Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 24. nov 2018, 19:56

Trappestige skrev:Min datter ønsker sig noget der dækker rødme efter bumser. Hun får ikke lov til at fuldspartle sig med foundation og pudder endnu. Men hvad skal jeg så se efter? Min erfaring med de der spot sticks fra min egen ungdom er at de sætter sig som en tør brun kage på bumsen og det gør jo ligesom ikke sagen bedre. Men der må være kommet noget bedre siden da. ;) Hun har enormt tør- og sart hud. Helst ikke noget med griseri i. Altså paraben- og parfumefrit. Og ikke udtørrende!
Hvad skal jeg gå efter?

Jeg er enig med i, at en creme-concealer er det bedste bud. Den her video viser ret godt, hvordan man kan få concealer til at se godt ud. Jeg bruger en eyeliner pensel til "pin point" concealing ligesom i videoen med en cremeconcealer fra mac.
https://www.youtube.com/watch?v=7Pv7B2NirqU
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 24. nov 2018, 21:17

ksdj skrev:For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:

Jeg har lært at hvis man bor et sted med meget kalk i vandet er det rigtig godt at tørre huden henover med skintonic efter rens.

Jeg bruger bare en uden parfume og alkohol. Lige nu er det Body Shops aloe toner. Mario Badesceu har også lavet en fin billig en med glycerin og aloe.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 25. nov 2018, 22:39

I hvertfald i sommerperioden kan det være en god idé at bruge solfaktor, da acne godt kan give røde mærker, som forværres af solen og evt kan blive til blivende pigmentforandringer. Hvis hun bruger solfaktor bør hun rense huden om aftenen. Mange kan klare sig med at rense huden med olie og en våd vaskeklud.

Ift. skuldre og ryg kan noget af det løses ved at undgå at have vådt hår med produkter i hængende. Derudover kan man forsøge sig med en bodywash med enten salicylsyre eller african black soap , som vil give en meget let peeling.
https://www.amazon.co.uk/Shea-Moisture- ... +body+wash
Man skal generelt holde sig fra mekaniske skrubbe dvs. hamphandske eller grynede produkter, fordi selve slibningen er hård ved acnehuden, som egentligt skal behandles mere skånsomt, da overfladen er brudt pga. bumser og sår.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 26. nov 2018, 07:15

Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.
Senest rettet af Misantropen 26. nov 2018, 12:40, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Zombie » 26. nov 2018, 08:46

Trappestige skrev:
Jedi skrev:I hvertfald i sommerperioden kan det være en god idé at bruge solfaktor, da acne godt kan give røde mærker, som forværres af solen og evt kan blive til blivende pigmentforandringer. Hvis hun bruger solfaktor bør hun rense huden om aftenen. Mange kan klare sig med at rense huden med olie og en våd vaskeklud.

Ift. skuldre og ryg kan noget af det løses ved at undgå at have vådt hår med produkter i hængende. Derudover kan man forsøge sig med en bodywash med enten salicylsyre eller african black soap , som vil give en meget let peeling.
https://www.amazon.co.uk/Shea-Moisture- ... +body+wash
Man skal generelt holde sig fra mekaniske skrubbe dvs. hamphandske eller grynede produkter, fordi selve slibningen er hård ved acnehuden, som egentligt skal behandles mere skånsomt, da overfladen er brudt pga. bumser og sår.

Vi er mørkhudede og bruger kun solfaktor om sommeren. Jeg har købt et 3-trins rens til hende efter anbefaling herfra og hun er startet på gode fiskeoliepiller også. Hun skaller helt afsindigt meget på især næsen, selvom hun får alle de udbrud, så hendes hud er virkelig tør. Jeg har forsøgt med snart sagt alle apotekets cremer til hende, men det er som om at den bare ikke kan blive fugtet nok. Hun bruger ingen produkter i håret og jeg sørger for at hun bliver ordentligt gennemskyllet efter shampoo/balsam så det ikke sætter sig på skuldrene.


Hvis hun på et tidspunkt vil skjule det lidt, kan jeg virkelig anbefale at lave din egen bb creme. Ved at blande bare en smule foundation med sin alm creme.
Det er mere let end foundation kun, og man beholder cremens gode egenskaber.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf flicka » 28. nov 2018, 18:47

Nogle anbefalinger til en god og gerne billig primer?
Billig = max 150-200 kr.

Min hud er umiddelbart normal, men kan sommetider godt fedte en anelse i t-zonen.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 28. nov 2018, 19:33

Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 28. nov 2018, 20:27

twinkle skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.

Nej, ikke til dette problem. Jeg kan ikke huske om jeg har brugt den til resten af kroppen, men jeg har erfaring med Decubal.

Jeg er lidt i tvivl om den kan bruges til øjenområderne. Jeg har ikke kunne finde en indlægsseddel, men fedtprocenten er perfekt. Der er også den der hedder "Decubal Eye Cream". Den kan opbevares i køleskabet så den har en kølende effekt, men fedtprocenten er ikke så høj så jeg er i tvivl om den vil være effektiv nok til det her :gruble:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TinaW » 30. nov 2018, 10:38

Misantropen skrev:
twinkle skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.

Nej, ikke til dette problem. Jeg kan ikke huske om jeg har brugt den til resten af kroppen, men jeg har erfaring med Decubal.

Jeg er lidt i tvivl om den kan bruges til øjenområderne. Jeg har ikke kunne finde en indlægsseddel, men fedtprocenten er perfekt. Der er også den der hedder "Decubal Eye Cream". Den kan opbevares i køleskabet så den har en kølende effekt, men fedtprocenten er ikke så høj så jeg er i tvivl om den vil være effektiv nok til det her :gruble:


Vi bruger decubal lips & dry spots omkring øjnene inden sengetid. Både min søn og jeg. Han kan døje med tør hud over øjnene, efter han havde skoldkopper, hvis ikke han får noget creme på af og til.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 30. nov 2018, 18:56

Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.

Måske er dette en mulighed?
https://www.netdyrlaege.dk/kat/vetramil-netdyrlaege
Det er egentlig beregnet til dyr. Min dyrlæge har givet det til min kats poter, fordi hun får sår om vinteren. Men jeg bruger det også til mig selv som salve på sarte hudområder. Det fortalte min dyrlæge i øvrigt at han også selv gør :lol2:
Det er enormt skånsomt og baseret på naturprodukter, fordi dyr skal kunne tåle at slikke det af. Jeg tænker derfor at det næppe vil genere øjenområdet. Og så er det også en del billigere end diverse kosmetiske produkter.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 30. nov 2018, 19:16

Grissebassen skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.

Måske er dette en mulighed?
https://www.netdyrlaege.dk/kat/vetramil-netdyrlaege
Det er egentlig beregnet til dyr. Min dyrlæge har givet det til min kats poter, fordi hun får sår om vinteren. Men jeg bruger det også til mig selv som salve på sarte hudområder. Det fortalte min dyrlæge i øvrigt at han også selv gør :lol2:
Det er enormt skånsomt og baseret på naturprodukter, fordi dyr skal kunne tåle at slikke det af. Jeg tænker derfor at det næppe vil genere øjenområdet. Og så er det også en del billigere end diverse kosmetiske produkter.

Ellers kunne Skin Food fra Weleda måske være en skånsom mulighed?
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 30. nov 2018, 20:00

TinaW skrev:
Misantropen skrev:
twinkle skrev:Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.

Nej, ikke til dette problem. Jeg kan ikke huske om jeg har brugt den til resten af kroppen, men jeg har erfaring med Decubal.

Jeg er lidt i tvivl om den kan bruges til øjenområderne. Jeg har ikke kunne finde en indlægsseddel, men fedtprocenten er perfekt. Der er også den der hedder "Decubal Eye Cream". Den kan opbevares i køleskabet så den har en kølende effekt, men fedtprocenten er ikke så høj så jeg er i tvivl om den vil være effektiv nok til det her :gruble:


Vi bruger decubal lips & dry spots omkring øjnene inden sengetid. Både min søn og jeg. Han kan døje med tør hud over øjnene, efter han havde skoldkopper, hvis ikke han får noget creme på af og til.


Grissebassen skrev:
Grissebassen skrev:Måske er dette en mulighed?
https://www.netdyrlaege.dk/kat/vetramil-netdyrlaege
Det er egentlig beregnet til dyr. Min dyrlæge har givet det til min kats poter, fordi hun får sår om vinteren. Men jeg bruger det også til mig selv som salve på sarte hudområder. Det fortalte min dyrlæge i øvrigt at han også selv gør :lol2:
Det er enormt skånsomt og baseret på naturprodukter, fordi dyr skal kunne tåle at slikke det af. Jeg tænker derfor at det næppe vil genere øjenområdet. Og så er det også en del billigere end diverse kosmetiske produkter.

Ellers kunne Skin Food fra Weleda måske være en skånsom mulighed?

Tak for forslag :)
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 30. nov 2018, 20:20

Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Er det kun øjenområdet eller har du generelt tør hud?
Jeg får virkelig tør hud med de obligatoriske hvide skinneben om vinteren, men olieshot med 1-2 spsk olie om dagen + fiskeolie gør underværker.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 1. dec 2018, 00:48

Undtagelsen skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Er det kun øjenområdet eller har du generelt tør hud?
Jeg får virkelig tør hud med de obligatoriske hvide skinneben om vinteren, men olieshot med 1-2 spsk olie om dagen + fiskeolie gør underværker.

Det er ikke ualmindeligt at huden på resten af min krop også er tør og deraf kan være skællende, kløende og svie. Det er dog primært i vinterhalvåret det er et problem, især fordi jeg foretrækker ikke at have vanter, halstørklæde og hue på med mindre det er strengt nødvendigt. Det kan være hårdt for mit ansigt og mine hænder.

Håndeksemen har jeg ikke haft før, men stort set hele det her år har min hud været ramt af det ene eller det andet. Først tørhed/udslæt pga. kulde, så ringorm(svampeinfektion i huden), oveni kom også håndeksem. Så blev det sommer og de høje temperaturer gjorde det ikke bedre pga. varme, solskoldning, sved, mange bade og lignende. Nu hvor det er blevet vinter og koldt begynder min hud at reagere igen.

Så både og til om jeg generelt har tør hud :-D At min hud ikke har fået mulighed for at komme sig helt, efter hver af de ting, har sikkert også gjort at der ikke har skulle så meget til som normalt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. dec 2018, 12:57

Er der nogle som kender/handler på allbeauty.com?

Kan se at de har adresse på Guernsey, er det ikke noget med at der kommer told på derfra?

Skal købe Jane Iredale ting og de var billigst, men det er jo lige meget hvis der kommer told
0

Tilbage til "Skønhed"