Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 27. nov 2019, 17:09

Lykke skrev:
Sof skrev:Min veninde ønsker sig en “ansigtsrens/sæbe der kan gå som makeupfjerner, som kan bruges i badet. Har alm., men tendens til lidt fedtet ud.”.

Hun bruger ikke rigtig penge på lækre ting, så ville gerne, hvis jeg kunne finde noget der var lidt lækkert, mit budget er dog max 250.

Nogen der kan anbefale noget?

https://www.zalando.dk/clinique-take-th ... gIsrPD_BwE

Den her synes jeg er ret lækker. Nu er den så på tilbud, men den kunne jo så kombineres med en anden lille ting.


Jeg ville anbefale den samme. Er rigtig glad for den, men bruger den dog ikke til øjenmakeup.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 27. nov 2019, 18:50

Oddinary skrev:...

Nårh, så er det bare fordi der er færre købeglade kunder her, at butikkerne stadig har dem :trist: det var dog vildt irriterende, what the hell, L’Oreal? Hvad med bare at discontinue en af de milliard andre Elvitalvatianter? :sur:
Det kunne være fedt, hvis man kunne få Normal til at parallelimportere dem :gruble:

Ja, der findes en variant til hver eneste lille ting, en kunde på nogen måde potentielt kunne være interesseret i; men den shampoo der tager sig af et relativt udbredt problem som skæl? Nej, den beholder vi ikke i sortimentet :lol:
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 28. nov 2019, 06:46

Trappestige skrev:
avdotja skrev:
Oddinary skrev:...

Nårh, så er det bare fordi der er færre købeglade kunder her, at butikkerne stadig har dem :trist: det var dog vildt irriterende, what the hell, L’Oreal? Hvad med bare at discontinue en af de milliard andre Elvitalvatianter? :sur:
Det kunne være fedt, hvis man kunne få Normal til at parallelimportere dem :gruble:

Ja, der findes en variant til hver eneste lille ting, en kunde på nogen måde potentielt kunne være interesseret i; men den shampoo der tager sig af et relativt udbredt problem som skæl? Nej, den beholder vi ikke i sortimentet :lol:

Jeg har skrevet og spurgt Normal om de vil tage den i sortimentet. Og jeg spurgte Luxplus om jeg nu skulle hamstre eller hvordan og hun kom med et lidt tvetydigt svar, så det fik jeg ikke noget ud af. :rulle:
Mine pigers hår er simpelthen blevet så stærkt og sundt efter brug af denne shampoo, så jeg ville være ærgerlig hvis den slet ikke kan fås mere.


Fedt, du må lige opdatere mig :D Jeg har heller ikke fundet nogen skælshampoo'er, der var ligeså effektiv som den, udover Neccin #1 - men den er jo ret dyr ift. denne. Så jeg er også ret ærgerlig over det. Har prøvet en masse andre alternativer, men det er bare ikke ligeså godt. :sur:
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 29. nov 2019, 17:19

Santopia skrev:Jeg kunne godt tænke mig en læbestift til hverdagsbrug. Den skal derfor holde godt. Jeg synes dog at 99% af det man kan finde på markedet er matterende læbestifter som tørrer læberne ud. Jeg kunne godt tænke mig noget a la en lipstain der bliver som gerne må give et fugtet look - eller i hvert fald ikke mat..
Nogen ideer?
Jeg overvejer at prøve lipfinity i farven cool :gruble:

Sephoras egne lipstains er gode. Farven trænger godt ind, og så kan man bare putte lidt læbepomade eller klar gloss over, alt efter hvad man er til. Den skal friskes op i løbet af dagen/aftenen, hvis man spiser og drikker, men det holder langt bedre end læbestift. Og så synes jeg at den forholdsvis flydende konsistens er nem at lægge pænt. Bare sørg for, at læberne er helt rene og tørre inden påføring.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 30. nov 2019, 10:50

Santopia skrev:Nogen der har duftet Glossiers parfume "you"? Den lyder ret spændende, men er heller ikke billig ifht. Irriterende fejlkøb. Men jeg er godt nok fristet :genert: også selvom jeg overhovedet ikke mangler parfume..


Jeg har lige tjekket den på fragrantica og på grundlag af det, tænker jeg ikke, at den er mange penge værd. Det er en meget simpel komposition med 3 noter i alt og kun 2 rene ingredienser. Den tredje, bundnoten, er en syntetisk puddernote, som i min erfaring udvikler sig langt mere statisk end naturlige komponenter. Drydown til én enkelt bundnote lyder heller ikke videre interessant, og især ikke, når den endda er syntetisk. Anmeldelserne er også meget blandede, med nogle bekymrende bemærkninger om kemisk lugt og kort holdbarhed. De parfumer den sammenlignes med er heller ikke blændende.

Jeg ville under alle omstændigheder sample den først. Den kan være svær at videresælge, når den heller ikke er mere kendt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 1. dec 2019, 15:19

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:Nogen der har duftet Glossiers parfume "you"? Den lyder ret spændende, men er heller ikke billig ifht. Irriterende fejlkøb. Men jeg er godt nok fristet :genert: også selvom jeg overhovedet ikke mangler parfume..


Jeg har lige tjekket den på fragrantica og på grundlag af det, tænker jeg ikke, at den er mange penge værd. Det er en meget simpel komposition med 3 noter i alt og kun 2 rene ingredienser. Den tredje, bundnoten, er en syntetisk puddernote, som i min erfaring udvikler sig langt mere statisk end naturlige komponenter. Drydown til én enkelt bundnote lyder heller ikke videre interessant, og især ikke, når den endda er syntetisk. Anmeldelserne er også meget blandede, med nogle bekymrende bemærkninger om kemisk lugt og kort holdbarhed. De parfumer den sammenlignes med er heller ikke blændende.

Jeg ville under alle omstændigheder sample den først. Den kan være svær at videresælge, når den heller ikke er mere kendt.


Ej okay den lyder da virkelig ærgerlig :nerve: den har bare nogle virkelig gode anmeldelser, men det kan selvfølgelig være det kommer sig af alle mulige instagraminfluensers der har banet vejen for overforbrug.. Jeg har ellers en ting for dufte der har et subtilt hint af noget pudret, selvom det lyder lidt mormor. Men så kan jeg selvfølgelig bare vende tilage til love story fra chloé. Så ved jeg da, at jeg får noget godt..


Jeg læste beskrivelsen på Glossiers hjemmeside og nogle af anmeldelserne dér og de var, ikke overraskende, meget positive, ligesom den bestemt lyder meget fortryllende, når de selv skal sige det. Jeg tror du har fat i noget med influencers, eller også er det bare din egen kognitive bias der finder de gode frem, fordi du gerne vil have at den er god, så du kan købe den :-p Fragrantica er i sådanne situationer et virkelig godt værktøj til at skille snot fra kanel.

Jeg kender ikke Love Story fra Chloé, men den lyder potentielt meget yummy. Jeg er vild med de angivne noter, selvom patchouli gerne måtte være mere fremtrædende, og så er der hele 2 af mine yndlingsparfumer angivet ude i 'people who like this also like'-marginen. Faktisk deler den mange duftnoter med Coco Mademoiselle, selvom kompositionen er anderledes. Kan også se hvor den adskiller sig og de pudrede noter kommer ind. Spændende. Den skal jeg prøve næste gang jeg er i et parfumeri. Altså, ikke fordi jeg mangler heller, men fordi - parfume!
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Spjaerten » 2. dec 2019, 06:38

God forholdvis billig shampoo/balsam der “stripper” håret.
Har en tendens til tror jeg at få plejet håret for meget med de til skadede/slidt hår produkter jeg har pt.
Extra dry/damaged frahhv loreal og schwartzkopf.

Så noget ikke for dyrt fra normal eller supermarked.

Pft.
0
Tryk på * :slem:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 2. dec 2019, 10:54

Spjaerten skrev:God forholdvis billig shampoo/balsam der “stripper” håret.
Har en tendens til tror jeg at få plejet håret for meget med de til skadede/slidt hår produkter jeg har pt.
Extra dry/damaged frahhv loreal og schwartzkopf.

Så noget ikke for dyrt fra normal eller supermarked.

Pft.


Matas har en clarifying shampoo (fra de stribede). Den er udmærket.
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Xnaiv » 2. dec 2019, 20:45

Jeg bruger en del syre og a-vitamin i min hudplejerutine, men jeg skal til Thailand i 14 dage til Januar.

Kan I anbefale en god dagcreme til fedtet hud og med høj solfaktor? :genert:

Jeg tænker at springe ihvertfald AHA'en imens jeg er dernede, men skal jeg også give min hud en pause et stykke tid inden jeg tager derned for at passe godt på huden?
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Xnaiv » 2. dec 2019, 20:49

Spjaerten skrev:God forholdvis billig shampoo/balsam der “stripper” håret.
Har en tendens til tror jeg at få plejet håret for meget med de til skadede/slidt hår produkter jeg har pt.
Extra dry/damaged frahhv loreal og schwartzkopf.

Så noget ikke for dyrt fra normal eller supermarked
Pft.


Jeg bruger det meget plejende orofluido og den kan godt "bygge sig lidt op", så jeg vasker indimellem med By Veira fra Normal. Det fungerer super fint, da den renser håret uden helt at udtørre det. De decideret rensende shampooer fungerer nemlig slet ikke i mit hår.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Spjaerten » 2. dec 2019, 21:40

Xnaiv skrev:
Spjaerten skrev:God forholdvis billig shampoo/balsam der “stripper” håret.
Har en tendens til tror jeg at få plejet håret for meget med de til skadede/slidt hår produkter jeg har pt.
Extra dry/damaged frahhv loreal og schwartzkopf.

Så noget ikke for dyrt fra normal eller supermarked
Pft.


Jeg bruger det meget plejende orofluido og den kan godt "bygge sig lidt op", så jeg vasker indimellem med By Veira fra Normal. Det fungerer super fint, da den renser håret uden helt at udtørre det. De decideret rensende shampooer fungerer nemlig slet ikke i mit hår.


By Veira virker til at være udgået, både min veninde og jeg var på jagt efter det i september
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 6. dec 2019, 14:54

Santopia skrev:
Uf! Hvem djævlen gider noget der lugter kemisk? :/ Jeg kan slet ikke forstå, at man lader sådan noget gå i produktion..

For nogle år siden brugte jeg en limited edition af love story og den var virkelig dejlig - selvom den også var lidt mormor. Men det er virkelig fjollet, at jeg har lyst til at købe parfume, for jeg bruger netop coco mademoiselle, som er min alstar, og jeg har stadig 60ml tilbage i den der står på sminkebordet :genert: Det er også 99 ud af 100 gange den jeg rækker ud efter, hvor mine andre parfumer samler støv..

Edit: Jeg har lige overvejet at de har lavet en der hedder Chloe love story SENSUELLE.. uha! :D


Chloé bruger i høj grad at lave flankers af deres parfumer, og flankers af flankers'ne. I en del af dem resulterer det i lidt kedelige, udvandede parfumer, som ikke rigtig bidrager med noget nyt, men bare er okay nice og ufarlige (hvilket også kan være meget fint). Det største problem med det er jo desværre, at de går ud af produktion efter noget tid, så hvis man virkelig forelsker sig, ender man med at sørge :-p

Jeg har fundet nogle bud på nogle pudderparfumer, som både får gode anmeldelser og virker solide i deres komposition.

Guerlain, Mon Guerlain - Oriental Woody - Vanilla, aromatic, powdery, floral, fresh spicy
Har en solid bund med hele 6 bundnoter, hvoraf den deler 1 med Love Story og 3 med Mademoiselle EDT og EDP. Det betyder, at den bliver ved med at være spændende i dry down og som regel betyder det også, at den varer længere. Den deler top- og mellemnoter med både Mmlle. edp og etd og Love Story.

Valentino, Donna Valentino - Oriental Floral - Powdery, rose, vanilla, floral, leather
Den er ikke specielt kompleks, med kun 3 bundnoter, 2 mellem og 1 topnote - til gengæld får den virkelig gode anmeldelser, med adjektiver som elegant, sexet og ren (indtrykket af noget rent er typisk for gode pudderparfumer). Jeg synes personligt det lyder spændende med lædernoten, som er ualmindelig i moderne kvindeparfumer. Den findes blandt andet i klassikeren Shalimar, som er én af mine yndlingsparfumer, men er ALT for voldsom. Når jeg bliver en gammel dame, der kan skide på det hele, vil jeg bruge cigaretrør, tyk læbestift, Shalimar og have 6 elskere på én gang.

Narciso Poudree, Narciso Rodriguez for women - Floral Woody Musk - White floral, musky, woody, rose, herbal, warm spicy
Alle noterne minus to (vetiver og jasmin), både i bund, mellem og toppen, findes i Love Story. De to andre findes i både Mmlle edp og edt, så den virker umiddelbart som et godt bud. Den er muligvis lidt tung, der er i hvert fald flere der skriver, at den er voldsom om sommeren, men så er det jo godt, at vi bor i Danmark :sarkasme:

Valentina Poudre, Valentino - Oriental Floral - Powdery, vanilla, woody, balsamic, floral
Den har deciderede "powdery notes" som topnoter hvilket betyder at du får en parfume som fortolker det pudderagtige meget direkte i en kemisk fremelsket pudderduft, fremfor som resultatet af blandingen af de rette komponenter. Det behøver ikke at være dårligt, det afhænger helt af kvaliteten af komponenten og om du bryder dig om fortolkningen. Derudover er den forholdsvist simpel i kompositionen. Den beskrives med associationer til bouduoir og makeup, men sammenlignes samtidig med nogle ret tunge parfumer (bla Tom Ford Velvet Orchid og Dior Hypnotic Poison), så jeg kan ikke helt gennemskue hvordan den egentlig virker. Hvis det er dén smag man har, vil man sandsynligvis have en større tolerance for tunge dufte, end de fleste andre.

Ifht det med parfumer, så kan jeg slet ikke lade være, selvom jeg faktisk er meget tro mod den parfume, jeg er i fast forhold med. Jeg bruger typisk den samme 3-4 år i træk, inden jeg føler behov for at se mig om. Og i mellemperioden, hvor jeg skifter, kan jeg nå at købe 5-8 nye, som jeg håber vil vise sig at være den. Og i den monogame periode læser jeg om dem, lugter til dem, går med tilsprøjtede papstykker i min pung og i min taske, læser om dem igen - jeg ved ikke hvad det er, men de er SÅ fascinerende.
2
And we both know: I will be delicious
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 6. dec 2019, 16:24

Jeg bestilte Matas-varer den torsdag hvor der var 40%, og så modtager jeg en pakke hvor shampooflasken har åbnet sig, og er smurt ud over alt. Plus der manglede en vare. Virkelig en øvoplevelse. Og kundeservice er så noget man kan vente 2-4 dage på.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 6. dec 2019, 19:58

Lykke skrev:Jeg bestilte Matas-varer den torsdag hvor der var 40%, og så modtager jeg en pakke hvor shampooflasken har åbnet sig, og er smurt ud over alt. Plus der manglede en vare. Virkelig en øvoplevelse. Og kundeservice er så noget man kan vente 2-4 dage på.

Det oplevede jeg også - en shampooflaske der havde åbnet sig + en vare der var gået i stykker. Men jeg har så åbenbart været heldigere end dig, jeg fik svar samme dag fra kundeservice og har nu modtaget en ny shampoo + en ny vare til erstatning for den der var gået i stykker.
Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med Matas kundeservice :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 8. dec 2019, 11:31

Daine skrev:
Lykke skrev:Jeg bestilte Matas-varer den torsdag hvor der var 40%, og så modtager jeg en pakke hvor shampooflasken har åbnet sig, og er smurt ud over alt. Plus der manglede en vare. Virkelig en øvoplevelse. Og kundeservice er så noget man kan vente 2-4 dage på.

Det oplevede jeg også - en shampooflaske der havde åbnet sig + en vare der var gået i stykker. Men jeg har så åbenbart været heldigere end dig, jeg fik svar samme dag fra kundeservice og har nu modtaget en ny shampoo + en ny vare til erstatning for den der var gået i stykker.
Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med Matas kundeservice :)


Nu fik jeg også svar. De sender en ny shampoo og den manglende vare.
Underligt at en butik som Matas ikke har en helt fast procedure for at pakke sine varer. Tænker bare der må være flere som har oplevet at den shampooflaske har åbnet sig.
0

Tilbage til "Skønhed"