Er mænd så nemme?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Er mænd så nemme?

Indlægaf Wizzze » 23. apr 2020, 17:21

Et, synes jeg, ret uskyldigt billede på internettet har åbenbart sat sindene i kog :forvirret:

https://www.instagram.com/p/B_UWANUHbfW/

"Billedet af kronprinsesse Mary, der holder online-møde med Mary Fonden på sin iPad, lagde fonden onsdag på Instagram med en tekst af Kronprinsessen selv, der vil sætte fokus på, at Mary Fonden, der arbejder for at bekæmpe social isolation, er ekstra vigtig i denne karantæne-tid.

Flere hæftede sig dog mere ved Kronprinsessens naturlige udseende. Blandt andre instagrammeren Anders Hemmingsen, der lagde billedet på sin profil med teksten: 'Nærmest endnu smukkere uden makeup'. Og det fik debatten til at rase.

Ikke mindst efter at Folketingets tidligere formand Pia Kjærsgaard meldte sig på banen med en kommentar:
'Mænd er så nemme at snyde... men smuk, ja,' skriver folketingsmedlemmet for Dansk Folkeparti til billedet.


For har Kronprinsessen makeup på? Og hvad er makeup overhovedet?

Skal man tro kommentarsporet til både Anders Hemmingsens opslag og Mary Fondens, så har Kronprinsessen både concealer og foundation på for at opnå en ensartet hudtone samt optegnede øjenbryn. Andre mener, hun har fået lidt farve på kinderne, mens enkelte spotter både mascara på vipperne og en tynd streg eyeliner på vippekanten.

Spørgsmålet er ikke så meget om Mary har makeup på, det synes jeg godt man kan se, næææ spørgsmålet er om mænd er nemme? som i nemme at "snyde" til at tro et look er naturligt? :gruble:

Hvad siger I?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19604

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Animi » 23. apr 2020, 17:23

Ja! :P
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf kidkomb » 23. apr 2020, 17:25

Ja, det har hun.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Stitch » 23. apr 2020, 18:00

Ja mænd er nemme. Det er ikke første gang, jeg har hørt set mænd sige, at nogen er smukkere uden makeup på et billede, hvor jeg tydeligt kan se makeup.

Ikke at makeup er skidt. Men det er jo heller ikke det der bliver kommenteret på.
15
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf fisken80 » 23. apr 2020, 18:22

Det var det første jeg tænkte da jeg så billedet hos Anders Hemmingsen, at hun helt klart har make up på. Det er da tydeligt. Den er diskret og naturlig ja. Men der er altså ingen, der har så lydefri hud uden make up. Heller ikke en prinsesse.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Lurende Peber » 23. apr 2020, 19:35

Magic In The Sky skrev:Jeg er mest imponeret over at du ved hvad concealer osv betyder.

Det kan da være direkte citeret fra kommentarsporet. :-D
Conceal = skjule. Så mon ikke det er noget dækkende af en art? :gruble:

Men ja. Vi er nemme :genert:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf ShiningCotton » 23. apr 2020, 19:41

DenGrimmeHelling skrev:Jeg tror, det er sådan generelt, at heteromænd kun spotter makeup, hvis den er meget tydelig (farverig øjenskygge, knaldrød læbestift, kraftig eyeliner, foundation i den forkerte farve, meget tung og dårligt lagt makeup osv). Derfor gider jeg heller aldrig høre på mænd, der siger, at de foretrækker naturlige kvinder uden makeup, for de aner ganske enkelt ikke, hvordan “naturlig” ser ud.


Enig - min kæreste ville give den kommentar et like, hvis han havde en profil :D
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Akehurst2 » 23. apr 2020, 19:49

Magic In The Sky skrev:Jeg er mest imponeret over at du ved hvad concealer osv betyder.


Det er bare artiklen, der er kopieret ind :)

Og til spørgsmålet: Selvfølgelig har hun makeup på. Men dog så diskret at man får en bedre ide om, hvordan hun ser ud i naturlig tilstand, for hun har jo generelt ret kraftig makeup på når hun optræder offentligt ellers.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Chachacha » 23. apr 2020, 19:51

Hvad mænd siger: “Jeg kan kun lide NATURLIGE kvinder uden MAKEUP/MALING i hovedet”. Hvad mænd i virkeligheden mener: “Jeg kan ikke lide lyseblå øjenskygge”.
40
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Purple Haze » 23. apr 2020, 19:54

Mindes en debattør der engang i en “hvordan foretrækker du det andet køn”-tråd lagde nogle billeder af kvinder op og kommenterede på at han bedst kunne lide naturlige kvinder uden make up.
Han svarede aldrig på min kommentar om at det da er helt fair og sikkert en fin præference, men hvorfor han havde lagt billeder op af kvinder med make up, om han ikke kunnefinde nogle billeder der viste hvad han mente.

Er stadig ret overbevist om at han troede de billeder han havde lagt op var af kvinder uden make up.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf hotlips » 23. apr 2020, 19:54

Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at være nemme at snyde men om at det ikke interesserer dem. Jeg ved for det meste heller ikke hvem der bruger hvad og om de bruger noget, det er simpelthen ikke noget der dukker op i mine tanker og hvis nogen siger at den og den har noget på eller ikke noget på, jamen så er det da sikkert rigtigt.
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Chachacha » 23. apr 2020, 19:55

Akehurst2 skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg er mest imponeret over at du ved hvad concealer osv betyder.


Det er bare artiklen, der er kopieret ind :)

Og til spørgsmålet: Selvfølgelig har hun makeup på. Men dog så diskret at man får en bedre ide om, hvordan hun ser ud i naturlig tilstand, for hun har jo generelt ret kraftig makeup på når hun optræder offentligt ellers.

Det er ikke ligetil at lave så godt et no-makeup makeup look. Jeg vil gætte på en makeupartist har brugt i hvert fald 20-25 minutter. De tutorials jeg har set, fx dygtige Lisa Eldrige, bruger ca. en halv time på et look uden mascara og med minimal blush, helt ligesom her. Det der tager tid er især spot concealing med en mikroskopisk pensel og bryn, hvor hvert hårstrå tegnes ultrafint op. /Nerd off

Problemet er, synes jeg, at de kan give andre kvinder et forskruet billede af, hvordan man “bør” se ud uden makeup. Hun har professionelt lagt makeup på, også her. Som minimum har hun selv lagt det med dyre produkter og kvalitetspensler.
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf Allmost_Famous » 23. apr 2020, 20:22

Ja.

Og tydeligvis er mange af dem både blinde og bitre over ikke at have nok hjerne til at spotte makeup. Der er tonsvis af memes omkring emnet.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf dgd2007 » 23. apr 2020, 23:39

Arh, jeg kan godt se hun har noget på - jeg ved ikke hvad det hedder, men det er da tydeligt.

Til gengæld ser nogle af mine CNN-værter, der arbejder hjemmefra, betydeligt anderledes ud end "normalt". Så de har åbenbart ikke fået den helt store tur som de plejer. :-D

Jeg har selv engang taget fejl ved at rose en hippie-pige for ikke at bruge noget - men det viste sig at hun malede øjnene op, "da ellers så for vandede ud" (ifølge hende selv). Men ok, jeg synes nu også det giver et forskelligt indtryk om det er noget man skal kigge meget grundigt for at opdage, eller hvor der helt tydeligt er dekoreret grundigt. Fx har jeg en niece hvor man er helt bange for hun skal få overbalance pga. gigantiske kunstige øjenvipper. :fløjt:

Billede
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Er mænd så nemme?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 23. apr 2020, 23:51

Ja, mænd er virkelig, virkelig, virkelig VIRKELIG nemme når det kommer til sådan noget

Nøj, hvor har jeg hørt på mange drenge og mænd sige at de synes makeup er direkte ulækkert og at de vil have en naturlig pige, for så at gå ud at finde sig en kvinde der bruger rigtig rigtig rigtig meget makeup, men de kan ikke selv se det før man siger det til dem

I virkeligheden vil de ikk have en naturlig pige, de vil have en pige der kan finde ud af at lægge sin makeup naturligt

(generaliseringer kan forekomme)
6

Tilbage til "Skønhed"