der er noget der, for hvis jeg ikke får renset huden ordentligt er det da i hvert fald en start


Der er mange "skoler" inden for det her, om man lige skal bruge det ene eller andet produkt, men generelt:

Morgen:
Fokus på beskyttelse og et godt underlag for en evt. makeup. Det kan være antioxidanter som c-vitamin, ferulic-acid eller lignende, fugt og solbeskyttelse. Derefter makeup.
Egentligt er der ikke noget galt med din morgenrutine umiddelbart, udover at du egentligt kan skippe micellar og istedet bare gå direkte til produkterne. Jeg ville "låse" min fugtighedscreme med lidt olie dvs. 2-3 dråber. Jeg bruger noget marula-oil fra The Ord.
Du ikke skriver noget om en solfaktor, hvilket er ret vigtigt, når du exfolierer i den grad, som du gør (herunder retinol). Spf 15 i en dagcreme er ikke nok, da man bruger mindre volumen end foreskrevet og reelt har faktor 4.
Med mindre du er meget tør i huden, så vil jeg tro, at du faktisk kan klare dig uden hyarulonsyre, da der er dette i matrixel (omend i mindre dosis).

Aften:
Fokus på afrens, behandling (rynker, bumser, pigmentpletter), fugt.
Du mangler noget afrens. Du kan bruge micellar på en vatrondel og bare køre rundt en enkelt gang inkl øjnene (hvis du bruger makeup?). Derefter en "rigtig" rens dvs. noget der opløser resten af makeuppen/solfaktoren og fjerner snavs. Personligt holder jeg mig fra meget skummende renser, da jeg synes de er for hårde ved huden. Jeg vil foreslå en oliebaseret og derefter en cremet: den første kan bare være noget madolie, som du masserer ind i huden og fjerne med en opblødt frotté vaskeklud, den anden skal være mild.
Du bruger flere former for behandling og det er ikke lige til at se, om rynker eller bumser er din primære bekymring? Hvis det er begge dele, så vil jeg foreslå at du pletbehandler bumser og rynkeforebygger i hele ansigtet.
Dvs. efter rens bruges din retinol i hele ansigtet fraset øjenomgivelserne, som du lader sive ind. Derefter hyarulonsyre, som følges af en fugtighedscreme med det samme. Evt. et par dr. olie til at "låse" det med.

Jeg kender ikke Puderdåsernes produkter, så jeg er lidt i tvivl om T-zone peel er en toner, en maske eller en creme? Hvis det er en maske, bruges den først og vaskes af. Hvis det er en toner, bruges den inden retinol.

Salicylsyre kan være ret hårdt for huden, hvis det bruges hver dag - måske som ansigtsmaske 1-2 gange om ugen?

Derudover vil jeg anbefale i vintertiden at bade om aftenen, hvor mange af "opgaverne" ligger og du kan slå to fluer med et smæk.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 11. nov 2018, 12:25

Hvor er i gode. Tusinde tusinde tak fordi i tager jer tid til at rådgive mig.

Jeg bruger tung makeup (med solfaktor i) så jeg kunne godt forestille mig at noget mere rens kunne være godt. Altså the full shabang med primer, dækkende foundation, setting powder, bronzer, og meget øjenmakeup.

Og ærlig talt, så har jeg ikke sat mig alt for meget ind i det, jeg hører ting rundt omkring, og så prøvede jeg at bruge noget ud fra det. Burde virkeligt fordybe mig i det, men ja, det er ikke lige sket endnu.
Jeg valgte matas t-zone peeling fordi der var aha i den, og salicyl som noget nyt for ajnaM anbefalede det :D

Jeg har spf 15 i dagcreme og foundation- Men det er så stadig ikke nok? Jeg opholder mig desværre ikke meget udenfor i hverdagene, da jeg sidder på kontor, og i weekenderne når vi er ude og gå plejer jeg at undlade makeup og bruge solcreme i stedet. Men ikke reel spf i hverdagen. Har undladt fordi jeg synes det plejer at fedte mere til.

Grunden til hyularonsyren er at jeg troede jeg måske var dehydreret i huden, og det var derfor jeg fedtede sådan til i t-zone, så derfor er jeg gået all in på fugt.


Bumser og uren hud er generelt ikke et problem, har max et par talgknopper i panden i ny og næ. Jeg vil gerne forebygge rynker, er 27, og har været forskånet indtil nu. Mine største problemer er fedtet t-zone, store porer på lille del af kinderne og næse, og så tendens til rødme omkring næse og kinderne også. Min hud er ellers meget meget blød og glat, men jeg dækker til med foundation nærmest daglig grundet uens farve, og at jeg fedter til hvis jeg ikke er pakket til med foundation og setting powder.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 11. nov 2018, 13:06

Filipai skrev:Hvor er i gode. Tusinde tusinde tak fordi i tager jer tid til at rådgive mig.

Jeg bruger tung makeup (med solfaktor i) så jeg kunne godt forestille mig at noget mere rens kunne være godt. Altså the full shabang med primer, dækkende foundation, setting powder, bronzer, og meget øjenmakeup.

Og ærlig talt, så har jeg ikke sat mig alt for meget ind i det, jeg hører ting rundt omkring, og så prøvede jeg at bruge noget ud fra det. Burde virkeligt fordybe mig i det, men ja, det er ikke lige sket endnu.
Jeg valgte matas t-zone peeling fordi der var aha i den, og salicyl som noget nyt for ajnaM anbefalede det :D

Jeg har spf 15 i dagcreme og foundation- Men det er så stadig ikke nok? Jeg opholder mig desværre ikke meget udenfor i hverdagene, da jeg sidder på kontor, og i weekenderne når vi er ude og gå plejer jeg at undlade makeup og bruge solcreme i stedet. Men ikke reel spf i hverdagen. Har undladt fordi jeg synes det plejer at fedte mere til.

Grunden til hyularonsyren er at jeg troede jeg måske var dehydreret i huden, og det var derfor jeg fedtede sådan til i t-zone, så derfor er jeg gået all in på fugt.


Bumser og uren hud er generelt ikke et problem, har max et par talgknopper i panden i ny og næ. Jeg vil gerne forebygge rynker, er 27, og har været forskånet indtil nu. Mine største problemer er fedtet t-zone, store porer på lille del af kinderne og næse, og så tendens til rødme omkring næse og kinderne også. Min hud er ellers meget meget blød og glat, men jeg dækker til med foundation nærmest daglig grundet uens farve, og at jeg fedter til hvis jeg ikke er pakket til med foundation og setting powder.


Når du bruger meget makeup kan du med fordel dobbeltclense, først med en oliebaseret rens/balm og så en alm. rens. Olien hjælper med at opløse al makeup mv., så rensen bagefter har fuld effekt.

Clinique har en rensebalm der hedder “take the day off”, og den kan du få i rejse/prøvestørrelse. The bodyshop har en med kamille, og så er der heimish all clean balm, den kan du også få i rejsestørrelse.
Ellers kan jeg anbefale en rensemousse fra ivy aia (fås i Normal), den koster vel ca. 50 kr., er meget mild og har en hudvenlig pH på ca. 5.

Og nej, dagcreme+makeup er desværre ikke nok. De fleste påfører slet ikke nok til, at få optimal uva/uvb beskyttelse. Du kan måske kigge på pudderdåsernes spf+primer. Den har en mat finish og fungerer virkelig godt som primer, synes jeg.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 13:30

Filipai skrev:Hvor er i gode. Tusinde tusinde tak fordi i tager jer tid til at rådgive mig.

Jeg bruger tung makeup (med solfaktor i) så jeg kunne godt forestille mig at noget mere rens kunne være godt. Altså the full shabang med primer, dækkende foundation, setting powder, bronzer, og meget øjenmakeup.

Og ærlig talt, så har jeg ikke sat mig alt for meget ind i det, jeg hører ting rundt omkring, og så prøvede jeg at bruge noget ud fra det. Burde virkeligt fordybe mig i det, men ja, det er ikke lige sket endnu.
Jeg valgte matas t-zone peeling fordi der var aha i den, og salicyl som noget nyt for ajnaM anbefalede det :D

Jeg har spf 15 i dagcreme og foundation- Men det er så stadig ikke nok? Jeg opholder mig desværre ikke meget udenfor i hverdagene, da jeg sidder på kontor, og i weekenderne når vi er ude og gå plejer jeg at undlade makeup og bruge solcreme i stedet. Men ikke reel spf i hverdagen. Har undladt fordi jeg synes det plejer at fedte mere til.

Grunden til hyularonsyren er at jeg troede jeg måske var dehydreret i huden, og det var derfor jeg fedtede sådan til i t-zone, så derfor er jeg gået all in på fugt.


Bumser og uren hud er generelt ikke et problem, har max et par talgknopper i panden i ny og næ. Jeg vil gerne forebygge rynker, er 27, og har været forskånet indtil nu. Mine største problemer er fedtet t-zone, store porer på lille del af kinderne og næse, og så tendens til rødme omkring næse og kinderne også. Min hud er ellers meget meget blød og glat, men jeg dækker til med foundation nærmest daglig grundet uens farve, og at jeg fedter til hvis jeg ikke er pakket til med foundation og setting powder.


Bedste forebyggelse mod rynker er spf hele året rundt. Og solbriller ved høj sol for at undgå at knibe øjne og pande sammen (ingen risiko for det i øjeblikket og de næste 4 måneder frem). Der er ikke noget i vejen med spf i diverse produkter, udover at man ikke bruger nok. For at dække et ansigt og hals skal man bruge ca. en teskefuld, og så meget foundation bruger man typisk ikke (meget sidder iøvrigt også tilbage på en pensel/bender).
Spf forebygger iøvrigt også melasma/pigmentpletter samt uens hudfarve efter små ar fra bumser, Hvis du slet ikke kan forenes med solfaktor, ej heller de matte af dem som f.eks. https://www.lookfantastic.com/avene-cle ... lsrc=aw.ds så kan du måske finde en foundation med højere spf eller bruge en mineralpudder ovenpå? Men altså, diverse peelinger uden ordentlig spf bliver til noget bavl, fordi man med peelinger gør huden mere sårbar.

Rødme omkring næse og kinder kan være rosacea. Uanset, så skal man ved rødmen styre sin iver lidt, fordi det er irriteret hud. Hvis man bruger forskellige peelinger, så kan man gøre slemt værre.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at rense med noget madolie (til at fjerne makeup) og derefter med et renseprodukt, som er mildt f.eks. https://www.lookfantastic.dk/avene-anti ... aign=Zanox

Jeg er mest fan af, at man får de produkter, som man allerede har, til at fungere. Det er også derfor, jeg foreslår madolie til at nedbryde makeuppen - det har du, ingen grund til at investere i endnu et produkt, før du har testet om du kan forene dig med ritualet/konsistensen/etc.

Hvis du prøver at tænke "morgen=beskyttelse" og "aften=behandling" så kan du sortere alle dine sager, som du har i forvejen, i to bunker og prøve at sætte det sammen.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 11. nov 2018, 13:47

Jedi skrev:
Bedste forebyggelse mod rynker er spf hele året rundt. Og solbriller ved høj sol for at undgå at knibe øjne og pande sammen (ingen risiko for det i øjeblikket og de næste 4 måneder frem). Der er ikke noget i vejen med spf i diverse produkter, udover at man ikke bruger nok. For at dække et ansigt og hals skal man bruge ca. en teskefuld, og så meget foundation bruger man typisk ikke (meget sidder iøvrigt også tilbage på en pensel/bender).
Spf forebygger iøvrigt også melasma/pigmentpletter samt uens hudfarve efter små ar fra bumser, Hvis du slet ikke kan forenes med solfaktor, ej heller de matte af dem som f.eks. https://www.lookfantastic.com/avene-cle ... lsrc=aw.ds så kan du måske finde en foundation med højere spf eller bruge en mineralpudder ovenpå? Men altså, diverse peelinger uden ordentlig spf bliver til noget bavl, fordi man med peelinger gør huden mere sårbar.

Rødme omkring næse og kinder kan være rosacea. Uanset, så skal man ved rødmen styre sin iver lidt, fordi det er irriteret hud. Hvis man bruger forskellige peelinger, så kan man gøre slemt værre.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at rense med noget madolie (til at fjerne makeup) og derefter med et renseprodukt, som er mildt f.eks. https://www.lookfantastic.dk/avene-anti ... aign=Zanox

Jeg er mest fan af, at man får de produkter, som man allerede har, til at fungere. Det er også derfor, jeg foreslår madolie til at nedbryde makeuppen - det har du, ingen grund til at investere i endnu et produkt, før du har testet om du kan forene dig med ritualet/konsistensen/etc.

Hvis du prøver at tænke "morgen=beskyttelse" og "aften=behandling" så kan du sortere alle dine sager, som du har i forvejen, i to bunker og prøve at sætte det sammen.


Jeg undlader foundation om sommer og bruger i stedet rå mængder faktor 50, fordi jeg er en blegfis der ellers bliver forbrændt, og solbriller er fast inventar fordi jeg har fået lavet øjenbrynsløft og derfor har vænnet mig til at skulle beskytte arene mod sol. Det er ikke rosacea, det er nok nærmest kun mig ligger rigtigt mærke til det, men jeg føler der er enorm farve forskel fra min hud, men det er ikke slemt overhovedet, men nok til at jeg synes det er irriterende. Jeg købte TO azelaic acid hjem, fordi jeg læste godt om det i forhold til udjævne farve, men aner ikke hvor den skal smides ind i min hudpleje.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 11. nov 2018, 13:58

Filipai skrev:
Jedi skrev:
Bedste forebyggelse mod rynker er spf hele året rundt. Og solbriller ved høj sol for at undgå at knibe øjne og pande sammen (ingen risiko for det i øjeblikket og de næste 4 måneder frem). Der er ikke noget i vejen med spf i diverse produkter, udover at man ikke bruger nok. For at dække et ansigt og hals skal man bruge ca. en teskefuld, og så meget foundation bruger man typisk ikke (meget sidder iøvrigt også tilbage på en pensel/bender).
Spf forebygger iøvrigt også melasma/pigmentpletter samt uens hudfarve efter små ar fra bumser, Hvis du slet ikke kan forenes med solfaktor, ej heller de matte af dem som f.eks. https://www.lookfantastic.com/avene-cle ... lsrc=aw.ds så kan du måske finde en foundation med højere spf eller bruge en mineralpudder ovenpå? Men altså, diverse peelinger uden ordentlig spf bliver til noget bavl, fordi man med peelinger gør huden mere sårbar.

Rødme omkring næse og kinder kan være rosacea. Uanset, så skal man ved rødmen styre sin iver lidt, fordi det er irriteret hud. Hvis man bruger forskellige peelinger, så kan man gøre slemt værre.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at rense med noget madolie (til at fjerne makeup) og derefter med et renseprodukt, som er mildt f.eks. https://www.lookfantastic.dk/avene-anti ... aign=Zanox

Jeg er mest fan af, at man får de produkter, som man allerede har, til at fungere. Det er også derfor, jeg foreslår madolie til at nedbryde makeuppen - det har du, ingen grund til at investere i endnu et produkt, før du har testet om du kan forene dig med ritualet/konsistensen/etc.

Hvis du prøver at tænke "morgen=beskyttelse" og "aften=behandling" så kan du sortere alle dine sager, som du har i forvejen, i to bunker og prøve at sætte det sammen.


Jeg undlader foundation om sommer og bruger i stedet rå mængder faktor 50, fordi jeg er en blegfis der ellers bliver forbrændt, og solbriller er fast inventar fordi jeg har fået lavet øjenbrynsløft og derfor har vænnet mig til at skulle beskytte arene mod sol. Det er ikke rosacea, det er nok nærmest kun mig ligger rigtigt mærke til det, men jeg føler der er enorm farve forskel fra min hud, men det er ikke slemt overhovedet, men nok til at jeg synes det er irriterende. Jeg købte TO azelaic acid hjem, fordi jeg læste godt om det i forhold til udjævne farve, men aner ikke hvor den skal smides ind i min hudpleje.


Azalaic acid kan du bruge om aftenen og alternere den med retinolen hver anden dag. I den den er noget tykkere i konsistensen, skal den bruges efter hyarulonsyre og inden fugtighedscreme.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Stitch » 11. nov 2018, 14:49

Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 11. nov 2018, 14:52

Stitch skrev:Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.


A-vitamin og så solcreme hver dag :)
A-vitamin kan være lidt skrap for huden, hvis man ikke er vant til det. Så start med at bruge det en gang ugentligt, og trap langsomt op. Det får dem ikke til at forsvinde, men kan formindske pigmentpletter. A-vitamin er der i fx beaute pacifiques super 3 booster.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 12. nov 2018, 00:19

Stitch skrev:Jeg har en del pigmenteringsfejl i ansigtet pga. sol. Kan jeg på nogen måde mindske disse? Det er især synligt omkring munden og det gør mig så ked. Det ses især, når jeg har fået lidt sol.


Det, som Twinkle siger. Derudover kan man få dem zappet med laser for en del penge og smerte, men er nok det værd, hvis det generer dig meget. Dog er det penge ud af vinduet, hvis du ikke bruger solfaktor.
OG hormonprævention og graviditet kan også give pigmentfejl, så det er værd at overveje, om det kan være det. A-vitamin i den rene form må på ingen måde bruges under graviditet.
0

Tilbage til "Skønhed"