Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Laurelin » 16. mar 2022, 19:58

Jeg har fået botox i smilerynkerne ved øjnene for anden gang nogensinde i dag på en klinik i Aarhus. Da jeg var der første gang, fik jeg komplimenter af behandleren om, hvor ung jeg så ud (jeg er 39), og til forundersøgelsen sagde hudlægen, at mange nok ville mene, jeg så noget yngre ud end min alder, men at de da godt kunne give mig botox, hvis jeg gerne ville have det.

I dag var det så en anden behandler, og hun lavede også “what, er du 39?!” og spurgte om min hudplejerutine. Første gang labbede jeg det bare i mig :D, men nu tænker jeg lidt, om det er en slags kundepleje for at få folk til at komme igen? Folk, der kommer de steder, går selvfølgelig op i deres udseende, og så er det måske sådan, de prøver at få folk til at komme tilbage? :gruble:
De er i forvejen meget sukkersøde.

Hvad er jeres oplevelse med den slags?
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Sophies-mor » 16. mar 2022, 20:00

Min kosmetolog er meget ærlig.
Komplimenterer altid noget positivt, men er også skånselsløs ærlig. Jeg går der jo for at forbedre diverse ting :lol:
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Studsgaard » 16. mar 2022, 20:12

Skal jeg svarer her bliver det et “facebook svar” forstået på den måde det ikke er et direkte svar til spørgsmålet. Jeg skriver sådan fordi min behandler også er en veninde. Så jeg får ærlighed for alle pengene - måske også mere end jeg ønsker :lol: :skeptisk: :s

Men min oplevelse er at hun ikke taler folk efter munden. Hun vil ikke lave noget hun syntes ikke klæder folk eller er skadeligt. Og hun rådgiver meget inden folk får en behandling.
2
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Laurelin » 16. mar 2022, 20:33

Det lyder jo godt, hvis det lader til, jeg godt kan tro på komplimenterne. Det vil jeg da også gerne. Jeg håber virkelig også, de fleste (eller helst alle) har så meget integritet og faglig stolthed, at de er ærlige, hvis folk beder om noget, der næppe bliver pænt. Og omvendt heller ikke kaster om sig med komplimenter blot for at gøre folk glade og beholde dem som kunder.
3
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Mette » 16. mar 2022, 21:09

Jeg var ved én for at få filler i nogle dybe rynker.
Hun kunne godt se der var nogle små furer, og ville gerne rette lidt på dem, men hun sagde at jeg var helt åndet. At jeg lignede et barn :lol: Og at hun i hvert fald ikke ville gøre noget som helst andet.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Studsgaard » 16. mar 2022, 21:51

Laurelin skrev:Det lyder jo godt, hvis det lader til, jeg godt kan tro på komplimenterne. Det vil jeg da også gerne. Jeg håber virkelig også, de fleste (eller helst alle) har så meget integritet og faglig stolthed, at de er ærlige, hvis folk beder om noget, der næppe bliver pænt. Og omvendt heller ikke kaster om sig med komplimenter blot for at gøre folk glade og beholde dem som kunder.


Min oplevelse er at de fleste er sådan. (Altså gerne vil ære sit fag)

Men min veninde kan også fortælle om klinikker hvor de feks. tager betaling pr gang for PMU. Hvor mine veninde tager en pakkepris - fordi hun ved at en gang ikke er nok/optimalt for et tilfredsstillende resultat.

Hun ønsker ikke at en kune går ud fortæller at det er min veninde der har lavet hendes PMU hvis det kun er lavet første gang, og kunden ikke er kommet retur til genopfyldning. Selvom det er hendes klare retningslinjer.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6177
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14663

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Ata » 18. mar 2022, 15:03

Jeg har også fået et par stykke af den type kommentarer, men kun her de seneste 4-5 år. Så enten giver de dem kun til folk fra omkring 40 år og op - eller også er det ærligt nok ment. Jeg bliver i øvrigt også ofte af andre skudt til at være 7-8 år yngre, end jeg er, så jeg tror egentlig bare, at de der behandlere siger, hvad de mener.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf avdotja » 19. mar 2022, 17:15

Jeg tænker det er lidt i stil med når personalet i tøjbutikkerne, roser ens outfit.

De siger (forhåbentlig...) ikke at man ser fantastisk ud i et outfit der får en til at ligne en uheldig krydsning mellem en søko og en ørkenrotte, men hvis det ellers er nogenlunde klædeligt, så er de der for at få kunden til at føle sig godt tilpas og i sidste ende sælge noget.

Jeg tror i øvrigt at Ata har en pointe i det med alderen. Når man er 32, er man ligeglad med at få at vide at man ser 6 år yngre ud. Når man er 42, labber man det i sig :D Så det giver mening at de først starter med det, for kvinder over "en vis alder".
2
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Lisva » 19. mar 2022, 17:55

Det er da i hvert fald en dårlig forretningsstrategi, hvis man vil sælge, så mon ikke det er ærligt nok. :)
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf Summer » 22. mar 2022, 16:47

Jeg har da oplevet at få komplimenter for min hud når jeg får ansigtsbehandlinger, men ikke på den der sukkersøde måde. Forstået på den måde at de godt kan rose min hud, men også samtidig pege ud hvad den har godt af vi har fokus på etc. De eneste tidspunkter hvor jeg har oplevet at de har været virkelig begejstret og rosende, det er når de får oplyst om hvordan min plejerutine er.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Personalets opførsel på skønhedsklinikker

Indlægaf MissIce » 30. jun 2022, 09:23

Min tidliger voks-dame (kosmetolog, men jeg fik kun udført voksbehandling på benene og under armene) fik mig engang overtalt til at lægge ansigt til en hudanalyse, som en af hendes leverandører ville foretage mhp. at fintune sortimentet i klinikken. Så ikke umiddelbart med salg til mig for øje.

Kosmetologen lavede hudanalysen, og syntes at min ansigtshud var fint alderssvarende - hun kendte ikke min alder, og skød min hud til at være 10 år yngre end mig. :fløjt: Vi kom jo så til at snakke hudpleje, rutiner, produkter mv. og kosmetologen blev temmelig overrasket over, at jeg ingen rutiner, plejemidler el. lignende bruger - som i INGEN. Mit ansigt bliver ikke vasket ud over eventuel hårshampoo der skulle forvilde sig den vej, når jeg er i bad. Og øjemake-up bliver fjernet med den billigste variant, jeg kan finde. Jeg bruger ingen cremer, lotions, serums eller hvad er nu end findes - og har aldrig fået en ansigtsbehandling. Men alligevel har jeg åbenbart hud, der er en del yngre, end den burde være - kosmetologen mente også, at jeg da burde have flere rynker og linjer, end hun kunne finde. :D

Voks-damen og leverandør-kosmetologen blev enig om, at jeg nok alligevel ikke var det bedste valg, til at vurdere, hvilke produkter voks-damen skulle have i klinikken. :lol: Og voksdamen forsøgte aldrig at sælge mig produkter eller behandlinger af nogen art.

Så min ene erfaring giver mig i hvert fald ikke oplevelsen af, at blive forsøgt prakket noget på.
4

Tilbage til "Skønhed"