Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Mangoness » 21. aug 2021, 16:26

Hej :)

I plejer at være så gode til at finde ting :D

Jeg har i mange år brugt en Braun epilator under armene, men jeg oplever, at jeg får en del ar. Så nu overvejer jeg at blive ved med at bruge epilatoren til benene - og begynde at bruge en barbermaskine/ladyshaver til under armene. Jeg er dog helt lost på ladyshaver-markedet, da jeg aldrig har købt en før.

Mit eneste krav er, at den skal kunne oplades :)

Kan I anbefale et mærke/produkt?

Og jer, der har erfaring med dem: Er de nemme at bruge og er det til at få det hele med? :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6177
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14664

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Ata » 21. aug 2021, 19:26

Hvorfor bruger du ikke bare en skraber i badet? Det tager to sekunder og er mere skånsomt for huden synes jeg!
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Mangoness » 21. aug 2021, 20:43

Ata skrev:Hvorfor bruger du ikke bare en skraber i badet? Det tager to sekunder og er mere skånsomt for huden synes jeg!


Fordi jeg har dårlig erfaring med skrabere og synes, at det er meget hårdt for min hud :)

Så jeg håber, at en barbermaskine/ladyshaver vil være mere skånsom (dog uden at vide det).
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6177
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14664

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Ata » 22. aug 2021, 06:45

Mangoness skrev:
Ata skrev:Hvorfor bruger du ikke bare en skraber i badet? Det tager to sekunder og er mere skånsomt for huden synes jeg!


Fordi jeg har dårlig erfaring med skrabere og synes, at det er meget hårdt for min hud :)

Så jeg håber, at en barbermaskine/ladyshaver vil være mere skånsom (dog uden at vide det).

Ok, fair nok. Jeg synes at skrabere med fem blade fra Gilette er rigtig gode under armene. Men der kan selvfølgelig være forskel.:)
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Grissebassen » 22. aug 2021, 08:13

Jeg kan ikke anbefale en konkret. Men hvis jeg var dig, ville jeg undgå ladyshaver og finde en model til mænd. De er beregnet til ansigtet og er som regel derfor mere skånsomme mod huden. Så er det også min erfaring, at de er væsentlig billigere.
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf ajnaM » 22. aug 2021, 19:38

Jeg ville også finde en til mænd. Skrabere til mænd fungerer også bedre for mig (og er meget billigere).

Dog tror jeg ikke, man får en lige så tæt barbering med maskine som med skraber. Men det er måske bare mig. :gruble:

Har du overvejet voks?
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf Mangoness » 23. aug 2021, 17:39

ajnaM skrev:Jeg ville også finde en til mænd. Skrabere til mænd fungerer også bedre for mig (og er meget billigere).

Dog tror jeg ikke, man får en lige så tæt barbering med maskine som med skraber. Men det er måske bare mig. :gruble:

Har du overvejet voks?


Voks prøvede jeg også, da jeg var yngre, og det er jeg heller ikke fan af :)

Men jeg tager til mig, at flere af jer vil anbefale produkter til mænd :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf ajnaM » 23. aug 2021, 19:12

Mangoness skrev:
ajnaM skrev:Jeg ville også finde en til mænd. Skrabere til mænd fungerer også bedre for mig (og er meget billigere).

Dog tror jeg ikke, man får en lige så tæt barbering med maskine som med skraber. Men det er måske bare mig. :gruble:

Har du overvejet voks?


Voks prøvede jeg også, da jeg var yngre, og det er jeg heller ikke fan af :)

Men jeg tager til mig, at flere af jer vil anbefale produkter til mænd :)


Jeg synes, hjemmevoksning er blevet lysår bedre i løbet af de seneste år, så måske det kunne være værd at prøve igen :gogo:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Barbering med barbermaskine/ladyshaver/lign af armhulen?

Indlægaf MrMister » 24. aug 2021, 06:00

Grissebassen skrev:Jeg kan ikke anbefale en konkret. Men hvis jeg var dig, ville jeg undgå ladyshaver og finde en model til mænd. De er beregnet til ansigtet og er som regel derfor mere skånsomme mod huden. Så er det også min erfaring, at de er væsentlig billigere.


Occipational hazard, men det er direkte forkert. Den bedste og mest skånsomme skraber til en kvinde er 5-bladet Venus med gel bar - og brug af barbergel. Den ultimative er Venus swirl skaber med Venus Embrace blade

Dels er der dobbelt smørrelse, som er gelens primære funktion. Dels er kvindebladenes konturer rundede for bedre at barbere ikke-lige ansigtskonturer. En mand, der ikke vil have børn, bruger en herreskraber intimt. Eller en billig bic skraber.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Skønhed"