Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 30. jun 2019, 14:11

LaScrooge skrev:
Chachacha skrev:
LaScrooge skrev:Bruger I mists til ansigtet, og hvis ja hvorfor og hvornår ifbm den alm rutine?

Jeg bruger det hele dagen. Dovne weekendmorgener, hvor jeg lige skal vågne, på kontoret og efter en lang dag ude i solen.

Pt. bruger jeg en med calendula fra Tromborg og en fra Sard herhjemme, mens jeg har en mere makeup-venlig beauty mist på kontoret fra Smashbox.

Hvis du gerne vil have en billigere og god en, så kan jeg anbefale den fra Plaisir :gogo: Fortryder faktisk lidt at jeg ikke købte den i stedet for Sards, for den er ligeså god!


Hvad er pointen med det og får det ikke alt til at opløses og løbe - solcreme, mascara, creme? Jeg er i tvivl om det giver noget, især hvis det opløser hvad der allerede er tilføjet huden?

Dem jeg bruger hjemme er primært når jeg ikke har makeup på, og jeg har aldrig oplevet at min solcreme blev opløst. Det er jo ikke som en kæmpe regnskyller i ansigtet, men mere fint i det.

På jobbet bruger jeg som sagt en, der er direkte makeupvenlig som Macs fix+ eller Smashbox’ Primer water.

Jeg bruger dem fordi jeg synes det er behageligt om sommeren og som et lille fugtskud om vinteren. Ift. at bruge dem som en slags skintonic, foretrækker jeg selv en variant uden mist-funktion, fordi den så kan fjerne det sidste skidt og kalk fra vandet af huden.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 4. jul 2019, 11:10

Jeg har fået farvet vipper i dag for at slippe for makeup på min ferie i næste uge. Det er til gengæld ikke gjort ordentligt, så jeg ligner en, der er gået hjemmefra med mascararester fra i går.... Det kan ikke nås at laves om professionelt, inden jeg tager afsted, så har nogen erfaring med hjemmefarvning?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Akehurst2 » 4. jul 2019, 12:32

RavenClaw skrev:Jeg har fået farvet vipper i dag for at slippe for makeup på min ferie i næste uge. Det er til gengæld ikke gjort ordentligt, så jeg ligner en, der er gået hjemmefra med mascararester fra i går.... Det kan ikke nås at laves om professionelt, inden jeg tager afsted, så har nogen erfaring med hjemmefarvning?


Det sværeste ved at farve vipper selv er at få farven helt tæt på vippekanten, synes jeg, men ellers er det okay nemt. Man behøver ikke lægge beskyttelsespapir på og have lukkede øjne som når man får dem farvet af andre. Brug en ren mascarabørste til at fordele farven og overvej at farve et øje af gangen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 5. jul 2019, 10:41

Kan I anbefale en pincet med lys og uden lup?

Jeg synes der kommer meget forskelligt frem når jeg søger, primært billigt skrammel fra dealsider og pincetter til forskellige hobbyer.

Der kommer også forslag fra sider med hjælpemidler til ældre og handicappede. Kan man regne med at de er skarpe og i en ordentlig kvalitet til at fjerne små hår?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Aima » 5. jul 2019, 10:52

RavenClaw skrev:Jeg har fået farvet vipper i dag for at slippe for makeup på min ferie i næste uge. Det er til gengæld ikke gjort ordentligt, så jeg ligner en, der er gået hjemmefra med mascararester fra i går.... Det kan ikke nås at laves om professionelt, inden jeg tager afsted, så har nogen erfaring med hjemmefarvning?


Ser det ‘udtværet’ ud? Jeg får farvet vipper (og bryn) hver tredje uge, og den dag jeg bliver farvet er det aldrig specielt pænt, fordi der sidder lidt restfarve på huden. Et døgns tid efter går jeg i bad (ikke før, farven skal lige have lov at sætte sig), og da ryger overskudsfarven af og resultatet er pænt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hunkat » 5. jul 2019, 11:02

Kan I anbefale et godt produkt til virkelig olieret hud? Her i varmen er min hud gået helt amok i olie (nok fordi den er for tør). Det skal helst være et enkelt produkt, en hel pleje rutine har jeg svært ved at få op at stå, men en mist eller creme kan jeg lige overskue.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 5. jul 2019, 14:21

Aima skrev:
RavenClaw skrev:Jeg har fået farvet vipper i dag for at slippe for makeup på min ferie i næste uge. Det er til gengæld ikke gjort ordentligt, så jeg ligner en, der er gået hjemmefra med mascararester fra i går.... Det kan ikke nås at laves om professionelt, inden jeg tager afsted, så har nogen erfaring med hjemmefarvning?


Ser det ‘udtværet’ ud? Jeg får farvet vipper (og bryn) hver tredje uge, og den dag jeg bliver farvet er det aldrig specielt pænt, fordi der sidder lidt restfarve på huden. Et døgns tid efter går jeg i bad (ikke før, farven skal lige have lov at sætte sig), og da ryger overskudsfarven af og resultatet er pænt.


Nej, jeg har meget lyse vipper, som dog stadig er synlige, men der er slet ikke kommet farve på de yderste, nederste vipper på begge øjne og de allerinderste på det venstre. Så jeg har mørke vipper i midten af øjet, men ikke i kanten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 5. jul 2019, 15:17

Hunkat skrev:Kan I anbefale et godt produkt til virkelig olieret hud? Her i varmen er min hud gået helt amok i olie (nok fordi den er for tør). Det skal helst være et enkelt produkt, en hel pleje rutine har jeg svært ved at få op at stå, men en mist eller creme kan jeg lige overskue.

Denne! Clinique Moisture Surge gel på pumpe:
https://www.pricerunner.dk/pl/253-45721 ... ign-Priser
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. jul 2019, 22:19

Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 6. jul 2019, 22:22

TakeAChanceOnMe skrev:Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.


https://www.matas.dk/garnier-skin-activ ... gLjG_D_BwE - denne er den eneste som virker for mig. Men den kan nok betegnes som olieret, tror jeg. Synes dog ikke det er slemt.
0
PucciGucci
Indlæg: 39
Tilmeldt: 3. nov 2017, 19:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 14

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PucciGucci » 7. jul 2019, 18:53

TakeAChanceOnMe skrev:Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.



Plejer at købe en i Fakta fra Änglamark. Den er cremet i konsistensen, ikke hård ved huden og ej heller olieret. Den fungerer rigtig godt for mig. :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 7. jul 2019, 19:04

PucciGucci skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.



Plejer at købe en i Fakta fra Änglamark. Den er cremet i konsistensen, ikke hård ved huden og ej heller olieret. Den fungerer rigtig godt for mig. :)


Den svier i mine øjne. Selvom den jo ikke burde det. Men sådan en gang creme, synes jeg slet ikke dur som øjenmakeupfjerner. Men det er nok bare helt enormt individuelt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 7. jul 2019, 19:23

TakeAChanceOnMe skrev:Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.

Bor du ikke i UK? Jeg sværger til Simple, som har den bedste eye make-up remover uden farve, parfume eller andet stads. Den kan ikke længere fåes i DK, så jeg køber altid et større parti i Boots :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. jul 2019, 19:34

girl_beat skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Nogen der kan anbefale en god make-up fjerner, helst en der ikke er for hård ved huden?

Er bonus hvis den ikke er olieret, kan virkelig ikke lide følelsen på huden, men hvis den nu bare er perfekt kan jeg nok godt overleve. Har indtil videre bare brugt micellar water, men synes den er ret hård ved øjenvipperne.

Bor du ikke i UK? Jeg sværger til Simple, som har den bedste eye make-up remover uden farve, parfume eller andet stads. Den kan ikke længere fåes i DK, så jeg køber altid et større parti i Boots :)


Jo det gør jeg :D .
Den må jeg prøve at få fat i så. Lige pt har jeg Garnier’s (eller Loreal. Jeg blander altid rundt på dem) micellar water og resten af deres skin care serie for sensitiv hud. Det har virket rigtig fint et stykke tid, men nu hvor jeg bruger mere make-up synes jeg bare den er hård ved vipperne..

Jeg prøver simple :D .

Tak for alle forslagene. Jeg sætter virkelig pris på dem :blomst:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 7. jul 2019, 20:10

Er der nogen af jer der har prøvet et af disse matterende dagcremer? Jeg døjer med tørre kinder og skinnende t-zone og jeg overvejer om sådan en creme kan hjælpe :gruble: Jeg synes simpelhen cremer er en jungle at finde rundt i, pt bruger jeg en fra Matas eget mærke. Hjælper på kinderne, men ikke den fedtede t-zone.

https://apopro.dk/avene-cleanance-mat-4 ... _cQAvD_BwE

https://apopro.dk/la-roche-posay-effacl ... rwQAvD_BwE
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Skønhed"