Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 5. apr 2018, 09:36

Chachacha skrev:
Filipai skrev:Nogen der kan anbefale en billig mineral foundation? Har tidligere brug ELF, men den udgik desværre. Oftest har jeg foundation på, når det skal holde hele dagen, så det her skal bare være noget man lige kan smide i ansigtet når man skal ud til et kort møde. Derfor ikke de vilde krav til holdbarhed, bare den udjævner huden i farven.

Har du set denne fra Nyx til 90,-?

https://www.matas.dk/nyx-professional-m ... ightmedium


Nej. Måske fordi den ikke kommer op som foundation men som setting powder. Men kunne da være den var tilstrækkelig. Det er nemlig bare lige til at ensarte. Tak :kys:
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 5. apr 2018, 18:34

Filipai skrev:
Chachacha skrev:
Filipai skrev:Nogen der kan anbefale en billig mineral foundation? Har tidligere brug ELF, men den udgik desværre. Oftest har jeg foundation på, når det skal holde hele dagen, så det her skal bare være noget man lige kan smide i ansigtet når man skal ud til et kort møde. Derfor ikke de vilde krav til holdbarhed, bare den udjævner huden i farven.

Har du set denne fra Nyx til 90,-?

https://www.matas.dk/nyx-professional-m ... ightmedium


Nej. Måske fordi den ikke kommer op som foundation men som setting powder. Men kunne da være den var tilstrækkelig. Det er nemlig bare lige til at ensarte. Tak :kys:

Jeg har faktisk ikke selv prøvet den, kender bare mange af de andre ting fra Nyx og det er ret god kvalitet til pengene, lidt ligesom ELF. Der står at "Bare et lille strejf farve giver nok dækning over makeup eller på bar, fugtet hud." så jeg tænker at er en alm. mineralpudder.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. apr 2018, 15:04

Jeg har et problem med min dumme hud, og det har været sådan, så længe jeg kan huske.

Den er normal/til den tørre side, men dem vil bare ikke absorbere nogen former for creme. Har prøvet mange forskellige slags - dog oftest i den billige ende. Jeg gider ikke bruge mange penge på cremer, der ikke dur jo.

Det lægger sig typisk som en hinde på huden, så den ser fedtet og glinsende ud, og cremen kan gnides af som fnuller efter et par timer.

Jeg bruger ikke ret meget, synes jeg, og peeling, scrub og eksfoliering lader ikke til at hjælpe.

I øjeblikket bruger jeg Matas Natur med solfaktor 15.

Har nogen haft samme problem - eller et godt tip til, hvad det kan skyldes?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2018, 16:39

POCKETKITTEN skrev:Jeg har et problem med min dumme hud, og det har været sådan, så længe jeg kan huske.

Den er normal/til den tørre side, men dem vil bare ikke absorbere nogen former for creme. Har prøvet mange forskellige slags - dog oftest i den billige ende. Jeg gider ikke bruge mange penge på cremer, der ikke dur jo.

Det lægger sig typisk som en hinde på huden, så den ser fedtet og glinsende ud, og cremen kan gnides af som fnuller efter et par timer.

Jeg bruger ikke ret meget, synes jeg, og peeling, scrub og eksfoliering lader ikke til at hjælpe.

I øjeblikket bruger jeg Matas Natur med solfaktor 15.

Har nogen haft samme problem - eller et godt tip til, hvad det kan skyldes?


Jeg har haft samme problem med Matas Naturcremen. Jeg tænker, at det sagtens kan være, netop fordi du bruger en billig creme, at den indeholder nogle dårlige ingredienser, som din hud ikke vil optage. Hvis jeg var dig ville jeg gå i en Matas og forklare dit behov og få nogle prøver på nogle lidt bedre cremer med bedre ingredienser. De behøver jo ikke være voldsomt dyre. Clinique er fx godt til min hud, og deres moisture surge cremer koster 225 kr for 50 ml, og der er ofte 20 %.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. apr 2018, 16:44

Jeg har faktisk tit kigget på den fra Clinique. Måske skulle jeg springe ud i den næste gang. :kys:
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 6. apr 2018, 17:05

Hvor køber I Urban Decay henne? Mangler deres corrector, men der er ikke tilbud på Magasin pt :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. apr 2018, 18:03

Chachacha skrev:Hvor køber I Urban Decay henne? Mangler deres corrector, men der er ikke tilbud på Magasin pt :genert:


Feelunique
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 6. apr 2018, 18:31

twinkle skrev:
Chachacha skrev:Hvor køber I Urban Decay henne? Mangler deres corrector, men der er ikke tilbud på Magasin pt :genert:


Feelunique

Tak! Lige denne er dog kun 9kr billigere end fuld pris og levering er hamper på 40kr :/
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 6. apr 2018, 18:40

POCKETKITTEN skrev:Jeg har faktisk tit kigget på den fra Clinique. Måske skulle jeg springe ud i den næste gang. :kys:


Billig creme laver også fnuller her. Clinque er en sikker vinder herfra. Har haft 3 forskellige, og især denne https://www.matas.dk/clinique-pep-start ... izer-50-ml suger min hud ekstremt hurtigt ind.
Jeg har faktisk lige brugt den op, det sker ellers sjældent at jeg er så tilfreds. Jeg har den også liggende i den gule udgave, og den starter jeg op med i morgen, den har solfaktor, og passer jo perfekt med foråret endelig er kommet.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. apr 2018, 18:48

Chachacha skrev:
twinkle skrev:
Chachacha skrev:Hvor køber I Urban Decay henne? Mangler deres corrector, men der er ikke tilbud på Magasin pt :genert:


Feelunique

Tak! Lige denne er dog kun 9kr billigere end fuld pris og levering er hamper på 40kr :/


Du skal bare købe noget mere, så er fragten gratis :devil:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 6. apr 2018, 18:49

twinkle skrev:
Chachacha skrev:
twinkle skrev:
Chachacha skrev:Hvor køber I Urban Decay henne? Mangler deres corrector, men der er ikke tilbud på Magasin pt :genert:


Feelunique

Tak! Lige denne er dog kun 9kr billigere end fuld pris og levering er hamper på 40kr :/


Du skal bare købe noget mere, så er fragten gratis :devil:

Haha nåja, kunne passende lave et lille lager :D
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Dulle sniksna

Indlægaf Tilly » 7. apr 2018, 09:00

Jeg har fundet en lyselilla mascara i mine gemmer og jeg elsker den altså lidt :genert: :love: Men samtidig føler jeg mig lidt fjollet når jeg render rundt med lyselilla mascara, og tænker over hvad andre tænker om det... ved ikke om det er for tacky for en kvinde på 32 at rende rundt med lilla vipper :gruble: :genert:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2018, 18:45

Er der nogen af jer, der har erfaring med spraytan? Vi kan desværre ikke komme på solferie, som vi ellers havde planlagt, inden vores bryllup, og jeg er simpelthen så bleg som nærmest aldrig har været før. Jeg ligner jeg ved ikke hvad :genert: Har for mange år siden brugt bodylotion med toner i, men havde svært ved at nå helt om på ryggen.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf 1234 » 8. apr 2018, 18:50

LaMariposa skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med spraytan? Vi kan desværre ikke komme på solferie, som vi ellers havde planlagt, inden vores bryllup, og jeg er simpelthen så bleg som nærmest aldrig har været før. Jeg ligner jeg ved ikke hvad :genert: Har for mange år siden brugt bodylotion med toner i, men havde svært ved at nå helt om på ryggen.

Altså jeg har givet op til vores så jeg tager bare i solarium et par gange også selvom jeg har utrolig mange modersmærker, men tænker hvis man er okay forsigtig med solen normalt gør det nok ikke den store skade de par gange.
Men det så også fordi jeg ikke rigtig har set nogle succesfulde sprayversioner.
Senest rettet af 1234 8. apr 2018, 18:56, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2018, 18:51

1234 skrev:
LaMariposa skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med spraytan? Vi kan desværre ikke komme på solferie, som vi ellers havde planlagt, inden vores bryllup, og jeg er simpelthen så bleg som nærmest aldrig har været før. Jeg ligner jeg ved ikke hvad :genert: Har for mange år siden brugt bodylotion med toner i, men havde svært ved at nå helt om på ryggen.

Altså jeg givet op til vores så jeg tager bare i solarium et par gange også selvom jeg har utrolig mange modersmærker, men tænker hvis man er okay forsigtig med solen normalt gør det nok ikke den store skade de par gange.
Men det så også fordi jeg ikke rigtig har set nogle succesfulde versioner sprayversionen.


Præcis. Jeg kan ikke tænke spraytan uden at se Ross fra Venner for mig :D
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Skønhed"