Type neglelak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 13:48

Jeg kan godt lide at have neglelak på, men jeg dropper det tit fordi det er som om det aldrig tørrer ordentlig - og jeg derfor får skrammet det hurtigt efter det er lagt på - og det er så pisse træls, for at sige det rent ud.
Jeg har prøvet forskellige topcoat og hvad har vi.

Så hvilken neglelak kan I anbefale, som tørrer og holder?

Skal man ud i noget med en uv-lampe - hvilken jeg egentlig ikke er glad for, fordi der for nogle år siden var meget polemik med indholdet i de neglelakker, der skulle bruges til det. Men der kan jo være sket meget siden da.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Type neglelak

Indlægaf Myresluger » 12. maj 2022, 14:13

Jeg har også overvejet UV lampe. Indtilvidere bruger jeg essie med topcoat fra deres gel couture. Det holder ret godt. Det holder lidt længere med gel couture lak også - men jeg bruger både deres almindelige lak og gelcoture med tocoaten. Det holder typisk en uges tid - lidt kortere når det er den almindelige lak.
1
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 14:37

Myresluger skrev:Jeg har også overvejet UV lampe. Indtilvidere bruger jeg essie med topcoat fra deres gel couture. Det holder ret godt. Det holder lidt længere med gel couture lak også - men jeg bruger både deres almindelige lak og gelcoture med tocoaten. Det holder typisk en uges tid - lidt kortere når det er den almindelige lak.


Bare lige for at få det skåret ud i pap :D
Det er deres Alm. neglelak hvorpå du bruger topcoaten fra gel couture?
Jeg havde troet at det ikke ville gå sammen, men fedt hvis det gør :gogo:

Tørrer det sådan nogenlunde hurtigt, så det ikke når at blive ødelagt næsten med det samme?

(Kan også være det bare er mig, der er en nød til at have neglelak på/for utålmodig)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Type neglelak

Indlægaf Santa » 12. maj 2022, 14:42

Sally Hansen (prøv Matas eller nettet) har en topcoat som er hurtigtørrende.
Med den kan jeg lægge to lag farve lige efter hinanden, og så umiddelbart efter det, lægger jeg et lag topcoat.
Det hele er tørt - rigtig tørt! - på omkring 15-20 min efter sidste lag. Desuden holder lakken som regel i en 5-7 dage med den topcoat.

Sådan har jeg gjort i mange, mange år, og hvis ikke det virker, så er jeg lost for gode råd.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 14:54

Santa skrev:Sally Hansen (prøv Matas eller nettet) har en topcoat som er hurtigtørrende.
Med den kan jeg lægge to lag farve lige efter hinanden, og så umiddelbart efter det, lægger jeg et lag topcoat.
Det hele er tørt - rigtig tørt! - på omkring 15-20 min efter sidste lag. Desuden holder lakken som regel i en 5-7 dage med den topcoat.

Sådan har jeg gjort i mange, mange år, og hvis ikke det virker, så er jeg lost for gode råd.


Tak, det må prøves.
Kan du huske om det er en rød flaske?
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Type neglelak

Indlægaf Myresluger » 12. maj 2022, 15:07

Oak123 skrev:
Myresluger skrev:Jeg har også overvejet UV lampe. Indtilvidere bruger jeg essie med topcoat fra deres gel couture. Det holder ret godt. Det holder lidt længere med gel couture lak også - men jeg bruger både deres almindelige lak og gelcoture med tocoaten. Det holder typisk en uges tid - lidt kortere når det er den almindelige lak.


Bare lige for at få det skåret ud i pap :D
Det er deres Alm. neglelak hvorpå du bruger topcoaten fra gel couture?
Jeg havde troet at det ikke ville gå sammen, men fedt hvis det gør :gogo:

Tørrer det sådan nogenlunde hurtigt, så det ikke når at blive ødelagt næsten med det samme?

(Kan også være det bare er mig, der er en nød til at have neglelak på/for utålmodig)

Ja, jeg har forsøgt mig med almindelig lak og så gel cotoure top coaten. det har virket forbløffende godt!
1
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 15:28

Myresluger skrev:
Oak123 skrev:
Myresluger skrev:Jeg har også overvejet UV lampe. Indtilvidere bruger jeg essie med topcoat fra deres gel couture. Det holder ret godt. Det holder lidt længere med gel couture lak også - men jeg bruger både deres almindelige lak og gelcoture med tocoaten. Det holder typisk en uges tid - lidt kortere når det er den almindelige lak.


Bare lige for at få det skåret ud i pap :D
Det er deres Alm. neglelak hvorpå du bruger topcoaten fra gel couture?
Jeg havde troet at det ikke ville gå sammen, men fedt hvis det gør :gogo:

Tørrer det sådan nogenlunde hurtigt, så det ikke når at blive ødelagt næsten med det samme?

(Kan også være det bare er mig, der er en nød til at have neglelak på/for utålmodig)

Ja, jeg har forsøgt mig med almindelig lak og så gel cotoure top coaten. det har virket forbløffende godt!


Nice, det må prøves :)
0
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 15:30

Bruger I noget base coat under neglelakken?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Type neglelak

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2022, 16:32

Jeg har sådan en uv-lampe fra happy glam. Men jeg er også rigtig glad for cnd vinylux som tørrer på 8,5 minutter og er mere holdbar end normal lak.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Type neglelak

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. maj 2022, 18:11

Neglelak holder sindssygt dårligt på mig, men CND Vinylux er klart bedst. Overlakken skal tørre i ca. 10 minutter, og der skal ikke underlak til.

Til andre lakker er der overlakken fra Seche Vite, som tørrer på 60 sekunder. Den er også ret god. https://www.matas.dk/seche-vite-dry-fas ... e1EALw_wcB
Senest rettet af POCKETKITTEN 12. maj 2022, 18:58, rettet i alt 1 gang.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Type neglelak

Indlægaf Santa » 12. maj 2022, 18:54

Oak123 skrev:
Santa skrev:Sally Hansen (prøv Matas eller nettet) har en topcoat som er hurtigtørrende.
Med den kan jeg lægge to lag farve lige efter hinanden, og så umiddelbart efter det, lægger jeg et lag topcoat.
Det hele er tørt - rigtig tørt! - på omkring 15-20 min efter sidste lag. Desuden holder lakken som regel i en 5-7 dage med den topcoat.

Sådan har jeg gjort i mange, mange år, og hvis ikke det virker, så er jeg lost for gode råd.


Tak, det må prøves.
Kan du huske om det er en rød flaske?

Nej, jeg mener at den er sort. Men jeg har ikke bruge neglelak de sidste par år, så det kan være ændret.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 19:45

POCKETKITTEN skrev:Neglelak holder sindssygt dårligt på mig, men CND Vinylux er klart bedst. Overlakken skal tørre i ca. 10 minutter, og der skal ikke underlak til.

Til andre lakker er der overlakken fra Seche Vite, som tørrer på 60 sekunder. Den er også ret god. https://www.matas.dk/seche-vite-dry-fas ... e1EALw_wcB


Øv, kan være det er samme “problem” jeg har så.

Jeg har før prøvet den overlak fra Seche Vite - dog uden nævneværdig forbedring for mig. Den købte jeg dengang, fordi den blev anbefalet mange steder.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Type neglelak

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. maj 2022, 19:54

Oak123 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Neglelak holder sindssygt dårligt på mig, men CND Vinylux er klart bedst. Overlakken skal tørre i ca. 10 minutter, og der skal ikke underlak til.

Til andre lakker er der overlakken fra Seche Vite, som tørrer på 60 sekunder. Den er også ret god. https://www.matas.dk/seche-vite-dry-fas ... e1EALw_wcB


Øv, kan være det er samme “problem” jeg har så.

Jeg har før prøvet den overlak fra Seche Vite - dog uden nævneværdig forbedring for mig. Den købte jeg dengang, fordi den blev anbefalet mange steder.


Jeg har helt opgivet og får lavet Gellack i stedet. Det er dyrt, men mit liv og min lunte er for kort til afskallede negle!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Type neglelak

Indlægaf Oak123 » 12. maj 2022, 20:02

POCKETKITTEN skrev:
Oak123 skrev:
POCKETKITTEN skrev:Neglelak holder sindssygt dårligt på mig, men CND Vinylux er klart bedst. Overlakken skal tørre i ca. 10 minutter, og der skal ikke underlak til.

Til andre lakker er der overlakken fra Seche Vite, som tørrer på 60 sekunder. Den er også ret god. https://www.matas.dk/seche-vite-dry-fas ... e1EALw_wcB


Øv, kan være det er samme “problem” jeg har så.

Jeg har før prøvet den overlak fra Seche Vite - dog uden nævneværdig forbedring for mig. Den købte jeg dengang, fordi den blev anbefalet mange steder.


Jeg har helt opgivet og får lavet Gellack i stedet. Det er dyrt, men mit liv og min lunte er for kort til afskallede negle!


Jeg forstår dig virkelig godt, jeg har overvejet det samme. Men er ikke helt kommet dertil endnu, såå jeg forsøger mig endnu engang med nye lakker og coates.
Kald mig bare naiv :D
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Type neglelak

Indlægaf Æble » 12. maj 2022, 20:57

Jeg bruger depend 7day, som jeg synes er utrolig billigt ift kvaliteten. Den eneste anden der matcher kvaliteten er Chanel IMO.
. Jeg synes det allervigtigste er at neglene af affedtede. Altså helt rene hænder/negle og ingen creme eller lign. Jeg aftørrer gerne neglene med lidt acetone inden. Lægger to tynde lag lige efter hinanden. Ingen topcoat til hverdag. Det holder flot i mindst to-tre dage også selvom jeg er en klummergøj.
2

Tilbage til "Skønhed"