Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Hunkat » 25. mar 2018, 06:28

Er der nogen der kan anbefale en god frisør i KBH som arbejder med Elumen hårfarve?

Lige nu giver jeg ca. 2000 for afblegning (rødder) og lille farve (skulderlængde) og jeg synes det er lidt dyrt. Så hvis jeg kunne finde nogen der kunne gøre det måske bare 300-400 kr. billigere ville det jo være mange penge sparet i det lange løb.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 25. mar 2018, 15:40

Dittemus skrev:Jeg fik revet min negl helt op, fra nederst til spidsen, af et barberblad. :tie: Det har gjort rockerondt hver dag den sidste uge fordi den hele tiden sætter sig fast i ting. Nu har jeg fået den klippet lidt til efterhånden som den er vokset og senest filet ned, så jeg slipper for de 15+ plastre om dagen. Men nu er såret midt på neglen helt blottet- og dét gør meganaller! Hele området er ultra følsomt fordi det ikke er beskyttet af neglen. Kan det mon hjælpe at få det dækket af en omgang gele? Kan man overhovedet det, når der mangler noget negl midt på?
Ej, nu her mens jeg sidder og skriver det kan jeg godt se det ikke giver nogen mening, det dur jo ikke hvis resten af neglen vil vokse og den så er hæftet fast til huden midt på. :cool:
Men er der andre forslag til noget jeg kan gøre/produkter jeg kan bruge der gør fingeren mindre øm?

Jeg ved godt det lyder åndssvagt, men hvad med et fingerbøl? :genert:
Man kan få nogle i gummi, i stedet for dem i metal. Måske det kan skåne for en periode i stedet for fx en fingerskinne der fikserer hele fingeren. Hvis ikke den kan holde sig fast af sig selv en hel dag kan du evt. bruge noget englehud eller sportstape i stedet for plaster.

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. mar 2018, 15:42

Nogle der har erfaringer med 32 pieces make-up børste sæt fra Bobby Brown? Har fået mulighed for at købe et helt ubrugt sæt for 27 pund, men har ingen erfaringer med mærket overhovedet.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 26. mar 2018, 15:39

2 spørgsmål:

Er luxplus pengene værd?

Er der noget i Normal, som er rigtig godt? Tænker nok mest make-up.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. mar 2018, 16:40

Er der andre som oplever at få ondt i hovedbunden af st have håret oppe? Det virker helt skørt og føler mig dum for at sprøge. Jeg går ikke med det stramt, tværtimod. Har det nede 1 dag og måske dag 2. Så sætter jeg det meget løst op. Det gør ondt i hovedbunden som var det små blå mærker over det hele :stoned:

Jeg har en “sart” hovedbund i forvejen. Når jeg sætter det i “” er drt fordi det reelt bae er fordi mit hår er så tyk og tæt at det tager lang tid når jeg vasker det for at få slt ud og jeg skal have shampoo uden det ene og andet ellers klør min hovedbund voldsomt meget. Uanset hvad, så begynder det så småt at klø på dag 3- hvor dag 1 er vaskedag. Og det der med kløe og en øm hovedbund er bare træls.

Nå, men det var vist et sidespor. Det virker helt latterligt at jeg får så ondt i hovedbunden af at det sidder oppe synes jeg.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 30. mar 2018, 20:33

FormerlyKnownAs skrev:Er der andre som oplever at få ondt i hovedbunden af st have håret oppe? Det virker helt skørt og føler mig dum for at sprøge. Jeg går ikke med det stramt, tværtimod. Har det nede 1 dag og måske dag 2. Så sætter jeg det meget løst op. Det gør ondt i hovedbunden som var det små blå mærker over det hele :stoned:

Jeg har en “sart” hovedbund i forvejen. Når jeg sætter det i “” er drt fordi det reelt bae er fordi mit hår er så tyk og tæt at det tager lang tid når jeg vasker det for at få slt ud og jeg skal have shampoo uden det ene og andet ellers klør min hovedbund voldsomt meget. Uanset hvad, så begynder det så småt at klø på dag 3- hvor dag 1 er vaskedag. Og det der med kløe og en øm hovedbund er bare træls.

Nå, men det var vist et sidespor. Det virker helt latterligt at jeg får så ondt i hovedbunden af at det sidder oppe synes jeg.

Sådan har jeg det også - eller rettere sagt, min hovedbund har det også sådan. Jeg kan kun gå med håret i hestehale en hel dag, hvis jeg samler det nederst i nakken, så jeg ikke ‘trækker’ håret mere end højest nødvendigt. Har jeg det i høj hestehale i længere tid, får jeg dels ondt i hovedet og dels føles det som om toppen af hovedet er hævet og ømt. Mit baghovede begynder også at klø på 3. dagen, hvis ikke jeg vasker håret. Mit hår er også ret tykt og “suger” meget, så jeg bruger kun begrænset med hårprodukter. Min hovedbund er dog ikke “sart” mht til hvad jeg bruger til hårvask, Matas striber (uden parfume) fungerer fint for mig.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 3. apr 2018, 11:29

Jeg er ved at få spat af min hud i ansigtet og ved hårgrænsen/hovedbunden! :whine:

Den er tør, klør, svier, er rød/spættet og jeg skæller som en sindssyg :trist: En ting er at det er trælst at se på, men det værste er smerten! Det føles som en solskoldning.

Jeg tror det er udløst er vejret, men lige meget hvad jeg gør og bruger for at lindre og mindske det så hjælper det ikke ret længe af gangen. P.t. bruger jeg Locobase og arganolie til huden.

Jeg er ved at blive desperat! Hvad kan man bruge der virker både kølende og lindrende/helende?

Jeg skal desværre først til læge i næste uge.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 3. apr 2018, 11:55

Juki skrev:Jeg er ved at få spat af min hud i ansigtet og ved hårgrænsen/hovedbunden! :whine:

Den er tør, klør, svier, er rød/spættet og jeg skæller som en sindssyg :trist: En ting er at det er trælst at se på, men det værste er smerten! Det føles som en solskoldning.

Jeg tror det er udløst er vejret, men lige meget hvad jeg gør og bruger for at lindre og mindske det så hjælper det ikke ret længe af gangen. P.t. bruger jeg Locobase og arganolie til huden.

Jeg er ved at blive desperat! Hvad kan man bruge der virker både kølende og lindrende/helende?

Jeg skal desværre først til læge i næste uge.


Årh det er så træls. Min psoriasis slår også helt ud i det her skiftende vejr. Den her serie er guld værd til hårgrænse og hovedbund https://nicehair.dk/cutrin-bio-active-s ... 00-ml.html

Min hud er heldigvis ikke så slem, men sørger for at få masser af fugt om aftenen med olie og kølende creme. Og så en creme med solfaktor i om dagen.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 3. apr 2018, 12:03

Filipai skrev:
Juki skrev:Jeg er ved at få spat af min hud i ansigtet og ved hårgrænsen/hovedbunden! :whine:

Den er tør, klør, svier, er rød/spættet og jeg skæller som en sindssyg :trist: En ting er at det er trælst at se på, men det værste er smerten! Det føles som en solskoldning.

Jeg tror det er udløst er vejret, men lige meget hvad jeg gør og bruger for at lindre og mindske det så hjælper det ikke ret længe af gangen. P.t. bruger jeg Locobase og arganolie til huden.

Jeg er ved at blive desperat! Hvad kan man bruge der virker både kølende og lindrende/helende?

Jeg skal desværre først til læge i næste uge.


Årh det er så træls. Min psoriasis slår også helt ud i det her skiftende vejr. Den her serie er guld værd til hårgrænse og hovedbund https://nicehair.dk/cutrin-bio-active-s ... 00-ml.html

Min hud er heldigvis ikke så slem, men sørger for at få masser af fugt om aftenen med olie og kølende creme. Og så en creme med solfaktor i om dagen.

Jeg har en god shampoo, men den er lidt krads. Den gør dog hvad den skal.

Jeg smører med creme og dupper med olie jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af dagen. Specielt inden jeg skal ud eller i seng, men der er ret træls at rende rundt og ligne en fedtet Pjerrot :tie:

Hvilken kølende creme bruger du?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 3. apr 2018, 12:20

Juki skrev:
Filipai skrev:
Juki skrev:Jeg er ved at få spat af min hud i ansigtet og ved hårgrænsen/hovedbunden! :whine:

Den er tør, klør, svier, er rød/spættet og jeg skæller som en sindssyg :trist: En ting er at det er trælst at se på, men det værste er smerten! Det føles som en solskoldning.

Jeg tror det er udløst er vejret, men lige meget hvad jeg gør og bruger for at lindre og mindske det så hjælper det ikke ret længe af gangen. P.t. bruger jeg Locobase og arganolie til huden.

Jeg er ved at blive desperat! Hvad kan man bruge der virker både kølende og lindrende/helende?

Jeg skal desværre først til læge i næste uge.


Årh det er så træls. Min psoriasis slår også helt ud i det her skiftende vejr. Den her serie er guld værd til hårgrænse og hovedbund https://nicehair.dk/cutrin-bio-active-s ... 00-ml.html

Min hud er heldigvis ikke så slem, men sørger for at få masser af fugt om aftenen med olie og kølende creme. Og så en creme med solfaktor i om dagen.

Jeg har en god shampoo, men den er lidt krads. Den gør dog hvad den skal.

Jeg smører med creme og dupper med olie jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af dagen. Specielt inden jeg skal ud eller i seng, men der er ret træls at rende rundt og ligne en fedtet Pjerrot :tie:

Hvilken kølende creme bruger du?


Bruger denne og aloe vera på skift. Den er skøn på huden. Eneste minus er at der er parfume i, men den reagerer jeg heldigvis ikke på.
https://www.thebodyshop.com/da-dk/ansig ... /p/p000341
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 3. apr 2018, 12:38

Er der nogen, der har prøvet cacay olie? Det skulle være det nye sort inden for olier.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 3. apr 2018, 13:03

Dittemus skrev:
PaleSeptember skrev:Er der nogen, der har prøvet cacay olie? Det skulle være det nye sort inden for olier.

Har aldrig hørt om den før nu, men nu ønsker jeg mig fem liter af den. :lol:
Vil gerne prøve, men kan umiddelbart ikke lige tyde hvilken der er mest troværdig at købe.


Nej, det er ikke så let at gennemskue, og man har jo heller ikke lyst til at betale 300 kr. for 30 ml.

Jeg tænkte måske, at en af de engelske online helseshops er et godt bud.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 3. apr 2018, 14:21

PaleSeptember skrev:Er der nogen, der har prøvet cacay olie? Det skulle være det nye sort inden for olier.

Nope, har vist aldrig hørt om det.

Men så fantastisk et mirakelmiddel detlyder til at være er det da mærkeligt at det ikke er mere udbredt. Jeg har kun lige kigget på en side og det er da fint alt det olien kan, men jeg bliver noget skeptisk når der ikke står hvorfor den kan og gør sådan og sådan for at mindske synlige strækmærker og rynker fx.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tata » 3. apr 2018, 15:47

Er der nogen der kan anbefale et hårserum ikke en olie uden parfume ? Jeg savner noget a'la Moroccan oil men uden parfume.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 4. apr 2018, 06:17

Tata skrev:Er der nogen der kan anbefale et hårserum ikke en olie uden parfume ? Jeg savner noget a'la Moroccan oil men uden parfume.

Matas har en hårserum uden parfume med argan oil i. Og ellers har jeg god erfaring med ren argan olie (The Ordinarys), den fedter bare lidt mere, så man skal være forsigtig med doseringen.
1

Tilbage til "Skønhed"