Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf HappyHippo » 12. maj 2022, 16:48

DenGrimmeHelling skrev:
lulu-p skrev:
DenGrimmeHelling skrev:Jeg bliver simpelthen nødt til at dele den her dingenot med jer, for jeg er helt benovet. :D

For ikke så længe siden var jeg på Instagram, hvor der kom sådan en reklame op for noget, der hed Bleame Shaving Crystal. Der var en video, hvor man kunne se bemeldte tingest i aktion: En krystalbarberingsdims, som man blot skulle gnubbe med små, lette, cirkulære bevægelser på sine ben (eller hvor man nu ønskede at fjerne hår) og bum, så ville den på magisk vis både eksfoliere huden og fjerne hår samtidig.

Jeg klikkede på linket til websitet, læste et par anmeldelser, så at prisen ikke var så gal og tænkte “what the heck, det skal da testes.” Jeg bestilte én hjem. I går, cirka halvanden uge efter lå den i min postkasse. Der kom ikke engang told på selvom den kom fra USA.

Nu har jeg lige prøvet den på mine stubbestikkende ben efter at have været i bad. Det tog vel 5 minutter at nå hele vejen rundt på begge ben, lår inkluderet. Jeg skal ikke kunne sige hvordan den virker, men jeg siger jer: Det GØR den. Mine ben er glatte og føles silkebløde, uden knopper. Den gør ikke ondt, ridser eller kradser ikke, den fjerner bare hår og giver en let eksfoliering.

Jeg er selvfølgelig spændt på, om den bliver ved med at være lige så effektiv, men hvis den gør, så gider jeg da aldrig nogensinde bøvle med ladyshaver igen.

Her er et link til de interesserede: https://bleame.com


Det lyder jo helt vildt. Er det lidt ala barbering eller er vi ovre i noget der minder om at få vokset ben?


Jeg tænker, det er en barbering. Hårene bliver i hvert fald ikke rykket ud. Min primære teori er, at krystallen fungerer ligesom ultra-ultra-fint sandpapir.


Sådan noget har vist været fremme før. Jeg tænker ikke det fungerer så godt, men har heller aldrig haft lyst til ar prøve det
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Nesnay » 16. maj 2022, 08:41

Moxy-lady skrev:Kan man få en farvet dagcreme med SPF?
Totalt forsinket svar, men jeg har tidligere brugt denne og været fint tilfreds: https://www.matas.dk/pudderdaaserne-alt ... else-50-ml
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Moxy-lady » 16. maj 2022, 15:48

Nesnay skrev:
Moxy-lady skrev:Kan man få en farvet dagcreme med SPF?
Totalt forsinket svar, men jeg har tidligere brugt denne og været fint tilfreds: https://www.matas.dk/pudderdaaserne-alt ... else-50-ml


Den hae jeg kigger på før -tak for tip!
0
My world 12-10-18 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 16. maj 2022, 16:09

DenGrimmeHelling skrev:
HappyHippo skrev:Sådan noget har vist været fremme før. Jeg tænker ikke det fungerer så godt, men har heller aldrig haft lyst til ar prøve det


Altså, den her virker i hvert fald 100 pct. for mig, men jeg kan dog godt forestille mig, at den er mindre effektiv og knap så smart, hvis man har meget kraftige hår på f.eks. benene.


Jeg købte den efter dit indlæg (tal lige om at blive influeret :lol:) og har samme erfaring.
0
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Aurora » 17. maj 2022, 18:45

Det sidste halve års tid er jeg begyndt at få uren hud på hagen/området under læberne. Jeg har ellers tør hud, som jeg har en god rutine til, men de der udbrud på hagen er virkelig generende.
Jeg vil helst ikke skifte hele min plejerutine ud, men vil gerne supplere med produkt(er) eller behandling hos en kosmetolog. Er der mon nogen anbefalinger herinde fra?

Edit: det er helt sikkert stressbetinget og måske også noget hormonelt (har rundet de 40). Ingen af delene står til at ændre lige nu, så jeg er all for symptombehandling i denne sammenhæng.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 25. maj 2022, 11:41

Aurora skrev:Det sidste halve års tid er jeg begyndt at få uren hud på hagen/området under læberne. Jeg har ellers tør hud, som jeg har en god rutine til, men de der udbrud på hagen er virkelig generende.
Jeg vil helst ikke skifte hele min plejerutine ud, men vil gerne supplere med produkt(er) eller behandling hos en kosmetolog. Er der mon nogen anbefalinger herinde fra?

Edit: det er helt sikkert stressbetinget og måske også noget hormonelt (har rundet de 40). Ingen af delene står til at ændre lige nu, så jeg er all for symptombehandling i denne sammenhæng.


Måske det er værd at prøve niacinamide 10% + zinc 1% fra The Ordinary? Den skulle ihvertfald fungere mod urenheder samt afbalancere talgproduktion.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 25. maj 2022, 11:46

Jeg fik et mærkeligt "udbrud" af ujævn, tør og nogle steder skallende hud omkring min mund, kæbe og hage. Den naturlige hudbarriere var helt væk og stort set al min normale hudpleje sviede på det område af huden.

Fik så gravet min Weleda skin food frem af skuffen og kombinerede den med Rønsbøls face oil og 2 dage efter var min hud stort set helet igen. Jeg havde egentlig glemt alt om at jeg havde en skin food liggende, men nu indgår den i min daglige hudpleje igen og min hud ELSKER den :D

Så en lille anbefaling herfra.
3
hyp-hyp
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. dec 2015, 18:14
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf hyp-hyp » 26. maj 2022, 13:36

Er der nogen der kender til den der hudpleje-stav fra soliscare? Jeg bliver ved med at få reklamer for den på Instagram, men kan ikke finde nogle anmeldelser af hverken stav eller firma, så jeg ved ikke om det er fup? :genert:
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Kruspersille » 27. maj 2022, 10:41

Moxy-lady skrev:Kan man få en farvet dagcreme med SPF?


Jeg er glad for denne: https://apopro.dk/avene-b-protect-spf-50--30-ml-220470 Den dækker ikke helt vildt meget, men tilgengæld ser det meget naturligt ud. Og så får jeg ikke urenheder af den, som jeg ellers godt kan få af solcreme til ansigtet.
1
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Aurora » 28. maj 2022, 13:28

Hewlett skrev:
Aurora skrev:Det sidste halve års tid er jeg begyndt at få uren hud på hagen/området under læberne. Jeg har ellers tør hud, som jeg har en god rutine til, men de der udbrud på hagen er virkelig generende.
Jeg vil helst ikke skifte hele min plejerutine ud, men vil gerne supplere med produkt(er) eller behandling hos en kosmetolog. Er der mon nogen anbefalinger herinde fra?

Edit: det er helt sikkert stressbetinget og måske også noget hormonelt (har rundet de 40). Ingen af delene står til at ændre lige nu, så jeg er all for symptombehandling i denne sammenhæng.


Måske det er værd at prøve niacinamide 10% + zinc 1% fra The Ordinary? Den skulle ihvertfald fungere mod urenheder samt afbalancere talgproduktion.


Tak for tip. Det kan godt være jeg må begive mig ud i The Ordinary-verdenen. Jeg har ellers holdt mig væk fordi det virker så kompliceret, men hører godt om det igen og igen.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 29. maj 2022, 00:47

Aurora skrev:
Hewlett skrev:
Aurora skrev:Det sidste halve års tid er jeg begyndt at få uren hud på hagen/området under læberne. Jeg har ellers tør hud, som jeg har en god rutine til, men de der udbrud på hagen er virkelig generende.
Jeg vil helst ikke skifte hele min plejerutine ud, men vil gerne supplere med produkt(er) eller behandling hos en kosmetolog. Er der mon nogen anbefalinger herinde fra?

Edit: det er helt sikkert stressbetinget og måske også noget hormonelt (har rundet de 40). Ingen af delene står til at ændre lige nu, så jeg er all for symptombehandling i denne sammenhæng.


Måske det er værd at prøve niacinamide 10% + zinc 1% fra The Ordinary? Den skulle ihvertfald fungere mod urenheder samt afbalancere talgproduktion.


Tak for tip. Det kan godt være jeg må begive mig ud i The Ordinary-verdenen. Jeg har ellers holdt mig væk fordi det virker så kompliceret, men hører godt om det igen og igen.


Der er også mange af deres produkter som jeg ikke aner hvad gør godt for :lol: Men der er efterhånden lavet mange gode guides som kan findes på nettet med en googlesøgning hvor man helt konkret kan se, hvilke specifikke The Ordinary produkter man kan bruge mod forskellige "problematikker" med huden. Det er smart og nemt at overskue, synes jeg :)
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Torn » 24. jun 2022, 17:59

Virker en halvt år for gammel solcreme mon endnu? Det er faktor 50
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lucia » 24. jun 2022, 20:03

Torn skrev:Virker en halvt år for gammel solcreme mon endnu? Det er faktor 50

Hvis den ikke har ligget og kogt i solen i længere tid, så burde der vist ikke være noget galt med den.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Spjaerten » 20. jul 2022, 21:44

En parfumeri body milk fra Matas, apotek eller supermarked
Findes det?
Body milk som i meget tynd let creme, som den klassiske biotherm med citrus.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hunkat » 28. jul 2022, 06:04

Er der nogen der har et godt tip eller produkt til sorte poser under øjnene?
Jeg har altid døjet med at se virkelig træt ud, uanset hvor frisk jeg er og der skal ret meget makeup til at dække det og jeg er slet ikke makeup typen til at begynde med.

Jeg synes området føles “løst” eller lidt puffet og har prøvet nogle billige øjencremer af nogle omgange uden resultat.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Skønhed"