Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Aima » 16. dec 2018, 07:42

twinkle skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.


Hvor fast er det her produkt i konsistens? Er det læbepomade-agtigt?

Mine øjenomgivelser lider virkelig pga. sygdom, huden falder simpelthen af i flager, jeg er rød og hævet og har et decideret sår ved ydre øjenkrog på det ene øje, altså bare så I har et billede af, hvor slemt det er. Oveni er mine vipper så godt som ætset væk af behandlingen, jeg har kun nogle små stumper tilbage, så de er der jo lissom ikke til at beskytte øjet mod creme-rester. Mine øjne er konstant våde, så produktet skal også helst være vandfast. Ville I turde bruge den fra Decubal, eller det helt håbløst at prøve at gøre noget ved, tror I?

Andre forslag modtages også gerne. Det æstetiske er jeg ligeglad med (det er sgu uanset en tabt kamp mange måneder endnu), men huden svier og især det der sår i øjenkrogen gør ondt, når jeg skal holde øjet åbent for at dryppe.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 16. dec 2018, 08:25

Aima skrev:
twinkle skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.


Hvor fast er det her produkt i konsistens? Er det læbepomade-agtigt?

Mine øjenomgivelser lider virkelig pga. sygdom, huden falder simpelthen af i flager, jeg er rød og hævet og har et decideret sår ved ydre øjenkrog på det ene øje, altså bare så I har et billede af, hvor slemt det er. Oveni er mine vipper så godt som ætset væk af behandlingen, jeg har kun nogle små stumper tilbage, så de er der jo lissom ikke til at beskytte øjet mod creme-rester. Mine øjne er konstant våde, så produktet skal også helst være vandfast. Ville I turde bruge den fra Decubal, eller det helt håbløst at prøve at gøre noget ved, tror I?

Andre forslag modtages også gerne. Det æstetiske er jeg ligeglad med (det er sgu uanset en tabt kamp mange måneder endnu), men huden svier og især det der sår i øjenkrogen gør ondt, når jeg skal holde øjet åbent for at dryppe.

Jeg bruger decubal lips og den er fast i konsistensen. Når du presser noget ud af tuben flyder det ikke ud (medmindre du opbevarer den et varmt sted feks direkte solskin mv), så jeg ville godt turde bruge den omkring sarte øjne. Den er også nem at dosere :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 20. dec 2018, 12:59

Aima skrev:
twinkle skrev:
Misantropen skrev:Hvad kan man gøre for at mindske og lindre irriterede øjenområder pga. kulde?

Jeg skal til læge senere på ugen(pga. håndeksem) og der kan jeg godt nævnte det, men jeg har ærlig talt ikke 100% tillid til læger grundet tidligere erfaringer.

Kan I anbefale noget? Jeg er i forvejen opmærksom at bruge cremer og sæber med astma- og allergimærket, svanemærket og hvad der ellers er, hvis det er muligt, da sart og tør hud ikke er uvant for mig, men diverse cremer og olier jeg har god erfaring med på resten af kroppen må ikke bruges ved øjnene.


Har du prøvet med decubal lips & dry spots? Jeg ville smøre et godt lag på inden sengetid, og så lade det sidde natten over.


Hvor fast er det her produkt i konsistens? Er det læbepomade-agtigt?

Mine øjenomgivelser lider virkelig pga. sygdom, huden falder simpelthen af i flager, jeg er rød og hævet og har et decideret sår ved ydre øjenkrog på det ene øje, altså bare så I har et billede af, hvor slemt det er. Oveni er mine vipper så godt som ætset væk af behandlingen, jeg har kun nogle små stumper tilbage, så de er der jo lissom ikke til at beskytte øjet mod creme-rester. Mine øjne er konstant våde, så produktet skal også helst være vandfast. Ville I turde bruge den fra Decubal, eller det helt håbløst at prøve at gøre noget ved, tror I?

Andre forslag modtages også gerne. Det æstetiske er jeg ligeglad med (det er sgu uanset en tabt kamp mange måneder endnu), men huden svier og især det der sår i øjenkrogen gør ondt, når jeg skal holde øjet åbent for at dryppe.

Måske vil e-vitaminsalve være godt. Det er meget mildt og har en helende effekt. Kan fås i Matas forholdsvis billigt.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 3. jan 2019, 16:47

Kender nogen til en kamillesæbe uden parfume?

Tænker noget shower gel, som ikke behøver være noget fancy. Men findes det?
0
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf bette » 4. jan 2019, 11:11

Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Undtagelsen » 4. jan 2019, 11:54

bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?


Jeg er også rigtig glad for den var RC, men har tidligere haft en fra Karmameju, som også var vældig lækker på huden.
Til gengæld duftede den virkelig meget, hvorfor jeg droppede den, men hvis det ikke generer dig, kunne det være en mulighed.
Jeg kan dog ikke huske hvilken en jeg havde.
1
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf bette » 4. jan 2019, 12:17

Undtagelsen skrev:
bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?


Jeg er også rigtig glad for den var RC, men har tidligere haft en fra Karmameju, som også var vældig lækker på huden.
Til gengæld duftede den virkelig meget, hvorfor jeg droppede den, men hvis det ikke generer dig, kunne det være en mulighed.
Jeg kan dog ikke huske hvilken en jeg havde.


Tak for svar :) Jeg er dog heller ikke til meget duftende sager så jeg tror jeg holder mig væk fra den.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 16:18

bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 16:21

Beauté Pacifique Serum Paradoxe er faktisk også mere en ansigtsolie end en serum. Den er virkelig populær og SÅ rar på huden. Jeg bruger den selv hver morgen og så Pai olien om aftenen.
1
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf bette » 4. jan 2019, 17:19

Chachacha skrev:
bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.


Se, det var en lidt anden prisklasse! Tusind tak, jeg skal helt klart tjekke det lidt mere ud. Hvordan synes du duften er på den fra Pai?
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 4. jan 2019, 18:38

bette skrev:
Chachacha skrev:
bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.


Se, det var en lidt anden prisklasse! Tusind tak, jeg skal helt klart tjekke det lidt mere ud. Hvordan synes du duften er på den fra Pai?


Ellers kan du overveje en olie som fx hybenkerneolie, den fås billigt i mange helsekostforretninger. Hvis du er mest til et “blandingsprodukt” kan du evt. kigge på the Ordinary - fx https://theordinary.com/product/rdn-b-oil-30ml?redir=1
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 19:54

bette skrev:
Chachacha skrev:
bette skrev:Jeg kunne godt tænke mig en lækker olie til ansigtet. Jeg har tidligere brugt den fra Rudolph Care som jeg synes rigtig godt om, men prisen er ikke helt så lækker. Så har K forslag til billigere alternativer inden jeg smider alt for mange penge efter den fra RC?

Jeg har også haft Rudoplh Care olien men for 15 (!) ml. til 795 kr., har jeg også opgivet den. Til gengæld er jeg helt forelsket i Pai Rosehip oil :love2: Den er virkelig lækker.

Alternativt har jeg hørt rigtig godt om Nilens Jord ansigtsolien og den koster kun ca. 250 kr. for 30 ml. og er uden parfume, æteriske olier og parabener.


Se, det var en lidt anden prisklasse! Tusind tak, jeg skal helt klart tjekke det lidt mere ud. Hvordan synes du duften er på den fra Pai?

Meget neutral og “oliet”. Det er en ret fed olie ligesom Rudolphs hvor fx Beauté Pacifique er en smule lettere, dog stadig meget nærende. Men bedre egnet under makeup, derfor er det også min morgen-olie/serum her om vinteren :)
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 4. jan 2019, 19:58

twinkle skrev:Ellers kan du overveje en olie som fx hybenkerneolie, den fås billigt i mange helsekostforretninger. Hvis du er mest til et “blandingsprodukt” kan du evt. kigge på the Ordinary - fx https://theordinary.com/product/rdn-b-oil-30ml?redir=1

Den B oil ser spændende ud. Er det en du har prøvet? Jeg har faktisk den rene marula olie derfra, der også er god :gogo:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf lillebjoern » 7. jan 2019, 08:27

Jeg er begyndt at få meget uren hud på ryggen; det er noget jeg får en gang imellem og som bliver fremprovokeret af noget hormonelt. Sidst fik jeg tetracyklin imod det, men vil helst gerne undgå penicillin. Kender I nogle gode kropssæber/rens/whatever, som man kan bruge i badet? Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis vil forsvinde, fordi det jo netop er hormonelt fremprovokeret, men min læge anbefalede at jeg kunne rense så grundig som muligt for at holde det nede.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 7. jan 2019, 22:29

lillebjoern skrev:Jeg er begyndt at få meget uren hud på ryggen; det er noget jeg får en gang imellem og som bliver fremprovokeret af noget hormonelt. Sidst fik jeg tetracyklin imod det, men vil helst gerne undgå penicillin. Kender I nogle gode kropssæber/rens/whatever, som man kan bruge i badet? Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis vil forsvinde, fordi det jo netop er hormonelt fremprovokeret, men min læge anbefalede at jeg kunne rense så grundig som muligt for at holde det nede.


Nogle bodywash- og lotions har salicylsyre i sig. Jeg kan ikke lige på stående fod huske et mærke, men jeg tror jeg ville vælge sådan noget frem for mekanisk skrub. Og så ville jeg holde området rent og ikke-irriteret af f.eks. tøj, der gnider på området (BHer, syntetiske bluser etc.)
1

Tilbage til "Skønhed"