Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 15. okt 2018, 13:07

LaMariposa skrev:
Undtagelsen skrev:
LaMariposa skrev:Nogen der kan anbefale mig en god, svanemærket roll-on deo? Den skal helst bare dufte "rent" og ikke af blomster eller frugt. Men kan næsten heller ikke have, når en deo slet ikke dufter af noget (som f.eks. Neutral).


Rudolph Cares deo. Den har en helt svag uparfumeret duft og så er den god.


Den med acai? :)


Jeg tror kun de har en. De har bare skiftet farve på den.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaMariposa » 15. okt 2018, 13:10

Undtagelsen skrev:
LaMariposa skrev:
Undtagelsen skrev:
LaMariposa skrev:Nogen der kan anbefale mig en god, svanemærket roll-on deo? Den skal helst bare dufte "rent" og ikke af blomster eller frugt. Men kan næsten heller ikke have, når en deo slet ikke dufter af noget (som f.eks. Neutral).


Rudolph Cares deo. Den har en helt svag uparfumeret duft og så er den god.


Den med acai? :)


Jeg tror kun de har en. De har bare skiftet farve på den.


Cool, tak for info. Må lige omkring Matas en af dagene.
0
:lun: Be brave
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf OberstNasig » 15. okt 2018, 15:51

Annione skrev:
OberstNasig skrev:
Undtagelsen skrev:
OberstNasig skrev:Jeg kunne ikke finde tråden til de små spørgsmål, men jeg har simpelthen ikke forstået, om man må tage creme på, fx et par timer før man tager selvbruner på?
Når jeg har brugt det, har jeg vasket mig og undladt at bruge creme, men min hud bliver bare sindssygt irriteret, når jeg lader være.


Jeg tager altid creme på inden, så huden er mættet. Det synes jeg giver det pæneste resultat.

Edit: jeg bruger kun i ansigt og på hals. Måske det er anderledes.


Jeg løber risikoen :)


Jeg blander creme og selvbruner i hånden. Nogle gange en gradvis selvbruner med et ekstra sjat selvbruner.
Det giver et ret pænt resultat, og ingen kløe pga tør hud.


Nu prøvede jeg det af med creme om morgenen og selvbruner om aftenen og det fungerede upåklageligt udover at jeg havde overset, at jeg skulle have dækket mine fødder til, så næste dag måtte jeg skrubbe det meste af mit yderste hudlag af :lol:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 16. okt 2018, 18:07

Hvis i ikke har drama nok i jeres liv, så tjek lige pudderdaasernes sidste post på Instagram omkring udtrykket “crueltyfree”
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 16. okt 2018, 19:28

Åh hvor de der pudderdåser svarer folk provokerende. SÅ bedrevidende at det er helt vildt.
2
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 19. okt 2018, 19:06

Er der nogen der har prøvet Vichys Hyalu maske?
Der står at man skal tørre den af med en fugtig vatrondel efter 5 minutter, men skal man så tage creme på efter det?
Masken burde vel give fugt, men jeg synes min hud virkelig trænger til creme, når den er tørret af.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lulu » 20. okt 2018, 17:12

Jeg skal klippes. Og vil have en page. Det betyder at der ryger lidt mere end 30 cm hår.
Jeg tænkte om mn kan donere sådan noget til parykmagere der laver parykker til folk der af en eller anden grund har mistet håret.
Men, hvordan gør man? Er der nogle bestemte frisører der samarbejder med sådanne folk, kan man sende det til en parykmagere efterfølgende eller hvordan?

Hvis det er vigtigt, bor jeg i Odense.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tilly » 20. okt 2018, 19:37

Lulu skrev:Jeg skal klippes. Og vil have en page. Det betyder at der ryger lidt mere end 30 cm hår.
Jeg tænkte om mn kan donere sådan noget til parykmagere der laver parykker til folk der af en eller anden grund har mistet håret.
Men, hvordan gør man? Er der nogle bestemte frisører der samarbejder med sådanne folk, kan man sende det til en parykmagere efterfølgende eller hvordan?

Hvis det er vigtigt, bor jeg i Odense.

Her er et par muligheder

https://skandinavisk-parykcenter.dk/don ... f-h%C3%A5r

http://www.parykker.dk/haardonation/om- ... rdonation/
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 20. okt 2018, 19:46

Undtagelsen skrev:Er der nogen der har prøvet Vichys Hyalu maske?
Der står at man skal tørre den af med en fugtig vatrondel efter 5 minutter, men skal man så tage creme på efter det?
Masken burde vel give fugt, men jeg synes min hud virkelig trænger til creme, når den er tørret af.


Jeg ville altid bruge fugtighedscreme efter en maske, også selv om den er fugtgivende.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 21. okt 2018, 09:42

Er dyre hårplejeprodukter pengene værd? Jeg bruger pt. Matas de stribede (luksusudgaven uden parfume), men overvejer at prøve Paul Michell. Det er bare 6 gange så dyrt eller sådan noget, og ved ikke om det er pengene værd? :gruble:
Beskrivelsen lyder dog virkelig god, og jeg kan umiddelbart virkelig godt lide ingredienserne - TeaTree, lavendel og pebermynthe. Jeg ville dog umiddelbart vælge 2 forskellige (og dog så ens) shampoo og balsam. :gruble:

Billede
https://www.beautycos.dk/paul-mitchell- ... 14018.html
DETALJER

Denne shampoo fra Paul Mitchell’s Tea Tree serie er specielt god til dig med tør og irriteret hovedbund, som har brug for pleje og fugt.

Produktet indeholder pebermynte som er med til at stimulere hovedhunden og fremme hårvæksten, derudover indeholder produktet også tea tree oile som renser håret effektivt uden at udtørre hovedbunden.

Sidst men ikke mindst indeholder shampooen også lavendel som er med til at afstresse hovedbunden og bringe den i balance.

Tea Tree Special Shampoo er en mild og god shampoo til hverdagsbrug.

Desuden er shampooen også med til at efterlade håret glansfuldt og blødt.

Kan anvendes af alle hårtyper.

Anvendelse:

Påfør en passende mængde shampoo i det våde hår, massér det godt og grundigt ned i hovedbunden og undgå at bruge neglene, lad shampooen virke i nogle minutter før det skylles ud. Afslut med en conditioner.

OBS: Der anbefaledes at bruge Paul Mitchell Tea Tree Special Conditioner sammen med Paul Mitchell Tea Tree Special Shampoo, for at lindre den irriterede og tørre hovedbund, samt afstresse hovedbundsproblemer såsom skæl og psoriasis.

Billede
https://www.beautycos.dk/paul-mitchell- ... 000ml.html

DETALJER

Til det tørre og kedelige hår kan denne conditioner vække liv og skabe en unik blødhed.

Produktet indeholder lavendel som afstresser ens hovedbund, mint og tea tree som virker opfriskende. På grund af disse ingredienser som Paul Mitchell har tilføjet, virker balsammen beroligende samt udglattende på hårstrået.

Dehydreret hår kan derfor genfinde fugten igen ved brug af denne conditioner.

Udover de plejende egenskaber balsammen tilfører håret, virker den også afstressende og balancerende på hovedbunden. Bekæmper svampe og bakterieflora og efterlader din hovedbund sund og i balance. Er helt ideel til dig med tør og irriteret hovedbund.

Samler dine spidser og sørger for at de får et sundt og velplejet udseende.

Anvendelse:

Påfør en passende mængde i det rene nyvaskede hår, spidserne er fokuspunktet derefter længderne, lad produktet sidde i 1-3 minutter, skyl derefter produktet ud. Skyl evt. håret i kold vand efter balsam.

OBS: Det anbefales at bruge Paul Mitchell Lavender Mint Moist. Shampoo, for at opnå det bedste resultat til det tørre hår.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf achillaxedprune » 21. okt 2018, 10:20

Vira skrev:
achillaxedprune skrev:Er dyre hårplejeprodukter pengene værd?


Nej


Haha, det var da et svar, der var kort og kontant. :lol: Tak for det... Kan være skal bare skal holde mig til de stribede så. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 21. okt 2018, 10:34

Vira skrev:
achillaxedprune skrev:Er dyre hårplejeprodukter pengene værd?


Nej

Jeg vil sige ja :) Ofte er der flere virksomme ingredienser i stedet for fyldstoffer (fx silicone) i de dyrere produkter, men selvfølgelig skal man kigge sig for. Jeg er personligt glad for netop Paul Mitchell og Kérastase.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 21. okt 2018, 12:21

achillaxedprune skrev:
Vira skrev:
achillaxedprune skrev:Er dyre hårplejeprodukter pengene værd?


Nej


Haha, det var da et svar, der var kort og kontant. :lol: Tak for det... Kan være skal bare skal holde mig til de stribede så. :)


Jeg ville personligt ikke købe en dyr shampoo med sulfat i, da jeg synes ingredienslisten ligner en standard shampoo proppet med sulfat og parfume, som jeg kan få i netto til en 10’er.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 21. okt 2018, 12:52

girl_beat skrev:
Vira skrev:
achillaxedprune skrev:Er dyre hårplejeprodukter pengene værd?


Nej

Jeg vil sige ja :) Ofte er der flere virksomme ingredienser i stedet for fyldstoffer (fx silicone) i de dyrere produkter, men selvfølgelig skal man kigge sig for. Jeg er personligt glad for netop Paul Mitchell og Kérastase.


Jeg fik et råd herinde om at bruge Maria Nila Heat shampoo, da jeg fældede helt vildt og det har gjort en forskel.
Og generelt fungerer mit hår dårligt med neutral, sanex, urtekram ol. Det bliver totalt høstak.

TS. De fåes ikke i prøvestørrelser?
1
Mynxiie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2018, 12:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Mynxiie » 21. okt 2018, 14:28

Lulu skrev:
Mynxiie skrev:Er der nogen der kan anbefale en klinik til at få vokset bryn?
I Odense og omegn :)


Jeg har ikke selv prøvet endnu, men har kun læst godtom Odense Velværeklinik i Skt. Klemens, og jeg ønsker mig også gavekort hertil i fødselsdagsgave. Hvis du kan vente en måneds tid med anmeldelse, vil jeg gerne give en der.

Det kan jeg godt :)
0

Tilbage til "Skønhed"