Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Knirkemis » 9. dec 2020, 22:00

Som følge af for lavt stofskifte, har jeg fået ekstremt tør ud i ansigtet. Jeg er startet i medicinsk behandling, men indtil videre uden bedring.

Jeg har prøvet forskellige fugtmasker, blandt andet den grønne fra Origins og den med kokos, en fra Lancome, og en fra Nuxe. Jeg lader dem sidde natten over. Jeg har også prøvet med Weledas Skin Food, men den trænger ikke ind. Det som virker bedst er en maske fra Dior, som jeg har fået et par prøver på, men den koster 2600 kr :8: Det er over mit budget for skønhedsprodukter.

Om morgenen bruger jeg serum og creme fra Matas striber til hud over 50, som egentlig fugter okay, men i løbet af et par timer, er det som om min hud har drukket det hele.
Jeg har altid haft fedtet hud, og det her er kommet pludseligt. Jeg er uerfaren i forhold til produkter med fugt. Kan I anbefale nogle gode produkter?
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Katten » 9. dec 2020, 22:28

Når min hud har været decideret tør, og ikke “kun” dehydreret, har jeg været glad for purely professionels dag- og natcremer. Særligt natcremen er meget rig, selvom begge cremer er på tube/pumpe, så de fungerer rigtig godt her i vinteren.

Har du overvejet ansigtsolie? Jeg bruger Rudolph Care på kinder, mellem øjenbrynene og om munden, hvor jeg er tørrest. Den er pricey, men tænker at mange ansigtsolier kan gøre tricket.

Tromborgs fugtmaske giver også en del fugt, men ikke rigtig “fedt”. Det samme med Vichys B5 serum, den “plumper” huden ret meget, synes jeg :)
1
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf D.itsen » 10. dec 2020, 02:49

Den lilla "clinical" fra paulas choice som natcreme, er den der virker bedst for min meget tørre hud. Bruger den røde "skin recovery" som dagcreme, men den er ikke altid helt nok.
Og så bruger jeg olie når min hud spasser helt ud.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Undtagelsen » 10. dec 2020, 04:11

Som Katten bruger jeg også Rudolph’s ansigtsolie og er fan af den, men prøv evt med en lidt billigere af slagsen først.
Jeg har set hybenkerneolie blive anbefalet flere steder, så start med sådan en. Den er noget billigere.
Bland den med din alm creme eller læg den på inden.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Mangoness » 10. dec 2020, 04:33

Fedtcreme er godt for mig og er det eneste, der virker. Jeg har dog været på irotretinoin (skrap udtørrende a-vitamin kur mod uren hud), og jeg tager det på efter bad (om aftenen) og før jeg skal sove

Ellers har jeg i perioder brugt nivea soft.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf twinkle » 10. dec 2020, 06:10

Jeg ville prøve med et fugtserum på fugtig hud (fx the Ordinary marine hyaluronics). Hyaluronsyre har bedst af at blive påført på fugtig hud, for at binde fugten i huden bedst. Derefter en fed-ish creme, fx pudderdaasernes “cremen til tør hud” blandet op med 1-3 dråber hybenkerneolie.

På den måde har du både noget der binder fugten, tilføjer næring til din fugtbarriere m. ceramider mm. og olie, der tilfører fedt.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf IrmaPigen » 10. dec 2020, 07:48

Drik et Olieshot hver dag. Helst i forbindelse med et måltid.
Spis mandler/nødder, avokado, laks/hellefisk osv.
Og drik vand i løbet af dagen (et par litre)
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf HappyPaww » 10. dec 2020, 12:41

Jeg døjer også med ekstremt tør hud, og den her serum gør vurkelig underværker, og har mindsket mine fine linjer markant :gogo:
Pestle & Mortar Pure Hyaluronic Serum

https://houseofstars.dk/shop/pestle-mor ... l3EALw_wcB
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf PaleSeptember » 10. dec 2020, 13:38

Jeg har også meget tør hud, men Cliniques Moisture Surge Intense holder min hud fugtet hele dagen. Jeg bruger ikke alt muligt serum eller andet, for min hud er meget sart.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
pinkmoon
Indlæg: 1701
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6824

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf pinkmoon » 10. dec 2020, 13:48

Der er intet over a-derma exomega når det kommer til fugt.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Santa » 10. dec 2020, 14:12

Jeg har ganske almindelig hud, så måske er det ikke nok til dig, men jeg er ret glad for at bruge ansigtsolie i stedet for cremer og masker. Synes at det fugter bedre.
Men ellers tror jeg at rådet om rigtig fedtcreme er bedst. Mange almindelige cremer er jo vandbaserede og ligger egentlig bare ovenpå huden indtil de vaskes eller slides af i løbet af dagen.

Jeg ville nok spørge på apoteket, hvis jeg var i din situation.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Knirkemis » 10. dec 2020, 14:59

Tak for jeres gode tips :kys:

Jeg drikker rigtig meget vand og tager fiskeolietilskud. Det har afhjulpet den tørre hud på benene med fiskeolien, men ansigtet er en anden sag.
Jeg må prøve med noget ansigtsolie. Hyaluronsyre fra the Ordinary har jeg ikke de bedste erfaringer med. Måske skal jeg prøve med Pestle & Mortar i stedet.

Apoteket er måske også en god idé. Jeg har ikke så meget fidus til ekspedienterne i parfumerier :tie:
0
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Undtagelsen » 10. dec 2020, 16:22

Knirkemis skrev:Tak for jeres gode tips :kys:

Jeg drikker rigtig meget vand og tager fiskeolietilskud. Det har afhjulpet den tørre hud på benene med fiskeolien, men ansigtet er en anden sag.
Jeg må prøve med noget ansigtsolie. Hyaluronsyre fra the Ordinary har jeg ikke de bedste erfaringer med. Måske skal jeg prøve med Pestle & Mortar i stedet.

Apoteket er måske også en god idé. Jeg har ikke så meget fidus til ekspedienterne i parfumerier :tie:


Det er min erfaring at et olieshot giver mere fugt end kapsler.

Håber du finder noget, der virker. Måske kan du finde et sted, der er villig til at give forskellige små prøver med, så du ikke står med 50ml af et eller andet, der ikke fungerer for dig.
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf Fræksak » 10. dec 2020, 16:42

Jeg vil gerne slå et slag for Nøie, hvis ikke du kender det? http://www.noie.com.

Jeg har prøvet det lidt tilfældigt, fordi jeg blev ved at få reklamer op på Facebook. Konceptet er, at din creme bliver skræddersyet til dig på baggrund af en masse spørgsmål, du svarer på.

Man ved jo aldrig på forhånd om noget virker på én selv, uanset hvad man kan finde af positive anmeldelser fra andre kunder, men jeg må bare sige, at jeg er blevet SÅ glad for Nøie! Jeg har en ansigtscreme, ansigtsrens og håndcreme. Jeg har atopisk eksem (og i øvrigt også for lavt stofskifte) og har fx i mange år haft tør hud lige mellem brynene, og jeg har aldrig fundet noget (trods indsmøring i A-derma Exomega og Repair-creme i lange lange perioder), der virkede som Nøie gør.

Det er forholdsvist billigt, så hvis det ikke virker, er det til at holde ud at prøve af. Jeg mener, at jeg gav 295 for ansigtscremen. Vil virkelig anbefale dig at købe deres rens også.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Aller, Aller bedste fugtprodukt?

Indlægaf OberstNasig » 14. dec 2020, 17:26

Det som virker godt for mig, virker ikke nødvendigvis godt for alle.

Jeg har altid tydelige problemer med tør, stram og irriteret hud her i vinter-perioden, hvor jeg får tør hud i næsefløjene og min hud skaller af på kinderne nærmest ustandseligt. Især fordi jeg bruger en receptpligtig creme med a-vitamin om aftenen mod uren hud, bliver min hud ekstra sart.
Jeg har forsøgt mig med Caudalie, Rudolph Care, Philosophy og Origins her i det sidste halvandet års tid, men min hud er blevet ved med at føles stram efter vask.

Så faldt jeg over PAI i Sephora i den linje, der hedder Instant Calm og oh my gosh, min hud er glad og tilpas med den linje. Nu har jeg sket ikke nogle tørre partier, som får min makeup til at se farlig ud.
2

Tilbage til "Skønhed"