Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 10. jun 2020, 16:21

Santopia skrev:Kan I anbefale et billigt glattejern? Og hvad skal man gå efter?

Jeg glatter normalt ikke mit hår, men bruger sådan et stort krøllejern til at lave bølger (jeg har krøllet, fint, skrøbeligt hår).
Jeg vil dog gerne have et glattejern - både til når jeg skal bruge det til O'WOW, men også til at lave nogle typer bølger/krøller, som man ikke rigtigt kan med mit krøllejern. Det er vigtigt, at det er skånsomt for håret. Siden jeg ikke vil bruge det særligt ofte og ikke glatter det som sådan, så vil jeg gerne finde et billigt. Hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg har kigget i Normal, hvor de har to modeller til et par hundrede, men er de mon mere skadelige for håret end andre? :gruble:


Når du tænker billigt, hvilken prisklasse er det så? Remington og BaByliss laver udemærket glattejern.
Alt varmebehandling slider på håret, uanset hvilket type glattejern og varmebeskyttelse du bruger. Men jeg vil gå efter et glattejern der kan reguleres i temperaturen, da glatning ved lavere temperaturer er bedre for håret.
Og så ville jeg vælge en med ion teknologi, som er med til at reducere frizz.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Purple » 10. jun 2020, 18:16

Santopia skrev:Kan I anbefale et billigt glattejern? Og hvad skal man gå efter?

Jeg glatter normalt ikke mit hår, men bruger sådan et stort krøllejern til at lave bølger (jeg har krøllet, fint, skrøbeligt hår).
Jeg vil dog gerne have et glattejern - både til når jeg skal bruge det til O'WOW, men også til at lave nogle typer bølger/krøller, som man ikke rigtigt kan med mit krøllejern. Det er vigtigt, at det er skånsomt for håret. Siden jeg ikke vil bruge det særligt ofte og ikke glatter det som sådan, så vil jeg gerne finde et billigt. Hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg har kigget i Normal, hvor de har to modeller til et par hundrede, men er de mon mere skadelige for håret end andre? :gruble:


Jeg er netop selv ved at kigge.. og er blandt andet faldet over de her :blomst: Det er vist en ok kvalitet og med ion-teknologi :banan: De kan begge skrues ned til 150 grader (noget jeg selv VIL have, da jeg har fint hår... og det kan slet ikke tåle de høje varmegrader, som nogen glattejern kører på :genert: )

https://www.proshop.dk/Glattejern/REMIN ... rl/2415271

https://www.proshop.dk/Glattejern/REMIN ... ht/2470119


Jeg havde tidligere et GHD, som jeg brugte 2 gange - og solgte igen! Mit hår kunne slet ikke tåle den temperatur det arbejdede ved :gruble: (kunne se hvordan det spaltede efter 1 gang - det var ret vildt faktisk... og før det, der havde jeg også et der kunne gå ned til 150 grader... og det er så sådan et jeg er på udkig efter igen... for det er ret fint at have et glattejern til brug engang imellem :lun: )

Ps... Jeg fik så selv taget en beslutning også - og har googlet en del rundt.. og er endt med Remington S9500 med ion-teknologi osv. Det lader til at være et godt valg, efter hvad jeg kan google mig til :-D

https://www.youtube.com/watch?v=4a80kEHKftU
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Purple » 11. jun 2020, 14:24

Santopia skrev:
Purple skrev:
Santopia skrev:Kan I anbefale et billigt glattejern? Og hvad skal man gå efter?

Jeg glatter normalt ikke mit hår, men bruger sådan et stort krøllejern til at lave bølger (jeg har krøllet, fint, skrøbeligt hår).
Jeg vil dog gerne have et glattejern - både til når jeg skal bruge det til O'WOW, men også til at lave nogle typer bølger/krøller, som man ikke rigtigt kan med mit krøllejern. Det er vigtigt, at det er skånsomt for håret. Siden jeg ikke vil bruge det særligt ofte og ikke glatter det som sådan, så vil jeg gerne finde et billigt. Hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg har kigget i Normal, hvor de har to modeller til et par hundrede, men er de mon mere skadelige for håret end andre? :gruble:


Jeg er netop selv ved at kigge.. og er blandt andet faldet over de her :blomst: Det er vist en ok kvalitet og med ion-teknologi :banan: De kan begge skrues ned til 150 grader (noget jeg selv VIL have, da jeg har fint hår... og det kan slet ikke tåle de høje varmegrader, som nogen glattejern kører på :genert: )

https://www.proshop.dk/Glattejern/REMIN ... rl/2415271

https://www.proshop.dk/Glattejern/REMIN ... ht/2470119


Jeg havde tidligere et GHD, som jeg brugte 2 gange - og solgte igen! Mit hår kunne slet ikke tåle den temperatur det arbejdede ved :gruble: (kunne se hvordan det spaltede efter 1 gang - det var ret vildt faktisk... og før det, der havde jeg også et der kunne gå ned til 150 grader... og det er så sådan et jeg er på udkig efter igen... for det er ret fint at have et glattejern til brug engang imellem :lun: )

Ps... Jeg fik så selv taget en beslutning også - og har googlet en del rundt.. og er endt med Remington S9500 med ion-teknologi osv. Det lader til at være et godt valg, efter hvad jeg kan google mig til :-D

https://www.youtube.com/watch?v=4a80kEHKftU



Er det ikke den anden der har ion-funktion?


Begge har ion-teknologi så vidt jeg har googlet mig til :banan:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 16. jun 2020, 07:37

Vita Liberata Body Blur - arhmen altså, den er jo fantastisk, når man er ligbleg :love:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 20. jun 2020, 08:57

Jeg er virkelig blevet positivt overrasket over Matas' luksusbalsam. Ikke at der er noget udpræget luksus over den, men den gør hvad den skal. Til 25 kr. er der da til at overkomme.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ajnaM » 22. jun 2020, 12:34

PaleSeptember skrev:Vita Liberata Body Blur - arhmen altså, den er jo fantastisk, når man er ligbleg :love:


Hvad sker der, hvis det regner? :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 22. jun 2020, 12:59

ajnaM skrev:
PaleSeptember skrev:Vita Liberata Body Blur - arhmen altså, den er jo fantastisk, når man er ligbleg :love:


Hvad sker der, hvis det regner? :genert:


Jeg har ikke haft den på i regnvejr, men den holder ret godt. I hvert fald 24 timer - altså fra jeg tager den på, til jeg går i bad næste dag. Og jeg tror, der skal mere end et par dråber regn til at fjerne den.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 22. jun 2020, 14:31

natsvaermer skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er ret imponeret. Jeg købte en hjemme IPL i fredags, som jeg brugte første gang i lørdags, og jeg kan allerede se glatte områder på mine skinneben, hvor hårene er forsvundet, og hårsækkene heller ikke kan ses. Præcis det jeg håbede på.

Er du stadig glad for den?

Jeg overvejer nemlig også at købe en IPL, men har været meget i tvivl om effekten :)

Gør det i øvrigt ondt at bruge den?


Jeg har nu testet, hvor længe jeg kan gå uden at barbere ben, og de sidste 2 gange er der gået 8 dage imellem. Jeg kunne sagtens gå længere og også, hvis jeg vil have bare ben, men efter de 8 dage begynder mine lægge at føles lidt ru, og så er den der nybarberede glatte følelse bare lækrest. Det er milevidt bedre end før, hvor jeg havde stubbe efter en halv dag.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 22. jun 2020, 18:05

Santopia skrev:Ej! Jeg synes godt nok det her er stenet...
Jeg sad og kiggede på Goodiebox på instagram fordi jeg overvejede, om jeg skulle købe det. Så kigger jeg på et billede, hvor de har lagt en teaser ud af et produkt fra den kommende boks. Og her hopper kæden bare af.. Nogle lurer åbenbart at det er en ansigtsolie der hedder balance me, som der har været med i gamle bokse, og hvor de synes den lugter dårligt og derfor ikke har brugt det. Det skriver de selvfølgelig som kommentar, hvor det er tydeligt de synes det er nedtur, og Goodiebox er SÅ cringe i deres svar! Sådan totalt "tihi fnis, ja nu får vi jo at se.." De tager overhovedet ikke kritikken til sig. Så er der en der skriver noget i stil med "jamen det ER jo den. man kan jo bare se på nogle af boksene fra de andre lande". Til det er Goodiebox like: "tihi fnis.. Det er forskelligt hvad der kommer i boksene i de forskellige lande".. OMG Goodiebox! Det bliver så akavet når I smider den skide ansigtsolie i deres bokse.. jøsses.. Nå, den skulle jeg så ikke købe..


Ja, de er virkelig cringe. Føler at de anstrenger sig alt for meget for, at være "ung med de unge". Jeg har været om/off medlem, men synes der er langt mellem de spændende bokse.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf natsvaermer » 23. jun 2020, 13:39

PaleSeptember skrev:
natsvaermer skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er ret imponeret. Jeg købte en hjemme IPL i fredags, som jeg brugte første gang i lørdags, og jeg kan allerede se glatte områder på mine skinneben, hvor hårene er forsvundet, og hårsækkene heller ikke kan ses. Præcis det jeg håbede på.

Er du stadig glad for den?

Jeg overvejer nemlig også at købe en IPL, men har været meget i tvivl om effekten :)

Gør det i øvrigt ondt at bruge den?


Jeg har nu testet, hvor længe jeg kan gå uden at barbere ben, og de sidste 2 gange er der gået 8 dage imellem. Jeg kunne sagtens gå længere og også, hvis jeg vil have bare ben, men efter de 8 dage begynder mine lægge at føles lidt ru, og så er den der nybarberede glatte følelse bare lækrest. Det er milevidt bedre end før, hvor jeg havde stubbe efter en halv dag.

Tak for update :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf HappyPaww » 24. jun 2020, 12:33

Er der nogen der ved om Kim Kardashians KKW makeup sælges i Danmark eller på Europæiske websites? Den nye palette er SÅÅ flot :love:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 30. jun 2020, 15:11

Er der nogen, der kan anbefale en god og meget fugtgivende ansigtscreme til tør hud? Jeg er såmænd glad for Cliniques Moisture Surge Intense, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en, der ikke er i en krukke. Jeg har også meget sart hud, som nemt bliver rød.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Peanutbutt » 30. jun 2020, 15:33

PaleSeptember skrev:Er der nogen, der kan anbefale en god og meget fugtgivende ansigtscreme til tør hud? Jeg er såmænd glad for Cliniques Moisture Surge Intense, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en, der ikke er i en krukke. Jeg har også meget sart hud, som nemt bliver rød.


Jeg elsker Dr. Jart's Ceramidin Cream - men den er måske lidt for tyk om sommeren? Den er virkelig god til at gennemfugte og berolige.
Jeg er også virkelig glad for La Roche-Posay Hydraphase Intense Légère - jeg synes, min hud bliver dejlig dewy af den.
La Roche-Posay Rosaliac UV Riche Anti-Redness - den er god mod rødme og rosacea - det havde jeg engang, og der var den rigtig fin.
Avene Tolerance Extreme Creme er god til hud med allergi - min hud bliver ikke lige så lækker som med de andre, men den er meget mild.
Den klassiske Embryolisse Lait De Creme er mange også fan af.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Mangoness » 6. jul 2020, 18:43

Uhm, er der nogen, som oplever, at deres hår på benene vokser under det yderste hudlag? :gruble: (det er nok en form for indgroede hår - uden at der dannes en bums).

Jeg har indtil videre forsøgt mig med Matas luksus body scrub i badet - dog uden effekt. :genert:

Og det er lidt af en produkt-jungle derude, så jeg ville lige høre med jer; Kender i nogle gode produkter, som kan forhindre, at det sker? :panik:

Jeg ville foretrække et produkt, som også kan bruges under armene og i badet :genert:

Det ligner lidt billedet for neden til venstre:
Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf differentdaydifferentperson » 6. jul 2020, 19:36

Mangoness skrev:Uhm, er der nogen, som oplever, at deres hår på benene vokser under det yderste hudlag? :gruble: (det er nok en form for indgroede hår - uden at der dannes en bums).

Jeg har indtil videre forsøgt mig med Matas luksus body scrub i badet - dog uden effekt. :genert:

Og det er lidt af en produkt-jungle derude, så jeg ville lige høre med jer; Kender i nogle gode produkter, som kan forhindre, at det sker? :panik:

Jeg ville foretrække et produkt, som også kan bruges under armene og i badet :genert:

Det ligner lidt billedet for neden til venstre:
Billede



Indgroede hår kalder jeg dem. Skrubbehandske med sæbe i badet og så HTH creme bagefter. Der er et eller andet i HTH cremen der targeter indgroede går. Den kan købes i normal til få penge. Har faktisk aldrig set den andre steder end normal her i dk.
1

Tilbage til "Skønhed"