Solcreme

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Solcreme

Indlægaf Ally » 21. apr 2020, 13:20

Jeg bruger Hawaiian Tropic Sentitive Face Protection Face med solfaktor 50.
Billede
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Solcreme

Indlægaf ajnaM » 22. apr 2020, 05:26

Har lige købt denne fra Clinique. Er dog kommet til at købe creme-versionen i stedet for gel-versionen, og det er jeg ikke helt oppe at ringe over. Jeg kan klart bedst lide en tyndere konsistens.

Billede
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Solcreme

Indlægaf Katten » 24. apr 2020, 17:52

Jeg er glad for pH formula (fåes vist nok kun hos kosmetologer mv), Rudolph Care og la roche-posay :)
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Solcreme

Indlægaf Persnikedy » 4. maj 2020, 20:09

Jeg vil lige sige at den der spray solcreme fra Garnie som der nævnes lige nu kan købes i Normal til ca 80kr. Købte en derinde i dag, men kan ikke huske præcis beløb
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Solcreme

Indlægaf Lone » 4. maj 2020, 21:45

Jeg har også Rosacea og bruger denne fra Clinique https://www.clinique.dk/produkt/1661/40 ... d-for-face
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Solcreme

Indlægaf Lykke » 5. maj 2020, 15:01

Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


http://pudderdaaserne.dk/2020/04/29/god ... skyttelse/

Der er åbenbart forskel på den type beskyttelse der er i solcremen. Men de virker relativt dyre, dem med fysisk solfilter.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Solcreme

Indlægaf twinkle » 5. maj 2020, 18:09

Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


Det lyder som om, at du skal forsøge dig med en solcreme med fysiske filtre (fx zink) i stedet for kemiske. De er dog ikke altid lige kosmetisk elegante, da de godt kan efterlade et hvidt skær på huden.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Solcreme

Indlægaf twinkle » 5. maj 2020, 19:03

Lathyrus skrev:
twinkle skrev:
Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


Det lyder som om, at du skal forsøge dig med en solcreme med fysiske filtre (fx zink) i stedet for kemiske. De er dog ikke altid lige kosmetisk elegante, da de godt kan efterlade et hvidt skær på huden.


Har lige læst om det i det link som Lykke har lagt ind - det lyder som om det afhjælper øjenproblemet, men hvid/blå-lilla hud lyder omvendt også træls.

Det ska vist ikk være nemt :lol:


Det er ikke umuligt at finde en kosmetisk elegant solcreme med fysiske filtre. Jeg ved godt du germe vil undgå parfume, men du kan fx kigge på de nye solcremer fra karmameju, jeg ved også at clinique har et par solcremer med fysiske filtre - fx denne https://www.matas.dk/clinique-spf-50-mi ... n-for-face
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Solcreme

Indlægaf kidkomb » 5. maj 2020, 20:55

Lathyrus skrev:
twinkle skrev:
Lathyrus skrev:
twinkle skrev:
Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


Det lyder som om, at du skal forsøge dig med en solcreme med fysiske filtre (fx zink) i stedet for kemiske. De er dog ikke altid lige kosmetisk elegante, da de godt kan efterlade et hvidt skær på huden.


Har lige læst om det i det link som Lykke har lagt ind - det lyder som om det afhjælper øjenproblemet, men hvid/blå-lilla hud lyder omvendt også træls.

Det ska vist ikk være nemt :lol:


Det er ikke umuligt at finde en kosmetisk elegant solcreme med fysiske filtre. Jeg ved godt du germe vil undgå parfume, men du kan fx kigge på de nye solcremer fra karmameju, jeg ved også at clinique har et par solcremer med fysiske filtre - fx denne https://www.matas.dk/clinique-spf-50-mi ... n-for-face


Tak :) Jeg kommer forbi en Matas i morgen, så vil jeg se (nærmere dufte) til den.

Det er jo ikke sikkert at problemet er det samme men; min mand kommer altid en smule vaseline i smilerynken ved øjet inden han tager solcreme på. Så "løber" det ikke ind i øjet i løbet af dagen. Mine smilerynker vender ikke så meget opad som hans, så mit problem er ikke så stort som hans.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Solcreme

Indlægaf SofieP » 7. maj 2020, 07:27

Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


Jeg har samme problem med at de svier i øjnene, men jeg vil jo gerne have den tynde, fine hud om øjnene godt beskyttet! Jeg fik et tips om denne sidste sommer, og er virkelig glad for den! Den svier ikke og den fedter ikke (kun de første 5 min). https://www.lyko.no/la-roche-posay/la-r ... gJ-OvD_BwE
0
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Solcreme

Indlægaf SofieP » 8. maj 2020, 07:12

Lathyrus skrev:
SofieP skrev:
Lathyrus skrev:Jeg har det problem at mine øjne svier og/eller løber i vand når jeg bruger solcreme i ansigtet.

Jeg har dog kun prøvet alm creme og oliespray (det var helt helt slemt) fra Derma, Matas og hmmm.... et “supermarkedsmærke” mere, jeg ikk husker hvad var. Alle uden parfume, da det er et must for mig at undgå.

Er de dyre mærker bedre til ikke at påvirke øjnene? Eller her I andre bare ikke det problem?


Jeg har samme problem med at de svier i øjnene, men jeg vil jo gerne have den tynde, fine hud om øjnene godt beskyttet! Jeg fik et tips om denne sidste sommer, og er virkelig glad for den! Den svier ikke og den fedter ikke (kun de første 5 min). https://www.lyko.no/la-roche-posay/la-r ... gJ-OvD_BwE


Har købt den i dag - foreløbigt er jeg godt tilfreds :)

Dejligt at høre! Håber du fortsætter at være glad for den :)
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Solcreme

Indlægaf Freya » 9. maj 2020, 08:56

Denne https://www.dermacaredirect.co.uk/iscli ... inted.html
Den svier ikke i øjnene grundet den er uden kemiske filtre og fordi den er tinted, slipper man for det hvide ansigt. Den fås dog også uden farve.
0
Strawberry Lips
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. maj 2020, 09:24
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Solcreme

Indlægaf Strawberry Lips » 10. maj 2020, 17:01

Prosperity74 skrev:Jeg har brug for en solfaktor til ansigtet med høj faktor. Jeg har rosacea og skal derfor passe godt på min hud. Er der nogen der kan anbefale en god solcreme med faktor 50 ? :)

Jeg kan anbefale Matas’ eget mærke.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Solcreme

Indlægaf Prosperity74 » 10. maj 2020, 22:34

Jeg endte med at købe den fra Matas, den fungerer fint :)
0

Tilbage til "Skønhed"