Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 17. nov 2019, 09:52

Hvad er på jeres liste til black friday?

Jeg skal selv have købt noget nyt shampoo + balsam (uafklaret hvilken, måske Avedas nye), et fugtgivende serum, the inkey lists nye øjencrene, farvet dagcreme med SPF og ny concealer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2019, 10:06

twinkle skrev:Hvad er på jeres liste til black friday?

Jeg skal selv have købt noget nyt shampoo + balsam (uafklaret hvilken, måske Avedas nye), et fugtgivende serum, the inkey lists nye øjencrene, farvet dagcreme med SPF og ny concealer.


Måske en mascara og pudderdåsernes aha-serum. Og så har jeg et åndssvagt crush på John Masters citrus og neroli-balsam, som er latterligt dyr. Hvis den kommer ned på omkring 100, kunne jeg godt finde på at købe den, og samtidig synes jeg bare det er så vanvittigt at bruge så mange penge på en balsam (og en mascara, for den sags skyld. Den jeg bruger koster 200 kr :tie:) . Sådan relativt til, hvad de penge ellers kan gøre af gode ting ude i verden. Måske skal jeg lave en aftale med mig selv om at matche mit forbrug ved at låne det samme beløb ud via kiva.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Planten » 20. nov 2019, 18:02

Jeg bruger vippebukker - men kunne godt snart bruge en ny, den er ved at være lidt slap. Hvad kan I anbefale?
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 20. nov 2019, 18:16

Planten skrev:Jeg bruger vippebukker - men kunne godt snart bruge en ny, den er ved at være lidt slap. Hvad kan I anbefale?

Shiseido er den bedste jeg har prøvet :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Planten » 20. nov 2019, 18:20

Grissebassen skrev:
Planten skrev:Jeg bruger vippebukker - men kunne godt snart bruge en ny, den er ved at være lidt slap. Hvad kan I anbefale?

Shiseido er den bedste jeg har prøvet :)

Det er sådan en, jeg har - altså modellen (i en meget billig udgave :D )
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 20. nov 2019, 18:23

Planten skrev:
Grissebassen skrev:
Planten skrev:Jeg bruger vippebukker - men kunne godt snart bruge en ny, den er ved at være lidt slap. Hvad kan I anbefale?

Shiseido er den bedste jeg har prøvet :)

Det er sådan en, jeg har - altså modellen (i en meget billig udgave :D )

Billig!? Jeg mindes den koster omkring 200 kr.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Planten » 20. nov 2019, 18:31

Grissebassen skrev:
Planten skrev:
Grissebassen skrev:
Planten skrev:Jeg bruger vippebukker - men kunne godt snart bruge en ny, den er ved at være lidt slap. Hvad kan I anbefale?

Shiseido er den bedste jeg har prøvet :)

Det er sådan en, jeg har - altså modellen (i en meget billig udgave :D )

Billig!? Jeg mindes den koster omkring 200 kr.

Det gør den også :) men udformningen - der har jeg en billig udgave, der ligner. Jeg tror min er fra hm.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 20. nov 2019, 19:10

LaScrooge skrev:...Måske en mascara og pudderdåsernes aha-serum. Og så har jeg et åndssvagt crush på John Masters citrus og neroli-balsam, som er latterligt dyr. Hvis den kommer ned på omkring 100, kunne jeg godt finde på at købe den, og samtidig synes jeg bare det er så vanvittigt at bruge så mange penge på en balsam (og en mascara, for den sags skyld. Den jeg bruger koster 200 kr :tie:) . Sådan relativt til, hvad de penge ellers kan gøre af gode ting ude i verden. Måske skal jeg lave en aftale med mig selv om at matche mit forbrug ved at låne det samme beløb ud via kiva.

Jeg var ellers sikker på at havde svaret på den her post en gang, men det ser godt nok ikke sådan ud :gruble:

Men jeg synes ideen er rigtig god :)

Jeg har selv gjort noget lignende tidligere (hvor jeg valgte at donere et gennemsnitlig månedligt forbrug til velgørenhed) og for mig gav det mening at det jeg gav, fulgte det jeg brugte.

Det tror jeg at jeg vil tilbage til.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 22. nov 2019, 22:37

Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Et lille tip, til andre med tør hovedbund. Begge mine piger fik pludselig rigtig tørre hovedbunde, vi snakker skæl i kæmpe flager nærmest, selvom vi ikke havde skiftet shampoo længe. Jeg har prøvet alt, at massere med balsam, kokosolie, Neccin shampoo, som jo ellers er til den slags, og sidst Head&Shoulders som bare gav dem hestehår. Den hjalp lidt, men slet ikke nok.
På Luxplus kunne jeg se at Elvital har lavet en ny mod skæl, så jeg tog chancen og bestilte to hjem. Efter to hårvaske er der ikke én eneste lille bitte skælflage at se hos nogen af dem, og min egen kløende, psoriasis-hovedbund har det bedre end nogensinde. :gogo: Jeg har endnu ikke set den i butikker, men mon ikke den kommer. Den hedder Phytoclear.
Billede


Den har været i butikkerne længe, alle steder der sælger Elvital, så også Føtex, Bilka osv. Den er nemlig rigtig god. :) Har genkøbt den mange gange. Skal også hilse og sige, at jeg synes den til normalt hår er bedst. Der er en til sart hovedbund og en 2i1-version, men den blå normal er den eneste, jeg køber igen.

I hvilket område af landet bor du? Jeg synes snart jeg er været forbi en del Bilka/Føtex/kvickly/osv herover i København, uden det store held :(
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 22. nov 2019, 23:01

Trappestige skrev:
avdotja skrev:
Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Et lille tip, til andre med tør hovedbund. Begge mine piger fik pludselig rigtig tørre hovedbunde, vi snakker skæl i kæmpe flager nærmest, selvom vi ikke havde skiftet shampoo længe. Jeg har prøvet alt, at massere med balsam, kokosolie, Neccin shampoo, som jo ellers er til den slags, og sidst Head&Shoulders som bare gav dem hestehår. Den hjalp lidt, men slet ikke nok.
På Luxplus kunne jeg se at Elvital har lavet en ny mod skæl, så jeg tog chancen og bestilte to hjem. Efter to hårvaske er der ikke én eneste lille bitte skælflage at se hos nogen af dem, og min egen kløende, psoriasis-hovedbund har det bedre end nogensinde. :gogo: Jeg har endnu ikke set den i butikker, men mon ikke den kommer. Den hedder Phytoclear.
Billede


Den har været i butikkerne længe, alle steder der sælger Elvital, så også Føtex, Bilka osv. Den er nemlig rigtig god. :) Har genkøbt den mange gange. Skal også hilse og sige, at jeg synes den til normalt hår er bedst. Der er en til sart hovedbund og en 2i1-version, men den blå normal er den eneste, jeg køber igen.

I hvilket område af landet bor du? Jeg synes snart jeg er været forbi en del Bilka/Føtex/kvickly/osv herover i København, uden det store held :(

Jeg har stadig heller ikke fundet den i nogle fysiske butikker. Hverken Føtex, Bilka, Normal- eller Rema og fakta når de har den i ugeavisen har haft lige denne variant. Den er også ofte begyndt at være udsolgt på luxplus, så de sidste par gange bestilte jeg hhv. 5 og 10 stk. :genert: Så plejer jeg bare at melde mig ud igen når jeg har fyldt lageret op med diverse ting.

Det må være oddinarys by der hamstrer det hele :sur:
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 23. nov 2019, 11:39

avdotja skrev:
Trappestige skrev:
avdotja skrev:
Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Et lille tip, til andre med tør hovedbund. Begge mine piger fik pludselig rigtig tørre hovedbunde, vi snakker skæl i kæmpe flager nærmest, selvom vi ikke havde skiftet shampoo længe. Jeg har prøvet alt, at massere med balsam, kokosolie, Neccin shampoo, som jo ellers er til den slags, og sidst Head&Shoulders som bare gav dem hestehår. Den hjalp lidt, men slet ikke nok.
På Luxplus kunne jeg se at Elvital har lavet en ny mod skæl, så jeg tog chancen og bestilte to hjem. Efter to hårvaske er der ikke én eneste lille bitte skælflage at se hos nogen af dem, og min egen kløende, psoriasis-hovedbund har det bedre end nogensinde. :gogo: Jeg har endnu ikke set den i butikker, men mon ikke den kommer. Den hedder Phytoclear.
Billede


Den har været i butikkerne længe, alle steder der sælger Elvital, så også Føtex, Bilka osv. Den er nemlig rigtig god. :) Har genkøbt den mange gange. Skal også hilse og sige, at jeg synes den til normalt hår er bedst. Der er en til sart hovedbund og en 2i1-version, men den blå normal er den eneste, jeg køber igen.

I hvilket område af landet bor du? Jeg synes snart jeg er været forbi en del Bilka/Føtex/kvickly/osv herover i København, uden det store held :(

Jeg har stadig heller ikke fundet den i nogle fysiske butikker. Hverken Føtex, Bilka, Normal- eller Rema og fakta når de har den i ugeavisen har haft lige denne variant. Den er også ofte begyndt at være udsolgt på luxplus, så de sidste par gange bestilte jeg hhv. 5 og 10 stk. :genert: Så plejer jeg bare at melde mig ud igen når jeg har fyldt lageret op med diverse ting.

Det må være oddinarys by der hamstrer det hele :sur:


Haha, ja, det er det nok. Undskyld, jeg sådan gav jer et falsk håb :blush: Men det er virkelig underligt, for jeg kan stadig finde det overalt her... Måske skulle man skrive til L'Oreal Danmark, og spørge, hvad MENINGEN egentlig er med vanviddet :sur: :sur: De har det fx også fysisk i "mine" Matas'er, men har også undret mig over, at den ikke kan findes online...
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 25. nov 2019, 20:07

Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Billede



I kan roligt begynde at hamstre, skrev og fik dette svar:

Desvære har vi ikke længere Phytoclear shampoo i vores nordiske L'Oréal Paris sortiment. I stedet kan vi anbefale dig Vichy Dercos shampoo, som du kan købe på apoteket.

https://www.vichy.dk/behov/anti-sk%c3%a ... s4835.aspx
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 26. nov 2019, 10:32

avdotja skrev:
Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Billede



I kan roligt begynde at hamstre, skrev og fik dette svar:

Desvære har vi ikke længere Phytoclear shampoo i vores nordiske L'Oréal Paris sortiment. I stedet kan vi anbefale dig Vichy Dercos shampoo, som du kan købe på apoteket.

https://www.vichy.dk/behov/anti-sk%c3%a ... s4835.aspx


Nårh, så er det bare fordi der er færre købeglade kunder her, at butikkerne stadig har dem :trist: det var dog vildt irriterende, what the hell, L’Oreal? Hvad med bare at discontinue en af de milliard andre Elvitalvatianter? :sur:
Det kunne være fedt, hvis man kunne få Normal til at parallelimportere dem :gruble:
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Sof » 27. nov 2019, 16:25

Min veninde ønsker sig en “ansigtsrens/sæbe der kan gå som makeupfjerner, som kan bruges i badet. Har alm., men tendens til lidt fedtet ud.”.

Hun bruger ikke rigtig penge på lækre ting, så ville gerne, hvis jeg kunne finde noget der var lidt lækkert, mit budget er dog max 250.

Nogen der kan anbefale noget?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 27. nov 2019, 16:59

Sof skrev:Min veninde ønsker sig en “ansigtsrens/sæbe der kan gå som makeupfjerner, som kan bruges i badet. Har alm., men tendens til lidt fedtet ud.”.

Hun bruger ikke rigtig penge på lækre ting, så ville gerne, hvis jeg kunne finde noget der var lidt lækkert, mit budget er dog max 250.

Nogen der kan anbefale noget?

https://www.zalando.dk/clinique-take-th ... gIsrPD_BwE

Den her synes jeg er ret lækker. Nu er den så på tilbud, men den kunne jo så kombineres med en anden lille ting.
0

Tilbage til "Skønhed"