Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 23. apr 2021, 12:50

Primerose skrev:Har I et godt råd ift hår der fælder meget? De sidste par gange jeg har vasket mit hår, er der faldet nok ca. tre gange så mange hår ud som normalt. Det virker ret voldsomt, når man ser det ligge nede på afløbsristen efter badet.


Jeg har hørt rigtig godt om denne fra folk, der taber håret pga. medicin

https://www.matas.dk/australian-bodycar ... kst-150-ml
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1945

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf In_your_eyes » 23. apr 2021, 14:38

Daine skrev:
Filipai skrev:
RavenClaw skrev:Hvad gør i med hårspidserne? Jeg har nådigst fået en frisørtid i august, fordi min frisør bliver en time længere en dag for min skyld. Jeg er lidt nervøs for, at mine spidser ikke er enige i, at de kan holde sig pæne så længe, så jeg vil gerne forebygge evt. skader.

Så fif? Jeg bruger hårkur en gang om ugen.


Kokosolie som hårkur.
Er selv elendig til at få det brugt, men når jeg gør :love:

Må jeg springe ind fra sidelinjen og spørge: kan man købe en flydende kokosolie? :genert: Jeg har kun set kokosolie i fast form, der så skal smeltes inden brug - det ved jeg, jeg ikke får gjort.

Kokosolie bliver flydende ved Ca 25 grader.
Jeg plejer bare at tage en klat og varme det op i hænderne.
0
:pompom:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24647
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36858

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 23. apr 2021, 14:41

In_your_eyes skrev:
Daine skrev:Må jeg springe ind fra sidelinjen og spørge: kan man købe en flydende kokosolie? :genert: Jeg har kun set kokosolie i fast form, der så skal smeltes inden brug - det ved jeg, jeg ikke får gjort.

Kokosolie bliver flydende ved Ca 25 grader.
Jeg plejer bare at tage en klat og varme det op i hænderne.

Tak :) Jeg havde set flere råd om at varme i mikroovn eller på radiator. Det får jeg ikke gjort :D Bruger du bare den helt basic kokosolie i glas, man kan købe i supermarkedet?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1945

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf In_your_eyes » 23. apr 2021, 18:03

Daine skrev:
In_your_eyes skrev:
Daine skrev:Må jeg springe ind fra sidelinjen og spørge: kan man købe en flydende kokosolie? :genert: Jeg har kun set kokosolie i fast form, der så skal smeltes inden brug - det ved jeg, jeg ikke får gjort.

Kokosolie bliver flydende ved Ca 25 grader.
Jeg plejer bare at tage en klat og varme det op i hænderne.

Tak :) Jeg havde set flere råd om at varme i mikroovn eller på radiator. Det får jeg ikke gjort :D Bruger du bare den helt basic kokosolie i glas, man kan købe i supermarkedet?

Ja, det gør jeg, men jeg plejer at købe de duftneutrale, så jeg ikke går rundt og dufter af bounty bar hele tiden. Jeg bliver så lækkersulten :D
1
:pompom:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24647
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36858

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 23. apr 2021, 18:17

In_your_eyes skrev:
Daine skrev:
In_your_eyes skrev:
Daine skrev:Må jeg springe ind fra sidelinjen og spørge: kan man købe en flydende kokosolie? :genert: Jeg har kun set kokosolie i fast form, der så skal smeltes inden brug - det ved jeg, jeg ikke får gjort.

Kokosolie bliver flydende ved Ca 25 grader.
Jeg plejer bare at tage en klat og varme det op i hænderne.

Tak :) Jeg havde set flere råd om at varme i mikroovn eller på radiator. Det får jeg ikke gjort :D Bruger du bare den helt basic kokosolie i glas, man kan købe i supermarkedet?

Ja, det gør jeg, men jeg plejer at købe de duftneutrale, så jeg ikke går rundt og dufter af bounty bar hele tiden. Jeg bliver så lækkersulten :D

Klogt råd, jeg er i forvejen omgivet af skønne dufte på mit job - jeg behøver ikke flere :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ShiningCotton » 26. apr 2021, 06:19

Jeg har lige siddet og overvejet at købe øjenskygge fra Clionadh cosmetics, som er helt hyped hvad angår de der duochrome øjenskygger - og dem jeg købte fra Linda Hallberg er bare ikke imponerende, MEN nu har jeg læst ingredienslisten og jeg tror måske jeg er allergisk overfor bismuth oxychlorid, så jeg kan ikke bruge dem...

Måske burde indlægget være i en tråd om 1. world problems, men jeg synes det er surt, når nu jeg har siddet og kigget på dem i årevis..

Er der nogen, der "ved", om man kan have så mild en allergi at ens øjne bare føles tørre? Var øjenskyggen måske bare for gammel?

Grunden til at jeg tror, jeg er allergisk, er fordi jeg efter at have brugt Kat von D's shade and light eyeshadow palette, begyndte at få en meget tør fornemmelse omkring øjnene som jeg aldrig har oplevet før i forbindelse med makeup og den eneste ting jeg umiddelbart ikke husker at have set på ingredienslisten før i min makeup var bismuth oxychlorid...
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 26. apr 2021, 18:40

Jeg har købt denne her solcreme i Matas, og jeg er virkelig mega overrasket over kvaliteten https://www.matas.dk/ambre-solaire-anti ... syre-50-ml

Jeg bruger en portion på størrelse med en mandel i mit ansigt, og når den er smurt godt ind går der ca. 30 sekunder, og så kan jeg ikke mærke den. Det er ikke fordi den tørrer mat, men min hud suger den bare til sig.
Min hud er kombineret, så både tør og med tendens til at fedte.

Varmeste anbefalinger herfra.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Chachacha » 27. apr 2021, 13:17

Hvad er jeres holdning til aluminium i deodorant? Jeg har læst og læst, og egentlig tænkt at alu-fri deo er lidt noget fis. Men nu kn jeg se at Nivea har lavet et par stykker uden.

https://www.matas.dk/nivea-magnesium-dry-female-50ml

https://www.matas.dk/nivea-nivea-deo-ro ... 50ml-nonap

Og er der overhovedet nogen med gode erfaringer med aluminium-fri deo? Tænker at den sidste tid med hjemmearbejde er en god chance for at teste det af :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 27. apr 2021, 13:41

Chachacha skrev:Hvad er jeres holdning til aluminium i deodorant? Jeg har læst og læst, og egentlig tænkt at alu-fri deo er lidt noget fis. Men nu kn jeg se at Nivea har lavet et par stykker uden.

https://www.matas.dk/nivea-magnesium-dry-female-50ml

https://www.matas.dk/nivea-nivea-deo-ro ... 50ml-nonap

Og er der overhovedet nogen med gode erfaringer med aluminium-fri deo? Tænker at den sidste tid med hjemmearbejde er en god chance for at teste det af :genert:


Jeg bruger kun deodorant med aluminium, ellers kan jeg lige så godt lade være. Jeg føler lidt, at der har været en overdreven skræmmekmapagne mod aluminium i deodorant.

Jeg stoler på (den jævnt skrappe) EU lovgivning, hvis der var påvist en sammenhæng mellem aluminium og visse sygdomme eller hormonforstyrrelser, var det blevet forbudt for længst.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 897
Likede indlæg: 7692

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Ally » 29. apr 2021, 08:33

In_your_eyes skrev:Ja, det gør jeg, men jeg plejer at købe de duftneutrale, så jeg ikke går rundt og dufter af bounty bar hele tiden. Jeg bliver så lækkersulten :D

Så du varmer blot kokosolien op i hænderne og putter det i hårspidserne? :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1945

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf In_your_eyes » 29. apr 2021, 08:58

Ally skrev:
In_your_eyes skrev:Ja, det gør jeg, men jeg plejer at købe de duftneutrale, så jeg ikke går rundt og dufter af bounty bar hele tiden. Jeg bliver så lækkersulten :D

Så du varmer blot kokosolien op i hænderne og putter det i hårspidserne? :)

Jeg bruger det som en hårkur, så det kommer det i helt håret.
Men ja, jeg varmer det op i hænderne. Men det kan også sagtens varmes op i mikrobølgeovn eller i vandbad.
1
:pompom:
Iforbifarten
Indlæg: 576
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1000

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Iforbifarten » 30. apr 2021, 06:38

Chachacha skrev:Hvad er jeres holdning til aluminium i deodorant? Jeg har læst og læst, og egentlig tænkt at alu-fri deo er lidt noget fis. Men nu kn jeg se at Nivea har lavet et par stykker uden.

https://www.matas.dk/nivea-magnesium-dry-female-50ml

https://www.matas.dk/nivea-nivea-deo-ro ... 50ml-nonap

Og er der overhovedet nogen med gode erfaringer med aluminium-fri deo? Tænker at den sidste tid med hjemmearbejde er en god chance for at teste det af :genert:


Jeg bruger den duftfri fra Relevant. Skiftede egentlig primært fordi min sædvanlige fra Clinique ikke rigtig virkede mere og jeg var nødt til at prøve noget nyt og så var det bare den jeg lige faldt over. Jeg er meget tilfreds. Og særligt med at der ikke er hårde og gule skjolder på mit tøj under armene.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 8. maj 2021, 12:13

Santopia skrev:Jeg sad og kiggede på wow Dream coat som er en hypet udglattende spray, som jeg ikke har prøvet. De har lavet en til krøllet hår, hvor man ikke skal bruge varme. Jeg kan ikke finde yd af, om den mon er dårlig for håret :gruble: nogen tanker om den her ingredientsliste:
Aqua (Water), Glycerin, Peg-40/Ppg-8 Methylaminopropyl/Hydroxypropyl Dimethicone Copolymer, Vp/Methacrylamide/Vinyl Imidazole Copolymer, Dipropylene Glycol, Polyimide-1, Dmdm Hydantoin, Propylene Glycol, Phenoxyethanol, Butylene Glycol, Phenylpropanol, Iodopropynyl Butylcarbamate, Propanediol, Hydrolyzed Keratin, Caprylyl Glycol, Potassium Benzoate, Potassium Sorbate, Tocopherol, Citric Acid.


Ud fra de første ingredienser har jeg meget svært ved at se, hvordan det produkt skal kunne glatte krøllet hår uden varme. Vand, fugtbindende middel, silikone, mere fugt, mere silikone-agtigt filmformende middel, mere filmformende..

Om det er godt eller skidt afhænger nok meget af, hvilken filosofi man har ift. hårpleje, og hvor godt ens hår tolererer produkter med rigtig meget silikone.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4011
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5258

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 12. maj 2021, 10:19

DenGrimmeHelling skrev:Bare lige en PSA: Jeg startede med at tage sådan nogle hårvitaminer med biotin og andre sager i for halvanden måneds tid siden. Jeg havde egentlig ikke så meget fidus til det, men der er jo masser af vitaminer i, så jeg tænkte, at det da nok ikke kunne skade at prøve.

Nu kan jeg simpelthen konstatere, at de virker. Jeg plejer at fælde rigtig meget hver dag, ikke mindst i badet, hvor der normalt ligger en hel klump hår i afløbsristen hver gang. Jeg har fint hår, men masser af det, så det var såmænd ikke fordi jeg blev tyndhåret af det, men det var alligevel irriterende. Anyways, inden for de sidste to uger har jeg pludselig bemærket, at min fældning er reduceret drastisk. Der ligger næsten ingenting i afløbsristen mere og der sidder ikke rigtig noget i børsten, når jeg har brugt den. Der ligger heller ikke hår overalt på gulvet hele tiden. Jeg er klart fan.

Hvor meget biotin er der i dem, du tager? :)

Jeg er selv begyndt at tage B-vitaminkompleks og har fundet ud af, at især indholdet af biotin varierer helt vildt fra produkt til produkt. Og jeg ved ikke, hvor meget der skal være, før de reelt kan give en effekt.

Måske nogen herinde ved mere?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Iforbifarten
Indlæg: 576
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1000

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Iforbifarten » 13. maj 2021, 20:44

DenGrimmeHelling skrev:Så vidt jeg i øvrigt kan læse mig frem til, er der ikke forsket vildt meget i den reelle effekt ved indtag af biotin, men jeg kan i hvert fald konstatere, at det gør ét eller andet her. Om det så er biotinen eller nogle af de andre vitaminer, der er i, det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, men jeg synes i hvert fald, det er et spøjst tilfælde, hvis jeg bare er holdt op med at fælde af mig selv. Det har været et irritationsmoment for mig i årevis. :)


Må jeg spørge hvilket konkret produkt du bruger? Jeg har selv fældet helt åndssvagt altid og bare fået at vide der er ikke kunne gøres noget. Din historie giver mig lyst til at give det et forsøg.
0

Tilbage til "Skønhed"