Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 4. mar 2020, 10:53

Daine skrev:Jeg prøver lige at spørge om noget igen :)

Jeg har igennem flere år brugt denne blødgørere creme til håret https://www.ebay.com/itm/Loreal-Botanic ... CJEALw_wcB
Jeg købte den i Matas, men den udgik for 1 års tid siden, tror jeg. Jeg troede det kun var hos dem, men jeg kan nu se at det åbenbart er over hele Europa(/verden?). Ihf kan jeg kun få den på eBay, til en noget hamper pris.

Er der nogen af jer, der har erfaring med en anden god blødgørere creme til tørt hår? Jeg leder efter noget der ikke skal skylles ud og som ikke er en balsam. Jeg kan kun finde nogle til krøllet hår og selvom jeg var lidt naturkrøl så er det ikke noget at snakke hjem om. Men det må for min skyld gerne være til krøllet hår, bare det fungerer :D Mit hår er langt og kraftigt, hvis det har noget at sige.


Jeg har hårolier og de er også ok. Men den der creme var bare skidegod til mit hår.


Treatment 1 fra Purely Professionel er intet mindre end fantastisk. Den kan købes online og også på de fleste større apoteker.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 4. mar 2020, 10:55

achillaxedprune skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har the ordinarys Nianciamide, men synes ikke den renser porerne :-/


Nu ved jeg ikke, hvor lang tid du vil bruge på det, men har du overvejet f.eks. Foreo Luna 3? Jeg har set og læst en del positive reviews og den kunne måske gøre det for din hud, du efterspørger. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg umiddelbart regner med det tager for lang tid at bruge og den derfor bare ville stå på hylden.

Men synes det lyder smart til at få udrenset porrene! Prøv eventuelt at YouTube'e nogle anmeldelser, hvis det er. :)

https://www.matas.dk/foreo-luna-3-for-s ... kin-purple


Det kunne måske være en mulighed på sigt; lige pt har jeg dog ikke penge til sådan en anskaffelse. Håber også, at det lissom kan forsvinde helt, når først jeg har fået bugt med det. Jeg tror det kom efter jeg brugte HTH-cremen i ansigtet over nogle måneder - har aldrig haft problemer med det før.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 4. mar 2020, 11:20

Hewlett skrev:
Daine skrev:Jeg prøver lige at spørge om noget igen :)

Jeg har igennem flere år brugt denne blødgørere creme til håret https://www.ebay.com/itm/Loreal-Botanic ... CJEALw_wcB
Jeg købte den i Matas, men den udgik for 1 års tid siden, tror jeg. Jeg troede det kun var hos dem, men jeg kan nu se at det åbenbart er over hele Europa(/verden?). Ihf kan jeg kun få den på eBay, til en noget hamper pris.

Er der nogen af jer, der har erfaring med en anden god blødgørere creme til tørt hår? Jeg leder efter noget der ikke skal skylles ud og som ikke er en balsam. Jeg kan kun finde nogle til krøllet hår og selvom jeg var lidt naturkrøl så er det ikke noget at snakke hjem om. Men det må for min skyld gerne være til krøllet hår, bare det fungerer :D Mit hår er langt og kraftigt, hvis det har noget at sige.


Jeg har hårolier og de er også ok. Men den der creme var bare skidegod til mit hår.


Treatment 1 fra Purely Professionel er intet mindre end fantastisk. Den kan købes online og også på de fleste større apoteker.

Den er godt nok også pebret i prisen (siger den nærige jyde :genert: ), men hvis den er god så er det ok :) De har den til medlemspris på Webapoteket, der plejer jeg jævnligt at handle, så den ryger med næste gang. Den kan til en start fås i en rejsestørrelse, så kan jeg teste om den fungerer til mit hår ... også så købe stort ind når de har tilbud på hårpleje :D

Tak for tip!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 4. mar 2020, 15:37

Daine skrev:Den er godt nok også pebret i prisen (siger den nærige jyde :genert: ), men hvis den er god så er det ok :) De har den til medlemspris på Webapoteket, der plejer jeg jævnligt at handle, så den ryger med næste gang. Den kan til en start fås i en rejsestørrelse, så kan jeg teste om den fungerer til mit hår ... også så købe stort ind når de har tilbud på hårpleje :D

Tak for tip!


Ja, den koster desværre lidt :genert: Jeg var engang så heldig at finde den smidt i en rodekurv på mit lokale apotek til 100kr., så der hamstrede jeg altså lidt :lol:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 4. mar 2020, 15:45

Hewlett skrev:
Daine skrev:Den er godt nok også pebret i prisen (siger den nærige jyde :genert: ), men hvis den er god så er det ok :) De har den til medlemspris på Webapoteket, der plejer jeg jævnligt at handle, så den ryger med næste gang. Den kan til en start fås i en rejsestørrelse, så kan jeg teste om den fungerer til mit hår ... også så købe stort ind når de har tilbud på hårpleje :D

Tak for tip!


Ja, den koster desværre lidt :genert: Jeg var engang så heldig at finde den smidt i en rodekurv på mit lokale apotek til 100kr., så der hamstrede jeg altså lidt :lol:


Men den er så til gengæld og mega drøj i brug :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 17. mar 2020, 08:27

Jeg er lige stødt på begrebet mikro-exfoliering i en artikel om tilstoppede porer. Desværre var der bare et link til et produkt på amazon, som det var besværligt at studere ingredienslisten på og en googling af 'micro-exfoliation' gav ikke noget brugbart. HVad tænker I der ligger i det og hvilke produkter er egnede? ER det baare et af de milde overfladeexfolieringer, som man beholder på?

(Beklger tastefejl; min kæreste har købt et nyt tastatur og jeg er gået fra fine små fingre til medisterfingre og jeg får simpelthemn spat af t skulle rette hele tiden!)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 17. mar 2020, 18:20

Det er fanme nederen ikke at kunne gå til frisør, når man er korthåret :(
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 27. mar 2020, 19:46

Vitamin c serum anbefalinger?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hewlett » 28. mar 2020, 06:53

twinkle skrev:Vitamin c serum anbefalinger?


Jeg er ret glad for den her fra The Ordinary:

https://www.magasin.dk/vitamin-c-suspen ... 1_061.html

Det er godt nok mere en creme end serum, men den kan bruges på samme måde og med fordel blandes med serum/ansigtscreme hvis huden lige skal tilvænnes.

Den kan godt prikke en del i opstartsfasen men jeg synes det aftager hurtigt i takt med at huden vænner sig til den. Og så lugter den altså ikke specielt godt lige når man påfører den :lol:

Men prisen kan ingen slå og den er meget drøj i brug! :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 28. mar 2020, 22:19

Er der nogle der har erfaringer med at afblege øjenbryn? Jeg tænker i sær i forhold til hvor ofte det ca. Skal gøres?
0
...
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 29. mar 2020, 06:54

LadyFox skrev:Er der nogle der har erfaringer med at afblege øjenbryn? Jeg tænker i sær i forhold til hvor ofte det ca. Skal gøres?


Jeg farver selv mine øjenbryn med refectocil, og jeg synes maks. det holder 3 uger, så skal det gøres igen. Men det er relativt simpelt, tager nok 15-20 minutter i alt og det er både med at blande farven, påføre det og ventetiden.
Men tror det kommer meget an på, hvor godt dine øjenbryn tager imod farven. Det kan nok godt variere fra person til person.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 29. mar 2020, 08:20

twinkle skrev:
LadyFox skrev:Er der nogle der har erfaringer med at afblege øjenbryn? Jeg tænker i sær i forhold til hvor ofte det ca. Skal gøres?


Jeg farver selv mine øjenbryn med refectocil, og jeg synes maks. det holder 3 uger, så skal det gøres igen. Men det er relativt simpelt, tager nok 15-20 minutter i alt og det er både med at blande farven, påføre det og ventetiden.
Men tror det kommer meget an på, hvor godt dine øjenbryn tager imod farven. Det kan nok godt variere fra person til person.

2-3 uger er ikke et problem - tænker bare når man farver lysere så er det mere tydeligt når hårene vokser. Så var mere bange for det ville være flere gange om ugen lige pludselig. Men jeg aner egentlig ikke hvor hurtigt sådan nogle bryn vokser :genert:
Men det lyder som noget jeg godt kan kaste mig over, om ikke andet som et forsøg.
Tak.
0
...
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 29. mar 2020, 11:18

LadyFox skrev:Er der nogle der har erfaringer med at afblege øjenbryn? Jeg tænker i sær i forhold til hvor ofte det ca. Skal gøres?


Da jeg var platinblond blegede jeg mine øjenbryn med den slags, man bruger til et ladymoustache. Utroligt nemt. Og så brugte jeg en meget lys brun, nærmest taupe, øjenskygge til at tegne dem op med.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 29. mar 2020, 16:53

Santopia skrev:
LadyFox skrev:
twinkle skrev:
LadyFox skrev:Er der nogle der har erfaringer med at afblege øjenbryn? Jeg tænker i sær i forhold til hvor ofte det ca. Skal gøres?


Jeg farver selv mine øjenbryn med refectocil, og jeg synes maks. det holder 3 uger, så skal det gøres igen. Men det er relativt simpelt, tager nok 15-20 minutter i alt og det er både med at blande farven, påføre det og ventetiden.
Men tror det kommer meget an på, hvor godt dine øjenbryn tager imod farven. Det kan nok godt variere fra person til person.

2-3 uger er ikke et problem - tænker bare når man farver lysere så er det mere tydeligt når hårene vokser. Så var mere bange for det ville være flere gange om ugen lige pludselig. Men jeg aner egentlig ikke hvor hurtigt sådan nogle bryn vokser :genert:
Men det lyder som noget jeg godt kan kaste mig over, om ikke andet som et forsøg.
Tak.


Det kommer nok også an på, hvor mange toner du lysner dem. Hvis det går fra sorte til helt lyse vil det nok komme til at se mærkeligt ud indenfor en uge er mit gæt - men du kan jo altid farve dem mørke igen :)


Mine bryn er sorte og planen er at blege dem og derefter farve dem 2-3 toner ned for at det ikke ser lige så fake ud at farve håret en virkelig kunstig farve så som pink eller blå. Har haft farverne før, og der har det været mine sorte bryn der gjorde det list træls.
0
...
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 31. mar 2020, 12:48

Kan I give en anbefaling på en god og billig balsam. Er storforbruger, og trænger snart til at få fyldt op igen, så kom gerne med tips :D
0

Tilbage til "Skønhed"