Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 06:00

Tak til jer begge :) . Vil prøve A-vitamin. Mit skyldes hård sol i udlandet gennem et par år (boede der), som selv ikke faktor 30 og 50 har kunnet hjælpe på. Jeg bruger dagligt faktor 15 (om vinteren, faktor 30 om sommeren). Men A-vitamin må jeg prøve - det vidste jeg ikke hjalp.

Tak!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 07:03

Har hermed bestilt Beaute Pacifique Tyrostase
creme til pigmentforandringer


Håber den er god! Tak for gode råd :)


Screen Shot 2018-11-12 at 08.00.54.png
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Trillian
Indlæg: 138
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:12
Kort karma: 7
Likede indlæg: 134

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Trillian » 13. nov 2018, 08:56

Jeg har næsten opbrugt min Hourglass dim light og der er 20% hos Sephora frem til den 16. med koden loyalty20 - men tænker der kommer et bedre tilbud til black friday - hvad tror I? :gruble:
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 13. nov 2018, 17:24

Trillian skrev:Jeg har næsten opbrugt min Hourglass dim light og der er 20% hos Sephora frem til den 16. med koden loyalty20 - men tænker der kommer et bedre tilbud til black friday - hvad tror I? :gruble:


Kan ikke rigtigt gennemskue, om diverse steder sætter noget ordenligt til salg den dag. Eller om det bare er gamle øjenskygger, der drysser :D
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 15. nov 2018, 15:19

Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 15. nov 2018, 19:10

PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.
Nu bruger jeg denne, og det ser rigtig fint ud :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 16. nov 2018, 06:57

Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.
Nu bruger jeg denne, og det ser rigtig fint ud :)


Jeg glemte at skrive, at det skal være pudderform. Jeg har sådan en highlighterstick fra Clinique, og den tværer min foundation rundt, når jeg bruger den.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 16. nov 2018, 07:28

PaleSeptember skrev:
Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.
Nu bruger jeg denne, og det ser rigtig fint ud :)


Jeg glemte at skrive, at det skal være pudderform. Jeg har sådan en highlighterstick fra Clinique, og den tværer min foundation rundt, når jeg bruger den.

Ok. Har du prøvet at duppe det på med fingrene? Eller skal det bare helst være med en børste? Jeg synes Nyx og the body shop har nogle fine nogle i pudderform.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 16. nov 2018, 07:39

Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:
Knirkemis skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg mangler en blush og en highlighter, gerne billige og tilgængelige i Matas/Normal osv. Jeg er meget lys og kold/neutral. Kan I anbefale noget?

Jeg er godt nok mørk (hår og øjne), men med meget lys hud. Jeg fik hjælp i Matas til at finde en highlighter, som passede til min hudtone. Jeg har tidligere brugt én, som var mere lys og hvidlig i det, med masser af shimmer, hvilket åbenbart er helt forkert til min lyse hud.
Nu bruger jeg denne, og det ser rigtig fint ud :)


Jeg glemte at skrive, at det skal være pudderform. Jeg har sådan en highlighterstick fra Clinique, og den tværer min foundation rundt, når jeg bruger den.

Ok. Har du prøvet at duppe det på med fingrene? Eller skal det bare helst være med en børste? Jeg synes Nyx og the body shop har nogle fine nogle i pudderform.


Jeg har prøvet på flere måder. Jeg ved ikke, hvordan det er meningen, at den skal bruges. Jeg prøver at kigge på NYX og Body shop :)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 16. nov 2018, 10:45

Trappestige skrev:Min datter ønsker sig noget der dækker rødme efter bumser. Hun får ikke lov til at fuldspartle sig med foundation og pudder endnu. Men hvad skal jeg så se efter? Min erfaring med de der spot sticks fra min egen ungdom er at de sætter sig som en tør brun kage på bumsen og det gør jo ligesom ikke sagen bedre. Men der må være kommet noget bedre siden da. ;) Hun har enormt tør- og sart hud. Helst ikke noget med griseri i. Altså paraben- og parfumefrit. Og ikke udtørrende!
Hvad skal jeg gå efter?


En concealer i creme-konsistens. De fleste mærker har dem. Det vigtigste er at finde den rette farve (kan være godt med noget grønligt, når det er rødme hun vil dække) og sørge for god hygiejne (lidt på en vatpind og så fordele fra vatpinden med fingeren).
Kunne være sådan noget her https://www.lookfantastic.dk/nyx-profes ... 30148.html
0
ksdj
Indlæg: 34
Tilmeldt: 26. apr 2016, 06:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 25

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ksdj » 22. nov 2018, 21:31

For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Pityt » 22. nov 2018, 22:21

ksdj skrev:For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:

Jeg kan ikke se eller mærke forskel, så jeg gider ikke bruge det :)
1
What's done in the dark will be brought to the light
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 23. nov 2018, 08:39

ksdj skrev:For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:


Kun hvis det har et formål f.eks. peeling (og det er kun en gang om dagen).
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 24. nov 2018, 19:34

Pityt skrev:
ksdj skrev:For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:

Jeg kan ikke se eller mærke forskel, så jeg gider ikke bruge det :)

Samme her. Hvis jeg mærker noget til det, er det udtørring.
1
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf differentdaydifferentperson » 24. nov 2018, 19:45

ksdj skrev:For og imod skintonic?
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er umagen værd :gruble:



Jeg har lært at skintonic ikke er godt for huden, mange skintonics er nærmest ren alkohol. Kan til gengæld anbefale tonic lotion fra Sisley eller Pixi, kan decideret mærke hvordan min hud slapper af når jeg tager det på(har lyst til at bade min hud i det, men det er ret dyrt), og så neutraliserer det huden så det har den ph værdi den skal have og er klar til at tage imod sera og cremer. Min hud har også fået mere glød efter jeg er begyndt at bruge det, men kan ikke vide om det er tonicvanden eller om det er nogle af de andre ting jeg er begyndt at bruge.
1

Tilbage til "Skønhed"