Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 12:05

Jeg farver mit hår med hjemmefarve ca. hver 4-6 måned, nogenlunde tæt på min egen farve, så jeg undgår markant udgroning.

Men det er aldrig lykkedes mig at finde en farve uden der er rødt skær, især i toppen, hvor håret ikke er farvet før... Jeg læste engang at man skulle gå efter farver uden decimal, altså 4.0, 3.0 osv., så det har jeg konsekvent gået efter siden. Farven skal være mørkebrun, men ikke helt over i det sortbrune, da det bliver for mørkt.

Er der nogle der har kendskab til gode (permanente) hårfarver, og farvenumre, uden rødt?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2016, 12:09

Jeg bruger Nectra Colour 4.0 fra Schwarzkopf - der er i hvert fald absolut intet rødt i, men det kan godt være en bliver for mørk til dig?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 12:32

Pandesteg skrev:Jeg bruger Nectra Colour 4.0 fra Schwarzkopf - der er i hvert fald absolut intet rødt i, men det kan godt være en bliver for mørk til dig?


Jeg vil kigge på den :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf kidkomb » 3. feb 2016, 12:43

Jeg har samme problem (måske egentlig værre, for jeg bliver sådan helt lille, når jeg bruger nogle af de varmere brune) og jeg vælger de koldeste farver der er. Gerne dem, der ser helt livløse ud uden på pakken :lol: (altså håret, ikke damen!)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf Spjaerten » 3. feb 2016, 12:43

Jeg vil egentlig bare fortælle om kvalitet.
De sidste 2 gange har jeg brugt L'oreal og synes dækkeevner og holdbar er blevet ringere.

Så schwartzkopf som jeg har brugt sidst (og brugte før i tiden) vil jeg anbefale.
Specielt brilliance. Den mørkebrune blir ikke rød på mig men meget meget mørk næsten sort. Så gå efter 1-2 toner lysere for at få det mørkebrunt
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Mørkebrun (hjemme)hårfarve uden rødt skær

Indlægaf Hurrze » 12. feb 2016, 03:04

Har prøvet begge disse og har god erfaring med dem... Synes nr 4 er bedst... Også fordi den anden kan blive en anelse for lys på mig i forhold til det jeg ønskede... Har nu ikke farvet mit hår længe, men har brugt disse mange gange efterhånden før i tiden og er glade for dem... Nr 4 har nok mindst sandsynlighed for rødt skær, men ingen af dem har givet mig disideret rødt skær.. Er selvfølgelig svært at vide når man ikke kender din nuværende hårfarve.. Da det jo har betydning i forhold til valg af hårfarve :) :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Skønhed"