Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 3. aug 2020, 06:56

Sigga skrev:
twinkle skrev:
LadyFox skrev:
Sigga skrev:Er der nogen som kender til et billigere alternativ til Pudderdåsernes T-zone peeling?

https://www.matas.dk/matas-t-zone-peeli ... DfEALw_wcB


Bortset fra af den ikke er baseret på BHA, men glykolsyre. Så man vil nok næppe se det samme resultat, da de to syrer eksfolierer på hvert deres niveau..



Jeg tror heller ikke jeg kan nøjes med en aha da jeg har en del hudorme

Jeg er rigtig glad for denne. Dermaspace har tilbud på den lige nu til 175 kr. Jeg bruger to pump hver aften, og den holder i hvert fald i et halvt år, hvis ikke mere, hos mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Musenmor » 5. aug 2020, 06:54

Trappestige skrev:
Musenmor skrev:Nogen der kender en god Foundation / concealer ? Jeg er lidt mørk under øjnene pga manglende søvn lige pt. Såden må meget gerne være lidt dækkende.

Helena Rubinsteins “Magic Concealer”. Den holder ca. 3 år hos mig, fordi den er så tynd i konsistensen- og drøj. Jeg er på min anden på 6. år i hvert fald og den er kun lige ved at være færdig, så bestemt pengene værd. Den bedste jeg nogensinde har prøvet, giver instant effekt på mørke rander. Den eneste jeg har prøvet der rent faktisk lysner det mørke og ikke bare trækker grønt op i stedet.


Tusinde tak den prøver jeg :D
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 5. aug 2020, 23:45

Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 7. aug 2020, 06:00

Knirkemis skrev:Jeg er rigtig glad for denne. Dermaspace har tilbud på den lige nu til 175 kr. Jeg bruger to pump hver aften, og den holder i hvert fald i et halvt år, hvis ikke mere, hos mig.


Spændende! Jeg kan se at den har 4% BHA. Jeg bruger lige nu Khiels, der har 1,5 % BHA. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bliver for meget at gå direkte over på denne. :gruble:

Jeg stiller lige en masse spørgsmå. :-D hvordan lugter den? Og hvor tit bruger du den - kun de anbefalede 1-2 gange om ugen, eller? Bruger du anden B3 vitamin / niacin ved siden af?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 7. aug 2020, 06:07

PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....


Jeg bruger Estée Lauder, der er en flydende Foundation med virkelig god dækkeevne. Næsten for god, da også skønshedspletter næsten forsvinder. :lol:

Den fås i er utal af farver, så der burde være en, som matcher dig. I Magasin kan man prøve farverne og få en lille tester med hjem.

Matas fører det også (ved ikke om man kan teste dem her):
https://www.matas.dk/estee-lauder-dw-st ... spf10-ecru
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 7. aug 2020, 08:57

Jeg er nødt til at dele et tip med jer! For tre dage siden begyndte jeg på double cleansing, selvom jeg egentlig tænkte at det var lidt noget pjat. Men min hud er simpelthen blevet SÅ blød og glat, og strukturen er blevet meget finere.

Det er nærmest ligeså vildt som da jeg opdagede kemisk eksfoliering det her :D
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 7. aug 2020, 09:42

Trappestige skrev:
Chachacha skrev:Jeg er nødt til at dele et tip med jer! For tre dage siden begyndte jeg på double cleansing, selvom jeg egentlig tænkte at det var lidt noget pjat. Men min hud er simpelthen blevet SÅ blød og glat, og strukturen er blevet meget finere.

Det er nærmest ligeså vildt som da jeg opdagede kemisk eksfoliering det her :D

Det lyder spændene. Hvilke produkter bruger du til runde to? Olie eller skum? Og hvilken hudtype har du?

Runde 1 bruger jeg en cleansing balm og en muslin-klud, runde 2 bruger jeg en hydrating cleanser (dvs en klassisk ansigts”vask”) der ikke skummer. Skum dehydrerer min hud, der er kombineret.

Pt. bruger jeg Nilens Jord cleansing balm, men er mere vild med Cliniques faktisk. Og så bruger jeg Cerave Hydrating cleanser som step 2. Ingen makeupfjerner, fordi balmen tager al makeuppen.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 7. aug 2020, 14:43

achillaxedprune skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....


Jeg bruger Estée Lauder, der er en flydende Foundation med virkelig god dækkeevne. Næsten for god, da også skønshedspletter næsten forsvinder. :lol:

Den fås i er utal af farver, så der burde være en, som matcher dig. I Magasin kan man prøve farverne og få en lille tester med hjem.

Matas fører det også (ved ikke om man kan teste dem her):
https://www.matas.dk/estee-lauder-dw-st ... spf10-ecru


Den har jeg allerede - endda i den farve, du linker til. Men den er lidt for dækkende til hverdagsbrug, synes jeg :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 7. aug 2020, 16:48

Trappestige skrev:
PaleSeptember skrev:
achillaxedprune skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....


Jeg bruger Estée Lauder, der er en flydende Foundation med virkelig god dækkeevne. Næsten for god, da også skønshedspletter næsten forsvinder. :lol:

Den fås i er utal af farver, så der burde være en, som matcher dig. I Magasin kan man prøve farverne og få en lille tester med hjem.

Matas fører det også (ved ikke om man kan teste dem her):
https://www.matas.dk/estee-lauder-dw-st ... spf10-ecru


Den har jeg allerede - endda i den farve, du linker til. Men den er lidt for dækkende til hverdagsbrug, synes jeg :)

Jeg ved ikke, om du ved det. Men den findes i en light udgave også. Den bruger jeg i sommermånederne. Der er også spf 30 i. Den giver lidt mindre maske-effekt, men stadig rigtig god dækning.


Det er den, der hedder Double Wear Nude, ikke? Jeg har prøvet den, men syntes ikke den var så god. Måske skulle jeg prøve igen...
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 7. aug 2020, 17:05

DenGrimmeHelling skrev:Nu blev jeg lige excited, blot for at finde ud af, at jeg åbenbart altid har “double cleanset.” Det troede jeg faktisk lidt naivt, at de fleste andre kvinder også gjorde? Jeg har i hvert fald aldrig syntes, at kun micellar water eller cleansing balms slår til, jeg føler altid, jeg har sådan en film på huden, hvis jeg ikke renser med en decideret ansigstvask og vand bagefter. :genert:

:D
Jeg har normalt brugt øjenmakeupfjerner og en rens (nogle gang en liiidt for udtørrende skumrens). Men aldrig to gange rens af huden på den måde. Er stadig helt betaget af min glatte pande og rene kind-porer!
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 7. aug 2020, 17:05

PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....


Jeg bruger ikke så ofte foundation, men når jeg gør, er jeg vældig glad for Even better glow fra Clinique.
Syndes den dækker ret let, men pænt.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 7. aug 2020, 17:16

achillaxedprune skrev:
Knirkemis skrev:Jeg er rigtig glad for denne. Dermaspace har tilbud på den lige nu til 175 kr. Jeg bruger to pump hver aften, og den holder i hvert fald i et halvt år, hvis ikke mere, hos mig.


Spændende! Jeg kan se at den har 4% BHA. Jeg bruger lige nu Khiels, der har 1,5 % BHA. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bliver for meget at gå direkte over på denne. :gruble:

Jeg stiller lige en masse spørgsmå. :-D hvordan lugter den? Og hvor tit bruger du den - kun de anbefalede 1-2 gange om ugen, eller? Bruger du anden B3 vitamin / niacin ved siden af?

Ingen lugt, af hvad jeg lige har bemærket. Jeg startede med 2-3 gange om ugen uden problemer, og efter ca 1 måned kunne jeg sagtens bruge den hver dag. Jeg har ikke oplevet hverken rødme, kløe eller andet. Jeg bruger kun fugt ovenpå (lidt forskelligt, da jeg skifter jævnligt).

Min hud er virkelig fin nu, men jeg skiftede også p-piller for 4 måneder siden, fordi jeg var træt at urenheder på hagen. Så hvad der er hvad, er lidt svært at sige. Men jeg kan i hvert fald konstatere, at mine porer på næsen virker mindre og som om de ikke er tilstoppede mere.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 11. aug 2020, 19:27

Hvad er bedst til solskadet hud (ansigtet)?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. aug 2020, 21:05

Nogle forslag til solcreme?
Har meget bleg hud, let til solskoldning og i ekstreme tilfælde også soleksem. Helt ikke noget der føltes fedtet.

Er pt mega solskoldet i ansigtet og nakken på trods af faktor 15 spray on solcreme fra Asda. Den er selvfølgelig mega budget, men havde et lille håb om ar den ville være okay. Garnier’s får jeg bliver jeg også skoldet igennem på trods af faktor 30/50.

Vil bare stadigvæk gerne have lidt farve også, men det lader til at jeg har to valgmuligheder: rød eller hvid :nej:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. aug 2020, 21:29

DenGrimmeHelling skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Nogle forslag til solcreme?
Har meget bleg hud, let til solskoldning og i ekstreme tilfælde også soleksem. Helt ikke noget der føltes fedtet.

Er pt mega solskoldet i ansigtet og nakken på trods af faktor 15 spray on solcreme fra Asda. Den er selvfølgelig mega budget, men havde et lille håb om ar den ville være okay. Garnier’s får jeg bliver jeg også skoldet igennem på trods af faktor 30/50.

Vil bare stadigvæk gerne have lidt farve også, men det lader til at jeg har to valgmuligheder: rød eller hvid :nej:


Jeg bruger en dry touch spray solbeskyttelse fra Eucerin i faktor 30. Den er gennemsigtig og fedter ikke, og jeg får stadig lidt farve med den på. :)


Ser ud som om der er 3 for 2 hos Boots på det brand - tak for svar. Den vil jeg lige kigge nærmere på :D
0

Tilbage til "Skønhed"